آی‌فون 6 بخریم یا آی‌فون 6 پلاس؟ شک در خوش‌دست بودن آی‌فون 6 پلاس

12

از همان زمانی که افشا شد، آی‌فون 6، دو نسخه 4.7 و 5.5 اینچی دارد، بسیاری از علاقه‌مندان آی‌فون، دچار این تردید و معضل شدند که کدام نسخه را انتخاب کنند.

از یک سو عقل می‌گوید که گوشی آی‌فون 4.7 اینچی، خوش‌دست‌تر است، اما از سویی هم ما نگران هستیم، مبادا با خرید نسخه 4.7 اینچی خودمان را از یک آی‌فون با صفحه نمایش بزرگ‌تر محروم کنیم، آی‌فونی که دوربین‌اش هم پایدارساز اپتیک دارد!

این شک و تردید وقتی بیشتر می‌شود که ما تجربه‌های قبلی را مرور کنیم:

ما همیشه وقتی که یک وسیله با صفحه نمایش بزرگ می‌خریم، در روزها اول گمان می‌کنیم که زیاده‌روی کرده‌ایم. مثلا من خودم به تازگی مانیتور قدمی 22 اینچی خودم را عوض کردم و یک مانتیور 27 اینچی خریدم. روز اول گمان می‌کردم که این تغییر سایز، ضرورتی نداشت. اما حالا با خودم فکر می‌کنم که چطور مانتیور 22 اینچی را تحمل می‌کردم!

اما در مورد گوشی وضعیت به این سادگی نیست، چون شما باید گوشی را در دست بگیرید، بتوانید به سرعت از کیف یا جیب خود به درآورید، سنگینی وزنش را تحمل کنید و به سرعت انگشت اشاره یا شست خود را به همه مناطق آن برسانید.

کسانی که گوشی با صفحه نمایش بزرگ می‌خرند، چند روزی طول می‌کشد تا با وضعیت جدید تطبیق پیدا کنند. در مورد گوشی‌های حول و حوش 4 اینچ، مشکل خاصی وجود ندارد، کاربر به سادگی گوشی را در دست می‌گیرد و با آنها کار می‌کند.

اما وقتی اندازه گوشی به 5 اینچ می‌رسد یا از 5 اینچ هم بزرگ‌تر می‌شود، کاربر به تدریج یاد می‌گیرد، با دستی که گوشی را گرفته، مانور بدهد و با این دست تکیه‌گاه، کمی بازی کند و گوشی را به ملایمت به بالا و پایین سُر بدهد، طوری که انگشت شست در کنار نقطه مورد نظر قرار بگیرد.

همان طور که گفتم وزن گوشی هم خیلی مهم است: وزن آی‌فون 6 نزدیک به 130 گرم و وزن آی‌فون 6 پلاس 172 گرم است. 172 گرم برای یک گوشی وزن کمی نیست.

اما در پایان و برای اینکه قادر به تصمیم‌گیری باشید، پیشنهاد می‌کنم، این فایل pdf را دانلود کنید و پرینت بگیرید، بعد با قیچی، دور تا دور آی‌فون 6 و 6 پلاس را دربیاورید و بعد کمی ماکت کاغذی دو گوشی را در دست بگیرید.

9-10-2014 10-48-57 AM

نتیجه‌گیری شخصی: آی‌فون 6 پلاس برای کسانی که می‌خواهند به سرعت با گوشی کار کنند، در تاکسی و مترو آن را به سرعت از کیف یا جیب خارج کنند. بتوانند در جلسه و سر کلاس به سرعت پیامک بخوانند و ارسال کنند یا برای آنهایی که احیانا دست و پا چلفتی هستند و مدام گوشی‌ها از دستشان می‌افتد، چیز خوبی نیست.

عملا رساندن انگشت شست به قسمت سمت چپ گوشی (برای افراد راست‌دست) حتی در قسمت پایین و وسط گوشی دشوار است، چه برسد به گوشه شمال غربی گوشی!

گرچه اپل ترتیبی داده که بتوانید با دو بار لمس دکمه هوم، قسمت بالای صفحه نمایش را به پایین سُر بدهید، اما این ترفند، چاره کار نیست.

خلاصه اینکه اگر به گوشی‌ها 5.5 اینچی عادت ندارید، اگر حوصله کار دو دستی با گوشی را ندارید و اگر 100 دلار اضافی ندارید، گوشی آی‌فون 6 پلاس را نخرید، چون گذشت زمان هم مشکل شما را حل نخواهد کرد و با آن تطبیق پیدا نخواهید کرد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
12 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    iGalaxy Note 6

  2. فرزاد می گوید

    من دارم با یه فبلت 6.3اینچی سیر و سیاحت میکنم خیلی تو فکرش نرید 🙂 البته باهاش تماس نمیگیرم فقط واتس آپ و پیامک

  3. پوریا می گوید

    سلام
    دست و پا چلفتی صفت مناسبی نیست ک یک کاربر بتونه صادقانه به خودش نسبت بده و بر اساس اون گوشی با سایز بزرگ رو نخره. اصلا اخلاقی و منطقی نیست!!
    چطور انتظار دارید یک نفر بگه من آِفون 6 پلاس نخریدم چون دستو پا چلفتی ام؟؟؟!؟
    بهتره می نوشتید: کسانی ک کند هستند یا دست های کوچکی و ظریفی دارند یا …. یا هرچیز دیگه اما مسلما غیر از این چیزی ک نوشتید!!
    میدونم ک از طرفداران اپل هستید من هم هستم، اما ادبیاتتون تا حالا ب این شکل نبوده، نمیدونم شاید ناخودآگاهتون به خاطر علاقه وافری ک به اپل و محصولاتش دارید باعث شده این نقصان رو یه جوری از اپل دور کنه و ب کاربر نسبت بده که اگه با گوشی نمیتونید کار کنید به خاطر صفحه بزرگ آیفون نیست، بلکه بخاطر اینه که شما دستو پا چلفتید!!! (“خیلی بدبینانه و اغراق آمیز بود این نتیجه گیری، نه؟) بهتره ک تو انتخاب کلمات دقت بیشتری داشته باشید و این فقط ی پیشنهاده!!
    قطعا کسی دستو پا چلفتی نیست!

    1. هادی می گوید

      دوست خوبم استفاده از این ادبیات در چنین مقاله هایی به ادبیات مدرن معروفه و هدف،مایه ی طنز و شوخی دادن به منظور ارتباط بهتر و خودمونی تر با خوانندست و مطمءن باشین منظور توهین به هیچ کسی محسوب نمیشه

  4. حامد می گوید

    دکتر
    دلم میخواد گریه کنم
    مثل بچه ای که انتظار یک اسباب بازی خوب رو روز تولدش داشته
    ولی والدینش هدیه دیگه ای بهش میدن و مجبوره دوسش داشته باشه. 🙁
    ایفون5 اس از جفتش بهتر بود.

  5. sajjad می گوید

    این قابلیت دوبار لمس کردن کلید هوم و پایین اومدن صفحه فقط تو پلاس هست یا تو هر دو 6ها؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      در هر دو

    2. امیر می گوید

      فقط در ایفون 6 پلاس است
      من خودم 6خریدم ولی یکمی کوچیکه 6پلاس خیلی بهتره و دوربینشم عالیه و مجبور شدم با ضرر بعد از یک هفته عوضش کنم

  6. ایمان می گوید

    سلام من فکر میکنم خرید ایفون ۶ از یک جهت بهتره چون حدس میزنم در آینده بیشتر برنامه های اپل برای این نوع سایز گوشی بهینه میشن

  7. پیامک و اس ام اس نوند می گوید

    من هم به عنوان کسی که
    1. دستان بزرگی دارد
    2. تجربه استفاده از گلکسی نوت را دارد
    به همه توصیه می کنم گوشی کمتر از 5 اینچ بخرند

  8. جام طلا می گوید

    من خودم قبل از خریدن گوشی، فکر می‌کردم وای 5 اینچ چقدر بزرگه و اصلا نمیتونم باهاش کار کنم و اینها و همش دنبال زیر 5 اینچ بودم و به همین هدف هم رفتم بازار، اما یه گوشی 5.2 اینچی که مشخصات عالیش رو از قبل میدونستم و وفقط بخاطر ترس از صفحه بزرگش، کنار گذاشته بودمش،‌چشمم رو گرفت و خریدمش. الان اینقدر با این صفحه راحتم که مطمئنم اگر گوشی 4.7 میگرفتم، پشیمون میشدم.
    البته بستگی به خود آدم هم داره، کارش، اینکه بیشتر توی خونه و دفتر هست یا در حال بدو بدو توی خیابون و کارگاه و بیمارستان و اینها. کیف داره، جیب داره، دستش همیشه پره یا نه.
    ولی 5.2 حتی، اینقدرها هم که فکر میکنیم ترسناک نیست. (5.5 رو کار نکردم و نمیدونم.) اما وزن این آیفون چرا. من با مال خودم مقایسه کردم، حدود 30 گرم از مال من سنگینتر میشه و خوب این احتمالا خوشایند نیست و ممکنه مشکل ایجاد کنه. بالاخره گوشی فلزی همینه دیگه.

  9. عارف می گوید

    به جز اندازه خیلی تفاوت کیفیت داره 6و 6پلاس؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5