پادکست: داستان کوتاه لبخند از « ری برادبری »

25

خب، انتشار اپلیکیشن اندروید «یک پزشک» بهانه‌ای شد برای اینکه بعد از سال‌ها، یک پادکست منتشر کنم که اختصاصی دارد به قرائت یک داستان کوتاه زیبا از ری برادبری.

داستان مفاهیم جالبی و بحث‌برانگیزی را در خود پنهان کرده است:

– آیا تمدن، انقلاب فناوری و حتی هنر، باعث سر به راه شدن ما شده است، آیا همه اینها, در بطن خود بر میزان حرص ما نمی‌افزایند و باعث منی‌شوند ما برای دستیابی به مواد اولیه و نیازهای احداث تمدن‌های بزرگ، درگیر جنگ بزرگ شویم؟!

– آیا در آینده‌ای پادآرمانشهری، سرخورده‌ از جنگ‌های محتوم، ترجیح نخواهیم داد زندگی بدوی‌تری داشته باشیم؟

– آیا در این زندگی بدوی که در آن برخی از مظاهر تمدن مثلا هنر، رنگ می‌بازد و حتی به ضد ارزش تبدیل می‌شود، خوشبخت‌تر خواهیم بود؟

– آیا ذات انسان با چنین واپس‌گرایی، هماهنگ است، یا اینکه ماجراجویی‌های طبع ما تمامی ندارد و ما باز چرخه را از نو شروع می‌کنیم؟

– آیا می‌شود ذوق و قریجه زیباپسند بشر را سرکوب کرد و در یک جامعه مسخ شده، کاری کرد که مردم کتاب نخوانند، متون ادبی، عاشقانه‌ها و غزل‌ها، باعث تهییج نشوند؟ رایحه گل‌ها دیگر معنی نداشته باشد، ترنم موسیقی، آرشه‌ای بر روح نباشد؟!

– آیا می‌شود انسان‌ها را از زیبایی‌ها، متنفر کرد و آنها را مشغول بدیهیات کرد و حتی به آنها القا کرد که رنج‌هایشان ناشی از تخیل و ذوق هنرمندان و باریک‌بینان است؟

اینها اندیشه‌هایی هستند که در کمال شگقتی ری برادبری بزرگ، در یک داستان کوتاه پنهان کرده بود و البته در پایان داستان به ما پاسخ این سؤالات را هم داده بود.

گرچه به خصوص در مقایسه با مجری‌های جدید برنامه‌های صوتی یک پزشک، صدای درخوری ندارم، اما در کمال بی‌شرمی به خود اجازه دادم، این داستان زیبا  پرمغز را برایتان قرائت کنم.

بشنوید یا دانلود کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
25 نظرات
  1. محمد می گوید

    یه پیشنهاد دارم کاش امکان دانلود پادکست و فیلم ها و تصاویر رو در نرم افزارتون بگنجانید…

  2. mupn1 می گوید

    زیبا بود..اصلا فکر نمیکردم صداتون اینجوری باشه 🙂

  3. محمد می گوید

    با سلام
    گزینه دانلود نداره؟
    من از توی اپلیکیشن می خوام سیو کنم تا بعدا گوش کنم، شدنی هست یا نه؟

  4. علی مک می گوید

    سلام. خوشحالم که برنامه موبایل شما رو دارم. وقتی برای اجرای پادکست اقدام میکنیم و بعد پشیمون میشیم چکار باید بکنیم؟ راهی وجود ندارد. باید حتما فایل رو دانلود کنیم. حتی با خروخ از برنامه هم نمیشه از دانلود جلوگیری کرد. و حتما باید برنامه را کامل متوقف کرد ولی باز که اجراش کنی. باز شروع به دانلود میکنه. اگر میشه ترتیبی بدید که مثل برنامه های دیگه( هدفون و… ) امکان جلوگیری از بخش وجود داشته باشه در صورت پشیمونی. مرسی و تشکر

  5. ایمان ودیعی می گوید

    با سلام و عرض تبریک به مناسبت رونمایی اپلیکیشن، خواستم بپرسم که چطور می توان پادکست را به صورت افلاین گوش داد. متشکرم.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      کافیه پادکست رو استار کنین. به صورت خودکار ذخیره می‌شه.

      1. فرشید می گوید

        خدا حفظت کنه.همیشه سلامت باشی.عالی بود…

  6. سیامک حجازی می گوید

    می تونم خواهش کنم پادکست ها در سایر اپلیکیشن ها مثل Podcast اپل و یا SoundCloud هم در دسترس باشه؟
    ممنون

  7. amiR می گوید

    تمدن‌ها مثل برج دمینو هستند. اگر بخواهیم ارتفاعشون رو زیاد کنیم، در حالی که از دلشون بیرون می‌کشیم ، خیلی ساده فرو می‌ریزند.

  8. احمد نظری زاده می گوید

    خیلی خوب بود
    لذت بردم
    پادکست ها این امکانو میدن که تو سرویس و مسیرهایی که ناگزیر باید به شکل تناوبی طی بشن انسان لذت زندگی رو احساس کنه
    بخاطر اپلیکیشنتون ممنون
    قبلا از طریق اپلیکیشن مفید و غیر مستقیم مطالب رو دنبال میکردم
    حالا میتونم هرروز یک پزشک رو مستقیم دنبال کنم

  9. علی می گوید

    به نظرم خیلی خوب است که یک تایتل مجزا برای پادکست ها در بالای وبسایت داشته باشید. ضمنا شرایطی را فراهم کنید که پادکست ها در نرم افزارهای مربوط به دریافت پادکست قابل شناسایی و دریافت باشند.

  10. ثریا حسینی می گوید

    با سلام
    من یکی واقعا از اپ یک پزشک خوشحالم.تبریک اقای دکتر.این پادکستم واقعا جالب بود.مخصوصا شیوه ی خوندن شما ادمو واقعا میبره تو دل داستان.
    موفق باشید

  11. Shirin می گوید

    من رو ب یاد آهنگ smile جکسون انداخت

    اپ جدیدو هم تبریک میگم خیلی کاربردیه

  12. امین می گوید

    بسیار شنیدنی و عالی بود… ممنون از زحماتتان.

  13. رحمان می گوید

    اسم نویسنده در عنوان ِ پست، به اشتباه «ردی» نوشته شده.

  14. pooria می گوید

    زمان این پادکست چقدره؟ برای من انگار نصفه قطع میشه! در مجموع خیلی خوب و با حس اجرا کردید. فقط خیلی بهتر میشد اگه:
    ١- امکان گوش دادن آفلاین مستقل از امکان نشانه دار کردن مطالب بود.
    ٢- اپلیکیشن امکان کم و زیاد کردن صدا داشت.
    ٣- صدای پس زمینه بی ربط بود و یه جاهایی حواس آدم رو پرت میکرد.

    باز هم ممنون از مطالب خوب و با کیفیتتون. یک پزشک روز به روز داره پر محتواتر میشه 🙂

  15. سعید می گوید

    منتظر پادکست های بعدی هستم

  16. سعید می گوید

    ده ثانیه آخر برای من پخش نمیشه

  17. ساره می گوید

    وااااى خداااااا چه لذتى داره پادکست امروز اول صبح چند ثانیه گوش کردم.منتظرم شب بشه کارم تموم بشه تو راه برگشت از ترافیک و چراغ قرمزها با پادکست لذت ببرم….یادش بخیر کاشان که بودم هر اخر هفته سه ساعت رفت و برگشت به تهران مجموعا شش ساعت کلى کتاب صوتى و سخرانى و کلاساى درس گوش میدادم …. کى شب میشه….کى شب میشه

  18. امید از کردستان می گوید

    بسیار عالی.
    به نظرم یادتان رفته تا نام مترجم داستان را ذکر نمائید.

  19. علی بهزادیان نژاد می گوید

    تبریک می‌گم جناب مجیدی!
    فقط یک باگ در قسمت پادکست دیدم که لازم خیلی سریع اصلاح بشه. داشتم پادکست گوش می‌کردم که تلفنم زنگ خورد. متاسفانه پادکست به صورت خودکار قطع نشد و مجبور شدم تماس رو قطع کنم و پادکست رو قطع کنم و دوباره تماس بگیرم.

  20. هانیه می گوید

    من دو شبی هست که با پادکستهای شما میخوابم، و فکر کردم با توجه به زمانبر بودن تولید پاکست های تازه، ممکنه بتونید برخی از پادکستهایی رو که خوانندگانتون برای تست براتون فرستادن و کیفیت قابل قبولی داشتن رو هم اینجا قرار بدید. هم واژه های پیش از خواب افرادی مثل من پیدا میشن و هم باعث خوشحالی کسانی خواهد شد که صداهاشون رو با شما تقسیم کردند.

  21. مژگان می گوید

    سلام،چطوری میشه این پادکستو بست؟حتما باید گوشیمو ری استارت کنم؟

  22. farasat می گوید

    عالیه آقای دکتر مدتها منتظر همچین چیزی بودم. واقعا مرسی.

  23. جواد می گوید

    مرسی ازایده ی خوبتون…. اما صداتون!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5