در آستانه سال نو میلادی، مردم تمایل دارند که چه محصولات الکترونیکی را بخرند؟ نگاهی به فهرست آمازون

16

واقعیت این است که میزان محبوبیت و یا بازار محصولات الکترونیک را نمی‌توان با استفاده از ادعاهای شرکت بزرگ تعیین کرد.

بررسی سایت‌ها و میزان کامنت‌های موافق و مخالف هم نمی‌تواند، گرایش کلی بازار را به دست بدهد.

اما ما بدون اینکه به فروشگاه‌های بزرگ سر بزنیم و یا از مردم نواحی مختلف نظرسنجی کنیم، می‌توانیم نمایی کلی از خواسته‌های مردم را به دست آوریم.

راه ساده‌اش بررسی مواردی است که در Wished list کاربران آمازون قرار می‌گیرند.

این فهرست را البته نباید با فهرست برترین موارد یا آرزوهای واقعی مردم اشتباه کنید. معمولا کاربران آمازون متناسب با نیاز و جیب خود، این موارد را انتخاب می‌کنند. مسلم است که اگر محدودیت مالی نبود همه مثلا یک تلویزیون OLED با وضوح 4K را در فهرست خود قرار می‌دادند، اما فهرست آمازون یک فهرست خیالی نیست، فهرستی است که در آن کاربر آن چیزی را که واقعا خواهد توانست بخرد و به کارش خواهد آمد را برمی‌گزیند. یعنی کاربران یک محافظه‌کاری ضمنی در افزودن موارد به این فهرست دارند، چیزهای گران نمی‌خرند، چیزهایی که کارایی‌شان ثابت نشده را نیز.

حالا بیایید نگاهی به این فهرست بیندازیم:

– در کمال تعجب کروم‌کست گوگل در صدر فهرست جا خوش کرده. محصولی ارزان که با آن مردم در «بسیاری» از نقاط جهان می‌توانند، محتوای جاری اینترنتی را به راحتی روی تلویزیون‌های عریض خود پخش کنند.

12-22-2013 5-58-56 PM

– در زمینه تبلت، بیشتر مردم در آمازون نگاهی اقتصادی دارند، بنابراین این کیندل فایر HD هفت اینچی است که گوی سبقت را از بقیه ربوده است.

12-22-2013 6-01-12 PM

البته مسلما به خاطر اینکه خود آمازون عرضه‌کننده این تبلت‌ها است، یک عامل مخدوش‌کننده است و باعث می‌شود تبلت‌هایی زیادی از این شرکت، در فهرست موارد مورد علاقه مردم قرار بگیرند.

نبود تبلت‌های اپل در بالای فهرست، خیلی جالب است. خب، مشخص است که وقتی ارزان‌ترین تبلت اپل یعنی آی‌پد مینی 16 گیگ وای فای 300 دلار برایتان تمام شود، این محصول را در فهرست موارد خود قرار نمی‌دهید. بنابراین این محصول اپل در رتبه 25 ایستاده است! در حالی که گلکسی تب 3 هفت اینچی سامسونگ با قیمت حدودا 170 دلاری، در درتبه 9 ایستاده است.

– کتابخوان 119 دلاری کیندل پیپروایت در رتبه سوم ایستاده است.

– محصولی از اپل که توانسته در بالای جدول قرار بگیرد، محصولی است که در ایران ما به خاطر عدم نسبی کاربردش، کمترین آشنایی را با آن داریم، یعنی اپل تی وی.

– با فاصله کمی، از اپل تی وی که در رتبه 6 قرار گرفته است، یک محصول ناآشنا برای ما قرار دارد: Roku 3 Streaming Media Player.

12-22-2013 6-04-25 PM

– یک نتیجه‌گیری تا همین جا: مردم به ابزارهای ارزانی که محتوای اینترنتی را برایشان روی تلویزیون‌هایشان پخش کنند، علاقه زیادی دارند. مردم متوجه شده‌اند که شاید داشتن این وسایل برایشان سودی بیشتر از خریدهای گران یا مثلا خرید اشتراک تلویزیون پولی و کابلی داشته باشد.

– یک غافلگیری، بودن کروم‌بوک سامسونگ در  رتبه 11 است!

-یک بلو ری پلیر با طراجی بسیار شیک یعنی BDP-S5100 در رتبه 12 ایستاده است. این پلیر را در بازار ایران ندیدم.  قیمت‌اش تنها 78 دلار است.

12-22-2013 6-06-41 PM

– محصول جالب بعدی که در ایران هم خیلی‌ها دوستش دارند و دوست دارند آزمایشش کند، ترنسفورمر بوک شرکت ASUS است.

12-22-2013 6-05-36 PM

– یک چیز جالب این است که این محصول یکی از دو محصول گران‌ بالای 400 دلاری است که است که توانسته به فهرست 40 تایی آمازون برسد. پس خیلی جالب است که ببینیم ترنسفورمر چه خصوصیاتی داشته که با وجود اینکه بالای 400 دلار قیمت دارد، توانسته در رتبه 14 بایستد.

– یک محصول نسبتا ناآشنا تبلت دراگون تاچ است که که 80 دلار بیشتر قیمت ندارد. اگر دنبال تبلت ارزان اندرویدی هستید، حتما این مورد را ببرسی کنید. چون بعید به نظر می‌رسد جمعیت زیادی از مردم، همین طور بی‌دلیل چیزی را برگزینند.

12-22-2013 6-07-32 PM

– تنها تلویزیونی که توانسته در بالای جدول راهی برای خود پیدا کنید، یک تلویزیون 32 اینچی سامسونگ است، یعنی دقیقا مدل UN32EH5300 است.

12-22-2013 6-08-00 PM

– در میان دوربین‌ها، دوربین Canon T3i در جزو موارد 20 تایی است که حدود 424 دلار قیمت دارد.

– تبلت سرفیس RT مایکروسافت در رتبه 32 است.


در ایران متأسفانه نمی‌توان فهرست‌های جالبی مثل این را پیدا کرد. فروشگاه‌های آنلاین معروف ایرانی هم «ملاحظاتی» برای انتشار آمار خود دارند و مسلما از کف بازار نمی‌شود به راحتی اطلاعاتی به دست آورد.

اما مشخص است که دو فاکتور کارایی و اقتصادی بودن در همه جا مورد توجه توده مردم هستند.

البته هستند کسانی که تنها «های اند» بودن برایشان مهم است، یا کسانی که به خاطر ناآشنایی، تنها به ارزانی توجه می‌کنند و این دسته دوم را می‌توانید به وفور در فروشگاه‌های و مجتمع‌های فروش گجت‌ها در ایران پیدا کنید!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
16 نظرات
  1. امیر پارسا می گوید

    اول سپاس به خاطر مقاله!
    دوم اینکه من واقعا در عجب ام که ما ایرانی ها تا کی فقط مصرف کننده مقلد و بی دست و پا و مقلد “تنها” کالای مصرفی غربی هستیم و توی این تقلید حتی به خودمون سختی نمی دیم که از چیزای دیگه غرب تقلید کنیم
    البته سیستم آموزشی پایه و عالی توی مسئله بسیار مقصر اند (به علت کج بینی و توهم توطئه همیشگی و سیاست گذاری وحشتناک غلط) و و اندکی مترجمان و نویسندگان (به خاطر رخوتشون)
    و این باعث شده جامعه ما تبدیل بشه به یه جامعه مصرف کننده کالای صرف که با هر موجی به یه سمتی میره و امروز به سمت مصرف گرایی مقلدانه
    حالا چرا این رو نوشتم چون به خاطر رشته تحصیلیم و چندین سال مطالعه ام توی مدیریت بازرگانی میبینم که توی این مملکت هیچ توجهی به آمار و تحلیل های آماری توی بازرگانی نمیشه
    در صورتی که توی جامعه آزاد غربی(محل تقلید ما)یه علم بشدت پیشرفته و مهمه و شرکت ها نیمی از سیاست گذاری هاشون رو بر اساس تحلیل های آماری میزارند و مثلا میشه نیمی از عامل موفقیت شرکتی مثله سامسونگ رو به حساب استفاده صحیح از این تحلیل های آماری گذاشت
    و ما مثله هزاران علم دیگه که توی این مملکت ازش بی بهره ایم اصلا به همچین چیزی به عنوان یه علم نگاه نمی کنیم و فقط می تونیم بخش نامه بنویسیم که “باید” توی افق 1404 فلان جا باشیم!!!!!
    انگار با بخشنامه میشه موفقیت و پیشرفت ساخت!
    وای بر ما که داریم جایی زندگی میکنیم که پایان نامه دکترا رو با 300دلار می خرند!!!!
    یعنی با حقوق پایه 10روز یه کارگر ساده مثله خدمتکار توی غرب!!
    با حقوق 10 روز یه خدتمتکار طرف دکــــــــــــــــــــــــــتر میشه!
    وای بر ما
    و آسون ترین سوالی که توی این سالها دیدم:
    سرانجام این جامعه کجاست؟!!!!

    1. مهرداد می گوید

      من که نفهمیدم منظور شما و ارتباطش با این مقاله چی بود!

  2. Ven می گوید

    “چون بعید به نظر می‌رسد جمعیت زیادی از مردم، همین طور بی‌دلیل چیزی را برگزینند.”

    واقعا این جمله رو قبول دارید؟

  3. hamed می گوید

    این کروم کست رو تو ایران میشه استفاده کرد؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      برای دیدن صفحه مشترک گرامی می‌تونید ازش استفاده کنید.

      1. مهرداد می گوید

        خیلی خندیدم :))

      2. شایان می گوید

        دکتر جدا از نگاه کردن یوتیوب میشه با اپلیکیشن مخصوصش روی گوگل کروم و تلفنهای هوشمند به روی تلوزیون تصویر استریم کرد و نگاه کرد.

      3. مریم می گوید

        وای دکتر :)))

      4. مینا می گوید

        البته یه اپلیکیشن براش زدن که میشه محتویات آفلاین دو هم از گوشی دید که فعلا بتا هستش 🙂

      5. جلال می گوید

        🙂

  4. فرشاد می گوید

    به نظرم اگه بازارهای آنلاین ایران لیستشون رو ارایه میدادند وضعیت جالب تر از لیست آمازون بود.
    چون با وضعیت اینترنت و شرایط اقتصادی موجود و قدرت خرید پایین، مردم احتمالاً در انتخاب محصول دقت خیلی خیلی بیشتری میکردند و مطمئناً محصولات کاراتری رو انتخاب میکردند.

  5. محمد هادي می گوید

    ما برای سال نو چه میخواهیم؟
    اندکی هوای تازه
    اندکی آزادی

  6. نوید می گوید

    “نبود تبلت‌های اپل در بالای فهرست”
    فکر نمی کنم این به دلیل قیمت باشد. به طور معمول در آمریکا مردم برای خرید محصولات اپل از فروشگاه فیزیکی یا online اپل استفاده می کنند. در ضمن در فروشگاه اپل امکان دریافت تخفیف و استفاده از کارت های هدیه اپل بیشتر است.
    هرچند محصولات اپل در آمازون توسط شرکت اپل بفروش می رسند اما مردم هنوز از خرید از فروشگاه های اپل بیشتر لذت می برند.

  7. نوید می گوید

    همچنین در مورد تلوزیون و محصولات اینچنینی مردم با خرید از فروشگاه های دیگر امکان خرید با قیمت پایین تر یا خدمات پس از فروش آن فروشگاه ها استفاده می کنند. در نتیجه فروش این محصولات در آمازون به بالای جرول پرفروش ها نمی رسد.

  8. مسعود می گوید

    من ساکن آمریکا هستم و بسیاری از خرید های‌ الکترونیکی‌ و چیزهای دیگه خودم رو از آمازون انجام میدم، اما از بین ۱۰ ایپدی که برای خودم و اشناهام در ایران خریدم، حتا آمازون رو چک هم نکردم. علتش ساده ست. آمازون حتا از خود اپل استور و فروشگاه آنلاین اپل هم محصولات اپل رو گرونتر میفروشه. در حالی‌ که در فروشگاه های‌ دیگه مثل والمارت یا بست بای به راحتی‌ میشه آیپد رو با قیمت ارزونتری خرید. قیمت آیپد ایر در روز جمعه سیاه در فروشگاه تارگت ۳۸۰ دلار تموم میشد. در بست بای حدود ۳۹۵، خود اپل ۵۰۰ ولی‌ آمازون همون رو ۵۱۰ میداد! در مورد تلویزیون هم مردم دوست دارن از فروشگاه‌های فیزیکی‌ خریداری کنن، چون هم تخفیف خوبی میدان، و هم گارانتی بهتری دارن. البته به طور کلی‌ آمازون برای اجناس کوچک محبوبیت بسیار بالایی‌ داره.

  9. جلال می گوید

    نقد خوبی از کروم کست سراغ دارید؟ در یک جا خوندم که برای یوتوب و دیگر سرویسهایی که اپلیکیشن مخصوص دارند عالی کار می کنه ولی اگر بخواهید چیزی رو از روی وب با مرورگر کروم روی تلویزیون نمایش بدید افت کیفیت واضحی داره. اگر شما یا خوانندگانتون تجربه شخصی کار با کروم کست دارید لطف کنید و به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5