دنیایی از ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های پوشیدنی در MWC 2015

1

مدتی است که شرکت‌های بزرگ الکترونیکی توجه ویژه‌ای به ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های پوشیدنی دارند. گویا ساعت‌های هوشمند در آینده به اهمیت و فراگیری گوشی‌های هوشمند خواهند بود.

در کنگرهٔ جهانی موبایل که چند روز اخیر در بارسلونا برگزار شد، چندین مدل ساعت هوشمند و دستگاه پوشیدنی جدید رونمایی شدند که اکنون می‌خواهیم با آن‌ها آشنا شویم.


Pebble Time

ساعت Pebble یکی از موفق‌ترین پروژه‌هایی است که کارش را با جمع‌آوری بودجهٔ مردمی در وب‌سایت کیک‌استارتر آغاز کرده و یکی از پیش‌کسوت‌های عرصهٔ ساعت‌های هوشمند به‌حساب می‌آید. این ساعت که روزی سیاه‌وسفید بود با عرضهٔ Android Wear و معرفی ساعت اپل داشت به فراموشی سپرده می‌شد که چند روز پیش با رونمایی از مدل رنگی ساعتش به نام Pebble Time باز به صدر اخبار فناوری بازگشت.

phpqocggq

ویژگی خاص Pebble Time این است که با استفاده از تکنولوژی کاغذ الکترونیکی، صفحهٔ رنگی دارد که همواره روشن است و درعین‌حال برق خیلی کمی مصرف می‌کند. به‌طوری‌که با یک‌بار شارژ یک هفته کار می‌کند. قیمت این ساعت نیز خیلی ارزان‌تر از دیگر ساعت‌های هوشمند است.

ولی در دیگر ساعت‌های هوشمند فقط وقتی صفحه روشن می‌شود که با آن کار می‌کنید. بااین‌حال یکی دو روز بیشتر دوام نمی‌آورند و می‌بایست آن‌ها را مرتب شارژ کنید.

Pebble Time خوش‌ساخت‌تر از مدل‌های قبلی Pebble است. ضخامتش کمتر است و باوجود انحنای پشت ساعت بهتر بر روی دست می‌نشیند.

در Pebble Time رابط کاربری جدید Timeline بکار رفته که تمامی اعلان‌ها را به ترتیب زمان مرتب می‌کند. دکمهٔ وسط اعلان‌های جدید را نمایش می‌دهد، دکمهٔ پایین اعلان‌های گذشته و دکمهٔ بالا نیز اعلان‌های آینده مثل قرارهای ملاقات و آلارم‌ها را نمایش می‌دهد.


Pebble Time Steel

حتی خود Pebble نمی‌دانست ساعت Pebble Time‌ می‌تواند در سی دقیقه پس از اعلام بر روی وب‌سایت کیک استارتر یک‌میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کند. اکنون‌که حدود دو هفته از معرفی این ساعت می‌گذرد ۱۲ میلیون دلار بودجه عمومی جمع کرده است.

این شرکت اکنون اشتیاق مردم به Pebble Time را با عرضهٔ یک مدل بالاتر از این ساعت در کمتر از دو هفته جواب داده است. Pebble Time Steel دارای بدنهٔ فلزی و شکیل‌تر از Pebble Time است. این ساعت همانند مدل قبلی دارای میکروفون و صفحهٔ رنگی کاغذ الکترونیکی است و ضد آب است.

phpksowlr

Pebble Time Steel باتری بزرگ‌تری دارد و گفته‌شده ۱۰ روز با یک شارژ کار می‌کند. ابعادش مشابه مدل قبلی است با این تفاوت که به خاطر باتری بزرگ‌تر یک میلی‌متر به ضخامتش افزوده‌شده. Pebble Time Steel به رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و طلایی عرضه می‌شود.

phpyg5pgz

این ساعت به همراه دو «بند هوشمند» عرضه می‌شود. این دو بند از جنس‌های فولاد ضدزنگ و چرم هستند و می‌توانند قابلیت خاصی مثل GPS به ساعت اضافه کنند.

لازم به ذکر است افرادی که در کیک استارتر Pebble Time را پیش‌خرید کرده‌اند می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت این دو ساعت، Pebble Time Steel دریافت کنند.


LG Watch Urbane

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از ساعت، زیبایی است که برای ما به ارمغان می‌آورد. درصورتی‌که مدل‌های اولیهٔ ساعت‌های هوشمند، بزرگ و ضخیم بودند و زیبایی چندانی نداشتند. این مشکل اکنون در حال برطرف شدن است و ساعت‌های هوشمندی که به بازار می‌آیند هرروز زیباتر می‌شوند.

اکنون زیباترین ساعت هوشمند را می‌توان LG Watch Urbane دانست که با بدنهٔ گرد از جنس فولاد ضدزنگ، همانند ساعت‌های آنالوگ بسیار زیبا است. Watch Urbane ساعتی است که می‌توانید برای زیبایی‌اش انتخاب کنید و سپس از قابلیت‌های هوشمند آن نیز لذت ببرید.

phpqcclnz

این ساعت با بندهای کلاسیک و شکیل مثل بند چرمی دوخته‌شده عرضه می‌شود و دکمهٔ روی آن نیز همانند ساعت‌های معمولی است.

phpdumj3o

نمایشگر ۱.۳ اینچی این ساعت دارای رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل است. پردازندهٔ Snapdragon 400 با فرکانس 1.2GHz، حافظهٔ رم 512MB و حافظهٔ داخلی 4GB دیگر مشخصات این ساعت هستند. باتری این ساعت ۴۱۰ میلی‌آمپرساعت است و سنسورهای مختلفی مانند سنسور سنجش ضربان قلب دارد.


LG Watch Urbane LTE

این ساعت بااینکه تشابه اسمی بسیار زیادی با LG Watch Urbane دارد ولی در عمل با آن بسیار متفاوت است.

phpumaosq

Watch Urbane LTE دارای سیستم‌عامل مخصوص خودش است که توسط LG توسعه داده‌شده و کاملاً متفاوت از Android Wear است. گفته‌شده این سیستم‌عامل نسخهٔ توسعه داده‌شده WebOS است. این ساعت به شبکهٔ LTE متصل شده و مستقل از گوشی عمل می‌کند.

phphmvd6u

Watch Urbane LTE دارای ظاهر متفاوتی نسبت به Watch Urbane است. بند آن جداشدنی نیست و سه دکمه دارد. این ساعت ازنظر سخت‌افزاری مشابه Watch Urbane است با این تفاوت که 1GB رم دارد و باتری آن نیز ۷۰۰ میلی‌آمپرساعت است.


 Huawei Watch

هواوی در کنگره جهانی موبایل اولین ساعت هوشمندش را به نمایش گذاشت. این شرکت که به گوشی‌های ارزان‌قیمت معروف است، گویا درزمینهٔ ساعت‌های هوشمند برخلاف رویهٔ قبلی عمل کرده.

Huawei Watch دارای شیشهٔ گران‌قیمت یاقوت کبود، بدنهٔ فلزی از جنس فولاد ضدزنگ و سخت‌افزار بسیار قوی است. به نظر نمی‌آید Huawei Watch به قیمت ارزان فروخته شود.

php8xivrl

این ساعت دارای صفحهٔ ۱.۴ اینچ AMOLED با وضوح ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل است که باکیفیت‌ترین صفحهٔ نمایش در میان ساعت‌های هوشمند به‌حساب می‌آید.

Huawei Watch دارای سیستم‌عامل Android Wear، پردازندهٔ Qualcomm 1.2GHz، حافظه رم 512MB و حافظه داخلی 4GB است.

phpqf3rao

ساعت هواوی به خاطر بدنهٔ فلزی و بند قابل تعویض، شکیل و زیبا است ولی کمی ضخیم است و بر روی دست خانمی که آن را در MWC نشان می‌داد، زمخت به نظر می‌رسید.

phpqxdw6j


HTC Grip

HTC با همکاری شرکت Under Armour یک مچ‌بند هوشمند یا Activity Tracker عرضه کرده که اولین دستگاه پوشیدنی HTC به‌حساب می‌آید. این مچ‌بند می‌تواند در برخی فعالیت‌های ورزشی مثل دویدن و دوچرخه‌سواری، اطلاعاتی شامل مسافت طی شده، کالری مصرف‌شده، تعداد گام‌های برداشته‌شده و … را جمع‌آوری کند و سپس آن‌ها را توسط یک نرم‌افزار در گوشی تحلیل کند.

phpibktek

HTC Grip برخلاف بسیاری از دیگر مچ‌بندها GPS دارد. دیگر مچ‌بندها با سنسور شتاب سنج گام‌های برداشته‌شده را می‌سنجند که خیلی دقیق نیست یا از GPS گوشی استفاده می‌کنند. ولی HTC Grip را می‌توانید به‌تنهایی استفاده کنید. حتی شب‌ها برای سنجش کیفیت خواب نیز می‌توان از این مچ‌بند استفاده کرد.

phpgdr0ig

گفته‌شده HTC Grip با ابزارهای سنجش ضربان قلب که بر روی سینه می‌چسبند نیز ارتباط برقرار می‌کند.

این مچ‌بند با یک‌بار شارژ دو روز و نیم کار می‌کند و اگر مدام با GPS کارکنید، این زمان ۵ ساعت خواهد بود.


Acer Liquid Leap Plus

Liquid Leap Plus نسل جدید مچ‌بندهای ورزشی Acer است. این مچ‌بند در حقیقت یک دستگاه ۱ اینچی لمسی است که درون یک بند لاستیکی جای گرفته و می‌توان آن را بیرون آورد.

phpqgw5k9

Leap Plus می‌تواند گام‌های برداشته‌شده، مسافت طی شده و کالری سوزانده شده را بسنجد و همهٔ این اطلاعات را بر روی برنامهٔ Leap Manager در گوشی نمایش دهد.

phphlki0s


Huawei TalkBand B2

هواوی در کنگرهٔ امسال، دستگاه‌های پوشیدنی جالبی به نمایش گذاشت. TalkBand B2 نه‌تنها یک مچ‌بند هوشمند بسیار زیبا است، بلکه با درآوردن بخش لمسی از درون مچ‌بند، به هندزفری بلوتوث تبدیل می‌شود.

phpdtvpaq

TalkBand B2 بدنهٔ آلومینیومی بسیار زیبا و شیک دارد. این دستگاه همچنین دارای نمایشگر ۰.۷۳ اینچی PMOLED است. گفته‌شده باتری آن برای ۱۲ روز در حالت Standby‌ و یا ۵ روز کار معمولی دوام می‌آورد.

huaweirangeofficial

این مچ‌بند NFC دارد و با گوشی‌های اندروید و iOS کار می‌کند.


Huawei TalkBand N1

هدست بلوتوث هواوی یک ویژگی جالب دارد. این دستگاه می‌تواند مثل یک مچ‌بند ورزشی برخی حرکات ساده مثل گام برداشتن را بسنجد.

phpqoqbo7

دو انتهای بلندگوها با آهنربا به هم می‌چسبند. لذا اگر از گوش جدا شوند مثل گردنبند دور گردن ثابت می‌مانند و گم نمی‌شوند.

این هدست ۴ گیگابایت حافظهٔ داخلی دارد که به گفتهٔ هواوی برای ذخیرهٔ ۱۰۰۰ فایل موسیقی کافی است. گفته‌شده TalkBand N1 با یک شارژ ۱۲ روز در حالت Standby و ۳ روز کار معمولی دوام می‌آورد.


MyKronoz ZePhone

این دستگاه مثل LG Urbane LTE یک دستگاه کاملاً مستقل است که بر روی مچ بسته می‌شود. البته بیشتر شبیه یک گوشی است که با بند به مچ دست چسبانده باشید تا یک ساعت!

phpscmrix

ZePhone دارای سیستم‌عامل اندروید ۴.۲ است. سیم‌کارت می‌خورد و برنامه‌های اندروید بر روی آن نصب می‌شوند.

این دستگاه سنسور سنجش ضربان قلب و GPS دارد. یعنی می‌تواند فعالیت‌های ورزشی را بسنجد و اطلاعات مربوط به آن را ذخیره کند. می‌توانید ZePhone را همانند Google Now با دستورات صوتی کنترل کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. mehdi می گوید

    ساعت ال جی کجاش هوشمند بود؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.