در مزایای نگارش به سبک سنتی

4

در جامعه امروزی کاغذ و قلم‌ها به کنار گذاشته شده است و تکنولوژی ما را برای نوشتن به صفحه‌کلیدها وابسته کرده است. اکنون سعی کنید آخرین باری را که برای نوشتن مطلبی از کاغذ و قلم استفاده کرده‌اید به یاد بیاورید. تحقیقات نشان داده است که دست‌نوشته‌ها یا در واقع نوشتن با دست می‌تواند به روش‌های مختلف برای ذهن ما مفید باشد. در این خصوص خواندن صحبت‌های دکتر مارک سیفر، خط شناس و نویسنده کتاب تجزیه و تحلیل دست خط در سال 2008 خالی از لطف نخواهد بود.

نوشتن با قلم می‌تواند آرامش‌بخش باشد.

نوشتن یک جمله آرامش‌بخش با خطی خوش می‌تواند تاثیرگذار باشد. برای مثال نوشتن جمله «من آرام هستم» حداقل 20 بار در هر روز به خصوص در افراد مبتلا به اختلال نقص توجه می‌تواند فرد را آرام کند. به بیانی دیگر یکی از تکنیک‌هایی که روانشناسان برای دور کردن افکار منفی و آزار دهنده بیماران پیشنهاد می‌دهند نوشتن حوادث ناراحت کننده و نکات آزاردهنده است. نوشتن موجب می‌شود که ذهن آزاد شود.

هماهنگی نیمکره راست و نیمکره چپ مغز

نوشتن با خط شکسته که خطی به فرم کهن و البته زیباست، می‌تواند باعث هماهنگی نیمکره راست و چپ مغز شود. با این که همه ما به هر حالت از هر دو نیمکره مغزمان استفاده می‌کنیم اما میزان استفاده از نیمکره راست و چپ مغر در افراد مختلف متفاوت است.

افزایش مهارت‌های شناختی

برای خردسالان نوشتن با دست یک ابزار ضروری در بهبود مهارت‌های شناختی است. به عنوان مثال کودکان هنگام نوشتن با دست به جای استفاده از فناوری‌های مختلف نگارش، اصول نوشتن نامه و یا اشکال مختلف نگارش را یاد می‌گیرند.

writing

همچنین نوشتن با دست علاوه بر یادگیری حروف می‎‌تواند موجب خلق ایده در نگارش شود. هم‍‌چنین به کمک ابزارهای پیشرفته مانند تصویربرداری مغناطیسی محققان دریافتند که نوشتن با دست چیزی بیش از یک راه برای برقراری ارتباط است.

الهام بخش خلاقیت است.

سیفر معتقد است از آن‌جا که فرایند نوشتن با قلم که البته (در زیان‌های با حروف لاتین) آهسته‌تر از تایپ کردن با صفحه کلید است می‌تواند الهام بخش تفکر خلاقانه‌تر باشد.

جلوگیری از پیری ذهن

نوشتن با دست یک ابزار عالی برای افرادی است که می‌خواهند در سنین بالا دچار امراض پیری ذهن نشوند.

ابزار بهبود حافظه

زمانی که از کلاس درس یا سمیناری می‌خواهید نکته‌برداری کنید شاید نوشتن با لپ تاپ و یا استفاده از تبلت برای شما سریع‌تر و راحت‌تر باشد اما بسیاری از روانشناسان معتقدند که  یادداشت‌ها اگر با دست نوشته شده باشند در کلیه سنین می‌تواند موجب ماندگاری بیشتر در حافظه شود. بر اساس مطالعات انجام شده کودکانی که برای نوشتن و به خاطر سپردن مطالب از نوشتن به سبک کلاسیک استفاده می‌کنند حافظه بهتری دارند.

از حجم بیشتری از مغز استفاده می‌کند.

یکی از دلایل اصلی سودمند بودن نگارش با کاغذ و قلم برای ذهن استفاده بیشتر از مغز است. مناطقی از ذهن که در هنگام خواندن فعال است در هنگام نوشتن دست خط هم فعال می‌شود، اما در حال تایپ کردن و یا پیام کوتاه این اتفاق نمی افتد.

منبع (+)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. ندا می گوید

    دست نوشته ها انگار روح دارند.وقتی یک دفتر خاطرات قدیمی یا یک یادداشت قدیمی رو میخونی انگار در زمان سفر میکنی حس و حال همون موقع رو میگیری .

  2. آپلود عکس می گوید

    ممنون خانم شریف پور مقاله مفید و جالبی بود

  3. Marry می گوید

    اثرات نوشتن رو بارها و بارها تجربه کردم و با مطلبتون موافقم. به نظر من حتی میشه از دست خط آدم ها اونها رو از نظر روانی بهتر شناخت.

  4. mehdi می گوید

    خصوص بند مربوط به بهبود حافظه رو خودم بارها تجربه ککردم.معمولا مطالبی رو که سخت می فهمیدم با نوشتن راحت تر به ذهن می سپردم..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5