فراز و نشیب‌های ویندوز از XP تا ۸.۱

23

xp_vs_windows

هفته‌ی گذشته مایکروسافت اعلام کرد دیگر مشکلات امنیتی ویندوز XP را بررسی نخواهد کرد و به‌روزرسانی و بسته‌ی امنیتی دیگری هم برای آن منتشر نمی‌کند. ویندوز XP تاکنون دوازده سال پر افتخار را پشت سر گذاشته و با اینکه نسخه‌های خیلی پیشرفته‌تر، قوی‌تر و ایمن‌تر از ویندوز XP عرضه‌شده‌اند، هنوز قدرتمند است و اکثر نیازهای یک کاربر را برآورده می‌کند. به همین خاطر بسیاری از مردم جهان هنوز از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی گذرا به فراز و نشیب‌های ویندوز از XP تا ۸.۱ داشته باشیم.

سال ۲۰۰۰: مایکروسافت باید دو نیم شود!

2000antitrust-620x486

مایکروسافت باعرضهٔ ویندوز ۹۵ و بعد از آن ۹۸، تحول بزرگی در بازار رایانه و سیستم‌عامل ایجاد کرد و توانست نوعی انحصار در بازار رایانه به دست آورد. این پیشرفت با فراگیر شدن استفاده از اینترنت همزمان شد و کاربران زیادی به استفاده از رایانه روی آوردند. در همین حین شکایاتی از مایکروسافت مطرح شد که از قدرت و انحصاری که در بازار رایانه به دست آورده سوءاستفاده کرده است. در سال ۲۰۰۰ میلادی دادگاه آمریکا حکمی علیه مایکروسافت صادر کرد که به موجب آن می‌بایست مایکروسافت به دو شرکت با وظایف متفاوت تقسیم می‌شد. البته با تغییر قاضی پرونده‌ی مایکروسافت، آن حکم جنجالی تغییر کرد و هیچ‌گاه اجرایی نشد ولی داستان دو نیم شدن مایکروسافت تا ابد در تاریخ این شرکت باقی ماند و تولیدات مایکروسافت تا سال‌های سال تحت تأثیر احکام صادرشده در آن دادگاه بودند.

سال ۲۰۰۱: استقبال از ویندوز XP

2001-windows-xp-boxen

ویندوز XP یک برتری خاص نسبت به نسخه‌های پیشینش داشت که می‌توان آن را یک ویژگی انقلابی در آن زمان دانست. ویندوز XP دو سیستم‌عامل تجاری و خانگی را در یک سیستم‌عامل تلفیق کرد و قدرت را در عین زیبایی برای هر دو گروه از کاربران به ارمغان آورد. Windows NT به عنوان هسته‌ی جدید ویندوز جایگزین هسته‌ی قدیمی‌تر که ترکیبی از DOS و ویندوز بود، شد. کاربران ویندوز 2000 که نسخه‌ی تجاری ویندوز بود، یک سال پیش از ویندوز XP از هسته‌ی Windows NT استفاده کرده بودند. معرفی ویندوز XP یک ماه بعد از حمله‌ی ۱۱ سپتامبر در نیویورک انجام شد. جالب است بدانید ویندوز XP در ابتدا اصلاً موفق نبود و بعد از یک سال از معرفی آن کمتر از ۱۰ درصد از کاربران ویندوز حاضر به ارتقای سیستم‌عامل خود به ویندوز XP شده بودند.

سال ۲۰۰۲: آغاز عصر ایمنی رایانه‌

2002trustworthycomputing

تنها چند ماه از انتشار ویندوز XP گذشته بود که بیل گیتس یادداشت مشهورش را با عنوان «پردازش‌های قابل اعتماد» منتشر کرد. با فراگیر شدن اینترنت میان مردم جهان، یک تهدید بسیار بزرگ ویندوز را نشانه گرفته بود. هکر‌ها توانسته بودند با دو کرم بسیار خطرناک با نام‌های Code Red و Nimda به سرورهای ویندوز در سال ۲۰۰۱ حمله کنند. بیل گیتس همزمان با انتشار یادداشتش، تمام توسعه‌های جدید را تعطیل کرد و برنامه‌نویسان مشغول دیدن آموزش‌های ایمنی رایانه‌ای شدند. مشکلات ایمنی ویندوز آن قدر زیاد بود که تا سال‌های سال بخش بسیار مهمی از فرایند توسعه را به خود اختصاص داد.

مایکل هاوارد ده سال بعد بیان داشت: بیل گیتس خیلی کم یادداشت‌های این‌چنینی منتشر می‌کرد و انتشار آن یادداشت نشانه‌ای از اتفاق بسیار مهم در مایکروسافت بود.

سال 2003: به‌روزرسانی ویندوز در «سه شنبه اصلاح»

2003originalpatchtuesday

حمله‌ی بد افزارها به ویندوز ادامه داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۳ یک بد افزار به نام MSBlast/32 یا Blaster بسیار فراگیر شد. این بد افزار که رایانه را مرتباً Restart می‌کرد از طریق شبکه و پروتوکل RPC انتشار می‌یافت. در اکتبر سال 2003 مایکروسافت تصمیم گرفت که به‌روزرسانی‌ها را در روز خاصی از هر ماه منتشر کند تا مشتریان بتوانند برای به‌روزرسانی رایانه‌های خود برنامه‌ریزی کنند. لازم به ذکر است برای مشتریانی که تعداد زیادی رایانه دارند (مثل ادارات) مهم است که برای به‌روزرسانی امنیتی رایانه‌های خود برنامه داشته باشند. روز سه شنبه‌ی دوم هر ماه برای این کار انتخاب شد و سه‌شنبه‌ی اصلاح (Patch Tuesday) نام گرفت.

سال 2004: ویندوز XP سرویس پک ۲

2004sp2setupwizard

با ظهور مشکلات ایمنی متعدد در سیستم‌عامل ویندوز، مایکروسافت تمام تلاشش را بکار گرفت تا فرایند توسعه‌ی نرم‌افزاری خود را بهینه‌سازی و اصلاح کند.در این راستا روش جدیدی برای طراحی و توسعه‌ی نرم‌افزار به وجود آمد به نام چرخه‌ی حیاتی توسعه‌ی ایمنی (Security Development Lifecycle). یکی از اولین محصولات این چرخه سرویس پک ۲ ویندوز XP بود که «تخته شیرجه» (Springboard) نامیده شد. بعضی معتقدند سرویس پک ۲ ویندوز XP تغییرات زیاد و اساسی در سیستم‌عامل ایجاد می‌کرد به طوری که می‌توانست به عنوان یک سیستم‌عامل مجزا منتشر شود. ولی مایکروسافت عمداً آن را به صورت رایگان برای کاربران ویندوز XP عرضه کرد تا کاربران بیشتری ویندوزشان را ارتقا بدهند.

با گذشت چند سال از انتشار ویندوز XP منتقدین به این نتیجه رسیده بودند که ظاهر جدید ویندوز بد نیست و اگر کسی هنوز عادت به ظاهر پیشین ویندوز دارد می‌تواند به راحتی ویندوز XP را شبیه به ویندوز 2000 کند.

سال 2005: سقوط شاخ دراز!

2005longhornreset

مایکروسافت آرزو‌های بلند و بالایی برای نسخه‌ی بعدی ویندوز داشت و آن را شاخ دراز (Longhorn) نام‌گذاری کرده بود. Longhorn قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای داشت و قرار بود دنیای رایانه را به انحصار خود درآورد. Longhorn در کنفرانس حرفه‌ای برنامه‌نویسان در سال ۲۰۰۳ توانست توجه زیادی را به خود جلب کند.

longhorn

در سال ۲۰۰۴ که اولین نسخه‌ی آزمایشی از Longhorn منتشر شد خیلی امیدوارکننده نبود. بیشتر قابلیت‌های Longhorn درست کار نمی‌کرد لذا با ورود به سال 2005 تیم ویندوز در آرزوهای بلندبالای خود تجدیدنظر کردند. مایکروسافت تصمیمی گرفت در وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ای با نام «راه اندازی مجدد Longhorn» به چاپ رسید. مایکروسافت به این نتیجه رسیده بود که Longhorn گزینه‌ی مناسبی برای جایگزین کردن ویندوز XP نیست لذا بیشتر تلاشی که برای Longhorn انجام داده بود را دور ریخت و از نو برای تولید یک سیستم‌عامل جدید برنامه‌ریزی کرد.

سال 2006: ویستا وارد می‌شود

2006vistawow

بعد از آبروریزی که به خاطر شکست Longhorn ایجاد شده بود انتظار داشتیم نسخه‌ی بعدی ویندوز یک نسخه‌ی متعادل با کارایی مناسب باشد. هیچ کس پیش‌بینی نمی‌کرد نسخه‌ی بعدی ویندوز هم محکوم به شکست شود.

تغییرات زیادی در بخش ارتباط با سخت‌افزار ویندوز ویستا به وجود آمده بود که نیاز داشت سازندگان سخت‌افزار درایورهای خودشان را با تغییرات ویندوز سازگار کنند. ولی تأخیرهای متعدد مایکروسافت در عرضه‌ی ویستا باعث شد سازندگان به ویندوز ویستا بی‌توجه شوند. علاوه بر این مایکروسافت به برخی سازندگان اجازه داده بود کارت‌های گرافیکی تولید و روانه‌ی بازار کنند که اصلاً از قابلیت Aero پشتیبانی نمی‌کردند. این قابلیت که نماد ویندوز ویستا است، یک جلوه‌ی جذاب تصویری و وجه تمایز ویندوز ویستا با نسخه‌های پیشینش به حساب می‌رفت.

عدم برنامه‌ریزی مناسب برای ویندوز ویستا منجر به شکست سیستم‌عامل جدید مایکروسافت شد. ویستا تا منتشر شدن سرویس پک ۱ تنها یک مشت کد بود که درست کار نمی‌کرد. حتی بعد از منتشر شدن سرویس پک ۱ ویندوز ویستا، سازندگان سخت‌افزارها نتوانستند با آن هماهنگ شوند و درایورهایی که درست کردند در ویستا کارایی بسیار ضعیف و نامناسب داشتند.

سال 2007: شما از نسخه‌ی اصلی ویندوز استفاده نمی‌کنید!

2007windowsvistaactivation

ویندوز XP علاوه بر مشکلات فراوان امنیتی، یک ایراد دیگر هم دارد که البته بیشتر به مایکروسافت مربوط می‌شود تا به کاربران. نصب نسخه‌ی غیر اصلی آن کار بسیار راحتی است و بسیاری از مردم جهان بدون اینکه پولی بابت ویندوز بپردازند آن را با یک سریال جعلی نصب می‌کنند و از تمام قابلیت‌های آن استفاده می‌کنند. مایکروسافت برای رفع این مشکل یک سیستم تشخیص نسخه‌ی اصلی (Genuine) از غیر اصلی در ویندوز ویستا قرار داد (WGA) که اگر اصلی بودن سیستم‌عامل توسط این نرم‌افزار تشخیص داده نشود، برخی قابلیت‌های سیستم‌َعامل مثل قابلیت‌های امنیتی، به‌روزرسانی‌ها و … غیرفعال می‌شود و مرتباً به کاربر یادآوری می‌شود که ویندوز شما اصل نیست.

WGA در سال 2007 کارش را آغاز کرد و در ابتدای راه بسیار ضعیف بود. بسیاری از کاربران با اینکه نسخه‌ی اصلی ویندوز را خریده بودند با نصب یک نرم‌افزار یا تغییری در سخت‌افزار رایانه‌ی خود با پیغام «اصلی نبودن ویندوز» و سپس از کار افتادن برخی قابلیت‌های آن مواجه می‌شدند.

در سال 2008 بیشتر ایرادات WGA برطرف شده بود و به خوبی کار می‌کرد ولی با این حال تأثیر منفی خود را در ذهن کاربران ویندوز ویستا ثبت کرده بود.

سال 2008: تیر خلاص اپل به مایکروسافت با تبلیغ «مک بخرید»

2008getamac

تبلیغات تلویزیونی اپل با عنوان «مک بخرید» در سال 2006 آغاز شد ولی در سال ۲۰۰۸ حملات بی‌رحمانه‌ای به ویندوز ویستا انجام داد و با برشمردن ایرادات فراوان آن، کاربران را ترغیب به خرید مک می‌کرد.

سال 2009: ویندوز 7، آنچه که باید از اول به جای ویستا می‌آمد

2009ballmersinofskywin7launch

به خاطر مشکلات امنیتی ویندوز XP و ایرادات فنی فراوان در ویندوز Longhorn و ویستا، پیش‌بینی می‌کردیم که در سال‌های بعد از ویستا یک نسخه از ویندوز ارائه شود که مشکلات نسخه‌های قبلی ویندوز را نداشته باشد.

تحت مدیریت استیفن سینوفسکی، ویندوز ۷ در زمان‌بندی مناسب عرضه شد. این دفعه برخلاف دفعه‌ی قبل، سازندگان سخت‌افزارها با ویندوز ۷ هماهنگ بودند و البته ویندوز ۷ تغییرات عمیق فراوان نداشت که مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان سخت‌افزار به وجود آورد. ویندوز ۷ بسیار بهتر از ویستا بود به طوری که گفته می‌شود از اول باید به جای ویستا می‌آمد. انتشار ویندوز ۷ یک تحول بسیار خوب در سیستم‌عامل ویندوز و بزرگ‌ترین موفقیت مایکروسافت به حساب می‌آید.

سال 2010: ویندوز ۷ بزرگ‌ترین موفقیت مایکروسافت است

2010-windows-7-boxen

بنا بر آمار NetMarketShare تنها ۹ ماه از عرضه‌ی ویندوز ۷ گذشته بود که تعداد رایانه‌های دارای ویندوز ۷ از کل رایانه‌هایی که در طی این چند سال ویندوز ویستا نصب کرده بودند، بیشتر شد. یکی دیگر از عواملی که به موفقیت ویندوز ۷ کمک کرد، بازیابی اقتصاد جهانی پس از رکود بود که باعرضهٔ ویندوز ۷ همزمان شد. شرکت‌ها و اداره‌هایی که به علت مشکلات مالی تاکنون نتوانسته بودند سیستم‌عامل رایانه‌هایشان را ارتقا بدهند فرصت پیدا کردند تا بهترین ویندوز دنیا را بر روی رایانه‌هایشان نصب کنند. در همین روزها بود که اپل تبلت iPad را معرفی کرد و با این کار جدالی تازه در دنیای فناوری به راه انداخت که هنوز ادامه دارد و شرکت‌های مختلف در زمینه‌ی تبلت‌ها با هم رقابت می‌کنند.

سال 2011: پیش‌نمایش ویندوز ۸

2011windows8devpreview

در زمانی که تبلت‌ها و رایانه‌های لمسی در زندگی مردم واردشده‌اند، مایکروسافت نیاز داشت ظاهر قدیمی ویندوز را که از سال ۱۹۹۵ تغییر اساسی نکرده بود، به گونه‌ای بهینه‌سازی کند که مناسب دستگاه‌های لمسی باشد.

در سپتامبر 2011 مایکروسافت رسماً از ویندوز ۸ رونمایی کرد.نسخه‌ی نمایشی ویندوز ۸ در ۲۴ ساعت اول انتشارش بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود شد. کاربران در این زمان برای بار اول با رابط کاربری Metro روبرو شدند و مشخص شد تفاوت خیلی زیادی با رابط کاربری قبلی دارد لذا بسیاری از کاربران از آن زده خواهند شد و چندین سال طول خواهد کشید تا از ویندوز ۷ دل بکنند. دقیقاً همین شرایط برای ویندوز XP هم پیش آمده بود.

سال ۲۰۱۲: ورود رسمی ویندوز ۸ به بازار

2012windows-8-launch

با مدیریت استیفن سینوفسکی، ویندوز ۸ با دقت و احتیاط پیش‌روی می‌کرد. ابتدا یک نسخه‌ی نمایشی برای کاربران خانگی، یک نسخه‌ی نمایشی نهایی و سپس نسخه‌ی کامل ویندوز ۸ عرضه شد. کمی بعد از عرضه‌ی رسمی ویندوز ۸، استیفن سینوفسکی از سمتش کناره‌گیری کرد. در همین موقع بسیاری از امیدها برای موفقیت ویندوز ۸ به ناامیدی تبدیل شده بود. چون کاربران (مخصوصاً کاربرانی که از موس و صفحه‌کلید استفاده می‌کنند) در کار با ویندوز ۸ دچار مشکلات جدی شده بودند. حتی کاربران حرفه‌ای برای انجام کارهای ساده‌ای مثل خاموش کردن سیستم احتیاج به آموزش مخصوص داشتند.

سال 2013: ویندوز ۸.۱ با دکمه‌ی استارت آمد

2013win81startbutton

مایکروسافت پیش از عرضه‌ی ویندوز ۸ هر سه سال یک‌بار از نسخه‌ی جدید ویندوز رونمایی می‌کرد ولی باعرضهٔ ویندوز ۸ قول داد این زمان را کوتاه‌تر کند. باعرضهٔ ویندوز ۸.۱ دقیقاً یک سال بعد از ویندوز ۸، مایکروسافت به قولش عمل کرد. ویندوز ۸.۱ تنها یک سرویس پک نیست بلکه تفاوت‌های قابل‌توجهی با ویندوز ۸ دارد.

معلوم است مایکروسافت به بازخورد کاربران نسبت به ویندوز ۸ توجه می‌کند. در چند ماه بعد از انتشار ویندوز ۸، نرم‌افزارهای جایگزین منوی استارت، پرفروش‌ترین نرم‌افزارهای ویندوز بودند. مایکروسافت این پیام را از کاربران دریافت کرد و دکمه‌ی استارت را به مکان قبلی‌اش برگرداند. البته لازم به ذکر است این دکمه بیشتر جنبه‌ی روانی دارد چون در ویندوز ۸ هم وجود داشت.در ویندوز ۸ کافی است موس را به گوشه‌ی پایین سمت چپ صفحه بیاورید تا دکمه‌ی استارت ظاهر شود.

سال 2014: یک به‌روزرسانی بزرگ برای ویندوز ۸

2014-windows-8-1-update

مایکروسافت چرخ توسعه‌اش را خیلی سریع کرده است چون هنوز مدت زیادی از عرضه‌ی ویندوز ۸.۱ نگذشته که یک به‌روزرسانی عمده‌ی دیگر برای ویندوز عرضه کرده است. در این به‌روزرسانی سعی می‌کند کمی دیگر از نارضایتی کاربران کم کند.

مایکروسافت در کنفرانس برنامه‌نویسان قول داد که منوی استارت را به ویندوز ۸ برگرداند و قابلیتی فراهم کند که برنامه‌های Modern (نام جدید جایگزین Metro) به جای اینکه الزاماً تمام صفحه باشند، در یک پنجره اجرا شوند. اقدامات و صحبت‌های اخیر مایکروسافت حاکی از این است که به رضایت کاربران از ویندوز ۸ بسیار اهمیت می‌دهد و هر آنچه که تاکنون به آن ایراد می‌گرفتند به زودی برطرف خواهد شد.

انتقادات گسترده‌ای که در چند ماه اخیر به ویندوز ۸ شد نشان می‌دهد انحصاری که مایکروسافت ۱۴ سال پیش در بازار رایانه‌ها داشت از بین رفته و دیگر آن‌قدر قدرتمند نیست که دولت آمریکا بخواهد آن را به دو نیم کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

اگر این سلبریتی‌ها به همان سبک و سیاق و بزرگسالی کوچک می‌شدند

البته سلبریتی‌ها مسلما عکس‌های اصلی دوران کودکی دارند. هر چند در مورد برخی ممکن است این عکس‌های کودکی اندک یا کم‌کیفیت باشند.اما تصور کنید برای بازتاب دادن وجود همان عوالم بزرگسالانه در دنیای کودکی یا همان اجزای مهم چهره، چهره بزرگسالان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
23 نظرات
  1. محمد می گوید

    امروز همینطوری رفتم و سری زدم به پست های سال 84 و از جمله این پست :
    http://1pezeshk.com/archives/2005/08/post.html

    نظرات رو خوندمو … سری زدم به لینک هایی که نظر دهندگان به اونها هایپر شده بودند. یا … بودن و یا کلا نبودند…! خودم هم یادم اومد که روزی با چه شور و شوقی بلاگم را با سرویس blogspot راه اندازی کرده بودم.

    1. بهزاد می گوید

      معمولا توی لینک های نظرات قدیمی همیشه یه چیزی هست که به چشم میاد بیشتر از 80 درصد لینک ها فیلتر شدن . . .

  2. بهار می گوید

    بسیار جالب بود ، ممنونم .
    بنظر من اینکه مایکروسافت امروز با فواصل زمانی کوتاه به رفع ایراد سیستم عاملش میپردازه انقلابی تر از تحوالات طراحی و رابط کاربری ویندوزه .

  3. ds می گوید

    با خوندن این مطلب یادم افتاد یه زمانی Longhorn رو نصب کرده بودم، چیزی که به کلی فراموش کرده بودم!
    اتفاقاً یاد کردن از این ویروسِ که بعد از ۶۰ ثانیه سیستم رو ریسیت می‌کرد و گرفتارش هم شده بودم جالب بود.
    و اینکه واقعاً ویستا یک شکست بود؛ زمانی که مجبور شدم بعد از ۳ سال ویندوز ویستا اصلی روی لپ‌تاپ رو به خاطر خراب شدنش عوض کنم خیلی ناراحت بودم اما وقتی یکی دو هفته با ویندوز۷ کار کردم فهمیدم با چه آشغالی داشتم سَرُوکله می‌زدم.

  4. امیرحسین می گوید

    سلام.به نظرم مایکروسافت الان به عنوان یک شیر پیر شناخته میشه.
    با سیستم عاملهای متن باز جدید و اندروید برای موبایل مایکروسافت باید یک تحول اساسی در خودش ایجاد کنه.

  5. ezzati می گوید

    هنوز هم هیچ جایگزینی برای ویندوز نیست هیچ سیستم عامل دیگه ای توان رقابت باویندوز در دسکتاب رو نداره و دوستانی که هم به لینوکس اشاره میکنند من با اوبونتو و دبیان خیلی کار کردم اما لینوکس به درد دسکتاب نمیخوره
    در مورد ابزارهای قابل حمل هم درسته ماکروسافت عقبه اما سیستم فوقالعاده ای رو توسعه داده من با آپدیت ویندوزفون ام به ۸.۱ هیچ کمبودی احساس نمی کنم و امکان نداره من به اندروید برگردم

  6. نیما می گوید

    جالب بود کامل خوندمش
    ممنون

  7. فرزاد می گوید

    به نظر منکه ویندوز 8.1 خیلی راه داره تا بخواد موفقیت اکس پی رو مخصوصا توی محیط اداری بگیره . از رابط مترو که بگذریم منکه تصمصم گرفتم برگردم 7 . {توی محیط اداری} شاید واسه محیط خونه و کلا وب گردی بدک نباشه.

  8. روح الله افشار صفوی می گوید

    یکی از بزرگترین مشکلات ماکروسافت اینه که از معماری و استانداردهای unix پشتیبانی نمی کنه و اصولا این طراحی رو قبول نداره.
    تازمانی که این شیوه طراحی و تفکر رو قبول نکنه (به احتمال زیاد هیچوقت) به نظر من نمی شه به عنوان یک سیستم عامل خوب ( علیرغم استفاده زیاد مخصوصا در حوزه دسکتاپ) روش حساب باز کرد

  9. پلکان می گوید

    جالب بود
    مخصوصن برای دانشجویی مثه من که ابتدای راهه و اطلاعاتش بسیار کم …
    ممنون

  10. پویا آی تی می گوید

    به نظر شما زندگی بدون ویندوز چگونه خواهد بود ؟

    1. abbasalim می گوید

      اول ممنون از مطلب خوبتون

      دوم در جواب دوستمون : هیچ تفاوتی نخواهد داشت چون سیستم عامل های ios و لینوکسی زیادی هستن که به سرعت جایگزین ویندوز میشن

      اوبونتو♥

      1. ali می گوید

        سیستم عامل هایی که طرفداریشون میکنی هنوز از طرف سازنده های سخت افزار پشتیبانی نمیشن چه برسه به شرکت های نرم افزاری سخته یه توزیع لینوکسی پیدا کنی که روی لپتاپ بهت کارایی ویندوز رو بده
        مشکلات لینوکس در دسکتاپ و لبتاپ کم نیست مصرف باطری زیاد داغ کردن بیش از حد لبتاپ از کمترین مشکلاتش هست
        ویندوز تو دسکتاب تک هست

        1. دانیال بهزادی می گوید

          داغ کردن لپ‌تاپ؟ هه‌هه! ((:
          اصلاً می‌دونی گنو چیه؟ خب معلومه که نه، چون فکر می‌کنی لینوکس سیستم‌عامله! D:

    2. دانیال بهزادی می گوید

      خیلی عالی! شخصاً ۸ ساله که از ویندزد استفاده نمی‌کنم و همیشه حسرت خوردم که چرا زودتر از این‌ها دست از ویندزد نکشیدم!
      سیستم‌عامل گنو، مخصوصاً توزیع‌های مبتنی بر دبیان مثل اوبونتو واقعاً «از هر نظر» بر ویندزد برتری دارن!

  11. علی می گوید

    شما کلا مشکلت با مایکروسافت و ویندوز چیه ؟!!!
    یبار به دلمون موند یه ایرانی بیاید بی طرف یه حرفی بزنه
    والله خجالت داره
    اصلانم معلوم نیست که جانب دارانه و از روی بغض و تعصب کورکورانه ی اپلی بودنت با افتخار بد میگی
    مخصوصا بند آخر مقالت
    فقط باید تاسف خورد برای ایرنی که شما دکترش هستی
    میتونی نظرمو تائید نکنی که نمایش داده نشه . ولی باید میگفتم
    مرسی . پیروز باشید و سربلند

    1. حسن می گوید

      رفیق کجایی . چی می گی؟
      فکر کردی همه چیز مثل فوتبال که برایتان تلقین کردن که باید نسبت بهش تعصب داشته باشی.

      خوب هر چیزی بدی داره و خوبی ، هیچ چیزی کامل نیست رفیق

      ویندوز هم مستثنا نیست.

      تعصب بدترین مرض ما ایرانی ها ست که به ما تلقین کردن

      1. خرید کاغذ دیواری می گوید

        قبول دارم

  12. reza می گوید

    ویندوز لانگهورن را که نصب کردیم help ویندوز xp را داشت

  13. خرید کاغذ دیواری می گوید

    از دیروز تا امروز

  14. مسعود می گوید

    امیدوارم همه ما از شر ویندوز رها بشیم و پول بدستمان برسد و برویم یک آی مک یا حداقل یک لپ تاپ مک بوک بخریم و اعصاب و روانمان از شر طراحی مسخره و گند و ضعف کارایی ویندوز بیش از این آسیب نبیند.

    آمین

    1. mahsa می گوید

      آمین

  15. bijan می گوید

    من اوبونتو رو روی لپ تاپم نصب دارم برای استفاده های عادی و کاربری که بیشتر وبگردی میکنه هیچی از ویندوز کم نداره در مورد داغ شدن هم این رو بگم در حال حاضر خیلی بهتر شده! ما که هیج مشکلی نداریم، شما چند ساله دارید با ویندوز کار میکنید خوب معلومه وقتی تازه وارد لینوکس میشید کمی گیج میزنید! باید باهاش کار کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5