چگونه iOS 8 را بدون نیاز به فضای خالی زیاد 5.7 گیگی دانلود و نصب کنیم؟

34

دیروز منزل نبودم و در ساعات اولیه بامداد امروز، وقتی با خواهرم تماس گرفتم متوجه دو مشکل شدم:

یک: تیم ملی والیبال متأسفانه از آلمان باخت و خیلی‌ها دلیل اصلی باخت را این می‌دانستند که ما ابزاری برای مقابله با سرویس‌های بازیکن برجسته تیم ملی آلمان نداشتیم و از ویژگی‌های مثبت خودمان هم نتوانستیم استفاده کنیم.

9-18-2014 10-15-43 AM

دو: برای دانلود iOS 8 کاربران نیاز به فضای زیادی روی آی‌فون یا آی‌پد خود دارند، چیزی بیشتر از 5 گیگ.

این یکی باورکردنی نبود، چون همیشه حجم فایل‌هایی که دانلود می‌کردم، حول و حوش یک گیگ بود. با خودم فکر کردم که مگر می‌شود حجم فایل‌های iOS یه ناگهان اینقدر زیاد شود.

شب که مسئله را بررسی کردم، متوجه مشکل شدم:

کاربران فرنگی همیشه عادت دارند که OTA آی‌دیوایس‌های خود را به‌روز می‌کنند. آنها به خاطر اینکه سرعت اینترنت خیلی خوبی دارند، از طریق همان آی‌فون و آی‌پد، با یک تپ، ابزار خود را به‌روز می‌کنند.

در زمان iOS 7 ، کاربران در هنگام به‌روزرسانی به شیوه OTA تنها به 2.9 گیگ فضا نیاز داشتند، اما حالا برای ارتقا به iOS 8 نیاز به 5.7 گیگ است.

طبیعی است که کاربرانی که فایل‌های زیادی اعم از اپلیکیشن‌های پرحجم گیم، عکس‌ و فیلم‌های زیادی دارند و در عین حال برای قناعت مدل 32 یا حتی 16 گیگی آی‌دیوایس‌ها را دارند، به هیچ عنوان برایشان راحت نیست که 5.7 گیگ از فضای ابزار خود را خالی کنند.

همین مسئله باعث شکوه و شکایت فراوان کاربران در توییتر و شبکه‌های اجتماعی مختلف شده است.

9-18-2014 9-52-16 AM

اما خب ما در ایران، به سبب سرعت پایین اینترنت، کمتر پیش می‌آید که به شیوه OTA آپدیت کنیم. در واقع حتی آن دسته از کاربران که ما به سرعت دو مگابیت و بیشتر هم دسترسی ندارند، از آنجا که شبکه اینترنت پایدار نیست، باز هم جرأت نمی‌کنند که اینگونه عمل کنند.

ساده‌ترین راه برای به‌روزرسانی این است که شما از اینجا یا اینجا فایل‌های ipsw را بگیرید که حول و حوش دو گیگ است.

بعد از اینکه دانلود را در سیستم دسکتاپ خود، ترجیحا با نرم‌افزار دانلود خود که می‌تواند idm باشد، انجام دادید، نرم‌افزار آی‌تونز را باز کنید. (لطفا آخرین نسخه نرم‌افزار آی‌تونز را بگیرید)

در مرحله بعد ابتدا یک بک‌آپ کامل از آی‌دوایس خود بگیرید.

بعد دکمه شیفت را بگیرید و روی update کلیک کنید و مسیر فایل ipsw را به آی‌تونز بدهید. عملیات به روز‌رسانی به صورت خودکار انجام می‌شود. نیازی هم به آن همه فضا نیست.

9-18-2014 9-40-27 AM

فرنگی‌ها به خاطر سرعت بالای اینترنت، اصولا لازم نبوده که دنبال چنین شیوه‌ای دارند، وقتی شما می‌توانید در عرض چند دقیقه بدون هموار شدن رنج، متصل کردن آی‌دیوایس به کامپیوتر و اجرای کند آی‌تونز، سیستم عامل خود را به‌روز کنید، طبعا دنبال چنین شیوه‌ای نمی‌روید!

درست به همین خاطر است که تازه محیط سایت‌های معروف فناوری غربی پر شده است از آموزش نصب iOS از طریق آی‌تونز و به شیوه‌های غیر از OTA. این شیوه‌ها چیزهای تازه یا انحصاری برای ما نیستند، اما صرفا به خاطر اینکه کاربرد چندانی برای کاربران عام فرنگی نداشته‌اند، تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند.


غرض از این پست، آموزش شیوه‌ به‌روزرسانی iOS نبود، چون احتمالا بیشتر کسانی که در ایران آی‌دیوایس دارند با این شیوه ساده بهتر از من آشنا هستند، بلکه داشتم به این موضوع فکر می‌کردم که بودن در شرایط سخت و دشوار، گاهی باعث به وجود آمدن مهارت‌ها و آمادگی‌های ذهنی خاصی می‌شود.

هم‌اکنون در حالی که با خط دوم اینترنت خودم با سرعت خیلی پایین iOS را دانلود می‌کنم و باید حدود 14 ساعت منتظر دانلود iOS برای آی‌فون و آی‌پدم باشم، در حال فکر روی همین قضیه هستم.

9-18-2014 10-04-38 AM

به اینکه ما در طی این سال‌ها، چقدر وادار شده‌ایم ساده‌ترین کارها را با شیوه‌های دشوار و عجیب و غریب‌اش انجام بدهیم، مثلا در حالی که دیدن ویدئوهای یوتیوب با کیفیت 1080p چیزی عادی در بسیاری مناطق دنیاست، ما خیلی وقت‌ها مجبور بوده‌ایم دقایق زیادی برای دانلود همان ویدئو به شیوه «غیرمستقیم» صبر کنیم. با همین محدودیت‌ها از دیدن چه ویدئوهایی در رده‌های مختلف از ویدئوهای خبری و سرگرمی گرفته تا ویدئوهای آموزشی و علمی محروم شده‌ایم.

اما خب، به خاطر همین محدودیت یاد گرفته‌ایم که چطور منتخب و با وسواس ویدئو انتخاب کنیم یا فایل برای دانلود انتخاب کنیم.

محدودیت چیزی خواستنی نیست، اما ابتکار و تطبیق دادن با شرایط سخت، ویژگی‌‌هایی هستند که در همه ما انسان‌ها وجود دارد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
34 نظرات
  1. نیما می گوید

    دکتر جان
    باور بفرمایید من به شخصه با هربار دانلود کردن یک فایل و صد البت قطع شدن هزارباره نت در طی زمان دانلود حس میکنم سیزیف هستم و هربار که به سختی سنگ رو به نوک قله رسوندم غلت غلتان به پایین افتاده و این مسیر طی شده تا من ( ما ) به آگاهی برسیم که ای بیخردان راه نه آن است و نه این….
    گاهن احساس پوچی از نوع کاامویی بهم دست میده در مقام مقایسه نت مملکت با بقیه جاها
    و اینکه به اسم هزاران چیزی که حتی برای خودشون همن بی ارزشه ما از خیلی موارد محروم شدیم

  2. سروش می گوید

    ضمن درود و تشکر بابت مطالب خوبتون ، من برای آیفون 5اس خودم ، همین فایلی رو که شما دانلود کردید ، دانلود کردم به اسم 12A365 درست هستش ؟ میشه لطفا راهنمایی کنید – مچکرم

  3. shahrooz می گوید

    آقای علیرضا مجیدی با نهایت تأسف باید جملهٔ شما رو تصحیح کنم تیم‌ آلمان “از” ایران برد و تیم‌ ایران “به” آلمان باخت. متاسفانه هموطنان ئآزیز خیلی‌ این اشتباه رو می‌کنن ولی‌ راستش من از شما انتظار نداشتم.

  4. ايمان می گوید

    در صورتی که به این شیوه اپدیت انجام شه، مشکلی برای اپلیکیشن های دستگاه پیش نمی آد؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      همون طور که نوشتم شما یک بک‌آپ کامل گرفتین و بعد همه اینها ری استور می‌شه.

      1. ایمان می گوید

        ممنون آقای مجیدی از راهنماییتون

  5. میلاد می گوید

    این محدودیت‌ها گاها ما رو به یک وادی‌هایی برده که فرنگی‌ها حتی تو خواب هم نمی‌تونن ببینن، مثلا به این فکر کنید که چطور به یک خارجی باید توضیح بدیم نرم‌افزار آدرس‌یاب یعنی چی. اون مشکل کمبود جا هم که گفتید می‌تونه به راحتی با تغییر سیاست اپل و پشتیبانی از کارتهای حافظه حل بشه، دیگه مثل چند سال پیش نیست که کارتهای حافظه کند باشن و سرعت دستگاه رو بیارن پایین.

  6. شایان می گوید

    آقای مجیدی عزیز سلام.
    سالهاست که وبلاگ شما رو میخونم و درکل از پشت کار شما سپاسگزارم واین عشقی که به نوشتن دارید هم برای من جالب است.
    و اصلا هم این حرفو از دوستان دیگه قبول نمیکنم که دلیل نوشتن شما تبلیغات کنار سایت باشه.

    امروز که کمی در باره خودتون هم در مقدمه این پست (والیبال ) نوشتید خوشم آمد. حس میکنم بنا به دلایلی از ورود اتفاقات و مسائل زندگی خودتان در این وبلاگ تا حدودی جلوگیری می کنید در حالیکه ما هم اتفاقات ساده زندگی شما رو هم دوست دارید ( مثل قطعی اینترنت یا مشاهدات شما از سطح شهر ، خریدهای شما ، موزیک ها و فیلم هایی که شما رو شاد کرده و …. ) حتی از شهری که در اون زندگی میکنید هم حرفی مستقیم نمیزید که البته اونم ما فهمیدیم کجاست. 🙂
    آقای مجیدی اگر معروف نبودید میتونستید بگید زیاد نمیخوام وارد مسائل دیگه بشم ولی خوشبختانه شما دیگه معروف هستید و خیلی ها شما رو تو وب میشناسند.
    درضمن میخواستم پیشنهاد بدم که از ویدئو و پادکست از خودتان بیشتر استفاده کنید. الان دنیا داره به این سمت تو وبلاگ نویسی میره و افراد کمتر وقت برای خواندن مقالات طولانی میگذارند ولی ویدئو را همه دوست دارند. خودتونم بیایین پشت دوربین ( نه آقای سهندارم و …. )

    موضوع دوم : ( در خصوص محدودیت )
    همونطور که عرض کردید محدودید گاهی باعث اذیت میشود ولی من اعتقاد دارم محدودیت خلاقیت رو به دنبال دارد.
    محدودیت رو تائید نمیکنم ولی الان امکانات زیاد باعث شده چشمه خلاقیت خیلی ها خشک شود.
    تصور میکنم اگر نیوتن الان به یکصدم امکانات ما در ایران مجهز بود چه اعجازی که نمیکرد.
    کسی رو میشناسم که با برنامه گرافیکی پینت کارایی میکنه که من با فوتوشاپ نمیتونم انجام بدم.
    گیگابایتها ایبوک و نرم افزار توسط افراد دانلود میشه اما دریغ از استفاده بهینه از درصدی از آنها.
    میخوام بگم اعتقاد دارم محدودیت باعث خلاقیت در آدمهای خوش ذوق میشود.

    خلاصه انشالله همیشه سالم باشید و استوار

  7. advil می گوید

    از خود گوشی هم راحت میشه آپدیت کرد
    من از نت شبانه مخابرات زدم بدون قند شکن آپدیت شد
    فقط دوستان برای اضافه کردن کی برد فارسی راهی به نظرتون میرسه؟ اون تغیری که قبلا توی فایل زبان می دادیم دیگه عمل نمیکنه
    کسی راه حلی داره؟

    1. هادی می گوید

      از لحظه ی آپدیت به آی اوس هشت تا الان دارم روش کار می کنم و متاسفانه مثل سابق با اعمال تغییرات در بکاپ، زبان فارسی اضافه نمی شه. همین الان برای بار شش ام آی فونم رو ریستور کردم و باز هم نشد. لطفا اگر راهی پیدا کردید همین جا اطلاع بدید تا در قالب یک پست منتشر بشه 🙂

  8. متين می گوید

    سلام بعد از نصب ios 8 حجم 5gig برمیکرده؟ یا ios فقط ١ gig جا میکیره؟

    1. St می گوید

      برمیگرده

  9. حميد می گوید

    توصیه می کنم حتما به ٨ آپدیت کنید خیلی آپ خوبیه

  10. ساجد رسولی فر می گوید

    آقای دکتر امکانش هست در فرصتی مناسب شما فریمورهارو در خود 1پزشک آپلود کنید تا ما از اینجا دانلودشون کنیم
    آخه من تازه دیشب متوجه شدم که شاتل بخاطر دانلود زیاد مشترکانش سرعت اونا رو محدود می کنه و ما نمیتونیم با همون سرعت سابق از سرورهای خارجی دانلود کنیم(این محدودیت سرعت اعمال شده برای سرور های داخلی وجود ندارد.)
    واسه همین میگم شما که سرورتون ایران هستش لطفا اینجا آپ کنین تا ما بتونیم راحت و با سرعت بالا دانلود کنیم.

    1. ساجد رسولی فر می گوید

      یا آقای دکتر حداقل همین فریمور که واسه آیفون خودتون دانلود می کنین رو برای ما هم آپ کنین
      فکر کنم گوشیامون یکی باشه! آیفون 5اس با کد 6.1

  11. پیمان مهربانی می گوید

    متاسفانه بر روی گوشی 4s سرعت پاسخگویی مناسبی نداره ، بهتره تا زمان بروز رسانی 8.1 و یا 8.0.1 دوستانی که 4S دارن از آپدیت خوداری کنند.

  12. پیمان مهربانی می گوید

    متاسفانه بر روی گوشی ۴s سرعت پاسخگویی مناسبی نداره ، بهتره تا زمان بروز رسانی ۸٫۱ و یا ۸٫۰٫۱ دوستانی که ۴S دارن از آپدیت خوداری کنند.

  13. علی می گوید

    دکتر جان باور کن که ازت ناامید شدم. یعنی شما هم از آیفون استفاده می کنی؟ تا گوشی های خوبی همانند نوت 3 و یا اس 5 هست واقعا استفاده از آیفون اشتباه محض است.

  14. كوروش می گوید

    سلام و ممنون از سایت خوبتون یه سوالی برای من پیش امده اگه از این طریق iosرو نصب کنم تمام بازی ها(من بازی clash of clansرو روی دستگاهم دارم و برایم خیلی مهم هست که اطلاعات و مراحل اون بازی نپره) و اطلاعات و عکس هایم میپرد یا اگر بکاپ بگیرم بکاپ شامل اطلاعات داخل برنامه ها مثل اطلاعات داخل برنامه ی i downloader هم میشه خیلی ممنون از شما می شوم اگر به سوالم پاسخ بدید

    1. ارمان می گوید

      منم طقریباً همین سوال رو دارم اگه میشه پاسخ بدید

    2. مبين می گوید

      دکتر جان میشه در مورد همین سوال این دوست راهنمایی کنید

      1. علیرضا مجیدی می گوید

        من هم پاسخ را نمی دانستم و با یک سرچ به پاسخ رسیدم:
        http://www.itworld.com/answers/topic/mobile-wireless/question/whats-difference-between-gsm-and-cdma-0
        http://support.apple.com/kb/HT3939

        1. كوروش می گوید

          یعنی این اطلاعات نمی پرد؟؟

  15. kamyar می گوید

    من بصورت OTA آپدیت کردم از خود گوشی بدون هیچ مشکلی حجمش هم 1.1 گیگ بود.اصلا هم هیچ مشکلی بعدش به وجود نیومد.

  16. مبين می گوید

    دکتر جان یه سوال دیگه من ipad air wifi دارم باید کدوم یک از فایل های ipsw رو دانلود کنم فایل با نام ipad air wifi یا فایل ipad air China

    1. Hamed می گوید

      بله منم با همین مشکل رو برو هستم کدوم رو بزنم بره دانلود

  17. حسام می گوید

    من از روش معمولیه OTA اپدیت کردم
    فقط الان کیبرد فارسی پریده ، از روش قبلی امتحان کردم ، برنگشت ، روشش عوض شده ؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      فعلا روشی وجود نداره، منتظر هستیم تا کیبوردهای فارسی وارد بشن. مثل این: https://twitter.com/PersianTyper

    2. Hamed می گوید

      یعنی اگر ios 8 رو نصب کنم کیبرد فارسی میره

      1. علیرضا مجیدی می گوید

        بله، کیبوردی که قبلا فعال می‌کردیم، دیگر نیست. البته همین چند روزه به گمانم با کیبوردهای دیگر مشکل رفع می‌شه.

        1. پریسا می گوید

          بعد از آپدیت کیبرد و فونت عربی که سرجاشه دکتر….چطور میگید فارسی نمیشه تایپ کرد؟
          من OTA آپدیت کردم…

  18. ماندانا می گوید

    سلام ببخشید من آیفون 5اس با حجم 16 گیگ دارم ولی حجمش پر شده و مدام میگه icloud نمیتونه بک آپ بگیره چکاری میتونم کنم؟حجم رو توگوشی 5گیگ مینویسه اگه جواب بدین ممنون میشم

  19. سعید حمزه زاده می گوید

    با سلام، در مورد کیبورد فارسی باید چند نکته رو عارض بشم
    1) کیبورد عربی با پارسی تلفیق شده، یعنی شما انگشتتون رو روی “ب” نگه میدارید “پ” هم برای تایپ میاد!
    2) در نسخه 8 سیستم عامل ios امکان افزودن کیبورد جانبی فراهم شده به این شکل که این کیبورد جانبی بجای کیبورد اصلی فراخوانی و باز میشه.
    برای نصب و فعالسازی کیبورد فارسی میتونید بر روی لینک زیر در دستگاهتون کلیک کنید تا مستقیما نرم افزار در app store کوشیتون باز بشه:
    http://persiantyper.com/get
    توجه داشته باشید این نرم افزار مختص نسخه 8 هست

    موفق باشید و سربلند
    یا علی

  20. 1D می گوید

    اه بابا من iPad Air دارم ولی هرکاری می کنم اپدیت نمیشه چون دوستم همین کارو کرده که به قول شما فرنگی ها می کنن اما چرا واس من نمیشه ….کم کم دارم روانی میشم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5