معرفی کتاب‌ – مجموعه کتاب‌های تجربه و هنر زندگی : بیماری

14

کتاب «بیماری»،  باز هم از آن کتاب‌هایی بود که تصادفی پیدا کردم و به خاطر عنوانش کنجکاو شدم که چگونه کتابی است. این کتاب را آنلاین سفارش دادم و هیچ اطمینانی نداشتم که کتاب خوبی باشد، اما وقتی کتاب را شروع کردم، متوجه شدم با کتاب خوبی روبرو هستم.

می‌دانید یکی از مشکلات ما در ایران چیست؟

اینکه از خودابرازی و اشتراک تجارب خودمان هراس داریم، خیلی وقت‌ها قلمش را نداریم، خیلی وقت‌ها می‌ترسیم چیزی بنویسیم و به کسی را خوش نیاید، خیلی وقت‌ها هم فکر می‌کنیم تجارب ما بی‌اهمیت هستند و به کار کسی نمی‌آیند.

اما واقعا این طور نیست.

کتاب بیماری را نشر گمان با ترجمه احسان کیانی‌خواه منتشر کرده است. کتاب حدود 250 صفحه دارد و قیمت‌اش 12600 تومان است.

این کتاب نوشته هوی کَرِل است.

11-1-2014 6-05-28 PM

خرید آنلاین کتاب

برای پزشک‌ها زمانی که متون مرجع‌شان را می‌خوانند، خیلی از بیماری‌های نادر و علایم آنها در حکم ابزارهایی برای شکنجه دانشجوها هستند! مثلا تصور کنید حال ما را وقتی اولین بار به بیماری لنفانژیولیومیوماتوسیس یا به اختصار LAM برخوردیم!

به هر حال برای گذارندن آزمون‌های باید این بیماری را چند بار پیش خودمان تکرار می‌کردیم و تصمیم می‌گرفتیم تا در این بیماری نادر، دقیق شویم یا اینکه به خاطر احتمال کم مطرح شدن سؤالی امتحانی از آن، با یک بار روخوانی متن از کنارش بگذریم!

اما خب خانم هوی کرل در 35 سالگی بعد از یک دوره تنگی نفس و کاهش قوای جسمانی و بعد از بررسی‌های مفصل، متوجه شد به همین بیماری مبتلاست، بیماری که حدودا بعد از 10 سال بیمارش را از پای درمی‌آورد.

خانم کرل تصمیم گرفت، در مورد بیماری‌اش کتابی بنگارد، کتابی که حاوی شرح کاهش تدریجی توانایی‌اش، محدود شدن حضورش در مجالش و مجامع و ناتوانای در انجام کارها و تفریحات‌اش است.

اما نه! این کتاب یک دردنامه نیست، بلکه نگارنده در این کتاب نگاهی فلسفی و ژرف به بیماری انداخته است و تجارب خود را توضیح داده است.

او توضیح داده است که واکنش‌اش در قبال بیماری LAM چه بوده است، چطور هراس از مرگ داشته است و چطور می‌توان علیرغم بیماری، در دَم زیست و «زندگی» کرد.

همگی ما در این میان نزدیکان و آشنایان خود بیمارانی را سراغ داریم که با بیماری‌های مزمن دست به گریبان هستند.

درمان بیماری نباید تنها محدود به جراحی و دارو باشد، اگر یک جامعه مؤلفه‌های لازم برای داشتن یک بینش نسبت به مفهوم مرگ و زندگی را نداشته باشد و به عبارتی خالی از روح باشد، قطعا در این سیر چیزی کم خواهد داشت.

از این رو، اگر پزشک هستید، اگر خود می‌خواهید در مورد «بیماری» یک مطالعه فلسفی دقیق داشته باشید، یا احیانا بیماری عزیزتر از جان دارید با ذهنی باز دارید، توصیه می‌کنم که این کتاب را خود تهیه کنید یا هدیه بدهید.

ترجمه کتاب دقیق و قابل قبول است و حتی در حیطه اصطلاحات تخصصی هم مشکلی در آن نیافتم.

با رسیدن به آخر کتاب متوجه شدم که این کتاب تنها یکی از کتاب‌های خوب مجموعه تجربه و هنر زندگی است که توسط نشر گمان چاپ شده است و تا این زمان 8 کتاب دیگر هم از مجموعه اصلی که در زمینه‌های متنوعی، چاپ شده‌اند.

امیدواریم که روند چاپ این مجوعه کتاب‌های در این وب‌سایت می‌توانید، عناوین آنها را مرور کنید، ادامه پیدا کند.

در یک پزشک هم هر وقت فرصت و فراغتی دست داد این کتاب‌ها را معرفی خواهم کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
14 نظرات
  1. فرشید می گوید

    سلام
    کاش فیدیبو اینجا رو دنبال می کرد و کتابهای به درد بخور;مثل این کتابو رو سایت می ذاشت…

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      این سری کتاب‌ها خیلی عالی هستند و به زودی تعداد بیشتری از آنها را معرفی می‌کنم. فیدیبو هم تلاش زیادی می‌کند، اما خب باید تک تک با ناشرهای مختلف به توافق برسد.

      1. فرشید می گوید

        ممنون از شما کتابو از شهر کتاب پونک خریدم دو تا عنوان دیگه هم داشت یکیش مرگ بود .که تو قفسه کتابهای فلسفی چیده شده بود.با تشکر مجدد

        1. علیرضا مجیدی می گوید

          ممنون. خوشبختانه با محبت دوستانی که بانی این پروژه ترجمه کتاب بودن، مواجه شدم و اونها من را با لطف خوشون غافلگیر کردن و قراره بقیه کتابها را برای من بفرستن. البته هنوز کتابهای دیگه را ندیدم. قطعا اگر کیفیتشون مورد پسندم واقع شد، در موردشان خواهم نوشت.

  2. مهرداد می گوید

    من چهار-پنج عنوانش رو خوندم که همه عالی بودن. ولی بیش از همه از بخشودن، کمونیسم رفت ما ماندیم و حتا خندیدیم، گفتار در بندگی خودخواسته دراین مجموعه خوشم اومد. دبیر مجموعه خشایار دیهیمی است که کارهاش عالی هستن چون بنا به دغدغه و شناخت جامعه ترجمه و انتخاب می کند.

  3. گمان می گوید

    سلام آقای مجیدی عزیز
    کتاب ها را پک کردیم و آماده، دست نگه داشتم که کتاب آخری داغ داغ برسد. امروز رسید. شنبه برایتان می فرستم.
    یک پزشک را من از سال 87 میبینم و گاهی به گاهی چیزهایی خواندم که در یادم ماند. مطمئنم با شناختی که دارم از چند کتاب خوشتان خواهد آمد.
    کمونیسم رفت و ما ماندیم و حتی خندیدیم
    فلسفه ترس
    گفتار در بندگی خودخواسته
    دروغ / اراده آزاد (کتاب داغ)
    و کتاب سرگذشت تری فاکس

    تاخیر را ببخشید

    1. فرشید می گوید

      سلام
      1-چرا با فیدیبو در خصوص نشر دیجیتال همکاری نمی کنید
      2-پخش شما کجاست؟سری کامل کتابها تخفیفی داره؟

      1. گمان می گوید

        سلام مجدد
        1- همکاری با فیدیبو در دستور کار است. نشر کوچک هزار بدبختی دارد، این یکی ش.
        2- کتاب ها را از پخش گسترش، پخش سرزمین، پخش گزیده، پخش میعاد، پخش کتاب فرهنگ و پخش کتاب کلبه میتوانید بگیرید. به محض راه افتادن سایت تخفیف خرید کامل مجموعه برقرار می شود. نالانم از بدقولی و بی اخلاقی دوستان طراح سایت و شرکتهای سرویس دهنده. از روزی که اولین پیش پرداخت را بابت سایت دادیم تا الان دارد میشود یک سال، هنوز یک صفحه قابل اعتماد نداریم.

  4. احمد می گوید

    سلام
    نمیدونم بحث توی این سایت چطوریه.من تازه باهاتون آشنا شدم.گویا شما معرفی کتاب دارید.همه هم شرکت دارن.منم خواستم ی کتاب فوق العاده که همین تازگیا خوندمو به اشتراک بذارم.
    وقتی خدا می نوازد از محمد عنبرزاده
    واقعا اولش باورم نمیشد یه نویسنده ایرانی اینقد قلم و تخیل فوق العاده ای داشته باشه!!!؟ واقعا میگم از خوندن این کتاب به قدر رمز داوینچی و شایدم بیشتر لذت بردم.همه چی داش. پیشنهاد میکنم بخونید و اینجام براش ی پرونده بسازید.ممنون به خاطر سایت خوبتون و جمع صمیمانه بچه ها

    1. ثریا می گوید

      من که نخوندمش اما اگه ارزش یک پرونده داره ما هم از یک پزشک میخایم براش بررسی بزاره تا با این اثر آشنا بشیم
      یک پزشک منتظریم……………………..

      1. ثریا می گوید

        یک پزشک جوابمو ندادی!

        1. علیرضا مجیدی می گوید

          راستش خوندن کتاب از یک نویسنده ایرانی ناشناخته، ریسک‌های خاص خودش رو داره. اصولا به خاطر کمی وقت، بیشتر کتاب‌هایی رو می‌خونم که به خوب بودنشون ایمان دارم و جایی در اینترنت، از دوستان یا مجله‌ای تعریفشون را شنیدم. با این همه اگر این کتاب در دسترسم قرار گرفت و دیدم مطابق سلیقه من هست، حتما معرفی‌اش می‌کنم.

          1. ثریا می گوید

            بخونید.منم اولش همین نظر داشتم
            ممنون جواب دادید

  5. ليلا می گوید

    سلام
    خیلی منقلب شذم.
    بیماری من….
    با وجود تمام بغضی که دارم حتمن امروز تهیه می‌کنم و می‌خونمش.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5