برگزاری لین استارتاپ ماشین تهران از 24 تا 26 اردیبهشت

7

5-8-2014 10-44-39 PM

این روزها بحث کارگاه‌ها، همایش و کنفرانس‌هایی با محوریت کارآفرینی بسیار داغ شده و از طرفداران بسیاری برخوردار است. سالانه بیش از 20 رویداد در سطح کشور برگزار می شود. اسامی بیشتر این کارگاه‌ها ترجمه نام اصلی آنها یا مفهومی برگرفته از نحوه و روند برگزاری است. کارآفرینی در 54 ساعت، استارتاپ ویکند، نشست استارتاپی و کارآفرینی در فضای مجازی از نام‌هایی است که با حضور فناوری اطلاعات بیشتر و پررنگ‌تر شده‌اند. دو سال گذشته استارتاپ ویکند در سراسر کشور مخاطبانی از تمامی عرصه‌ها را به خود جذب کرد. اواخر سال 92 نام جدید لین استارتاپ ماشین یا ماشین استارتاپ ناب در این عرصه عنوان شد. این رویدادِ جوان تر از استارتاپ ویکند به تازگی وارد ایران شده است و به زودی یک رویداد برگزار خواهد شد.

به تعریف سایت لین استارتاپ ماشین ( Lean Startup Machine )، این رویداد یک هکاتون نیست. یک کارگاه آموزشی است که به کارآفرینان و نوآوران چگونگی توسعه محصول را آموزش می‌دهد. شما آنچه را که در 6 ماه یاد خواهید گرفت را در 3 روز آموخته و تجربه خواهید کرد. موفقیت نهایی به چگونگی پرداختن به مفاهیم لین استارتاپ وابسته است.

متد لین استارتاپ (استارتاپ ناب) در رابطه با توسعه محصول یا کسب و کار در سال 2008 توسط اریک ریس مطرح شد. ریس معتقد است چرخه عمر استارتاپ با ترکیب ارزیابی ایده کسب و کار، انتشار محصول به صورت تکرار شدنی و اعتبارسنجی کوتاه‌تر می‌شود. با استفاده از روش تکرار شدنی می‌توان نیازهای مشتری را بهتر و بیشتر شناسایی کرد و در توسعه محصول به کار گرفت تا احتمال شکست و ریسک بازار به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کند.
این کارگاه آموزشی با ارائه ایده‌ها آغاز گردیده و پس از تشکیل تیم، فرضیه‌سازی، انتخاب راه‌حل و انجام مجموعه ای از فرایندها با هدف رسیدن به یک کسب و کار موفق در کنار مربیان و با آموزش مداوم و پیگیری آنان، ادامه می‌یابد. هر تیم بایستی یک MVP (یک نسخه ساده کوچک) تهیه کند. این نمونه اولیه، می‌تواند اسکچ یا استوری بورد باشد. هدف این است که تیم با یک نمونه از محصول، به سمت مشتریان رفته و محصول خود را با توجه به نیاز و خواسته مشتری ارزیابی کند.

این رویداد با ارائه نهایی هر تیم در حضور مربیان، داوران، حامیان و سرمایه‌گذاران درباره راه‌حل جدید و تجارب کسب شده در حین فعالیت به مراحل نهایی خود می‌رسد. در نهایت، یک تیم برنده اعلام می‌گردد. اعلام برنده تنها برای ایجاد رقابت میان تیم‌هاست. در دنیای واقعی، استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و کارخانه‌ها برای کسب سود بیشتر از طریق توجه بیشتر به نیاز مشتری با هم رقابت می‌کنند. در بازار واقعی تصمیمات به صورت لحظه‌ای و تحت فشار کاری گرفته می‌شوند که رقابت در لین استارتاپ ماشین چنین محیط کسب و کاری را شبیه سازی می‌کند.

برنده واقعی، فردی است که با استفاده از آموزش‌ها و تجارب کسب شده در این رویداد و تمرین و ممارست، توانایی‌های بالقوه خود را به کار گیرد و با حرکت به سمت بازار واقعی پیشرفت کند. اگر می‌خواهید جز این برندگان واقعی باشید، همین حالا به صفحه ثبت نام مراجعه کرده و به جمع شرکت‌کنندگان مشتاق و پر انرژی لین استارتاپ ماشین تهران بپیوندید.

5-8-2014 10-44-52 PM

یکی از اعضای تیم مایکروسافت می‌گوید:
«با آموزش عملی «مشتری‌سازی» به جهانیان LSM کار خارق العاده‌ای انجام داده است، شرکت سرمایه‌گذاری مایکروسافت با آن‌ها کار می‌کند چراکه ما مطمئن هستیم شرکت‌کنندگان پس از پایان این کارگاه کاملا به توانایی برداشتن گام بعدی در سفر کارآفرینانه خود دست پیدا می‌کنند.
ما به دنبال آنیم که کارآفرینان مشتاق، به مهارت‌های بنیادین مورد نیاز برای تبدیل ایده خود به استارتاپ‌های توانمند دست پیدا کنند و LSM این کار را به خوبی انجام می‌دهد.»

در اینجا سوال مطرح تفاوت بین دو رویداد لین استارتاپ ماشین و استارتاپ ویکند می‌باشد. در هر دو رویداد، ایده‌ای ارائه شده و بر اساس آن محصولی توسعه داده می‌شود، اما وجه تمایز لین استارتاپ ماشین در چیست؟

آقای Steven D. Royster دبیر رویداد ماشین استارتاپ ناب در شهر Newark و یکی از طرفداران و برگزارکنندگان رویداد استارتاپ ویکند در مورد این تفاوت در سایت رویداد توضیح داده است.

5-8-2014 10-45-06 PM

تفاوت اصلی این دو رویداد در اهداف آنهاست. هدف استارتاپ ویکند کمک به کارآفرینان جهت تولید محصولی بر اساس ایده آنهاست. و هدف ماشین استارتاپ ناب این است که به کارآفرینان آموزش دهد چگونه می توانند ایده شان را قبل از تولید ارزیابی (اعتبار سنجی) کنند! از نظر موقعیت، هر دو نسخه فشرده ( شبیه‌سازی ) چرخه حیات استارتاپ هستند:

– شروع با یک ایده
– طراحی آزمایش هایی برای تست ایده روی مشتریان
– اندازه گیری واکنش بازار
– یادگیری اینکه چه کاری را برای گام بعدی باید انجام یا ادامه داد یا روند را از ابتدا تکرار کنیم.

پیشنهاد استیون برای افراد علاقه‌مند به این حوزه این است که ابتدا در کارگاه ماشین استارتاپ ناب شرکت نمایند تا متوجه شوند که آیا ایده با خواسته مشتریان مطابقت دارد، بعد از ارزیابی ایده، جهت تشکیل تیم و ساخت محصول به رویداد استارتاپ ویکند بپیوندند.

رویداد لین استارتاپ ماشین تهران هفته آینده 24 تا 26 اردیبهشت ماه 1393 با حضور مربیان برجسته اکوسیستم کارآفرینی کشور برگزار خواهد شد.
برای اخبار و اطلاعات بیشتر لین استارتاپ ماشین می‌توانید بلاگ رویداد را دنبال کنید.
لین استارتاپ ماشین در شبکه‌های اجتماعی: توییتر –  فیسبوک


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. مگنا می گوید

    جالب بــــــــــــــــــود.

  2. حمید می گوید

    اویل برام جالب بودن، اما بعد از گذشت 3 سال از فعالیت اینها و شناخت ازشون برام واضح شده که اگر این روش های به اصطلاح کارآفرینی پول زا بود این آقایون انقدر سعی نمیکردن با شومن بازی پول بیشتری کسب کنن، خیلی جالبه برید بررسی کنید شرکتی که پشت این رویدادهاست حتی 1 ریال درآمد غیر از اینا نداره و فقط یه نمایش مضحکه واسه فریب دانشجوهایی که تو جو استقلال کاری از طریق تخصص اند می باشد!
    عذر میخوام که حقیقت رو رک بیان کردم…

    1. شاهین می گوید

      دقیقا با نظرت موافقم، مطمئنا برای کارافرین شدن نیازی به این روشها نیست بهتره یه بررسی بشه ببینیم واقعا چه افرادی با این روش کارافرین شده اند و کارافرین مانده اند. متاسفانه این مدلها در ایران و ساختار تجاری پیچیده ما اصلا جواب نمی دهد و فقط یک بازارگرمی محض است.

      1. عابد می گوید

        ممنون از نظرات دوستان, در پاسخ به عزیزانی که جویای نمونه های موفق ایرانی و بومی برآمده از دل این همایش ها هستند, توی آخرین دوره استارتاپ ویکند تهران ایده ای مطرح شد با عنوان دوره یاب, اونجا رای نیاورد اما این پروژه کارش رو شروع کرده و به نتایج جالبی هم رسیده؛ لانچ فاینالشون تیرماه هست..doreyaab[dot]com
        متاسفانه نظرات پیرامون این چنین همایش هایی همواره مغرضانه بوده و در بیشتر موارد از سر خصومت شخصی ست.
        اشخاص زیادی رو میتونم مثال بزنم که ابتدا رویکرد انتقادی داشته اند اما بعدتر که به نحوی ذی النفع قرار گرفتند رویکرد مثبت و موافق پیدا کردند

        عذر میخوام که حقیقت رو رک بیان کردم…

  3. رحیم پوررحیمی می گوید

    نمی خواهم بگویم استارتاپ چیز بدی است ولی برای راه اندازی یک کسب وکار و کارآفرین شدن نیازی به یادگیری و رفتن به این کلاس ها نیست.

  4. سمانه نصیحت‌کن می گوید

    پوشش رسانه ای همه جانبه رویداد لین استارتاپ ماشین توسط استارتاپ تی وی صورت خواهد گرفت. http://live.startuptv.ir/lsmtehran/

  5. یک وبگرد می گوید

    مطالب دوستان خواندم
    به عنوان یک شرکت کننده در این همایش ها در کلیت مطلب میشه گفت نظر دوستان ، درست و نادرست باهم است
    به هرجهت وجود چنین همایش هایی بی فایده نیست ولی مسلما در حد و اندازه ای که روش فوکوس میشه و رسانه ها خصوصا در فضای مجازی در موردش فضاسازی میکنند خروجی مفیدی ندارد ، هرچند در مورد داشتن یا نداشتن منفعت اقتصادی این همایش ها هم صحبت های ضد نقیضی وجود دارد ولیکن به هرحال عده ای اگر آلان هم نفعی نداشته باشند برای روزهای آتی خودشون را آماده میکنند و شبکه سازی انجام میدهند . به هرجهت ما کارآفرین های بزرگ گمنام زیادی در کشور داریم ولیکن در این جماعت من کارآفرینی به معنای واقعی ندیدام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5