نکسوس 5، یک گوشی پرچم‌دار جدید

18

در حال نزدیک شدن به زنان رونمایی از گوشی نکسوس 5 ال جی هستیم و این روزها اطلاعات بیشتری از این گوشی در محیط وب منتشر می‌شود.

گوشی نکسوس 4، گوشی خوبی بود، مشخصات سخت‌افزاری آن در حد گوشی‌های «های اند» نبودند،  اما این گوشی کاملا خوش‌ساخت، روان و با قیمت مناسب بود. در ایران هم خرید آن برای کسانی که می‌خواستند یک گوشی اندروید خوب اما با قیمتی بین یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان تومان داشته باشند، بسیار وسوسه‌کننده بود.

اما گویا راهبرد در زمینه گوشی‌های سری نکسوس عوض شده است و ما این بار با گوشی های اند روبرو خواهیم شد که به شدت رقبای اندرویدی دیگر را تهدید می‌کند.

09-30-2013 05-12-14 PM

در زمینه عملکرد گرافیکی این گوشی حتی می‌تواند با آی‌فون 5S هم رقابت کند، آی‌فون 5S در تست‌های انجام شده تا حالا رقبای اندرویدی را در هم کوبیده بود.

به احتمال فراوان این گوشی مشخصات زیر را دارد:

– پردازنده اسنپ‌داراگون 800

– نمایشگر 5 اینچی 1080p

– پشتیبانی از پروتکل LTE هفت باندی

– دوربین 13 مگاپیکسلی

– رم 2 یا 3 گیگ

– باتری 2700 میلی آمپرساعتی

و البته اندروید 4.4 موسوم به اندروید کیت‌کت

09-30-2013 05-12-46 PM

حالا سؤال این است آیا نکسوس 5 ال جی می‌تواند گوشی پرتوان G2 این شرکت را هم به چالش بکشد، به نظر می‌رسد که چنین خواهد بود.

بعضی از دلایل واضحند: استفاده از اندروید کیت کت، رابط کاربری خالص اندروید که بار کمتری به پردازشگر وارد می‌کند.

از لحظا عملکرد، گرچه هر دو گوشی از پردازنده مشابهی یعنی پردازنده چهارهسته‌ای اسنپ‌دارگون 800 استفاده می‌کنند، اما فرکانس پردازشی نکسوس 5 اندکی بیشتر است و به علاوه به نظر می‌رسد این گوشی رم 3 گیگی داشته باشد، یعنی یک گیگ بیشتر از G2.

اما یک چیز بسیار مهم، قیمت این گوشی خواهد بود، قیمت مدل آنلاک گوسی G2 دست‌کم 550 دلار است، نکسوس 4 در حال حاضر 229 دلار قیمت دارد و حدس زده می‌شود که قیمت نکسوس 5، حدود 400 دلار باشد.

شخصا علاقه خاصی به گوشی‌ها و تبلت‌های نکسوس دارم، برای آگاهی کامل از گوشی جدید ما باید تا دو هفته بعد، یعنی 14 اکتبر منتظر بمانیم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
18 نظرات
  1. محمد جواد می گوید

    به نظر من نکسوس ۴ مشخصات یک گوشی های اند ۲۰۱۲ رو داره پردازنده s4 pro صفحه نمایش 720p دوربین ۸ و ….

  2. فرشاد می گوید

    به نظر میرسه گوگل داره سکوی پرتاب LG میشه. شرکتی که تقریباً داشت از رغابت باز میموند. کافیه گوگل هم به جمع های‌اند ها بیاد تا اینبار به نفع LG حسابی بازار رقابت اون با اپل داغ بشه. کسی چه میدونه، شاید فاصله زیادی تا بالاتر رفتن سهام گوگل از اپل، و همچنین اومدن LG به ده تای اول لیست بالاترین سهام‌ها نمونده باشه!

  3. امیرعلی محبی می گوید

    دکتر برای نوامبر 2012، نکسوس 4 گوشی بسیار توانمندی بود و مشخصات سخت افزاری اش دررده های اند بودند.
    ضمن این که این مشخصات دوربین نکسوس 5 معلوم نیست 8 باشد یا 13 (به قول gsmarena)
    مشخصات نکسوس پنج هم در زمینه رم و دوربین و باطری متفاوت گفته شده، یاید منتظر اعلام رسمی ماند.

  4. omid_1985 می گوید

    ممنون از مطلبتون.
    نکسوس ۴ اگر بهترین high end نبود حتما در زمان خودش جزو ۴ تای اول بوده و اینکع این گوشی کلا از این لیست حذف بشه کمی بی انصافی هستش.
    من هم بعد از عوض کردن سه آیفون و گوشی هایی tochابط کاربری sense از htc و toch wiz از سامسونگ در حال حاضر نزریک به دو ساله که خارج از سریه نکسوس چیزی انتخاب نکردم و مطمئنا امتحان بعدیم هم بنا به ده ها دلیل همین سری هست.
    اما در مورد مشخصات احتمالی من بیشتر رم ۲ گیگابایت٬ باطری ۲۳۰۰ میلی آمپر و همچنین دوربین ۸ مگاپیکسل رو باورپذیرتر میدونم٬ البته با توجه به log های لو رفته از گوشی٬ اخبار مندرج در سایتهای قابل استناد و همچنین انتظاری که از قیمت این گوشی باید داشته باشیم.
    تجربع شخصیم در مورد نکسوس ۴ بهم نشون داده که انتظار بیش از اندازه داشتن و دسته بالا رو گرفتن از شایعات در مورد مشخصات گوشی باعث میشه تا به محض معرفی گوشی و دیدن مشخصات دچار سرخوردگی از محصول بشیم یا به قول معروف بخوره توی ذوقمون! ولی من به محض کار با نکسوس ۴ و با توجه به قیمتش کاملا نظرم عوض شد و اون رو از خیلی از گوشی هایی که با ۲ تا ۳ برابر قیمت بیشتر عرضه میشند سرتر و بهتر دیدم.
    در آخر هم ضمن تشکر دوباره دوست داشتیم توی این مطلب عکس هایی هم از تصاویر منتصب به این گوشی در مطلبتون میدیدیم. مثل همین عکس تازه منتشر شده در لینک مطلب زیر:

    http://phandroid.com/2013/09/30/nexus-5-pictured-in-the-wild-again/

  5. کوروش می گوید

    “آی‌فون ۵S در تست‌های انجام شده تا حالا رقبای اندرویدی را در هم کوبیده بود.” !!!!!!!!

    دکتر جان مثل اینکه شما خیلی در سایتهای فن اپل غرق شدید! تست بنچمارک بی طرفانه سایت جی اس ام آرنا رو در اینجا ببینید:
    http://www.gsmarena.com/apple_iphone_5s-review-994p5.php

    آیفون 5اس در هیچ کدام از تست های سی پی یو و گرافیک از گوشیهای پرچمدار سونی بالاتر نیست. حالا چطور شما میگی در هم کوبیده؟!!!

    1. امین می گوید

      با احترام زیادی که برای دکتز قائلم ولی معتقدم که ایشون از fanboy های دو آتیشه اپل هستن.

  6. محمدرضا می گوید

    آی‌فون ۵S در تست‌های انجام شده تا حالا رقبای اندرویدی را در هم کوبیده بود????!!!!!
    معنی در هم کوبیدن رو هم فهمیدیم دکتر جان! عجیب نیست که طرفدارای اپل برای خرید آیفون صف میکشن، چون اصولا اطلاعات کمی راجع به قابلیت های گوشی های آندرویدی دارن. از شما که اهل فنی بعید بود همچین حرفی.

    1. محمد می گوید

      محمد رضا جان .. متاسفانه حق با دکتر هستش.. طبق آزمایشاتی که انجام شد .. پردازنده 64 بیتی آیفون حدود چهار برابر بهتر از اس 4 عمل کرده بود و اختلاف بالایی با اندرویدی ها داشت تا اینکه تست پردازش نکسوس 5 اومد و نشون داد چیزی که کم نداره هیچ تو بعضی موارد قوی تر هم هست..من خودم سه نسل نکسوس داشتم. اما بعد از کار کردن با 5s نظرم واقعا عوض شد و سرعتش بی نظیر بود

      1. محمدرضا می گوید

        محمد جان! متأسفانه حق با شما نیست!
        طبق آزمایشاتی که انجام شد؟؟؟… میشه بگی کدوم آزمایشات؟ اگه منبع داری لطفا به اشتراک بذار تا ما هم مطلع شیم.
        لطفا چند دقیقه وقت بذار و تست بنچمارک زیر رو ببین شاید نظرت عوض شد:
        http://www.gsmarena.com/apple_iphone_5s-review-994p5.php
        اگر یه مقدار تو حال و هوای اخبار فناوری بوده باشی حتما میدونی که تقریبا تمامی گوشی های آندرویدی که از پردازنده اسنپدراگون 800 شرکت کوالکام و گرافیک آدرنو 330 استفاده میکنن به اندازه آیفون 5 اس قدرتمند هستن (و در برخی موارد حتی قدرتمندتر!)، لزومی هم به ارائه بنچمارک نکسوس 5 نبود تا این قضیه روشن بشه

  7. فرهاد می گوید

    فقط اپل .مقایسه کردن تین اسباب بازیا با اپل مثل مقایسه بنز با پرایده

    1. کاوه می گوید

      اینو که هستم صد در صد. ولی برام جالبه که دکتر چه علاقه خاصی به نکسوس داره؟

  8. buffalO می گوید

    زنان نه زمان

    1. rt1900 می گوید

      چه عجب یکی اینو دید و حالا به یکی نیاز داریم که بادسترسی ادمین بیاد ادیتش کنه

  9. میلاد می گوید

    من Galaxy Nexus رو بیشتر دوست دارم

  10. محمد می گوید

    عجیبه که پدیده ذوب شدگی در ایرانیها به دنیای گجت ها هم کشیده، دکتر و یسری از دوستان همچون ادمای مسخ شده از اپل دفاع غیرمنطقی و زامبی وار میکنن،من شخصا تو تبلتا ایپد و تو گوشیها اس چار رو میبسندم به خاطر امکانات و قابلیتهای بهترشون،عهد مودت و سرسبردکی با هیچ شرکتی نبستم، هر گجت بهتری که بیاد براحتی عوض میکنم،این دروغ گفتن ها و بنجمارک های خیالی و ،،،و،،، برای اثبات برتری کسی که سودشم حتی به شما نمیرسه

  11. webtina می گوید

    فکر میکنم LG G2 بهتر از این باشه. ولی این شیک تره

  12. ست پوش می گوید

    عجب چیزیه منم می خوام

  13. همراه سنتر می گوید

    در گوشی های آندرویدی نکسوس همیشه حرفی برای گفتن داشته

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5