ویندوز 10 رایگان شد، خبری خوب اما نه برای شرکای تجاری مایکروسافت.

7

یکی از بزرگ‌ترین و جالب‌توجه‌ترین خبرهایی که در رویداد ویندوز 10 که روز گذشته در ردموند برگزار شد، رایگان بودن ویندوز 10 برای کاربرانی است که در حال حاضر از ویندوز 7 و نسخه‌های بعدی آن استفاده می‌کنند.

برای مایکروسافت و مشتریان سازمانی و شخصی آن، این استراتژی قطعاً بسیار سودمند خواهد بود اما برای بازار پی سی ها شاید این خبر چندان خبر خوبی نباشد.

در وهله اول می‌توان به این مسئله اشاره کرد که مایکروسافت سیاست شفافی را در چگونگی به‌روزرسانی ویندوز 10 در همایش دیروز اعلام نکرد و تنها چیزی که در این همایش از طرف قائم‌مقام اجرایی بخش سیستم‌عامل‌های مایکروسافت، تری مایرسون، اعلام شد این بود که کاربرانی که در حال حاضر از ویندوز 7، ویندوز 8 یا ویندوز 8.1 و همچنین ویندوز فون استفاده می‌کنند می‌توانند ویندوز خود را به ویندوز 10 ارتقا دهند و به‌روزرسانی این ویندوز در سال اول نیز رایگان خواهد بود؛ اما این اصلاً به این معنی نیست که در پایان سال اول کاربر برای به‌روزرسانی ویندوز خود باید هزینه‌ای پرداخت کند.

مایرسون در این رابطه این‌چنین توضیح داده است که این استراتژی به‌روزرسانی چیزی بیش از یک بار به‌روزرسانی است. زمانی که یک دیوایس ویندوزی به ویندوز 10 ارتقا داده می‌شود، ما همچنان از این ویندوز پشتیبانی خواهیم کرد، بدون دریافت هزینه اضافی.

مسئله ای که  بیش‌ازپیش گفته‌های مایرسون را تعجب‌آور می‌کند ارجاعات غیر شفاف وی به برخی سخت‌افزارها و دیوایس های خاص و اشاره به نسخه‌های خاصی از ویندوز 10 است.

terry

البته همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد انتشار رایگان ویندوز قطعاً حرکتی قابل ستایش از سوی مایکروسافت است چرا که به این ترتیب کاربران بیشتری می‌توانند از آخرین نسخه از سیستم‌عامل این شرکت و مزایای جدید آن استفاده کنند.

این استراتژی نه تنها به کاربران بلکه به توسعه دهندگان نرم‌افزارها نیز کمک زیادی خواهد کرد. چرا که این طیف از کاربران نیز می‌توانید با استفاده از فناوری‌ها و ویژگی‌های جدیدی که در این سیستم‌عامل قرار دارد نرم‌افزارهای جدیدتری تولید و منتشر کنند. نرم‌افزارهایی که بتوانند در هر سه پلتفرم موبایل، تبلت و پی سی خدمات جدیدی را به کاربران ارائه دهند.

اما از سوی دیگر این استراتژی شاید شرکای تجاری مایکروسافت در حوزه سخت‌افزار چون دل، اچ پی، لنوو و ایسوس را چندان خوشحال نکند. چرا که بنا بر تمام پیش‌بینی‌ها تولید و فروش ابزارهای همراه چون اسمارت فون ها و تبلت همچنان روند صعودی خواهند داشت و این شرکت‌ها نیز برنامه‌های تولید خود را بر ارائه دیوایس هایی بهتر در این حوزه متمرکز کرده‌اند.

اما حالا با سیستم‌عاملی یکپارچه روی سه پلتفرم موبایل، تبلت و پی سی روبرو هستند که با داشتن امکان به‌روزرسانی رایگان به ناگاه سهم قابل توجهی از کاربران پی سی ها مجدداً از این پلتفرم برای انجام کارهای خود استفاده خواهند کرد و این مسئله‌ای است که بعید است تولیدکنندگان سخت‌افزار برای آن از قبل برنامه‌ریزی کرده باشند.

اینکه ویندوز 10 برای تولیدکنندگان سخت‌افزار یک فرصت است و یا یک تهدید، مسئله‌ای است که در کوتاه‌مدت نمی‌توان به آن پاسخ داد. باید صبر کرد و دید که چه اتفاقی می‌افتد.

منبع: +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. احسان می گوید

    همچنان روند سعودی خواهند داشت مجید سعودی نه صعودی

    1. میلاد امیریان‌ فر می گوید

      اصلاح کردم دی:

  2. ناصر می گوید

    آقای امیریان فر از وقتی مقاله جانبدارانه شما “تقلبهای ویندوز ۱۰ از اپل” رو خوندم دیگه اعتمادی به نوشته های شما ندارم ببخشید

  3. امیرمسعود می گوید

    تقویم شمسی که به ویندوز 10 اضافه شده عالیه. ویندوز مچکریم.

    1. azade می گوید

      فک کنم منظورتون مایکروسافت بود.آدم از سازنده تشکر میکنه ن از ساخته

    2. Genius loci می گوید

      فک کنم منظورتون از تقویم شمسی ، تقویم jalali calender باشه که امیر یاری (FSystem.Ltd) نوشته شده و رایگان در وین استور قرار داده شده باشه.

      1. حسام می گوید

        نخیر ، خود ویندوز تقویم شمسی داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5