گام‌به‌گام با کالبدشکافی LG G3

3

5-28-2014 9-11-15 AM

ما همیشه برای نقد گوشی‌های موبایل به‌ظاهر آن‌ها نگاه می‌کنیم و قابلیت‌های نرم‌افزاری آن‌ها را موردبررسی قرار می‌دهیم. درصورتی‌که سخت‌افزار گوشی نیز اهمیت دارد. جدیداً گروه UBreakIFix جدیدترین پرچم‌دار LG یعنی G3 را ازلحاظ خوش‌ساخت بودن سخت‌افزار و راحتی تعمیر موردبررسی قرار داده است. در این بررسی با شگفتی مشاهده شد که باز کردن و تعمیر G3 بسیار راحت‌تر از آن است که فکرش را بکنید. کل سخت‌افزار G3 با ۱۴ پیچ به هم متصل شده است و برعکس G2 که چندین بورد مختلف داشت، قطعات آن بر روی یک بورد سوار شده‌اند.

5-28-2014 9-03-37 AM

در این مقاله می‌خواهیم با گروه UBreakIFix وارد اعماق این گوشی شویم. ابتدا نگاهی به مشخصات آن می‌اندازیم:

صفحهٔ نمایش ۵.۵ اینچ از نوع True HD-IPS LCD با وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ و تراکم ۵۳۴ پیکسل در اینچ

دوربین ۱۳ مگاپیکسل باکیفیت ضبط فیلم 2160p و 30fps

دوربین جلو ۲.۱ مگاپیکسلی باکیفیت FullHD

بلندگوی بسیار قوی ۱ واتی

۲ گیگابایت RAM در مدل 16GB و ۳ گیگابایت RAM در مدل 32GB

LTE، NFC، و Bluetooth 4.0 LE

باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

هنوز گوشی را باز نکردیم. صفحهٔ ۵.۵ اینچ، بلندگوی تماس، دوربین جلو، سنسور نزدیکی سنج و سنسور اینفرارد در جلوی گوشی مشخص هستند. در عقب گوشی دوربین و فلش، دکمه‌های پاور و ولوم، بلندگوی بسیار قوی یک واتی، سوراخ هدفون و پورت microUSB قرار دارند.

665x464xubif-g3-11-1024x716.jpg.pagespeed.ic.tOWbfJz5DT

با باز کردن قاب پشت‌گوشی باتری 3000mAh نمایان می‌شود. برخلاف G2 باتری G3 قابل تعویض است. این باتری از باتری‌های Galaxy S5 و HTC One M8 بزرگ‌تر و قوی‌تر است. البته نباید فکر کنید الزاماً کارایی آن نیز بالاتر است چون نمایشگر باکیفیت Quad HD برق زیادی مصرف می‌کند. قطعهٔ مخصوص شارژ بی‌سیم درون قاب پشت‌گوشی قرار دارد.

665x464xubif-g3-21-1024x716.jpg.pagespeed.ic.hc4TgPThrU

حال شروع به باز کردن دیگر قطعات گوشی می‌کنیم. در این تصویر قسمتی از بدنه را می‌بینید که بلندگوی پشت بر روی آن سوار شده است.

665x464xubif-g3-13-1024x716.jpg.pagespeed.ic.CoXSGrVrOJ

در قسمت بالایی بدنه که بازشده کنتاکت‌های دکمه‌ها، دوربین، فلش، و لیزر فاصله‌سنج مشخص هستند.

665x464xubif-g3-18-1024x716.jpg.pagespeed.ic.x0FnlAES7A

قطعاتی مثل دوربین، لیزر فاصله‌سنج و دکمه‌ها که دارای اتصالات فلکس بودند باز کردیم.

665x464xubif-g3-12-1024x716.jpg.pagespeed.ic.9b86USNysP

در آخر به مادربورد می‌رسیم. یکی از تفاوت‌های G2 و G3 استفاده از تنها یک بورد الحاقی کوچک در G3 است. درصورتی‌که در G2 یک بورد کنترلر دو طرف مادر بورد را فرامی‌گیرد.

665x464xubif-g3-4-1024x716.jpg.pagespeed.ic.OqT3dD9vNM

با جدا کردن چند اتصال فلکس، مادربورد از گوشی جدا می‌شود.

665x464xubif-g3-14-1024x716.jpg.pagespeed.ic.s0denhv2L0

به اتصالات نمایشگر و صفحهٔ لمسی (دیجیتایزر) می‌رسیم. در این گوشی از کنترلر صفحهٔ لمسی مدل Synaptics 93528A استفاده‌شده است. این LCD که با عنوان Quad HD تبلیغ‌شده است، دارای کیفیت فوق‌العاده بالا می‌باشد. تراکم پیکسلی آن 534 ppi است که با اختلاف زیادی از Galaxy S5 و HTC One M8 جلوتر است. نمایشگر Galaxy S5 دارای تراکم 432 ppi و HTC One M8‌ دارای تراکم 441 ppi می‌باشد.

665x464xubif-g3-19-1024x716.jpg.pagespeed.ic.IO-sV46Sx1

در این تصویر دوربین ۱۳ مگاپیکسلی G3 را می‌بینید. این دوربین یکی از مهم‌ترین نقاط قوت G3 است. وضوح آن ۴۱۶۰ در ۳۱۲۰ پیکسل می‌باشد و باکیفیت 2160p و با سرعت 30fps فیلم‌برداری می‌کند. وجود OIS (ثابت‌کنندهٔ اپتیکی) باعث کاهش لرزش تصویر و بهبود کیفیت آن می‌شود. در این رقابت Galaxy S5 دارای دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با وضوح ۵۳۱۲ در ۲۹۸۸ است که باکیفیت 2160p و با سرعت 30fps فیلم‌برداری می‌کند. HTC One M8 کمی عقب‌تر از بقیه است. این گوشی دوربین ۴ مگاپیکسل از نوع UltraPixel دارد که دارای وضوح ۲۶۸۸ در ۱۵۲۰ است و باکیفیت 1080p و با سرعت 60fps فیلم‌برداری می‌کند.

665x464xubif-g3-20-1024x716.jpg.pagespeed.ic.LgWDawKUC1

G3 دارای دوربین جلو ۲.۱ مگاپیکسلی است که کمی از دوربین ۲ مگاپیکسلی Galaxy S5 بهتر است ولی از دوربین ۵ مگاپیکسلی HTC One M8 بسیار پایین‌تر می‌باشد.

در این تصویر سوراخ هدفون و بلندگوی تماس را می‌بینید که به بدنه متصل شده‌اند.

665x464xubif-g3-22-1024x716.jpg.pagespeed.ic.A1KTM3QzGa

شیء عجیبی که در این تصویر می‌بینید آنتن نام دارد! آنتن‌ها در گوشی‌های قدیمی برای آنتن دهی و اتصال بهتر به شبکه بکار گرفته می‌شدند ولی امروزه این مسئله مطرح نیست. این آنتن برای دریافت امواج تلویزیونی است و به نظر می‌رسد تنها مدل کره‌ای این گوشی دارای قابلیت دریافت امواج تلویزیونی باشد.

665x464xubif-g3-211-1024x716.jpg.pagespeed.ic.oZbjyEeH5z

حال می‌خواهیم چیپ‌های قرارگرفته بر روی مادربورد را شناسایی کنیم. بر روی مادربورد چیپ فلش مموری ۳۲ گیگابایتی توشیبا به رنگ نارنجی مشخص‌شده است.

665x464xubif-g3-17-1024x716.jpg.pagespeed.ic.Xwy7OJHNcn

چیپ‌های بیشتری در پشت مادربورد مشاهده می‌کنیم که به این شرح می‌باشند:

665x464xubif-g3-16-1024x716.jpg.pagespeed.ic.kI6RnIlmut

چیپ Wi-Fi مدل Broadcom با رنگ بنفش مشخص‌ شده‌است.

چیپ تقویت‌کننده (آمپلی‌فایر) مدل Avago با رنگ آبی کمرنگ مشخص شده‌است.

چیپ فرستنده و گیرنده (Transceiver) مدل Qualcomm با رنگ قرمز مشخص شده‌است.

چیپ گیرندهٔ مضاعف مدل Qualcomm با رنگ سبز مشخص شده‌است.

رم ۲ یا ۳ گیگابایتی بر روی پردازندهٔ چهار هسته‌ای ۲.۵ گیگاهرتز Snapdragon 801 قرارگرفته و با رنگ نارنجی مشخص شدهاست.

با رنگ زرد، آی سی USB SlimPort Tx مشخص شده‌است.

چیپ مدیریت شارژ باتری و مصرف برق مدل Texas Instruments با رنگ آبی مشخص شده‌است.

با باز کردن و کالبدشکافی LG G3 دیدیم که طراحی سخت‌افزار درون آن چقدر زیبا و حساب‌شده انجام‌گرفته است. استفاده از اتصالات کنتاکتی به‌جای فلکس‌ها و مکان خوب اتصالات LCD و صفحهٔ لمسی باعث سریع‌تر و مطمئن‌تر شدن فرایند تعمیر می‌شود. ما به سخت‌افزار و تعمیر پذیری LG G3 نمره ۸ از ۱۰ می‌دهیم.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
3 نظرات
  1. مصطفی می گوید

    درود بر شما
    من این کوشی رو دارم و از طرفی مهندس الکترونیک هستم این مطلب برام خیلی جالب و شیرین بود

  2. hafez می گوید

    من یه گوشی lg g3 دارم ، سوکت سیمش پینش شکست ، برای تعویض فرستادم نمایندگی با داشتن گارانتی گفتن قابل تعمیر نیست و باید کل برد عوض بشه که قیمتش با قیمت کل گوشی یکی بود ، من به این گوشی از 10 ، 0 می دم

  3. morteza می گوید

    منم g3 دارم .حین کار کردن گوشی ری استارت میشه.بردم نمایندنگی میگه بردش باید تعویض شه که هم قیمت خود گوشیه. پس گوشی ای که یک بار مصرفه نیازی به درد لای جرز میخوره. موقعی هم که همین مشکلو توی زمان گارانتی میبوردم میگفتن ویروسه و ی فلش میکردن میدادن بهم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5