سیستم کامنت گوگل پلاس را به بلاگر و وبلاگ وردپرسی خود بیاورید

11

با اینکه من فقط چند ماه در آغاز وبلاگ‌نویسی در بلاگر می‌نوشتم، هنوز هم تعلق خاطری به این سیستم وبلاگ‌نویسی رایگان دارم.

بلاگر نقاط قوت زیادی داشت، اما بی‌شک یکی از مشکلات آن، سیستم کامنت آن بود. بخش کامنت در بلاگر تا به آن حد ضعیف و نازیبا بود که خیلی‌ها برای جبران از کامنت‌گیرهایی مثل Intense Debate یا Disqus یا فیس‌بوک استفاده می‌کردند.

اما گوگل در اقدامی خوب در آغاز این هفته این امکان را به وبلاگ‌نویسان بلاگری داده است که خیلی راحت سیستم کامنت‌گیر گوگل پلاس را در وبلاگ خود داشته باشند.

شیوه کار خیلی راحت است: به داشبورد بلاگر خود بروید و در قسمت گوگل پلاس، «استفاده از نظرات google + در این وبلاگ» را تیک بزنید.

04-24-2013 10-06-51 AM

مزیت‌های استفاده از سیستم کامنت گوگل پلاس در وبلاگ:

1- به شیوه معمول کسانی که از وبلاگتان بازدید می‌کنند، می‌توانند کامنت بگذارند،‌ علاوه بر آن در صورتی که خودتان یا هر فرد دیگری به صورت عمومی در پلاس، پست شما را به اشتراک گذاشته باشد، شما می‌توانید کلیه لایک‌ها و کامنت‌ها مربوطه را به وبلاگ خودتان بیاورید.

2- با این کار دیگر نیاز به نصب افزونه‌های دیگر امتیازدهی به کامنت‌ها نیست. خود کامنت‌گذار می‌تواند کامنتش را ویرایش یا حذف کند یا گذاشتن پاسخ پای آن ممانعت کند.

3- این کار از کامنت‌های اسپم جلوگیری می‌کند و تا حدی از نظرات مزاحم می‌کاهد.

معایب استفاده از سیستم کامنت گوگل پلاس در وبلاگ:

1- ممکن است این قسمت در مواقعی اصلا بارگزاری نشود (!) و یا کند بارگزاری شود.

2- فرض کنید که شخص به جز شما پست شما را به اشتراک گذاشته باشد و پای این پست، کامنتی گذاشته شده باشد که شما نمی‌پسندید، شما نمی‌توانید این کامنت را حذف کنید و کاری کنید که نمایش داده نشود.

3- لازمه کامنت گذاشتن،‌ داشتن حساب گوگل پلاس است. شاید بعضی‌ها اصلا حساب گوگل پلاس نداشته باشند.

اما اگر مدتهاست به دلایلی در بلاگر نمی‌نویسید و با خواندن این سطور هوس کرده‌اید که این سیستم کامنت را به وبلاگ خود بیاورید، ناراحت نباشید، اگر وبلاگتان وردپرسی می‌توانید افزونه G+ Comments را بگیرید و نصب کنید.

این پلاگین را شخصی به نام Brandon Holtsclaw نوشته است.

من در «یک پزشک» به صورت موقت این سیستم کامنت را فعال کردم، به جز کندی نسبی که البته ربطی به مشکل خود پلاگین نداشت، مشکل دیگر این بود که کامنت‌های قبلی وبلاگ نمایش داده نمی‌شد، بنابراین مجبور شدم این سیستم کامنت را غیرفعال کنم، اما شما می‌توانید اسکرین‌شاتی از قسمت کامنت را در دقایق محدودی که سیستم کامنت‌گیر پلاسی فعال بود، ببینید:

04-24-2013 10-28-53 AM

شما البته می‌توانید با مراجعه به وبلاگ گوگل این سیستم کامنت را در حال فعالیت مشاهده کنید، مشکل عدم نمایش کامنت‌های قبلی ظاهرا در مورد بلاگر وجود ندارد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
11 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    امکان خیلی خوبیه، به نظرم مزایاش به معایبش می‌ارزه. ولی استفاده و اتکا به اون برای وبلاگ‌نویس های ایرانی ریسک بزرگی هست. اینطور که معلومه در ایران سرویس‌های گوگل (از جمله پلاس که این سیستم بهش وابسته هست) روز به روز در حال از دسترس خارج شدن هستند.
    پ.ن: من بدون استفاده از تغییر IP ، متوجه تغییر سیستم کامنت در سایت شما شدم، ولی اومدیم و گوگل در داخل به کل بلاک شد…!

  2. روحءالله می گوید

    امکانات گوگل پلاس روز به روز بیشتر به چشم میخورد

  3. رایتل می گوید

    این برای زمانی بود که ما توی بلاگر و ورد پرس بودیم وردپرس که الان فیل —- تره

  4. پریسا می گوید

    عالیه! ای کاش نگرانی بلاک شدن گوگل رو نداشتیم.

  5. حامد می گوید

    من هم برای مدتی از این سیستم استفاده می کزدم.

  6. otomatik Kapıları می گوید

    گوگل پلاس سرویس میلش خیلی خوبه
    برای سئو خیلی مفیده
    من استفاده میکنم

  7. دفاتر ازدواج می گوید

    این خیلی عالیه…
    خیلی کار آدمو راحت تر میکنه و سرعتشو بالا میبره…
    از نظر اشتراک گذاشتن اینا منظورمه

  8. ال جی می گوید

    خب وقتی نمی تونیم ازش استفاده کنیم و کسی هم نمی تونه به راحتی استفاده کنه به چه دردی می خوره ؟

  9. کارشناس وایمکس می گوید

    خیلی قیافه با نمکی داری دکتر جونی!

  10. علیرضا می گوید

    سلام این امکان رو چطور در وب سایت استفاده کنیم؟
    ممنون میشم راهنمایی بکنید و این که ایا این کار باعث بالا رفتن ارزش وب سایت در گوگل میشه یا نه؟

  11. سعید می گوید

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    شما هم اگر تازگی وارد سایت گوگل شده باشید شاهد تغییراتی در طاهر این سایت و سرویس هایش شده اید. من یه مطلب در این مورد نوشتم. اگه دوست داشتید می توانید این مطلب را مطالعه نمایید.
    لینک مطلب: http://itnews.paazen.com/content/23028

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5