ساخت یک گوشی هوشمند چقدر برای سازنده‌اش هزینه دارد؟

6

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که ساخت یک گوشی هوشمند مثل آیفون برای سازنده‌اش چقدر هزینه دارد؟ این گوشی‌ها، دستگاه‌های نسبتاً گرانی هستند. با گوشی‌های لوکسی که از طلا و الماس در ساخت آن‌ها استفاده‌شده کاری نداریم ولی اگر بخواهید یک آیفون ۶ یا Galaxy S5 بخرید باید بیشتر از ۶۰۰ دلار پول بدهید.

شرکت تحقیقاتی IEEE دراین‌باره تحقیق کرده و هزینهٔ ساخت مدل‌های مختلف آیفون و گوشی‌های سری Galaxy S را برآورد کرده است.

coste-fabricacion

همین‌طور که در تصویر می‌بینید، آیفون ۶ گران‌ترین دستگاهی است که اپل با هزینهٔ ۲۲۸ دلار می‌سازد. گران‌ترین دستگاه سری Galaxy S نیز Galaxy S5 با هزینهٔ ۲۱۵.۴۴ دلار است.

این نمودار علاوه بر مشخص کرده هزینهٔ تمام‌شده، اطلاعات جالب دیگری نیز در اختیار ما می‌گذارد. طبق این نمودار، گران‌ترین قسمت‌های یک گوشی، پردازنده، صفحهٔ نمایش و بخشی با عنوان «دیگر قطعات الکتریکی و فلزی» هستند و این رویه در سه یا چهار نسل گذشته از این گوشی‌ها تکرار شده است.

کاهش قیمت حافظه‌های دیجیتالی در سال‌های گذشته به‌خوبی خودش را در این نمودار نشان می‌دهد. به‌گونه‌ای که در مدل‌های اولیهٔ Galaxy S و آیفون، حافظه جزو عمدهٔ هزینه‌های گوشی بوده است ولی اکنون سهم زیادی از هزینهٔ ساخت ندارد.

data01_620px-1416854835929

جالب‌توجه است، باتری بااینکه اهمیت زیادی برای خریدار دارد ولی هزینهٔ قابل‌توجهی برای سازنده ندارد. شاید تنها پیشرفت باتری‌ها در سال‌های گذشته را بتوان در افزایش ظرفیت آن‌ها دانست.

آیفون ۴ اولین آیفونی است که به دوربین جلو و فلاش LED مجهز شد. به همین خاطر هزینهٔ دوربین در این گوشی ناگهان به نزدیک دو برابر رسید.

Galaxy-S5-Tear-Down

آیا سازندگان گران‌فروشی می‌کنند؟

طبق این آمار، ساخت هر دستگاه آیفون ۶ حدوداً ۲۳۰ دلار خرج دارد. ولی اگر بخواهید آیفون ۶ با حافظهٔ ۱۶ گیگابایتی بخرید باید ۶۴۹ دلار بپردازید. یعنی ۲۸۰ درصد بالاتر از قیمت ساخت.

نکته‌ای که باید به آن توجه بشود، این است که این هزینه‌ها صرفاً هزینهٔ ساخت است. درصورتی‌که هزینه‌های بسیاری مثل تحقیق و توسعه برای ساخت مدل‌های جدید آیفون و برنامه‌نویسی سیستم‌عامل iOS و نرم‌افزارهای رایگان اپل به‌خودی‌خود شامل هزینه‌های بسیار زیاد نیروی انسانی هستند.

البته باید توجه داشته باشید،‌ اپل می‌تواند آیفون را خیلی گران بفروشد، چون مردم می‌خرند. شاید اگر به نصف این قیمت هم بفروشد ضرر نکند ولی چون مردم با همین قیمت از آن استقبال می‌کنند، لزومی به کاهش قیمت نمی‌بیند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. Khashayar Jan می گوید

    هزینه طراحى چیپست، تبلیغات، حمل و نقل، کارمندان استور ها و خیلى چیز هاى دیگر هم هستن
    کاش در عکس اول، میگفتید فلش ها ( پیکان ها ) نشانه چه هستند!

    1. مشرت می گوید

      در سایت اصلی فلشها نشانه ی توضیحات اضافه هستند. که در عکس نشان داده نمی شوند. و البته چندان هم به درد بخور نبود.

  2. امین می گوید

    ” شاید اگر به نصف این قیمت هم بفروشد ضرر نکند ولی چون مردم با همین قیمت از آن استقبال می‌کنند، لزومی به کاهش قیمت نمی‌بیند.”
    تا وقتی یه عده سواری میدهند, یه عده هم سواری میگیرند!

  3. ziv می گوید

    IEEE شرکت نیست!! اونم یک شرکت تحقیقاتی
    IEEE موسسه یا انجمن مهندسین برق و الکترونیک هست

  4. ا ر ف می گوید

    سلام .یادتانن باشد بعضی ازقطعات را سامسونگ خودش تولید میکنه ومعلومه ارزونتر براش درمیاد والبته برای اپل هم میسازه.اقای مجیدی قبلا”دراین باره صحبت کرده اند.

  5. mehdi می گوید

    شرکت های این چنینی طراحی شدن برای سودآوری کلان و صدر نشین شدن تو بازار پیچیده ی تکنولوژی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5