آشنایی با هنر عکاسی یان آرتوس برتراند

7

امروز روز زمین است. اگر گوگل را امروز باز کرده باشید، متوجه تغییر لوگوی این سایت شده‌اید، گوگل همچنین سایتی به نام my beautiful earth درست کرده است و از کاربران خود خواسته است که عکس‌هایی از مناظر زمین، دریاها، آسمان و حیات وحش را به اشتراک بگذارند. این عکس‌های در پلاس با هشتگ #MyBeautifulEarth قابل مشاهده هستند.

4-22-2014 8-10-34 PM

زمین تنها سیاره مسکونی‌ای است که به آن دسترسی داریم. زمین همان قدر متعلق به ماست، که متعلق به گستره بی‌شمار موجودات و حتی عناصر بی‌جانش است، خرس‌های قطبی، پلانکتون‌ها، پلنگ مازندران، وال‌ها، کانی‌ها، اکوسیستم آب و البته آیندگان ما درست مثل ما حق دارند، از زمین زیبا برخوردار شوند.

ما حق نداریم، برای منافع مادی آنی، سیاست‌های تکانه‌ای یا مردم‌فریبی با اتخاذ تصمیمات نادرست حیات موجودات آن را به خطر بیندازیم و زمین را زشت کنیم.

حق نداریم در مقام یک مسافر میلیون‌های تکه پلاستیک را همیشه در طبیعت بکاریم و در مقام یک شرکت بزرگ با بسته‌بندی‌های کاغذی و پلاستیکی غیرضروری و استفاده از اجزای آلاینده، گجت‌های خطرناک برای محیط زیست، در دسترس کاربران خود قرار بدهیم.

ما باید زمین را دوست داشته باشیم و این دوست داشتن فقط با اشتراک عکس و لایک زدن عکس‌ها، ثابت نمی‌شود، بلکه با کارهای هر چند کوچک میلیون‌ها نفر از ما، با هوشیاری‌ها و ایستادگی‌ها و حساسیت‌هایمان حاصل می‌شود.


به بهانه روز زمین که در وبلاگستان فارسی کم‌رونق ما در غوغای اخبار دیگر فراموش شده است، صلاح دانستم در ادامه سری پست‌های عکاس‌های مشهور دنیا، این بار شما را با هنر عکاسی «یان آرتوس برتراند» آشنا که تخصص او در گرفتن عکس‌های هوایی زیبا از زمین است.

4-22-2014 8-20-06 PM

او متولد پاریس است و در دهه 1960 میلادی، مدیر حافظت از محیط زیست فرانسه شد. از سال 1979 مقیم کنیا شد و از همین زمان بود که به عکاسی هوایی روی آورد و در سال 1991، آژانس عکاسی هوایی را تأسیس کرد.

او در سال 2006 مفتخر به دریافت مدال لژیون دو نور به خاطر عکس‌های زیست محیطی‌اش شد.

نمی‌دانم آیا شما فیلم Home‌ را دیده‌اید یا نه. خوشبختانه این فیلم به رایگان در یوتیوب قرار داده شده است و شما می‌توانید این فیلم بسیاری زیبای یک و نیم ساعتی را با کیفیت خوب 720p از یوتیوب ببینید. متأسفانه ممکن است، شمار زیادی از شما دسترسی راحت به یوتیوب نداشته باشید، اما توصیه می‌کنم از طریق دیگری این فیلم را تهیه کنید و ببینید.

این عکاس دوست‌داشتنی تا به حال صدها هزار عکس هوایی از ده‌ها کشور دنیا تهیه کرده است و بیشتر از 3 میلیون نسخه از کتابش به فروش رسیده است.

برخلاف تصور شما، عکاسی هوایی به سادگی نشستن روی یک هواپیما و فشار دادن شاتر دوربین نیست، علاوه بر همه هنرهای یک عکاس، این کار سخت است و محتاج برنامه‌ریزی خیلی دقیقی هم است.

4-22-2014 8-21-39 PM

عکس‌های برتراند مثل کاغذهای ابر و باد می‌مانند، در بسیاری موارد ما نیاز داریم که توضیحات هر عکس را بخوانیم تا دریابیم که اصلا عکس از چه منظره‌ای گرفته شده است.

عکس‌های برتراند در وب‌سایت او به رایگان قابل دسترسی هستند. در کمال تأسف به نظر می‌رسد، ایران جزو کشورهایی نیست که برتراند، پرتره‌اش را گرفته باشد.

اگر می‌خواهید کاغذ دیواری‌های زیبا روی کامپیوتر خود داشته باشید، یک پیشنهاد خوب عکس‌هایی هوایی برتراند هستند.

توصیه دیگر من به شما تماشای سخنرانی ایشان در TED‌ است.

4-22-2014 8-23-24 PM

4-22-2014 8-23-04 PM

4-22-2014 8-22-12 PM

4-22-2014 8-18-52 PM

4-22-2014 8-17-04 PM

4-22-2014 8-16-46 PM

4-22-2014 8-16-30 PM

4-22-2014 8-16-08 PM

4-22-2014 8-15-47 PM

4-22-2014 8-15-28 PM

4-22-2014 8-14-24 PM

4-22-2014 8-14-06 PM

4-22-2014 8-13-48 PM

4-22-2014 8-12-43 PM


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
7 نظرات
  1. ستار . م می گوید

    درود بر شما
    شاید گفت بهترین مستندی که دیدم همین “Home” است.
    تصاویر بسیار زیبایی داره.

  2. مجید می گوید

    فوق العاده

  3. Minoo می گوید

    فوق العاده بود عکسهاش

  4. معماری داخلی می گوید

    احسنت ب این عکاس
    فوق العادس

  5. امیرحسین می گوید

    سلام.واقعا عکاس حرفه ای هست ودرود بر شما که به این مسائل دقت می کنین.

  6. dvm می گوید

    ok

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5