USB Type-C: تنها کالای معرفی شده در نمایشگاه 2015 CES که همه از آن استفاده خواهیم کرد

3

شاید بسیاری از کالاهایی که این روزها خبر معرفی آنها در نمایشگاه CES را دنبال می‌کنیم و با دیدن آنها لب به تحسین می‌گشائیم را هیچ وقت در زندگیمان استفاده نکنیم. به هر حال بسیاری از آنها برای دسته خاصی از کاربردها یا دسته خاصی از افراد با علائق و نیازمندی‌های خاص طراحی شده‌اند و شاید هیچ زمانی به کار ما نیایند.

اما یک ابزار در این نمایشگاه ارائه شده که هر کدام از ما در هر جای دنیا که باشیم دیر یا زود از آن استفاده خواهیم کرد. برای رسیدن به اصل مطلب ابتدا بیاییم به سال ۱۹۹۶ برگردیم.

قبلا در پستی در یک پزشک دیدیم که تا قبل از سالهای پایانی دهه ۹۰ میلادی برای اتصال هر قطعه جانبی به کامپیوتر یا لپتاپ باید حتما از پورت به‌خصوصی استفاده می‌شد، مانند تصویر زیر که نمایی از پورت‌های یکی از بهترین لپتاپ‌هائی است که در آن سال‌ها می‌شد تهیه کرد.

05-30-2013-09-36-25-AM

اما در سال ۱۹۹۶ تلاش‌های یک گروه پژوهشی به رهبری ‘ایجی بات’ منجر به اختراع USB نسخه ۱ و رها شدن صدها میلیون نفر از سردرگمی در جریان اتصال تجهیزات مختلف جانبی به کامپیوترهایشان شد. USB نسخه ۱ می‌توانست با دو سرعت ۱.۵ و ۱۲ مگابیت بر ثانیه اطلاعات را جابجا کند.

نسخه ۲ از USB که در سال ۲۰۰۰ معرفی شد قادر بود اطلاعات را تا ۴۰ برابر سریعتر نسبت به نسخه ۱ انتقال دهد. سرانجام در نوامبر سال ۲۰۰۸ نسخه ۳ عرضه شد که سرعت تبادل را تا ۵ گیگابیت بر ثانیه بالا می‌برد.

در نمایشگاه CES امسال شرکت اینتل دموی نسخه ۳.۱ نوع C از فناوری USB را ارائه داد. این نسخه ورای سرعت بالاتر نسبت به نسخه قبلی، یک ویژگی بسیار جالب دارد.

همانطور که قبلا در اینجا دیدیم، یک مشکل بزرگ با USBها همیشه این است که هنگام جا زدن اتصال USB باید دقت کنید که USB را اشتباه جا نزنید. اگر حواستان نباشد و کمی هم خشونت به خرج دهید، ممکن است اتصال USBتان را خراب کنید.

43257f7acfe89d876cf022bc352670c5

اما با USB نسخه ۳.۱ معرفی شده در این نمایشگاه دیگر نیاز نیست نگران این باشید که کابل USB را از کدام جهت متصل می‌کنید. این کابل در هر دو جهت قابلیت اتصال دارد.

1-12-2015 7-46-54 PM

استاندارد USB نسخه ۳.۱ با حداکثر سرعتی دو برابر نسخه ۲ ارائه شده و ۱۰ گیگابیت قابلیت انتقال در یک ثانیه را دارد.

برای نمایش این سرعت در نمایشگاه یک آزمون یا به اصطلاح بنچمارک انجام می‌شود. در این نمایش دو هارد حالت جامد سامسونگ که در با پیکربندی Raid سطح صفر یعنی بدون هیچ‌گونه تکرار داده‌ای با هم کار می‌کنند قرار گرفته‌اند و از طریق یک اتصال نوع C به کامپیوتر متصل شده‌اند. با انجام بنچمارک سرعتی بیش از ۸۰۰ مگابایت بر ثانیه مشاهده می‌شود. چنین سرعتی پیش از USB 3.1 تنها توسط اتصال تاندربولت ممکن بود.

1-12-2015 7-47-22 PM

این نسخه از USB توانایی انتقال برق بیشتری نسبت به نسخه ۳ دارد و به این ترتیب موبایل‌ها و لپتاپ‌ها می‌توانند بجای استفاده از آداپتور مجزای برق با استفاده از این نسخه USB شارژ شوند.

در حال حاضر نوکیا N1 اولین تبلت در بازار است که از پورت‌های USB نوع C استفاده می‌کند و در نمایشگاه CES 2015 کمپانی MSI نخستین نوت‌بوک خاص بازی بهمراه اولین مادربورد با قابلیت USB 3.1 را معرفی کرد. هر دو این محصولات در ماه مارچ امسال ارائه خواهند شد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    خداکنه از نظر مکانیکی و اتصال کنتاکت‌ها هم بهینه شده باشه. من همیشه اطرافم دیدم که دوستان از خراب شدن پورتشون ناراضی هستند.

  2. مجید می گوید

    میشه گفت تحول بزرگیه با خلاقیتهای نه چندان بزرگ مشتاقم هرچه زودتر کاربر دیوایس هاش بشم

  3. بهنام می گوید

    با توجه به اون مشکل ریشه ای که امنیت یو اس بی ها داشت و چند وقت پیش خبرش پخش شد دیگه به این راحتیا نمیشه به usb اعتماد کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.