گزارش خبری: سامسونگ ISOCELL را معرفی کرد: سنسور دوربین با تکنولوژی جدید برای موبایل‌ها

0

شرکت سامسونگ الکترونیکس تکنولوژی پیکسل جدید و پیشرفته ISOCELL را برای سنسور‌های CMOS معرفی کرد. این تکنولوژی جدید، حساسیت نور را افزایش می‌دهد و به طور قابل ملاحظه‌ای جذب الکترون‌ها را کنترل می‌کند که نتیجه آن دقت بالا در رنگ‌ها حتی در نور کم است. ISOCELL کیفیت عکس‌ها را بهبود می‌بخشد و با این تکنولوژی جدید، کاربران موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها، می‌توانند تجربه جدیدی از عکس‌هایشان داشته باشند.

تائهون کیم، رییس قسمت بازرگانی سیستم LSI، گفت: «با پیشرفت‌هایی که در فناوری پیکسل و پردازش به وجود آمده‌است و با وجود دوربین‌های تبلت‌ها و موبایل‌ها، عکسبرداری از دنیای اطراف و اشتراک آنها آسان‌تر از هر موقع دیگری شده است.»
او افزود: «فناوری ISOCELL، ابتکاری دیگر است که توانسته درجه کیفیت تصاویر را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و پیشرو بودن سامسونگ را در فناوری‌های سنسور‌ دوربین موبایل‌ها نشان می‌دهد.»

کیفیت سنسور دوربین با مقدار نوری که هر پیکسل دریافت می‌کند، مشخص می‌شود. رقابتی که در بازار برای افزایش رزولوشن دوربین و کیفیت عکس، بدون بزرگتر شدن خود دوربین وجود دارد، باعث شده پیکسل‌ها در حالیکه کوچکت ر می شوند، کارایی بهتری پیدا کنند که این خود یک چالش و رقابت است.
در رویارویی با این رقابت در گذشته، پیشرفت‌های قبلی در فناوری سنسور‌ها، متمرکز بر تقویت جذب نور هر پیکسل بود و فناوری پیکسل نیز از سیستم FSI (Front Side Illumination) به BSI (Back Side Illumination)، پیشرفت پیدا کرد که دیود‌های حساس به نور را در حداکثر بازدهی فتو‌الکتریک قرار می‌داد. در حالی که این سیستم BSI در زمان خود پیشرفت بسیار موثر و مفیدی بود، به دلیل کاهش مداوم اندازه پیکسل‌ها، محدودیت‌هایی در بهبود کیفیت عکس‌ها داشت.

10-08-2013 04-44-42 PM

در راستای این پیشرفت‌های عظیم در افزایش کیفیت سنسور‌های دوربین موبایل‌ها، سامسونگ به توسعه نسل بعدی فناوری پیکسل اقدام کرد. تکنولوژی ISOCELL، یک مانع فیزیکی بین همسایگی پیکسل‌ها و جدا بودن آنها از هم ایجاد می‌کند. این جدا‌بودن یا ایزوله بودن پیکسل‌ها، باعث جمع‌آوری فوتون‌های بیشتر توسط میکرو لنز و جذب آنها توسط فتودیود پیکسل می‌شود که تداخل‌های الکتریکی نا‌خواسته بین پیکسل‌ها را به حداقل می‌رساند و ظرفیت (FWC) را به حداکثر می‌رساند.

در مقایسه با سیستم BSI، سیستم ISOCELL، تداخل ها را تا 30% کاهش می‌دهد که موجب دقت بالاتر رنگ‌ها و تولید رنگ‌های واقعی با وضوح بیشتر می‌شود و ظرفیت کامل (FWC) را 30% افزایش می‌دهد که تصویر پویاتری را رقم می‌زند.

به علاوه، دوربینی با فناوری ISOCELL، زاویه اشعه (CRA) را تا 20% عریض‌تر می‌کند که کاهش ارتفاع مژول دوربین را در پی دارد. این ویژگی در موبایل‌های باریک و کوچک کمک به‌سزایی می‌کند.

دوربین S5K4H5YB هشت مگاپیکسلی، اولین سنسور دوربین سامسونگ است که از پیکسل ISOCELL 1.12 میکرو متری و اپتیکال 4.1 اینچی استفاده می‌کند. هم اکنون نمونه S5K4H5YB در حال توزیع بین مشتریان است و در انتهای سال 2013 به تولید انبوه می‌رسد.

بنا بر گزارش شرکت تحقیقاتی Techno System Research، در سال 2014، 66 درصد از تلفن‌های هوشمند از سنسور‌های 8 مگاپیکسل یا بالاتر استفاده می‌کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.