با این ۱۲ راهکار زندگی‌‌تان را از نو بسازید

20

«نعمت‌های واقعی زندگی ما خود را به شکل درد، کمبود و ناامیدی نشان می دهند. ولی اگر صبور باشیم، به زودی این رنج‌ها و کمبود‌ها و ناامیدی‌ها برکت خود را به ما نشان خواهند داد.»

جوزف ادیسون


فرض کنید روزی از خواب بیدار می‌شوید و تصمیم می‌گیرید که از این حس خستگی و رنجوری روزمره دور شوید. همه چیز کافی‌ست. استرس، اضطراب، خشم، رنجش، مبارزه، درد، فقر، اشک و زاری، دل شکستگی و کلیه رفتار و روابط مخرب کافی‌ست. حال که تصمیم به تغییر گرفته‌اید از کجا باید آغاز کنید؟ در واقع روش‌های زیادی برای هیجان‌انگیز کردن زندگی و تغییر شیوه زندگی وجود دارد .در اینجا 12 روش کمک‌کننده را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

1- برای خودتان تعهد ایجاد کنید

زمانی که وقت خود را صرف بهبود زندگی خودتان می‌کنید از آن جهت که موضوعی جهت تمرکز و هدف بخشیدن به زندگی دارید کم‌تر وقت دارید که نگران باشید، قضاوت، انتقاد، ناله و یا شکایت کنید. نسبت به مبارزات و سختی‌های گذشته بخشنده باشید و به چالش‌های زندگی اجازه دهید تا به جای آن که کام زندگی‌تان را تلخ کنند فرصتی برای بهبود زندگی باشند.

از همین جا شروع کنید. به گذشته اجازه دهید که در گذشته باقی بماند و توجه خود را معطوف به درک آنچه در پیش رو دارید کنید.اجازه دهید تمام درام‌ها و تراژدی‌های بی معنی، روابط مسموم و ناراحت کننده و افکار منفی که مدام در طول شبانه روز با خود مرور می‌کنید دور شوند و بر روی خوبی‌ها تمرکز کنید. برای آن که در قلب خود جایگاهی برای عشق، شادی، صلح و آرامش بسازید و از فرصت‌ها و پتانسیل‌های زندگی بتوانید استفاده کنید نباید درنگ کرد از محدودیت‌های گذشته فاصله بگیرید. با خود بگویید:

  • من متعهد می‌شوم که خود حقیقی خود بمانم و در برابر خواهش‌های افراد به خودم خیانت نکنم.در واقع کاری را خلاف میل باطنی و خارج از محدوده عقایدم از من خواسته شده است را انجام ندهم.
  • من متعهد می‌شوم که هرگز در مسیر رؤیاها و اهدافم مقابل افکار و روابط مخرب و مسموم تسلیم نشوم.

وقتی که شما به واقع تصمیم می‌گیرید و به خود قول می‌دهید که زندگی خود را بازسازی کنید هیچ چیز و هیچ کس جلودار شما نخواهد بود.


2- ببخشید و اجازه دهید نفرت و گذشته‌ای که به شما لطمه می‌زند از شما فاصله بگیرد.

قلب خود را از عشق، بخشش و حس رهایی لبریز کنید. برای همه ما پیش آمده که گاه به جایی خیره می‌شویم و در حوادثی که در گذشته رخ داده‌اند غرق می‌شویم و به این می‌اندیشیم که استحقاق چنین بدرفتاری را نداشته‌ایم. با تفکر به بدرفتاری‌های گذشته اجازه می‌دهید لطمه وارده به ما استمرار یابد. ببخشید و رها کنید .درست زمانی که خشم و نفرت از قلب شما بیرون می‌رود جای آن را مهربانی، عشق و از همه مهم‌تر آرامش پر می‌کند.

«خشم اسیدی است که بیش از هرچیزی آسیب بیشتری می تواند به کشتی آذوقه ما بزند.»

مارک تواین

یا آن‌طور که گاندی می‌گوید:

«خشم اسیدی است که به ظرف خود بیشتر از چیزی که به آن پاشیده می شود ضرر میزند.»

وقتی افکار منفی را از خود دور می‌کنید در واقع چمدان‌های اضافه خود را زمین گذاشته‌اید و ادامه راه با یک چمدان سبک به وضوح برای شما راحت‌تر و لذت بخش‌تر خواهد بود.


3- آن‌چه را که در رویاروی شما قرار می گیرد با خوش‌بینی بپذیرید

تمرکز خود را از بد به خوب تغییر دهید قاعدتا در پس هر شکست و ناکامی پیروزی انتظار ما را می کشد. قدردان هر چیزی باشید که زندگی در مسیر شما قرار می‌دهد چه خوب و چه بد. قدردانی موجب می‌شود که گذشته ما ارمغانی باشد که برای اکنون ما آرامش و برای آینده ما چشم انداز می‌سازد.

person-110305_1280


4- دستاوردهای خود را تجسم کنید و سرنوشت خود را بسازید

چند سال پیش زمانی که تصمیم گرفتم زندگی خود را دگرگون کنم این سوال را از خودم پرسیدم. شما هم این سوال را پاسخ دهید. اگر هیچ محدودیتی، هیچ باید و نبایدی وجود نداشت، چگونه زندگی می کردید؟

اجازه دهید در پاسخ به این سوال تصورات شما و خواب و خیال شما به کمک شما بیاید. هر چه قدرت تخیل شما غنی‌تر باشد بالطبع زندگی برای شما زیباتر خواهد بود.

«قدرت تخیل باور نکردنی است. اغلب ما ورزشکارانی را می‌بینیم که به نتایج باورنکردنی رسیده‌اند یکی از ابزارهای حصول به این نتایج تجسم و تصویرسازی ذهنی است در واقع آن‌ها سرنوشت مورد انتظار خود را انتخاب می‌کنند و با تجسم آن دستاورد مسیر موفقیت را طی می‌کنند.»

جورج کوهل‌ریسر

 خود را در آن زندگی که دوست دارید تصور کنید. تجسم کنید که هر چه را که می ‌خواسته‌اید به دست آورده‌اید و در کنار افرادی هستید که دوست‌شان دارید. حسی که از تصور این داشته‌ها در شما ایجاد می‌شود، حس فوق‌العاده‌ای است، اجازه دهید این حس مثبت همیشه همراهتان باشد.


5- تخیل و رؤیا به تنهایی کافی نیست وارد عمل شوید

بر اساس خواست قلبی خود عمل کنید و آنچه را که لازم است برای رسیدن به خواسته‌هایتان انجام دهید، انجام دهید. اگر نیاز است کتاب بخوانید، کتاب بخوانید. اگر باید با افرادی آشنا شوید و مهارت‌هایی را در این راه کسب کنید، اقدام کنید. می‌توانید شخصی را که پیشتر به آن دستاورد رسیده است را به عنوان مربی انتخاب کنید و با حرکت در مسیر صحیح به رویاهای خود نزدیکتر شوید.

876a1171-a7f8-44da-bd2d-b2c0ef3a3736

به هر گامی که بر می‌دارید اعتماد داشته باشید شکی نیست که این حرکت شرایط زندگی شمار را بهبود خواهد بخشید و شادی شما هر روز افزون خواهد شد.

«هرگز آرزویی به تو داده نشده، مگر آنکه توانایی به حقیقت درآوردن آن هم داده شده باشد. هر چند باید برای رسیدن به آن کار کنی.»

ریچارد باخ


6- یک گام

قرار نیست یک شبه زندگی شما متحول شود. برخورد با درگیری‌های گذشته و شرایط مخرب، بدرفتاری‌ها و روابط ناسالم نیاز به زمان دارد و قطعا آسان نخواهد بود. بازسازی را با یک شیب ملایم آغاز کنید و به یاد داشته باشید که زندگی کردن یک سفر است که در همه حال باید از آن لذت برد.

«تمرکز بر سفر است، نه مقصد. شادی در اتمام یک فعالیت نیست بلکه در انجام فعالیت است.»

گرگ اندرسون

تمرکز خود را بر روی گام کنونی خود نگهدارید و در نظر داشته باشید که یک سفر 1000 مایلی با یک قدم آغاز می‌شود.


7- باور و ایمان را در زندگی خود گسترش دهید

به خودتان، به مردمی که در زندگی شما هستند و به طور کل به زندگی باور و اعتماد داشته باشید. ترس‌های خود را رها کنید و اعتماد و باور عمیق را در زندگی خود بارور کنید .

«اگر ایمان شما به کوچکی دانه خردلی باشد و به کوه بگویید جابه‌جا شود، حرکت خواهد کرد. با ایمان هیچ چیز برای شما غیر ممکن نخواهد بود.»

Matthew


8- شما اجازه دارید شکست بخورید

شکست و یا اشتباه کردن بخشی از مسیر زندگی ماست. از قدیم گفته‌اند دیکته نانوشته بی‌غلط است اما باور داشته باشید که ما از شکست‌ها و اشتباهات‌مان درس می‌گیریم، درس‌هایی که بیشترین استفاده را در ادامه مسیر انتخابی خود از آن‌ها خواهیم کرد.

«هیچ اشتباهی وجود ندارد، هر چند که ناخوشایند باشند به منظور یادگیری درسی ست که برای ما ضرورت دارد.»

ریچارد باخ


9- با خودتان خوب باشید

به خودتان عشق بورزید و با خودتان مهربان باشید جهان پیرامون شما آینه رفتارهای شماست. از خودتان مراقبت کنید، مراقب بدن، قلب و روح خود باشید. ورزش کنید، به میزان مورد نیاز آب بنوشید و از غذاهای سالم و تازه تغذیه کنید. ذهن خود را پرورش دهید و بارور کنید. با خود و جهان اطراف خود مهربان باشید. روزی 5 تا 10 دقیقه را در سکوت سپری کنید این تمرین به شما کمک خواهد کرد تا احساس شادابی و طراوت خود را بازیابید. به تفریح و طبیعت‌گردی بروید. به ستارگان، گیاهان، ماه، خورشید و … نگاه کنید و معجزه زندگی را جشن بگیرید.


10- بر اساس انتظارات دیگران زندگی نکنید

نحوه‌ای که بیشتر شما زندگی می‌کنید بر اساس چیزی است که دیگران از شما انتظار دارند یا به شما القا می‌کنند. شما مسیر زندگی خود را با الهام از آن‌چه والدین، دوستان، دشمنان، معلمان، دولتمردان و رسانه‌ها می‌خواهند انتخاب می‌کنید و اغلب خواسته‌های و نیازهای درونی خود را نادیده می‌گیرید. کم‌کم کنترل زندگی خود را از دست می‌دهید و تمام مدت مشغول خشنود کردن اطرافیان و پاسخ گویی به انتظارات آن‌ها هستید.

هرگز ارزش خود را از چیزی بیرون از خود درک نخواهید کرد. ارزش شما دقیقا چیزی ست که در درون شماست بدون تاثیرگذاری شرایط، مردم و اموال. هرگز اجازه ندهید که افراد شما را ارزش‌گذاری کنند. شما یک زندگی دارید و یکبار آن را زندگی می‌کنید آن یکبار هم اکنون است. اجازه ندهید نظرات افراد شما را از مسیر حقیقی شما منحرف کند.


11- به ذهن خود نظم و انضباط دهید تا در حال حاضر باقی بماند

یاد بگیرید که در اکنون زندگی کنید و قدردان باشید. از آنچه اکنون هستید و از دستاوردهایی که اکنون دارید خوشحال باشید. به ذهن خود اجازه ندهید که این شاد بودن را منوط به بدست آوردن موقعیت‌های آینده کند. زمانی که به آنچه اکنون هستید افتخار کنید بدبختی‌ها و سختی‌ها دور می‌شوند و جریان شادی به زندگی شما راه می‌یابد.


12- اطراف خود را پر از افراد با محبت و حامی کنید

روابط خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که اطراف‌تان با آدم‌های انرژی مثبت، شاد و حمایت کننده احاطه شده باشد. افرادی که در زمان‌های شکست و ناراحتی بتوانند به شما روحیه دهند و در واقع نوری باشند در تاریکی‌های زندگی. افرادی که خود حقیقی شما را می‌بینند و با آن‌ها از طی کردن مسیر زندگی لذت می‌برید.

commitment


و اما بعد از مرور این 12 نکته :

  • به خود قول دهید که بهترین زندگی را برای خود بسازید.
  • در مسیر زندگی نرم و منعطف باشید.
  • همراه با جریان زندگی حرکت کنید نه در مقابل آن.
  • از مسیر زندگی لذت ببرید و همیشه به خاطر داشته باشید که مشکلات و سختی‌ها به رشد و تکامل شما کمک خواهد کرد.
  • شما یکبار زندگی می‌کنید پس آن را به یاد ماندنی کنید.
  • تمام روابط و شرایط مخرب را که شما را رویاها و ارزوهایتان دور می‌کند از خود دور کنید
  • زندگی ایده‌آل خود را پیش بینی کنید و مراحلی که برای رسیدن به آن نیاز دارید طرح‌ریزی کنید. اولین گام را در مسیر رویاهای خود بردارید.

منبع(+)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
20 نظرات
  1. امیر می گوید

    واقعا ممنون.
    چیزی بود که هین الان بهش احتیاج داشتم.

  2. میترا می گوید

    خیلی عالی بود
    ممنونم

    1. شیرین می گوید

      مرسی عالی بود

  3. حمید می گوید

    شاید فقط منم که این طور فکر میکنم
    این مطالب خوبنا ولی سایتها پرن از مطالب این چنینی به نظر شخصی من اگر وقت و انرژیتون رو بزارید برای موضوعات خلاقانه تر و کمیاب تر خواننده علاقه ی بیشتری برای خوندنش پیدا میکنه

    1. ارمان می گوید

      داداش داره درباره زندگی انسان میگه،اصلا این چه حرفیه که میگی مطالب کمیاب تر اووووف چی بگم بهتون من

  4. فرهاد می گوید

    خیلی روحیه داد، یک کاری رو همین امروز شروع کردم و این مطلب باعث شد با جدیت بیشتری روش کار کنم. ممنون دکتر

    1. مژگان می گوید

      البته این مطلبو خانم شریف پور نوشتند.

  5. فردین می گوید

    جالب بود ممنون…!

  6. فرشاد می گوید

    دلگرم‌کننده بود. ممنون.

  7. شاهرخ می گوید

    خیلی جالب بود
    مرسی

  8. فاطمه می گوید

    خیلی عالی بود تحت تاثیر قرار گرفتم…میرم که اولین قدممو بردارم ?

  9. مرتضی می گوید

    سلام.
    واقعا عالی بود.
    به آدم امید میده!

  10. علیرضا می گوید

    میرم برای ساختن زندگیم از صفر

  11. محمد می گوید

    واقعا عالی بود بسیار سپاسگزارم

  12. شیدا می گوید

    واسم دعا کنید مث اول شاد و مثبت بشم.من تمام سعیمو واسه بازسازی خودم و زندگیم انجام میدم

  13. بهروز می گوید

    واقعا به من کمک کرد و از الان تغیر کردم

  14. ستاره می گوید

    عالی بود
    ممنون
    بهش نیاز داشتم

  15. Niyan.k.p می گوید

    رو من خیلی تاثیر داشت. ممنون…!
    برای کسانی که از زندگی ناامیدن توصیه می کنم که حتما یه بار بخونن???

  16. زهرا می گوید

    سلام
    مطلب عالی بود حالم خوب شد و تصمیم خودم رو گرفتم که واسه زندگیم قدم بردارم ساعت ١:۴۶ شبه و داشتم واسه شکست عشقی که خوردم گریه میکردم از همین الان تصمیم گرفتم عوض بشم و چیزی که لایق خودم و خونوادمه بشم

  17. Shokri می گوید

    زندگی که خودت نابود کردی فقط با مردن میشه درست کرد تنها چیزی که باعث نابودی می شه خودتی فقط خودت وقتی به خودت میای که می بینی پل های پشته سرتو کامل خراب کردی امیدوارم هیچ کسی مثله من ناباشه احساسه پشیمانی آدم نابود ای کاش برگردم از نو به سازم ولی حیف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5