۷ نکته که پیش از طراحی لوگوی استارت‌آپ‌تان باید به آن فکر کنید

1

مهم نیست که به سراغ یک شرکت مشهور بروید یا خودتان با Adobe Creative Suite دست به کار می‌شوید، در هر حالت خلق یک لوگو کاری چالش برانگیز است. این موضوع به خصوص زمانی که شما لوگوی استارت‌آپ خودتان را طراحی می‌کنید، اهمیت بیشتری می‌یابد. چرا که اداره یک شرکت خود مسئولیتی سنگین است، چه رسد به این‌که بخواهید تمام هویت آن را در یک لوگو خلاصه کنیم.

designer

اما همه شرکت‌ها به لوگو نیاز دارند و شما هم به لوگویی احتیاج دارید که مشتریان را وسوسه کند. پیش از شروع این مسیر بد نیست به لیستی از ۷ نکته که باید پیش از طراحی به آن فکر کنید نیز نگاهی بیاندازید:

یک نام چه چیزهایی در خود دارد؟

اگر هنوز نام موردنظرتان را انتخاب نکرده‌اید، آزمودن کاربران می‌تواند به شما در نهایی کردن نام شرکت کمک کند. به عنوان مثال Warby Parker صدها نام را امتحان کرد تا بالاخره به چیزی رسید که نیازهایش را پاسخ می‌داد. اگر این مورد را انجام داده‌اید، می‌توانید به سراغ مورد دوم برویم.

به جریانات موقتی تکیه نکنید

جریانات یا trendهای طراحی می‌آیند و می‌روند و اینترنت تنها این روند را سریع‌تر می‌کند. از طرح‌های زمخت دهه ۹۰ گرفته تا طیف‌های (Gradient) وب 2.0 تا استایل‌های تخت امروزی، هر طرحی که زیادی به ترندهای بازار تکیه کند، به سرعت و ظرف مدت کوتاهی از مد خواهد افتاد.

به جای تکیه بر جریانات داغ روز، روی قوانین کلاسیک طراحی تمرکز کنید و چیزی بسازید که بماند. شما به طرحی قوی نیاز دارید که هویت شما را به ساده‌ترین صورت منتقل کند.

سیاه و سفید

عده کمی از طراحان هستند که پیشنهاد می‌کنند لوگوی‌تان را در ابتدا سیاه و سفید بسازید و بعدا در انتهای کار رنگ را به آن بیافزایید.

Timall68
طرح لوگویی از Timall68 (برای دیدن پروفایل طراح روی عکس کلیک کنید)

به صورت سنتی این امر به دلیل محدودیت‌های چاپ بود. در آن زمان یک لوگو باید در چاپ‌های سیاه و سفید، فاکس‌های بی‌کیفیت، کارت‌های تجاری و غیره هم به خوبی دیده می‌شد. امروزه چاپ از اهمیت بسیار کمتری برخوردار است، اما قانون طراحی سیاه و سفید هنوز ارزش دنبال کردن را دارد. با کنار گذاشتن رنگ‌ها، شما به صورت کامل روی ساختار و فضای سفید طرح‌تان متمرکز می‌شوید. در اوایل روند طراحی می‌توان رنگ را از این موضوعات حذف کرد.

انعطاف‌پذیری

عمل به نکته قبلی در مورد طراحی سیاه و سفید نباید باعث شود که طرح شما انعطاف‌پذیری‌اش را از دست بدهد. یک لوگوی خوب در سایزهای مختلف کار می‌کند، از یک جلد تمام صفحه مجله گرفته تا آرم کوچکی در گوشه بالای یک نامه.

JacobParr-1
طرح لوگویی از Jacob Parr (برای دیدن پروفایل طراح روی عکس کلیک کنید)

ما پیشنهاد می‌کنیم که مدل‌های متنوعی از لوگوی‌تان را برای سایزهای مختلف و حتی پس‌زمینه‌های تیره و روشن بسازید. فکر کردن به این موضوعات در زمان حال باعث می‌شود تا در آینده نیاز به بازنگری نداشته باشید.

تفاوت لوگوتایپ و لوگومارک

بهتر است بگوییم که هر شرکتی به یک لوگوتایپ نیاز دارد. منظور از لوگوتایپ، لوگویی است که با حروف ساخته شده باشد. لوگومارک‌ها در مقابل برند شما را با یک نماد معرفی می‌کنند که البته وجودشان همیشه الزامی نیست. برای مثال لوگویی که عبارت Nike را نشان می‌دهد لوگوتایپ نایکی و علامت تیک مشهور لوگومارک آن است.

JacobParr-2
لوگوتایپ و لوگومارک دیگری از Jacob Parr

به خصوص اگر با طراحانی بیرون از شرکت خودتان کار می‌کنید، دانستن این اطلاعات برای سرعت بخشیدن به روند کار مفید خواهد بود.

لوگوتایپ شما چه می‌گوید؟

جدا از متنی که نوشته می‌شود، هر فونت شخصیتی برای خود دارد. آیا برند شما برندی آکادمیک است؟ مدرن یا کلاسیک است؟ آیا تینیجرها را هدف گرفته است یا حرفه‌ای‌های متاهلی که دهه چهارم زندگی را می‌گذرانند؟

pfunder
لوگویی طراحی شده توسط pfunder (برای دیدن پروفایل طراح روی عکس کلیک کنید)

درباره شخصیت کلی شرکت‌تان و تاثیری که می‌خواهید ایجاد کنید، به خوبی فکر کنید و فونتی را انتخاب کنید که آن شخصیت را القا کند. نوشته‌هایی که شبیه دست خط به نظر می‌رسند به شرکت شما حسی هنری می‌بخشند،‌ فونت‌های بدون لبه معمولا رسمی هستند و فونت‌هایی با فرم گرد، غالبا شاد و سرزنده به نظر می‌رسند. فکر کنم منظور را فهمیده باشید.

الهام گرفتن

این مورد شاید واضح به نظر برسد، اما حتما باید به آن اشاره کنیم. سلیقه افراد با هم متفاوت است، اما بررسی طرح‌های مشهور لوگو شما را به سمت مسیر صحیح هدایت خواهد کرد.

از افراد مشهوری چون پاول رند (Paul Rand خالق لوگوی NeXT) یا طراحان با سلیقه‌ای که کارهای‌شان را در Dribbble می‌یابید، هرچه می‌توانید اطلاعات جذب کنید و کار یاد بگیرید. سایت‌هایی مانند Niice هم می‌توانند به شما کمک کنند. هرگاه به اندازه کافی اطلاعات جمع کرده و الهام گرفتید و همین‌طور تمام نکات بالا را در نظر گرفتید دست به کار شوید و چیزی زیبا خلق کنید.

منبع (+)


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. علی می گوید

    بلی .

    آقای مجیدی زیر عکس ها نوشته شده :

    برای دیدن پروفایل طراح روی عکس کلیک کنید

    ولی لینک نشده ، توی سایت منبع لینک هاش هست 😀

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.