مقایسه مشکلات دانشجویان و کاربران خارجی در به‌روزرسانی iOS با مشکلات ما! یک خاطره شخصی

37

از دیروز، هجوم علاقه‌مندان برای آپدیت iOS آی‌دیوایس‌ها علاوه بر اینکه فشار زیادی روی سرورهای اپل وارد آورده است و در مواردی منجر به نیمه‌کاره ماندن دانلود شده است، در شبکه اینترنت بعضی از دانشگاه‌ها هم مشکلاتی ایجاد کرده است.

مقامات دانشگاه اوهایو از دانشجوها خواسته‌اند که آپگرید را به تأخیر بیندازند تا مشکلات شبکه را به خاطر بار زیاد، برطرف کنند، دانشگاه‌های نیویورک میشیگان و وسترن کانکتیکات هم دچار مشکل وای فای شده‌اند و اعتراف کرده‌اند که iOS 7 عامل مشکل بوده است.

09-19-2013 06-06-13 PM

در حال حاضر توییتر پر است، از توییت‌های مربوط به ارزیابی iOS 7 و شکایات مربوط به مشکلات دانلود.

09-19-2013 05-48-00 PM

ولی به گمانم این دانشجوها نباید زیادی شاکی باشند، همین قدر که به آنها امکان داده می‌شود برای یک کار «غیردرسی»، بیش از یک گیگ به طور رایگان دانلود کنند، غنیمتی محسوب می‌شود!

به علاوه باید در نظر گرفت که اکثر کاربران خارجی به صورت OTA آپدیت می‌کنند، در حالی که ما در ایران ترجیح می‌دهیم، فایل‌ها را با دانلود منیجر دانلود کنیم، احتمالا کاربران خارجی کمتر با چنین شیوه آپدیتی آشنا هستند!

اما از اینها گذشته، تجربه شخصی خود من برای آپدیت آی‌فون و آی‌پدم به iOS 7 هم در نوع خود جالب بود. بد نیست در اینجا بر خلاف روال «یک پزشک» کمی شخصی‌نویسی هم بکنم:

حدود ساعت 11 بود که لینک‌های دانلود آمدند، ابتدا خواستم لینک‌ها را مستقیم کنم و در سرور دیگری آپلود کنم، اما به خاطر بار زیاد روی سرورهای اپل، موفق نشدم.

09-19-2013 06-10-31 PM

لینک‌ها را به دانلود منیجر دادم، تا دانلود شروع شود، اما نیمه‌شب، در حالی که سابقه نداشت، برق بیست دقیقه قطع شد و یک پست در حال ویرایش من هم که مربوط به معرفی 2 اپلیکیشن اندروید بود، کاملا پاک شد!

این را هم بگویم که سال پیش من یک UPS ساخت یکی از شرکت‌های داخلی را با مبلغ چندصدتومان خریده بودم که با توجه به اطلاعات کاتالوگ باید سیستم من را هر بار 20 دقیقه روشن نگاه دارد، اما در عرض سه هفته ماندگاری شارژ UPS به یک دقیقه رسید و بعد از آن هم کلا این UPS از کار افتاده!

بعد از ری‌استارت سیستم و از سرگریری دانلود، این بار متوجه شدم که دانلود متوقف شده، ابتدا فکر کردم، سرورهای اپل کلا خوابیده‌اند که بعد متوجه شدم، ساعت دو بعد از نیمه شب، شارژ اینترنت من تمام شده است.

به صورت آنلاین هزینه را پرداخت کردم، حدود یک ربع طول کشید تا مجددا اکانت اینترنت من فعال شود، دانلود از سرگرفته شد و من خوابیدم.

تا اینکه ساعت چهار و نیم صبح، بار دیگر برق این بار به صورت لحظه‌ای رفت! و در حالی که مردد بودم، بیدار شدنم کاملا من را دچار اختلال خواب کند، از خواب برخاستم، دوباره سیستم را روشن کردم و دانلود از سر گرفته شد.

صبح، دیدم که دانلودها تکمیل شده‌اند، آی‌پد آپدیت شد، اما گویا به خاطر چند بار قطع و وصل، فایل دانلود شده برای آی‌فون سالم نبود و من مجددا یک و نیم ساعت منتظر ماندم تا 1.18 گیگ فایل ipsw آی‌فون دوباره دانلود شود.

حالا سؤال این است که با این مشکلات و مصائب چه کسی باید شاکی باشد، من یا دانشجویی که به رایگان به صورت OTA آی‌دیوایس خود را آپدیت می‌کند؟!

البته هنوز هم کار تکمیل نشده و انبوهی از اپ‌های به‌روز شده را هم باید دانلود کرد.

اصولا به‌روز ماندن در ایران عزم و اراده و صبوری خاص خود را طلب می‌کند!

منبع خبر ابتدای پست: +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
37 نظرات
  1. مجید می گوید

    البته من به صورت OTA دانلود کردم و مشکل خاصی پیش نیومد. ساعت ۲:۳۰ نصبش تموم شد.

    تو این نسخه تاریخ شمسی هم اضافه شده ولی هنوز خیلی مشکل داره

    1. f35jsf می گوید

      چطور میشه فعالش کرد؟

  2. ds می گوید

    اتفاقا با شهریه ای که دانشجوهای امریکایی میدن ما باید شکرگزار باشیم نه اونا

    1. بهروز می گوید

      والدین اون دانشجوهای آمریکایی که از ایران براشون پول نمی فرستن. اگه یه شغل معمولی هم داشته باشند با کمی پس انداز می تونن بچه شون رو به بهترین دانشگاه های آمریکا بفرستن. بگذریم از اینکه حتی کالج های درجه چندمشون هم که شهریشون از دانشگاه آزاد یا دولتی شبانه ما چندان بیشتر نیست این امکانات رو دارند.
      اگه می خوای واسه داشته هات شکرگزار باشی باش ولی نه به قیمت بستن چشمت روی واقعیات مسلم.

      1. ds می گوید

        آره فکر می کنی،برو ببین یه دانشجوی تازه فارغ التحصیل امریکایی چقدر بدهی داره بعد بیا منو متهم به ندیدن واقعیت کن.

        1. سعید۱۷۰۹ می گوید

          سیستم اونجا کمی فرق می‌کنه. تقریبا همه بدهکارن و بدهی معیار خوبی برای تعیین وضعیت زندگی کسی نیست (:

  3. پیام می گوید

    یک ساعت و نیم، یه گیگ :O درسته که دکترین اما چطور و از کدام خدمات دهنده سرویس می گیرین آقای دکتر؟
    اختلال خواب فوق العاده بود، معمولا من در این مواقع بیدار می مونم و شبکه رو مانیتور میکنم تا دقایق هدر نرن:-)

  4. عليرضا می گوید

    خدا قوت :))))
    من چى بگم،
    من فایل آپدیت آیفونو با سرور مجازى دانلود کردم، بعدش همونجا به پارتاى ١٠٠ مگابایت زیپ کردم، فایلاى زیپ شده رو تو سایت آپلودید آپلود کردم، بعدش با سایت ترینبیت لینکارو مستقیم کردم، بعدش با خیال راحت دانلود کردم 😐 :)))))) خدا به ما صبر بیشتر بده 😐

    1. امیر می گوید

      روش شما خیلی افسانه ای بوده 🙂

  5. محسن می گوید

    بحثِ iOS ـه ولی من برای ۲۰۰ مگ(!) آپدیت اندرویدِ گوشی شاید ده بار تلاش کردم تا بالاخره با لطایف الحیلی موفق شدم. اونم با یه اینترنتِ نسبتاً سریع و باثبات (در مقیاس ایران). نمی‌دونم آپدیت کردن به صورت OTA کلاً پردردسره یا فقط برای ما توی ایران اینجوریه (که البته جوابش مشخصه!).

  6. حبيب می گوید

    من امروز صبح با عجله و قبل از رفتن به شرکت دانلود کردم … مستقیم و بدون مشکلی … الانم حالش رو میبرم 🙂

  7. محسن می گوید

    آقای مجیدی باید سرعت اینترنت شما بین 1مگابایت تا 2مگابایت باشد، درست است؟ (لطفا جواب بنویسید)

    ولی با دانلود 1.18 گیگ در ایران، به نظر میرسه، دانشجویان آمریکایی باید شاکی باشند، چون شما حجمی رو در یک ساعت و نیم دانلود کردید که بسیاری از کاربران در یکسال دانلود نمی کنند.

    شما از چه سرعتی استفاده میکنید؟ (چه سرویسی؟)

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      شما 12 تومان بابت هر گیگ به مبین نت بدهید، مشکلی نداره این سرویس‌دهنده از لحاظ دادن اینترنت دو مگابیت!

      1. moh@mad می گوید

        12 هزار تومان بابت هر گیگ ترافیک؟ آقای مجیدی بیاید بیرجند زندگی کنید از لحاظ اینترنت خیلی بهتره که. من سی تومن میدم هر ماه ده گیگ ترافیک میخرم با سرعت 256! سرعت دانلودش هم 250 کیلوبایت که میشه حدود 2 مگابیت

        1. علیرضا مجیدی می گوید

          پلن نامحدود هم من دارم با سرعت 512 ولی برای دانلودهای ضروری بیش از حد کنده. کلا وضعیت اینترنت درست و حسابی ندارم حتی در ابعاد داخل ایران.

          1. کیان می گوید

            یه زمانی (پارسال) مخابرات پلن نامحدود 512 داشت و ماهیانه فقط 25 هزار تومن. واقعا عالی بود.

            چه روزگاری بود، یه PC تمام وقت در حال دانلود، اما مخابرات تمام قرار داد های این طرح رو منتفی کرد.

            به نظر من بزرگترین مشکل ما پهنای باند هست. در شبکه های DSL و Wifi اصلا محدویدت دانلود بی معنی هست که ما دارین باهاش سر میکنیم. و از 4 هزار تومن تا 12 هزار تومن برای هر گیگابایت پرداخت میکنیم.

          2. سعید۱۷۰۹ می گوید

            پارس‌آن‌لاین یک سرویس ۱۲۸ نامحدود داره که تا ۲۰ گیگ اولیه سرعت ۱ مگ می‌ده. ماهی ۲۷ تومن.
            حالا اگه ۵۱۲ نامحدود بگیرید فکر کنم تا ۳۵ گیگ سرعت ۲مگ می‌ده.

      2. رهگذر می گوید

        جناب کیان عزیز
        بنده همچنان از سرویسی که میفرمایید دارم استفاده میکنم. یعنی 512 نامحدود با قیمت 25 تومان که 64k ثابت سرعت دانلود میده. البته من استان فارس هستم و ممکنه برای سایر استانها وضعیت متفاوت باشه اما این سرویس فقط در بخش قرار داد 6 ماه به بالا قرار داره، مجدد چک بفرمایید شاید توی اون قسمت پیداش کنید.

    2. Hoda می گوید

      8 مگا بیت شاتل بگیرید ، کلا سالی 300 تومن با 200 گیگ حجم اضافش میشه 500 یعنی در مجموع چیزی حدود 800 هزار تومن.
      سرعت دانلودش دقیقا 1 مگابایت بر ثانیه!

  8. Ali می گوید

    خلایق هر چه لایق.

  9. kosar می گوید

    ota chie? :d
    aghaye majidi shoma tebabat ham mikonin? akhe engar hamash tu netin.

    1. فرشيد می گوید

      Over the air: دانلود و نصب سیستم عامل به صورت مستقیم توسط دیوایس

  10. Alireza می گوید

    یه بار هم که دکتر اومد از اندروید بنویسه برق رفت!

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      این هم شانس اندرویدی‌ها بود.

  11. mahdi می گوید

    هر بار که گوشی نکسوس یا تبلت نکسوس 7 من آپدیت شدن اصلا متوجه نشدم. تفاوت سرورهای گوگل غول اینترنت دنیا با غیره …

    1. کیان می گوید

      البته تعداد دستگاه های nexus در مقابل iDevice های اپل قابل قیاس نیست. و صد البته که سرور های اپل هم با گوگل قابل قیاس نیست.

      من هم هیچ وقت متوجه آپیدت nexus ام نشدم. یه نوتیفیکیشن اومد که آپدیت ارائه شده. تا تپ کردم شروع به نصب کرد. به همین خوشمزگی.

  12. فرشاد می گوید

    متاسفانه قانون مورفی گرینبان‌گیرتون شد!
    ولی آفرین به این اراده…

  13. محمد هادي می گوید

    خوبه حالا ابتون قطع نشده بود

  14. محسن می گوید

    جناب آقای مجیدی
    دور از انصاف بود اگر شما این تصویر را نبینید (اگر در اینترنت دیده بودید، بابت اینکه وقت شما رو گرفتم، عذر میخوام)

    https://lh5.googleusercontent.com/-wtUCqfQEtxE/UjtKgz4SiUI/AAAAAAAAAFU/tdLAiIei_sY/w426-h556/13+-+1

  15. Hypertext.ir می گوید

    دکترجان چرا اینترنت مخابرات رو نمیگیری ؟
    دو مگ پهنای باند با دانلود ۲۵۶ ماهانه ۷۰ هزار تومن هر دوماه یک بار میاد روی قبض

  16. محمد می گوید

    سلام
    نسخه‌ی 7 IOS مشکل داره. بهتره صبر کنید تا نسخه‌ی 7.1 بیاد.

  17. مهرداد می گوید

    Ios7 روی آیپد۳ من مشکل داره! خیلی کنده! مخصوصا زمان عوض کردن تصویر بک گراند! دوستان مشکلی ندارند؟

  18. امیر می گوید

    من با اینترنت 4g دانلود کردم بصورت مستقیم روی گوشی.
    بماند که از iso 7 بخاطر گرافیکش خوشم نیومده اصلا.

  19. مهدی می گوید

    من به دلایلی نمی تونم از گزینه آپدیت از خود گجت یا آی تیونز استفاده کنم. میشه لطفا یه توضیحی بدی که چطوری میشه فایل آپدیت آی او اس رو مستقلا (مثلا به دانلود منجر) بگیری و سیستم عامل رو به روز کنی و این که این فایل آپ دیت رو از کجا میشه گرفت؟! .. ممنون 🙂

    1. علیرضا مجیدی می گوید
  20. رهگذر می گوید

    افزونه ای به نام Lazarus برای کروم وجود داره که در مواقعی که مطلب نیمه کاره هست و به هر دلیلی بروزر بسته میشه، میتونه در بازیابی مطلب کمک شایانی کنه.

  21. azam می گوید

    سلام . گوشیه من if5. من با wifi خونمون میخواستم امتحان کنم ببینم گوشیم آپدیت میشه یا نه . زدم آپدیت بعد که دیدم خیلی طولانیه قطعش کردم . بعد هر چی خواستم با wifi محل کارم آپدیت کنم نشد. نه از طریق گوشی و نه از طریق آیتونز. فقط از همون wifi خونمون میشه آپدیت کرد چون نصفه نیمه از اونجا آپدیت شده . reset network هم زدم بازم نمیشه چی کار کنم که اون آپدیت از سرش بپره و با یه wifi دیگه بتونم آپدیت کنم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.