جنگ ابرقدرت‌ها Samsung Galaxy S5 در برابر HTC One M8

24

1Samsung Galaxy S5 vs HTC One (M8

رقابت بین گوشی‌های پرچم‌دار (Flagship) یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های دنیای فناوری است. هرساله تولیدکنندگان عمده‌ی گوشی‌های موبایل در جهان (مثل سامسونگ، سونی و …) یک مدل گوشی تولید می‌کنند که قرار است بهترین گوشی دنیا باشد و مرز فناوری تلفن‌های همراه را جابجا کند. در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۴ گوشی‌های Samsung Galaxy S5 و HTC One M8 پا به میدان رقابت گذاشته‌اند. هر کدام از این گوشی‌ها دارای قابلیت‌هایی هستند که تاکنون در هیچ گوشی موبایلی دیده نشده است. در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های هردو ابرقدرت جهان را باهم مقایسه کنیم.

طراحی

بدنه‌ی باکیفیت و زیبای آلومینیومی یکی از نقاط قوت گوشی‌های سری HTC One است که آن‌ها را یک قدم جلوتر از رقیبان قرار می‌دهد. بدنه‌ی HTC One M8 حتی از پیشینیانش هم زیباتر است و چشم بینندگان را به خود جلب می‌کند. Galaxy S5 دارای طراحی مشابه نسخه‌های قبلی Galaxy S است، با این تفاوت که در قاب پشت گوشی به جای پلاستیک صیقلی Galaxy S4 و پوشش چرمی Note 3 از نوعی پلاستیک نرم طرح دار استفاده شده است. البته بسیاری از کاربران طراحی آن را نمی‌پسندند و می‌گویند شبیه چسب زخم است!

gs5feat

به طور کلی هر دو گوشی بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند ولی HTC One M8 همانند بقیه‌ی گوشی‌های HTC One یک گام از بقیه جلوتر است و با بدنه‌ی آلومینیومی زیباتر جلوه می‌کند. از نظر راحتی و خوش‌دست بودن، Galaxy S5 بهتر از HTC One M8 است. پوشش پلاستیکی و نرم بدنه در Galaxy S5 احساس بهتری به دست منتقل می‌کند. مخصوصاً در نظر داشته باشید که در زمستان قاب آلومینیومی HTC One نسبت به قاب پلاستیکی Galaxy S5 کمی سرد و گزنده می‌شود.

2Samsung Galaxy S5 vs HTC One (M8

از نظر ابعاد هردو گوشی بسیار مناسب و تقریباً مشابه هستند ولی اگر آن دو را کنار هم قرار دهیم، متوجه می‌شویم که HTC One M8 کمی درازتر از Galaxy S5 است. ضخامت HTC در وسط گوشی کمی بیشتر از Galaxy S5 است ولی در کناره‌ها باریک‌تر می‌شود. Galaxy S5 از نظر وزن کمی سبک‌تر از HTC One M8 است. (۱۴۵ گرم در برابر ۱۶۰ گرم) البته توجه داشته باشید فقط موقعی متوجه این تفاوت می‌شوید که هردو را کنار هم در دست بگیرید.

4Samsung Galaxy S5 vs HTC One (M8

کیفیت دکمه‌های ولوم و پاور در هر دو گوشی خوب است. پیدا کردن آن‌ها به تنهایی با لمس امکان‌پذیر است و با فشار کوچکی تحریک می‌شوند.

htc-one-m8

یکی از مزیت‌های بزرگی که Samsung Galaxy S5 را در رده‌ی بسیار بالاتری قرار می‌دهد، استاندارد IP 67 است. یعنی Galaxy S5 ضد غبار و ضد آب است و می‌تواند تا ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. HTC One M8 دارای استاندارد IP x3 است. یعنی تنها در برابر قطرات ریز آب مثل باران دوام می‌آورد.

نمایشگر

Super LCD یا Super AMOLED کدامیک قوی‌تر است؟ هردو نمایشگر طرفداران خود را دارند ولی همه‌ی آن‌ها در یک مسئله اشتراک دارند. هر دو کیفیت فوق‌العاده بالایی دارند.

نمایشگر Super AMOLED در Galaxy S5 تصویری با رنگ‌های زیباتر و جذاب‌تر ولی کمی غیرطبیعی نمایش می‌دهد. با این حال شدت نمایش رنگ‌ها در نمایشگر Super LCD بکار رفته در HTC One M8 نیز به اندازه‌ی کافی بالا است و کمبودی از این نظر ندارد.

رنگ‌ها در تصویر HTC One M8 طبیعی‌تر از Galaxy S5 است و وقتی هردو را کنار هم مقایسه می‌کنیم، انگار تصویر Galaxy S5 کمبود رنگ قرمز دارد و تصویر آن کمی سرد است.

Samsung Galaxy S5 vs HTC One (M8

در زیر نور آفتاب تصویر هر دو گوشی به خوبی دیده می‌شود ولی HTC One M8 دارای تصویر روشن‌تری است. در نتیجه در آفتاب بهتر دیده می‌شود. وقتی با زاویه به نمایشگر دو گوشی نگاه می‌کنید، کیفیت هردو خوب است ولی Galaxy S5 از نظر دقت رنگ‌ها کمی افت می‌کند. HTC One M8 برعکس Galaxy S5 است و اگر از گوشه به تصویر آن نگاه کنید، دقت رنگ‌ها ثابت خواهند بود ولی روشنایی و کنتراست پایین می‌آیند.

وقتی در تاریکی مطلق به تصویر گوشی نگاه می‌کنید، هرچه روشنایی کمتر باشد نگاه کردن به صفحه راحت‌تر است. در این زمینه Galaxy S5 خیلی بهتر عمل می‌کند. حداقل روشنایی Galaxy S5 برابر 2 nit است در صورتی که HTC One M8 از 16 nit پایین‌تر نمی‌آید.

صفحه‌ی نمایش Galaxy S5 (۵.۱ اینچ) یک اینچ از HTC One M8 بزرگ‌تر است. علاوه بر این، چون در HTC One M8 دکمه‌های پایین صفحه جزو صفحه‌ی نمایش هستند، تصویر Galaxy S5 به طرز قابل‌توجهی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

رزولوشن نمایشگر هر دو گوشی ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است. تراکم پیکسلی در Galaxy S5 برابر ۴۳۲ پیکسل در اینچ و در M8 برابر ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ است. تراکم پیکسلی در هر دو گوشی فراتر از محدوده‌ی طبیعی دید انسان است. یعنی با چشم غیرمسلح نمی‌توانید تفاوت تراکم پیکسل دو گوشی را متوجه شوید.

رابط کاربری

HTC One M8 از آخرین نسخه‌ی Sense UI بهره می‌برد که می‌توان آن را یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین رابط‌های کاربری اندروید دانست. Sense UI هم از لحاظ تنوع امکانات، هم از لحاظ کارایی و سرعت بسیار عالی است.

m8

TouchWiz UI سامسونگ نیز پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای کرده و ظاهر آن مدرن‌تر و آیکن‌ها تخت‌تر شده است. البته از لحاظ کارایی و پایداری هنوز جای کار دارد و از این جهت Sense UI جلوتر از TouchWiz می‌باشد. هردو رابط کاربری قابلیت‌های متفاوتی دارند و می‌توان گفت هردو بسیار عالی عمل می‌کنند.

s5

Sense UI و TouchWiz مانند دیگر لانچرهای اندروید دارای یک صفحه‌ی خانه برای آیکون‌ها و ویجت‌ها و یک صفحه مخصوص برنامه‌ها هستند. این صفحه در HTC One M8 به صورت عمودی و در Galaxy S5 به صورت افقی حرکت می‌کند. یکی از ویژگی‌های Sense UI که برای اولین بار در HTC One دیده شد، قابلیتی به نام Blinkfeed است که آخرین اخبار از سایت‌های مختلف، پست‌های Facebook و Twitter، تصاویر گالری و … را روی صفحه نمایش می‌دهد. سامسونگ نیز در Galaxy S5 قابلیتی به نام My Magazine قرار داده که بسیار شبیه Blinkfeed عمل می‌کند. از سمت چپ صفحه باز می‌شود و آخرین اخبار را از وب‌سایت‌های مختلف نمایش می‌دهد.

در مورد طراحی برنامه‌های اصلی موبایل مثل برنامه‌های پیامک، شماره‌گیر و … سامسونگ و HTC دو راه کاملاً متفاوت را در پیش‌گرفته‌اند. HTC سعی کرده رنگ‌آمیزی این برنامه‌ها را به سمت رنگ‌های روشن پیش ببرد در صورتی که سامسونگ به خاطر نمایشگر Super AMOLED از رنگ‌های تیره استفاده کرده تا مصرف باتری کاهش یابد.

پردازنده و حافظه

سامسونگ و HTC هردو از پردازنده‌ی Snapdragon 801 استفاده می‌کنند که در نگاه اول یکسان هستند. ولی اگر فنی‌تر به موضوع نگاه کنید می‌بینید که در Galaxy S5 از پردازنده مدل MSM8974-AC استفاده‌شده که کمی از MSM8974-AB بکار رفته در HTC قوی‌تر است. در نتیجه پردازنده‌ی Galaxy S5 حدوداً ۲۰۰ مگاهرتز از پردازنده‌ی HTC One M8 سریع‌تر عمل می‌کند. البته پردازنده‌ی هردو گوشی آن‌قدر سریع هستند که این تفاوت به چشم نخواهد آمد.

benchmark

پردازنده‌ی گرافیکی هر دو گوشی Adreno 330 است که از پس باکیفیت‌ترین بازی‌ها به خوبی بر می‌آید.

هردو گوشی دارای ۲ گیگابایت RAM می‌باشند که از گوشی‌هایی مثل Galaxy Note 3 یا Sony Xperia Z2 پایین‌تر است ولی آن‌قدر قوی است که در سنگین‌ترین برنامه‌ها هم کم نیاورد.

هردو گوشی با حافظه‌ی داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت عرضه می‌شوند. با این حال اگر به حافظه‌ی داخلی بیشتری احتیاج دارید می‌توانید بر روی هردو کارت حافظه‌ی (حداکثر) ۱۲۸ گیگابایت نصب کنید.

ویژگی‌های خاص

یکی از خصوصیات گوشی‌های Flagship (پرچمدار) این است که امکاناتی برای کاربران فراهم می‌کنند که تاکنون هیچ گوشی نداشته است. ویژگی خاص HTC One M8 وجود دو دوربین در پشت گوشی است که به وسیله‌ی آن برخی جلوه‌های خاص تصویری ایجاد می‌کند.

3Samsung Galaxy S5 vs HTC One (M8

Galaxy S5 در عوض دارای یک اسکنر اثر انگشت است که می‌توان از آن برای باز کردن قفل صفحه یا ورود به حساب‌های خرید اینترنتی PayPal‌ کرد. علاوه بر این یک حسگر ضربان قلب در زیر دوربین Galaxy S5 وجود دارد که بیشتر به یک قابلیت تبلیغاتی و رسانه‌ای شبیه است تا یک قابلیت کاربردی برای عموم مردم.

s51

اتصال به اینترنت

هردو گوشی دارای مرورگر بسیار معروف و قدرتمند Google Chrome‌ که با توجه به حافظه و پردازنده‌ی قوی موجود در هردو گوشی، هیچ کمبودی از لحاظ سرعت باز کردن صفحات احساس نمی‌شود. تصاویر زیر به ترتیب مرورگرهای Galaxy S5 و HTC One M8 هستند.

s52

m82

GPS

هردو گوشی هم از GPS و هم از GLONASS پشتیبانی می‌کنند. گوشی‌هایی که تنها از GPS پشتیبانی می‌کنند به ۳۱ ماهواره می‌توانند متصل شوند اما گوشی‌هایی که علاوه بر GPS از GLONASS نیز پشتیبانی می‌کنند به ۵۵ ماهواره متصل می‌شوند. لذا می‌توان گفت قدرت مکان‌یابی در این گوشی‌ها نزدیک به دوبرابر گوشی‌هایی است که تنها از GPS‌ پشتیبانی می‌کنند.

دوربین

تاکنون دوربین اولتراپیکسل HTC One بسیار بحث‌برانگیز بوده است. سنسور بزرگ ۱/۳ اینچی این دوربین (که هر پیکسلش ۲ میکرون است) باعث کاهش نویز و افزایش کیفیت در نور کم می‌شود. با این حال ۴ مگاپیکسل نمی‌تواند جزئیات زیادی از تصویر را ثبت کند و در این زمینه بسیار از هم رده‌هایش پایین‌تر است.

Galaxy S5 مشکلی از این جهت ندارد. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی آن می‌تواند جزئیات بسیار زیادی را ثبت کند. سایز سنسور نیز به اندازه‌ی کافی بزرگ است (۱/۲.۵ اینچ). سایز دریچه‌ی دیافراگم این دوربین F2.2 است که از HTC One M8 کمی کوچک‌تر می‌باشد (F2.0). کوچک‌تر بودن سایز دریچه‌ی دیافراگم به این معنی است که نور بیشتری وارد سنسور دوربین می‌شود.

Galaxy-S5-camera

نرم‌افزار دوربین در Galaxy S5 تغییرات بسیاری کرده و بسیار ساده شده است. ظاهر جدید این برنامه به گونه‌ای طراحی‌شده که بتوان خیلی راحت به صورت بصری با آن ارتباط برقرار کرد. البته ممکن است کاربران دستگاه‌های قدیمی Galaxy کمی طول بکشد تا به ظاهر جدید نرم‌افزار دوربین عادت کنند چون برخی از گزینه‌ها در این نسخه از برنامه جابجا شده است. برای مثال HDR‌ جزو شیوه‌های اصلی عکاسی نیست و وارد قسمت تنظیمات عمومی برنامه شده است. قابلیت‌های جدید عکس‌برداری هم به نرم‌افزار دوبین اضافه‌شده. برای مثال Virtual tour یکی از این قابلیت‌ها است که جلوه‌ای مشابه Street View در گوگل مپ ایجاد می‌کند.

Samsung-Galaxy-S5-Review-56-camera

Samsung_Galaxy_S5_review (22)-580-90

سراغ دوربین HTC One M8 می‌رویم. نرم‌افزار دوربین در این گوشی نیز تغییرات قابل‌توجهی کرده است. ابتدا با منوی Shooting Mode مواجه می‌شویم که گزینه‌هایی مثل فیلم‌برداری، Zeo (همراه با عکس یک فیلم کوتاه می‌گیرد و جلوه‌های ویژه‌ی خلاقانه ایجاد می‌کند)، دوربین جلو، و تصویر ۳۶۰ درجه در این منو قرار می‌باشند. تنظیمات فنی عکس‌برداری مثل ISO, Exposure و … در تنظیمات برنامه قرار دارند.

HTC_ONe_M8_screenshot (34)-580-90

یکی از پرآوازه‌ترین ویژگی‌های HTC One M8 قرار داشتن دو دوربین در پشت گوشی است. دوربین دوم اطلاعات عمق تصویر را ثبت می‌کند و با دست‌کاری عمق تصاویر می‌تواند جلوه‌های جالبی ایجاد کند. Galaxy S5 نیز به صورت نرم‌افزاری قابلیتی مشابه ایجاد می‌کند ولی به خوبی HTC One M8 نیست.

HTC_ONe_M8_screenshot (11)-580-90

وقتی تصاویر هر دو دوربین را کنار هم مقایسه می‌کنیم، تصاویر HTC One M8 کمبود رزولوشن و جزئیات را فریاد می‌زنند. البته اگر عکس‌ها را در سایز اصلی‌شان و بر روی خود گوشی مشاهده کنید از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند ولی اگر بخواهید زوم کنید متوجه تفاوت بسیار زیاد در عکس‌های Galaxy S5 و HTC One M8 می‌شوید. رنگ‌ها در عکس‌های هر دو گوشی به میزان کافی طبیعی هستند ولی Galaxy S5 بهتر است. رنگ‌های ضبط‌شده در HTC One M8 کمی از میزان طبیعی سردتر است. در زمینه‌ی نور دهی هم Galaxy S5 بهتر عمل می‌کند. در اکثر اوقات به صورت اتوماتیک تنظیمات نور دهی در Galaxy S5 بهتر از HTC One M8 انجام می‌شود در نتیجه تصاویر زنده‌تر و زیباتر به نظر می‌رسند.

ضبط فیلم نیز در Galaxy S5 بسیار بهتر از HTC One M8 است. قابلیت ضبط فیلم در حالت 4k (که چهار برابر Full-HD محسوب می‌شود (در کمتر گوشی پیدا می‌شود و به وسیله‌ی آن می‌توانید جزئیات بسیار زیادی ضبط کنید. مزیت‌هایی که در زمینه‌ی عکاسی و رنگ‌ برای این گوشی ذکر کردیم در فیلم‌برداری هم به چشم می‌آیند و کیفیت رنگی بهتری نسبت به HTC One M8 ارائه می‌دهد.

در سال ۲۰۱۳ شاهد گوشی‌هایی مثل گوشی‌های نوکیا و LG G2 بودیم که ثابت‌کننده‌ی اپتیکی (OIS) داشتند. با ورود OIS به تکنولوژی عکس‌برداری موبایل، کمبود آن در گوشی‌هایی مثل HTC One M8 و Galaxy S5 به شدت حس می‌شود.

پخش محتویات چندرسانه‌ای

هردو گوشی در پخش محتویات چندرسانه‌ای بسیار عالی عمل می‌کنند. نمایشگرهای هردو کیفیت بسیار بالایی دارند و تصویر خارق‌العاده‌ای نمایش می‌دهند. البته تصویر Galaxy S5 یک اینچ بزرگ‌تر است و به این خاطر که دکمه‌های پایین صفحه بیرون از نمایشگر قرار داده شده است، تمام برنامه‌ها و بازی‌ها از تمام صفحه‌ی نمایش بهره‌مند می‌شوند. لازم به ذکر است رنگ‌هایی که در تصویر Galaxy S5 نمایش داده می‌شوند، از حالت معمول پررنگ‌تر و زیباتر هستند ولی کمی غیرطبیعی به نظر می‌رسند. رنگ‌های HTC One M8 طبیعی‌تر و عادی‌تر هستند. انتخاب اینکه کدامیک بهتر است بستگی به سلیقه‌ی شما دارد.

s53

در زمینه‌ی صدا برنده‌ی قطعی این رقابت HTC One M8 است. بلندگوهای BoomSound کیفیت بسیار زیادی در هنگام نمایش فیلم، گوش دادن به موسیقی، و یا بازی کردن ارائه می‌دهند. شاید بتوان کیفیت صدای BoomSound را به کیفیت یک سیستم صوتی تمام‌عیار خودرو تشبیه کرد که صدای آن را روی درجه‌ی کم گذاشته باشیم.

هدفون عرضه‌شده به همراه HTC One M8‌ کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به Galaxy S5 دارد. البته کیفیت صدای Galaxy S5 نیز اصلاً بد نیست ولی اگر هردو گوشی را باهم مقایسه کنید متوجه می‌شوید که کیفیت HTC بسیار بالاتر است.

کیفیت صدای تماس

HTC One M8 یک گوشی تمام‌عیار در زمینه‌ی صدا محسوب می‌شود. صدای تماس در این گوشی دارای بلندی و کیفیت عالی و کاملاً مفهوم است. ولی صدای تماس Galaxy S5 در مقایسه با این گوشی کمی خفه و نامفهوم به نظر می‌رسد. میکروفون HTC One M8 نیز بهتر از Galaxy S5 عمل می‌کند و صدای بلندتری ضبط می‌کند.

باتری

میزان شارژدهی باتری در هردو گوشی بسیار خوب است و تفاوت خیلی زیادی باهم ندارند. Galaxy S5 دارای زمان تماس ۲۱ ساعت و HTC One M8 دارای زمان تماس ۲۰ ساعت است. البته میزان شارژدهی گوشی بستگی به میزان استفاده‌ی شما از آن دارد ولی هردو گوشی طوری طراحی‌شده‌اند که حتی اگر استفاده‌ی زیاد از آن داشته باشید، بیشتر از یک روز دوام بیاورند.

نتیجه‌گیری

من به افرادی که می‌خواهند بین گوشی‌های پرچم‌دار (مثل LG G2, Sony Xperia Z2, Galaxy S5 و HTC One M8) یکی را انتخاب کنند می‌گویم اگر به گوشی‌های معمولی نمره‌ی بین ۰ تا 100 بدهید، نمره‌ی این گوشی‌ها ۱۴۰ الی ۱۵۰ است. هر کدام از این گوشی‌ها به تنهایی دارای کیفیت بسیار بالا و بسیار فراتر از انتظار یک کاربر هستند.

1Samsung Galaxy S5 vs HTC One (M8

مزیت‌های قابل‌توجه Galaxy S5 کیفیت بسیار بالاتر دوربین، نمایشگر بزرگ‌تر، خوش‌دستی، ضد آب و ضد غبار بودن آن است.

مزیت‌های HTC One M8 کیفیت صدای بسیار بالا (که هیچ رقیبی ندارد)، و طراحی بسیار زیبا است.

حال انتخاب با شما است که کدام یک از معیارهای مطرح‌شده برایتان مهم تر است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

محصولات رادیواکتیوی که در قرن بیستم در قالب کالاهای مصرفی عادی به مردم فروخته می‌شدند

پیش از درک خطراتی که قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو برای انسان به همراه دارد، مردم و حتی دانشمندان می‌پنداشتند که مواد رادیواکتیو ترکیبات جالبی برای درخشان و نورانی کردن اشیا هستند. در ادامه چند مورد از عجیب‌ترین کاربردهای مواد…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
24 نظرات
  1. حسین60 می گوید

    دکتر جان در قسمت توضیحات رابط کاربری عکس ها جابجا گذاشته شده لطفا اصلاح فرمایید
    با تشکر

  2. Minoo می گوید

    فقط htc

    1. معماری داخلی می گوید

      باهات موافقم

    2. مهدی می گوید

      نظر شخصی من اینه که اینا جوجه هم نیستن چه برسه به ابر قدرت

  3. sajad می گوید

    سلام
    گویا جای تصاویر تاچ ویز رو با سنس اشتباه گذاشتید

  4. کارشناس وایمکس می گوید

    معلومه که m8 رو انتخاب می کنیم
    سامسونگِ چیپِ پلاستیکیِ سارق مسلک رو به یه نگاه اچ تی سی هم نمی دیم!
    کیفیت دوربین واسه چی مونه
    کسی که کیفیت بخواد میره دوربین میخره نه گوشی که معیار های پیکسی و غیره ش فقط به لحاظ تئوری بالا هستن!

    1. A.a می گوید

      تو که میگی پلاستیک آرزوته حداقل یه بار سامسونگ داشته باشی!
      البته که مهمه دوربین عکس با کیفیت بندازه!

    2. زهرا می گوید

      وا این چه منطقیه، خب هر کی بخواد موزیک گوش بده هم میره یه پلیر خوب میخره چرا این همه پول بده اج تی سی بخره؟؟؟

  5. جواد می گوید

    البته بر بر طبق اطلاعات gsmarena گالکسی اس 5 GLONASS هم داره http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s5-6033.php

    1. احسان صنایعی می گوید

      خیلی ممنون اصلاح شد

  6. A.a می گوید

    رابط کاربری سنس خیلی بهتر و عالی از تاچ ویز میباشد شکی توش نیست
    کیفیت بدنه و جنس one عالی هست
    متاسفانه در one قبلی هم شاهد عکس های با کیفیت نبودیم one x بهتر از one در مقایسه با دوربین میباشد
    الان مهم ترین چیز برای گوشی ها اول عمر باطری که انصافا سری نوت خوب میباشند و دوم در زیر نور افتاب قرار گرفتن میباشد که بازتاب کمتری داشته باشد.

  7. A.a می گوید

    مقاله کامل و خوبی بود

  8. saeed می گوید

    “سایز دریچه‌ی دیافراگم این دوربین F2.2 است که از HTC One M8 کمی کوچک‌تر می‌باشد (F2.0). کوچک‌تر بودن سایز دریچه‌ی دیافراگم به این معنی است که نور بیشتری وارد سنسور دوربین می‌شود” این نقل قول مستقیم از متن است که دارای ایرادات قابل توجهی است.

    1. در رابطه با دیافراگم از لفظ “سایز” استفاده نمی شود، بلکه به آن “گشودگی” گفته می شود.

    1.دریچه ی دیافراگم بسته تر می باشد، نه کوچک تر.

    2. هر چه گشودگی دیافراگم کمتر باشد یا به عبارتی دریچه ی دیافراگم بسته تر باشد. نور کم تری از دریچه عبور می کند و به سنسور برخورد می کند.

    1. کیارش می گوید

      دقیقن. جالبه که چیز به این سادگی تو این مطلب اشتباه شده

  9. معماری داخلی می گوید

    من ب شخصه HTC رو انتخاب میکنم.

  10. mina می گوید

    متن مفید و کاملی بود ، با چند نفر از دوستان که همگی قصد خرید گوشی دارند متنتونو خوندیم …..ممنونیم آقای صنایعی

  11. mahdy می گوید

    راستش من به تازگی اس5 خریدم وقبلش هم نوت 2 داشتم . در کل امکانات گوشیهای سامسونگ خیلی خوب و کارکردن با اونها و ارتباط بین منوهاش خیلی خوب و راحته ولی به نظر من بزرگترین ایرادی که داره بدنه ضعیف اونه چون با کوچکترین برخوردها دچار رنگ پریدگی در حاشیه های گوشی میشه وگرنه از نظر سار امکاناتش میشه گفت عالیه . در کل تصور داشتن یه گوشی اس5 با بدنه آلومینیوم خیلی عالیتر بود تا جنس پلاستیک .

  12. یاسمن می گوید

    کاش آخرش قیمت این دو گوشی رو در ایران می نوشتید…

  13. h.b می گوید

    کاشکی htc دوربینش رو ارتقا داده بود .ولی در کل نظر منم به سمت htc هست

  14. محمد می گوید

    خیلی هم خوب.
    واقعا انتخاب خیلی سخت شده
    اما من خودم بجز بدنه، کلا فعالا سامسونگ رو ترجیج می‌دم :دی

  15. ali hosseini می گوید

    من m8دارم و ازش راضی هستم ولى سامسونگ رو هرگز نمیپسندم چون واقعا گوشى هاى بدرد بخورى نداره .htcهمیشه بهترین هارو ارائه کرده پرچمش بالاس☆☆

  16. hamed می گوید

    فقط h

  17. nima می گوید

    سلام به نظرم باید با جفتشون کار کنیم من اول سامسونگ اس 5 رو خریدم نزدیک 20 روز دستم بود تنها چیزی که به نظرم ایراد دا ره صدای گوشیه که متوسطه فروختم با کلی ضرر ولی تونستم یه کارکرده m8 بخرم تنها عیب m8 هم
    دوربین با کیفیت زوم کم می تونه باشه الان پشیمونم چرا سامسونگ فروختم برای من بهتر اس5 بود.

  18. رضا می گوید

    خدایی من تعصب ندارم روی گوشی ها ولی از بین تمام گوشی ها از htcخوشم میاد مخصوصا htc one m8 نیومدم که اینجا تعریفشو بدم ولی یه موضوعی هست که فکر کنم کمتر کسی بهش دقت کرده متوجش شده اون هم (نرخ جذب ویژه SAR US , EU) که هر کدام مال دریافت امواج گوشی میباشد نسبت میزان خطر امواج بر روی .سر. و روی بدن را در هر گوشی نشان میده که هر چی این میزان به 1.60 وات نزدیک تر باشه خطرناک تره و انواع مشکلاتو واسه بدن به وجود میاره که این نرخ در sony z2 بالاترین نرخ رو داره مال گوشی هارو در زیر قید میکنم
    ……..
    ُ SONY XPERIA Z2
    1.34 وات/کیلوگرم (برای سر) 0.82 وات/کیلوگرم (برای بدن) SAR US 
    0.38 وات/کیلوگرم (برای سر) SAR EU 
    …….
    SAMSUNG GALAXY S5 OCTA CORE
    1.03 وات/کیلوگرم (برای سر) 1.26 وات/کیلوگرم (برای بدن) SAR US
    0.48 وات/کیلوگرم (برای سر) 0.33 وات/کیلوگرم (برای بدن) SAR EU 
    ……. 
    SAMSUNG GALAXY S5 Qualcomm Snapdragon 801
    1.20 وات/کیلوگرم (برای سر) 1.58 وات/کیلوگرم (برای بدن) SAR US 
    0.56 وات/کیلوگرم (برای سر) 0.41 وات/کیلوگرم (برای بدن) SAR EU 
    …….
    APPLE IPHONE 5S
    1.12 وات/کیلوگرم (برای سر) 1.18 وات/کیلوگرم (برای بدن) SAR US 
    1.00 وات/کیلوگرم (برای سر) 0.80 وات/کیلوگرم (برای بدن) SAR EU
    …….
    LG G3
    0.39 وات/کیلوگرم (برای سر) 0.48 وات/کیلوگرم (برای بدن) SAR US 
    0.23 وات/کیلوگرم (برای سر) SAR UE
    …….
    HTC ONE M8
    0.42 وات/کیلوگرم (برای سر) 0.22 وات/کیلوگرم (برای بدن) SAR EU
    …….
    و بهترین گوشی ها از این نظر LG G3 و HTC ONE M8 
    که htc one m8بازم سرتره و کمترین ضرر رو داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5