این منطقه عجیب در 110 کیلومتری شمال مونیخ چه می‌تواند باشد؟!

8

همیشه با نقشه گوگل می‌شود چیزهای جالبی پیدا کرد، زمین و جاذبه‌های طبیعی یا جلوه‌های تمدن بشری‌اش، فقط از زاویه نگاه ما زیبا نیست، بلکه جاذبه‌های زیادی هم دارد که تنها هنگام نگاه از بالا رخ می‌نمایند.

در سفر امروزمان با نقشه گوگل به 110 کیلومتری شما مونیخ نگاه می‌کنیم:

05-02-2013 08-27-11 AM

قسمت وسط نقشه ناهمگون می‌نماید، طوری که به نظر می‌رسد کسی آن را با یک برنامه ویرایشگر عکس، به صورت منقوط درآورده است.

آیا نمی‌توانید حدس بزنید که این منطقه عجیب چه می‌تواند باشد؟ بگذارید کمکتان کنم و عکسی با بزرگنمایی بیشتر به شما نشان بدهم:

05-02-2013 08-00-22 AM

حالا دیگر باید بتوانید حدس‌هایی بزنید.

باز هم نتوانستید؟! پس نزدیک‌تر می‌شویم:

05-02-2013 08-01-22 AM

و باز هم نزدیک‌تر:

05-02-2013 08-02-38 AM

بله، در این منطقه تجمعی از خودروها را داریم.

اما چرا باید در این منطقه پرت این همه خودرو جمع شده باشند.

ممکن است فکر کنید اینجا متعلق به یک کارخانه بزرگ تولید خودرو باشد.

پاسخ شما تا حدی درست است، اینجا متعلق به شرکت خودروسازی آئودی است.

آئودی (به آلمانی: Audi AG)‏ یک خودروساز آلمانی و تولیدکنندهٔ خودروهای لوکس است. دفتر اصلی آن در شهر اینگولشتات در ایالت بایرن آلمان است و مدل‌هایش را در هفت کارخانه در سراسر جهان می‌سازد. این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس واگن است.

نام این شرکت از فامیل بنیانگذارش، اوگوست هورش گرفته شده است. هورش به معنی «شنیدن» در لاتین آئودی است. شعار این شرکت Vorsprung durch Technik به معنی «پیشرفت به وسیله تکنولوژی» است. آئودی در آمریکا شعار Truth in Engineering را استفاده می‌کند که در فارسی «حقیقت در مهندسی‌» ترجمه می‌شود.

آئودی همراه با مرسدس بنز‌ و ب ام،  سه خودروساز مشهور لوکس آلمان هستند و پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهانند.

خواندن این پست را متوقف نکنید، تصویری که دیدی اصلا نباید مایه فخر آئودی باشد، چرا که بلافاصله این سؤال را مطرح می‌کند، که چرا این حجم عظیم از خودروها در این منطقه انبار شده‌اند.

در واقع تصویری که دید، تصویری گویا از وضعیت اقتصادی این روزهای دنیا و یک اصطلاح اقتصادی به نام Channel stuffing است.

ویکی‌پدیا در این مورد توضیح داده است که گاهی شرکت‌ها و یا واحدهای فروش آنها تحت شرایطی مجبور می‌شوند برای تظاهر به وضعیت بهتر و تولید بیشتر، بی‌توجه به مقدار حقیقی فروشی که دارند، دست به تولید بزنند. این امر که به آن trade loading هم گفته می‌شود، البته این کار می‌تواند ناشی از مدیریت غلطی باشد که می‌خواهد به اهداف کوتاه‌مدت برسد و به عواقب طولانی‌مدت فکر نکن.

آثار مضر طولانی‌مدت این کار متعدد هستند، یکی از آنها این است که کالاهای به فروش نرسیده به شرکت بازگردانده می‌شوند و هزینه حمل و نقل و نگهداری آنها بر دوش شرکت می‌افتد. مشکل دیگر این است که شرکت مجبور می‌شود برای خلاص شدن از دست کالاها، تخفیف برای فروش در نظر بگیرد و این مطلب، میزان سود شرکت را کم می‌کند. مشکل دیگر هم این است که به خاطر نزول اعتبار و جایگاه شرکت در نزد فروشنده‌ها، شرکت حتی مجبور می‌شود به کانال‌های فروشی مثل بازار سیاه هم رو بیاورد، چرا که اگر دیر بجنبند، برای مثال در بازار پررقابت خودروها، مدل‌های خودروها قدیمی می‌شوند و در کشورهای توسعه‌یافته مشتری‌ای نخواهند یافت و شرکت ناچار می‌شود به بازار کشورهای جهان سوم روی بیاورد.

گاهی واحدهای توزیع و خرده‌فروش‌ها به صورت کاذب با برگرداندن کالاها، این پدیده را به صورت مصنوعی ایجاد می‌کنند و تولیدکننده‌ها را تحت فشار می‌گذارند تا با شرایط بهتری کالاها را به آنها بفروشند.

بعضی از تولیدکننده‌ها ید طولایی در Channel stuffing و پنهان کردن آن از سرمایه‌گذاران دارند، در آمریکا کمیسیون امنیت و معاملات در مواردی علیه چنین کارهایی موضع گرفته است.

تصویر را در نمای بزرگ در اینجا ببینید.

منابع این پست: + و +  و + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

عکس های هوایی تام هگن از باغ های زیتون اسپانیا – الگوهای زیبای مواج و سنت‌های قدیمی

به مدت هزاران سال، اسپانیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های طولانی و گرم و دمای معتدل زمستانی، در تولید زیتون پیشرو بوده است. میوه‌های زیتون که در آب نمک نگهداری می‌شوند و یا آسیاب می‌شوند تا روغن‌های طبیعی از آنها استخراج شوند،…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
8 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    خوش بحال … که با اینکه قیمتاش با این وضعیت اقتصادی بطور غیر منطقی بالاست، ولی مردم حماسه آفرینمون دائم در حال خرید محصولاتش هستند و نیازی به این ترفندها واسه نجات صنعت خودرومون نداریم!

  2. Outlander می گوید

    وای پسر .. یک میلیمتر هم اینور اونور پارک نشده .. چه نظم و ترتیبی

    قربون خدا برم بین اون همه اگر یکیش واسه من میشد آئودی چه ضرری میکرد …

    1. محمد هستم می گوید

      کلا آلمانی ها از نظر نظم اولن . بوروکراسی هم از همین المان شروع شد

    2. هومن می گوید

      میگم تو که داری درخواست میکنی …. بگو 2 تا … یکیشم واسه من

  3. حمید می گوید

    پس پورشه چی دکتر جان. جزو ۳ تا لوکس ساز نیست…؟

    1. پویا می گوید

      خیر، بیشتر مدلهای پورشه اسپرت هستند تا لوکس.

  4. gh می گوید

    و اینجاست که شاعر میفرمایید:
    عجب رسمیه…
    رسم زمونه…!

  5. نیما می گوید

    چه نکته نهفته ایی داشت این عکس
    جالب بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5