معرفی کتاب: زن ظهر

6

کتاب زن ظهر را یولیا فرانک نوشته است، او یک نویسنده آلمانی 43 ساله است و زمانی که این کتاب را می‌نوشت 39 ساله بود، کتاب در مورد حوادث سال‌های جنگ و جهانی است، قسمتی از آلمان تسخیر شده است،

رمان این طور شروع می‌شود:

مادر و پسری در بخش اشغال‌شده هستند، پدر متمایل به نازی‌ها خانواده را ترک کرده است و حالا زن باید شجاع باشد، او سه شیفت کار می‌کند تا از عهده مخارج برآید، چهره کریه جنگ از هر سو هویدا است.

پسر در انتظار پدر مانده است، مادر می‌خواهد پسر را با خود با برلین ببرد، اما قطارها ظرفیت محدودی دارند، حادثه‌ای وحشتناک رخ می‌دهد، مادر آشفته مجبور به ترک پسرش می‌شود و او را تنها در ایستگاه قطار باقی می‌گذارد.

2-16-2014 6-03-15 PM

کتاب تصویرسازی ذهنی خوبی در آدم ایجاد می‌کند، طوری که بدون زحمت در ذهن، صحنه‌های رمان را تجسم می‌کنیم و با خود می‌گوییم نکند نویسنده واقعا دوره جنگ را با چشمان خود دیده باشد که اینقدر خوب از عهده نوشتن برآمده است.

«یولیا فرانک در «زن ظهر» داستان خانواده «هلنه وورزیش» را در طی بیش از سه دهه روایت می‌کند.» «نویسنده مفهوم «زن ظهر» را از یک افسانه اسلاوی به وام گرفته است. در این افسانه، زنی، سر ظهر با داس از راه می‌رسد و خواب مردم را آشفته می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که به مدت یک ساعت هر آنچه را که درباره پنبه‌ریسی می‌دانند، تعریف کنند. او که از خواسته «زن ظهر» سر باز زند، نفرین می‌شود و به سرگیجه و پریشان‌حالی گرفتار می‌آید و سرانجام می‌میرد.
یولیا فرانک در این رمان تلاش می‌کند در رویارویی با «زن ظهر» (در مفهوم نیاز به بازروایی آنچه که اتفاق افتاده و بازبینی در گذشته و سرنوشت یک زن ستم‌دیده و در همان حال ستمگر) کلمه‌های مناسبی را بیابد.»

2-16-2014 6-05-14 PM

کتاب در برتانیا البته با عنوان The Blind Side of the Heart ترجمه شده است، این کتاب در واقع بهترین رمان این نویسنده جوان است که در کارنامه خود 8 رمان را دارد و جوایزی را نصیب نویسنده خود کرده است.

این کتاب 414 صفحه‌ای، 15 هزار تومان قیمت دارد، کتاب بی‌شک ارزش خرید و خواندن را دارد.

کتاب را انتشارات مروارید با ترجمه مهشید میرمعزی منتشر کرده است.

کتاب را می‌توانید به صورت آنلاین از فروشگاه‌های شهرکتاب یا آدینه بخرید.

Zane Zohr.indd


اما در اقدامی تازه در «یک پزشک»، قصد دارم کمی برایتان کتابخوانی کنم، کتابخوانی و قرائت کتاب، البته نیاز به تمرکز و تمرین دارد و این طور نیست که شما دکمه «ضبط» را بزنید و یکسره بخوانید، با همه اینها، فکر می‌کنم که در شرایط امروز که کسی حال خواندن و مزمزه کردن کتاب را ندارد، این کتابخوانی‌ها، شاید، انگیزه تهیه و خواندن کتاب‌ها را در بخشی از مردم زنده کنند:

در اینجا می‌توانید به بریده کوتاهی از آغاز کتاب، را دانلود کنید و گوش کنید.

باقی کتاب را خودتان بخوانید و کشف کنید!

لطفا برایم بنویسید که ایده این بریده‌های گویای کتاب در هنگام معرفی آنها را می‌پسندید یا نه، و اینکه این بریده‌ها چطور باشند، بهتر است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. امین می گوید

    این ایده بسیار عالی و هیجان انگیز است. من به شخصه ترغیب شدم کتاب را بخرم. ممنون از زحمتتون

  2. سید می گوید

    سلام آقای مجیدی
    من یکی از خواننده های ثابت یک پزشک هستم. علاقه ای که برای خوانده پست های معرفی کتابتون در بنده هست، در بقیه موضوعات ارائه شده شما نیست.
    بعد از خوندن این دسته از نوشته هاتون، بشدت علاقه پیدا می کنم که کتاب مورد نظر رو خریداری کنم و بخونم. تا بحال چند کتابی رو که شما معرفی کردید رو هم خریدم که آخرین عنوان، کتاب خدمتکار و پروفسور هست.

    من خودم به تازگی یک مطلب برای معرفی کتاب در وبلاگم ارسال کردم ولی اصلا به نظر من معرفی بنده خواننده رو تشویق به خرید که نمی کنه، هیچ! بلکه خودم از خوندن معرفی کتاب یک حس بدی! بهم دست می ده.
    می خوام بدونم که شما معرفی کتابی رو که می نویسید دقیقا بعد از خوندن کتاب هست؟
    به نظرتون من چه چیزهایی رو باید مد نظر بگیرم که بتونم بهتر در این مورد بنویسم؟
    خوشحال می شم اگر مطلب ارسالی من رو بخونید و اشکالاتم رو بهم بگید.
    http://markfa.ir/?p=121

  3. پیام می گوید

    واقعن ایده های عالی و فوق العاده ای دارید. باید از هر کار و ایده ای که ممکنه میزان مطالعه جامعه رو زیاد کنه، استقبال کرد؛ ایده های جالب شما که جای خودش رو داره.
    دم شما گرم

  4. mina می گوید

    20

  5. mahdiyar می گوید

    بریده‌های گویا، ایده‌ی فوق‌العاده‌ایه

  6. مجید می گوید

    سلام دکتر جان. ایده ی بسیار خوبیه و ممنون بابت معرفی کتاب. به شخصه کتاب هایی که سعی می کنن جدا از خلق و به تصویر کشیدن شخصیت‌ها، جهان رو هم خلق کنند استقبال می کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5