گوشی G2 ، شروع «گلکسیزاسیون» ال جی!

12

دیشب گوشی G2 الی جی رونمایی شد، پرسش اصلی این پست این است که آیا ال جی می‌تواند با گوشی G2 همان کاری را بکند که سامسونگ با سری گلکسی خود کرد؟ آیا این گوشی، ال جی را به صف اول تولیدکنندگان گوشی ملحق می‌کند؟

08-08-2013 08-52-07 AM

ال جی بسیار امیدوار است که چنین چیزی روی بدهد و G2 یک گوشی محبوب، نه فقط در بازار منطقه‌ای، بلکه در بازار جهانی شود و به همین خاطر از نظر تبلیغ، چیزی کم نگذاشت، ویدئوهای تبلیغاتی و آگهی‌های زیادی در فضای اینترنت برای مراسم رونمایی منتشر کرد و خود مراسم رونمایی را باشکوه برگزار کرد.

رئیس بخش موبایل ال جی -جونگ سئوک پارک- در این مراسم گفت: «فناوری بدون همدلی، دیگر خلاقیت در نظر گرفته نمی‌شود. دوره خلاقیت برای خلاقیت، گذشته است.» به عبارتی راهبرد کلان ال جی این است که نزدیک شدن به خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کنندگان و خلاقیت در جهت این نیازها و خواسته‌ها است.

ال جی تا حالا گوشی‌هایی می‌ساخت که از نظر هزینه برای مردم «مناسب» بودند، اما ال جی دیگر نمی‌خواهد گوشی «مناسب» بسازد، بلکه می‌خواهد گوشی‌های «خواستنی» بسازد، گوشی‌هایی که مثل گلکسی مردم آرزوی داشتنش را داشته باشند!

میزان درآمد ال جی در سه ماهه دوم سال 2012، حدود 34.5 درصد افزایش یافت و این شرکت 12 میلیون گوشی هوشمند در این مدت فروخت. ارزش سهام هم در این مدت 5.1 درصد افزایش یافت. پس با این آمار می‌توان الی جی را گوشی‌ساز سوم دنیا دانست.

08-08-2013 08-54-41 AM

ال جی با G2 می‌خواهد شروعی دوباره داشته باشد، این شرکت در ماه جولای اعلام کرد که دیگر از نام اپتیموس برای پرچم‌داران خود استفاده نخواهد کرد و به جای آن، برای پرچم‌داری که بعد از اپتیموس G خواهد آمد از نام G2 بهره خواهد برد. البته از اپتیموس همچنان برای نامگذاری گوشی‌های با مخاطب عام، استفاده خواهد شد.

ال جی پرجم دار جدید را خود مثل اپل، سامسونگ و اچ تی سی، از طریق چند شرکت ارتباطی به صورت وسیع توزیع خواهد کرد، البته توزیع گسترده‌تر، فروش را تضمین نمی‌کند.

08-08-2013 08-55-15 AM

G2، خصوصیات سخت‌افزاری یک گوشی «های اند» را دارد: پردازنده چهارهسته‌ای 2.26 گیگاهرتزی، دوربین 13 مگاپیکسلی، باتری سه هزار میلی آمپرساعتی که ادعا می‌شود برای 1.2 روز کار با گوشی کفایت می‌کند و یک صفحه نمایش بزرگ 5.2 اینچی با فناوری IPS.

در این میان مثل سری گلکسی، یکی از نقاط ضعف بدنه پلاستیکی گوشی است.

اما در طراحی بدنه G2 یک چیزی بسیار عجیب جای دکمه پاور و افزایش و کاهش صداست، در کمال تعجب این دکمه‌ها در پشت گوشی، زیر دوربین قرار داده شده‌اند. ال جی می‌گوید که برای این کارش دلیلی داشته است و جایگاه فعلی دکمه‌ها، بعد از پژوهش‌های زیاد، تعیین شده است. یعنی ال جی متوجه شده است که در یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ، اگر دکمه‌ها در پشت گوشی باشند، کاربران به مراتب راحت‌تر و بدون خطر افتادن گوشی، با یک دست با دکمه‌ها کار کنند.

08-08-2013 08-45-16 AM

ما فعلا گوشی G2 را در دست نگرفته‌ایم و فقط می‌توانیم در ذهن تصور کنیم که چنین ادعایی در مقام عملدرست از آب درمی‌آید یا نه. به نظرم در شرایطی که گوشی‌های اندرویدی روز به روز بیشتر به هم شبیه می‌شوند، ال جی با این کار بیشتر در صدد متمایز بودن بوده است. شاید ارزشش را داشته باشد که ال جی برای مطرح شدن از این کارها بکند، چون ال جی خواهی نخواهی، هنوز هم یک برندسازی موفق در زمینه گوشی نداشته است، شاهدش هم این است که اگر شما در آمریکا نام سامسونگ را ببرید، همه ذهنشان سمت گلکسی می‌رود، اما تا نام ال جی را می‌شنوند، به یاد یخچال و تلویزیون می‌افتند!

ال جی هنوز استطاعت لازم برای تبلیغات گسترده به سبک سامسونگ را ندارد،ال جی در شرایط حاضر مجبور است که برای تبلیغ به شبکه‌های اجتماعی و آگهی‌های دیجیتال بسنده کند.

08-08-2013 08-54-04 AM

از سوی دیگر ویژگی‌های نرم‌افزاری G2 به گستردگی و رنگ و لعاب گلکسی نیست، اما بد هم نیست:

– Plug & Pop: وقتی گوشی را به هدفون یا کابل USB می‌زنید به صورت خودکار یک سری اپلیکیشن‌ها به شما پیشنهاد می‌شوند.

– Slide Aside:  اپلکیشن در حال اجرا را با سوایپ سه‌انگشتی می‌بندید.

08-08-2013 08-56-27 AM

– KnockON: وقتی گوشی به خواب رفته، به جای فشار دکمه پاور برای بیدار کردن گوشی کافی است دوبار روی صفحه نمایش تپ کنید.

– Answer Me: برای پاسخ دادن به تماس تلفنی، کافی است گوشی را به گوش خود نزدیک کنید.

– QuickRemote: تلویزیون و سیستم پخش خانگی را با گوشی می‌توان کنترل کرد.

– guest mode: اگر در نظر دارید گوشی را به دوست یا یک کودک بدهید، می‌توانید به مود مهمان بروید.

08-08-2013 08-55-53 AM

ال جی با G2 شرایط گذار را تجربه می‌کند و دوست دارد با G2 همان جایگاهی دست پیدا کند که سامسونگ با گلکسی با آن رسید.

گوشی G2 همان طور که در جدول زیر می‌بینید، حدود یک میلیمتر از گلکسی اس 4 ضخیم‌تر است و حدود 2 میلیمتر طویل‌تر و یک میلیمتر عریض‌تر. وزن این گوشی 140 گرم است.

در میان گوشی‌های هوشمند مطرح، این گوشی بیشترین اندازه صفحه نمایش را دارد، اما از نظر تراکم پیکسل همچنان اچ تی سی وان رکوردار دار است. از نظر تعداد پیکسل‌ها به صورت کلی فرقی بین G2، گلکسی اس 4 و اچ تی سی وان نیست.

08-08-2013 08-53-35 AM

حداقل از نظر تئوریک با توجه به باتری سه هزار میلی آمپر ساعتی، این گوشی بیشترین میزان شارژ را خواهد داشت.

این گوشی در دو مدل 16 و 32 گیگی وارد بازار خواهد شد  ظاهرا مدل‌هایی که در کره توزیع می‌شوند، از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی می‌کنند. رم گوشی دو گیگابایتی است . دوربین پشت و جلوی آن به ترتیب 13 و 2.1 مگاپیکسلی هستند.

 08-08-2013 08-41-15 AM


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
12 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    نظر شخصی من در مورد مکان قرار گیری جدید کلیدها کاملاً موافقه. در هر حالتی که فکر میکنم میبینم در کاربردهای مختلف راحت‌ترین حالت هست و نیاز به جابجایی زیاد انگشت‌ها و خم کردن مچ دست نیست.
    اینطور که از عکس‌های منتشر شده از دیروز تا حالا معلومه صفحه نمایش به اندازه سری گلکسی از عمق رنگ و کیفیت مناسب برخوردار نیست. یه ته‌رنگ آبی رو هم میشه پیش بینی کرد!
    ولی از نظر اینکه صفحه نمایش مساحت زیادی از صفحه جلویی گوشی رو پوشونده و کلیدهای سخت‌افزاری جلو حذف شده باید بگم بسیار به زیبایی گوشی کمک کرده. ولی تکرار آرم LG در جلو واقعاً اضافه‌ست!
    این گوشی اگر صفحه نمایش بهتری داشت، بدلیل سخت‌افزار قوی و ظرفیت باتریش حتی میتونست از وان و گلکسی هم بهتر باشه ولی اگر بدنه این گوشی فلزی بود خیلی بهتر بود. معمولاً وقتی مشتری پول زیادی رو برای خرید چنین دیوایسی صرف میکنه انتظار نداره با چند بار افتادن شاهد ترک یا شکستگی روی گوشی باشه.

    پ.ن: یک زمانی پای ثابت جداول مقایسه گوشی‌های های‌اند آیفون بود!

  2. رسول می گوید

    گلکسیزاسیون ، چقدر سخه خوندنش .
    سامسونگ دیگه به کل تو بازار اندروئید پیشتازه
    حالا اگه ای جی و سونی و … میخوان تو بازار باشن باید یه کار جدید بکنن
    امکاناتی که اس4 و سری های نوت سامسونگ داره ، امکاناتی که جیلی بین سامسونگ در مقایسه با سایر شرکتها داره واقعاً یه سر و گردن بالاتره و همچنان داره از بقیه سریعتر پیش میره . پس من فکر نمیکنم ال جی بتونی با یه گوشی این بازار رو برگردونه

    1. مهدی می گوید

      “سامسونگ دیگه به کل تو بازار اندروئید پیشتازه”
      به نظرم اصلا این مدل استدلال منطقی نیست
      چند سال پیش هم همه می گفتن توی بازار آندروید بهتر از HTC نیست. و خیلی ها اصلا سامسونگ رو به حساب نمیاوردن

  3. مجید می گوید

    من دو سال برای ال-جی (بخش خالص کره ایش نه گلدایران و مادیران و این …..) کار کردم و شناخت خوبی از پشت صحنه این شرکت و دفتر مرکزی دارم.خیلی خلاصه بگم، داستانِ ال.جی همون جمله گنگ و خیلی معروفه که:There is something wrong with it
    مدیریت کارا و موثر نیست.آدمای ارشدشون دنبال کمیسیون و حق دلالی و زدوبند هستند بیشتر از اینکه پیگیر استقرار یک استراتژی درست باشن.وقتی میری دفتر مرکزیشون تو سیول و برج سمت چپی که کلا مال بخش الکترونیک و موبایله به خوبی میبینی که کار دست یه مشت آدم نالایقه.کسایی که میدونن وقتی فردا اونجا نباشن دیگه هیچی نیستن پس دنبال اینن که بارو ببندن.حالا اون وسط آدمای لایق و خلاق هم زیادن منتها توی این محیط اکثر متوقف میشن.حقوق ال.جی هم تو کره نسبت به سایر شرکتهای همردیف چهل درصد کمتره و افراد مستعد میبینن که نه حقوق،عالی هست نه جو مناسبه نه فداکاری برای شرکت تکریم میشه.مجموع این مسایل و خیلی نکات دیگه همیشه ال.جی رو سردرگم و گنگ و کم خاصیت نگهداشته و در آینده هم همین خواهد بود.

    1. yoosef می گوید

      تاریخش رو هم میفرمودین خوب بود چون ممکنه حرفی که میزنین مال چند وقت پیش بوده باشه و الان اوضاع فرق کرده باشه

  4. ahmad9300 می گوید

    از ال جی و رابط کاربریش متنفرم

    1. کیان می گوید

      به نظر من بعد از اندروید خالص گوگلی، LG بهترین رابط کاربری رو داره.

      اکثر برند ها رو تست کردم و به نظر من به ترتیب بهترین و زیباترین رابط های کاربری :

      1. Google اندروید خالص
      2. LG
      3. Samsung Touch Wiz
      4. HTC sense
      5. Sony Launcher اکسپریا

      و در نهایت بدترین ، زشت ترین و کندترین…

      6. huwaie (نمیدونم چرا بخودشون زحمت دادن و انروید اصلی رو تغییر دادن)

      این حاصل تجربه شخصی من با این شش برند هست.

  5. novid66843 می گوید

    حقیچا که برای گوشی به این بزرگی ! بهترین جا برای دکمه هاست گوشی خودتون رو در دست بگیرید و دقت کنید یه انگشت شما همیشه اونجاست و با این بزرگی واقعا خوبه نمیفته

  6. کیان می گوید

    شجاعانه تغییر ذر طراحی اسمارت فون ها در چند سال گذشته بود. جسورانه تر از گلکسی نوت اول با صفخه بزرگتر از 5 اینچ برای اولین بار.

    و به نظر من انتخاب بسیار مناسبی هست. در اکثر مواقع این محل قرار گیری دکمه ها کاربردی تر هست.

    و یه نکته دیگه، در تصور من، یکی از تغیراتی که در اندروید 5 شاید شاهد باشیم، شفاف بود نوار دکمه های مجازی خواهد بود به جای نوار مشکی که مقداری از صفحه رو یگیره. درست مثل این مدل LG و Moto X

  7. سينا عطايي می گوید

    ببخشید دوستان ، بی ربطه !
    من به تازگی میخوام تو این وبسایت نظر بذارم اما واسه آواتار مشکل دارم ، این گرآوتار چرا ساین-این نمیشه ؟
    ممنون؟
    اینجا حساب کاربری نداره ؟

  8. SEPEHR می گوید

    من1سال گالکسی اس2 داشتم از بس هنگ میکرد و داغ میکرد و زود شارژ خالی میکرد خسته شدم فروختمش و الان بین جی 2 و نوت 3 موندم که کدومش را بخرم نوت3 خیلی بزرگی و جی 2 هنوز عیب هاش معلوم نشده حالا به نظرتون چیکار کنم؟

  9. همراه سنتر می گوید

    به شخصه تجربه ای از گوشی های ال جی نداشته ام و همیشه سامسونگ را ترجیح داده ام ولی علاقه به تغییر برند در هرکسی وجود داره و دوستان باتجربه در زمینه گوشی های ال جی بهتره کاربران دیگر رو مطلع کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5