صد فیلم مهم سال 2013 – بخش اول

21
نویسنده مهمان مریم ز:
42: داستان زندگی جکی رابینسون، بازیکن موفق بیسبال که اولین ستاره سیاهپوست در تاریخ این ورزش است. در این فیلم، برایان هلگلند (نویسنده فیلمنامه‌های تحسین‌شده‌ای مانند رودخانه وحشی و محرمانه – لس‌آنجلس) را در مقام کارگردان و نویسنده، و هریسون فورد را به عنوان بازیگر شاهد خواهیم بود.

تاریخ اکران: 12 آوریل

42

After Earth: تعداد انگشت‌شماری از کارگردان‌های هالیوود سقوطی مانند شیامالان را تجربه کرده‌اند. کارگردانی که با فیلم زیبا و غافلگیرکننده حس ششم اعتباری جهانی پیدا کرد، با شکست‌ناپذیر و نشانه‌ها نشان داد که می‌شود به او امید بست، با دهکده و بانو در آب تعداد زیادی از هوادارانش را آزرد، و با اتفاق و آخرین هواشکن آخرین امیدها را هم نقش بر آب کرد. حالا او با فیلم علمی-تخیلی After Earth و با امیدی تازه بازمی‌گردد، فیلمی با بازی ویل اسمیت و پسرش جیدن اسمیت، در نقش پدر و پسری که 1000 سال پس از نابودی زمین دوباره بر روی این کره خاکی قدم می‌گذارند.

تاریخ اکران: 7 ژوئن

After Earth

The Alan Partridge Movie: فیلم کمدی محصول کشور انگلیس با بازی و نویسندگی استیو کوگان، درباره آلن پارتریج مجری تلویزیون و رادیو. این شخصیت خیالی معروف پیش از این نیز در مجموعه‌های زیادی ظاهر شده است.

تاریخ اکران: 16 اوت

The Alan Partridge Movie

Anchorman: The Legend Continues: نه سال پس از اکران کمدی موفق ویل فرل به نام گوینده خبر، حالا خبر بازگشت این کاراکتر محبوب می‌تواند برای هواداران فیلم اول بسیار خوشحال‌کننده باشد. استیو کارل نیز از دیگر بازیگران فیلم جدید است.

تاریخ اکران: 20 دسامبر

Anchorman - The Legend Continues

About Time: ریچارد کرتیس که با خلق آثاری چون دفترجه خاطرات بریجت جونز، ناتینگ هیل و عشق حقیقی نویسنده و کارگردان موفقی در ژانر کمدی رمانتیک به شمار می‌رود، حالا با کمدی رمانتیک دیگری این بار در ژانر علمی-تخیلی و با موضوع سفر در زمان برمی‌گردد. از بازیگران این فیلم می‌توان از ریچل مک‌آدامز و دومنال گلیسون نام برد.

تاریخ اکران: 10 مه

01-09-2013 08-41-25 AM

 August: Osage County: این کمدی سیاه که از یک نمایشنامه‌ برنده جایزه پولیتزر اقتباس شده، داستان خانواده‌ای اکلاهمایی را روایت می‌کند. فیلم نام بازیگران نامداری را یدک می‌کشد، از آن جمله مریل استریپ، جولیا رابرتز، ایوان مک‌گرگور، و جولیت لویس.

تاریخ اکران: نامشخص

475

 Before Midnightتقریبا دو دهه پس از دیدار اول، جس و سلین دوباره با هم دیدار می‌کنند، این بار در یونان. دو فیلم قبلی نویسنده و کارگردان، ریچارد لینکلیتر یعنی پیش از طلوع و پیش از غروب، هر دو از زیباترین عاشقانه‌های تاریخ سینما هستند، و حالا پس از 9 سال در سومین قسمت این سه‌گانه دوباره زوج دوست‌داشتنی جس و سلین (با بازی ایتن هاوک و جولی دلپی) را خواهیم دید.

تاریخ اکران: نامشخص

01-09-2013 08-47-38 AM

 The Bling Ring: دار و دسته بلینگ رینگ، گروهی متشکل از سارقان نوجوان بودند که در فاصله زمانی پاییز 2008 و تابستان 2009 به خانه ستاره‌های هالیوود (از جمله لیندسی لوهان، اورلاندو بلوم و پاریس هیلتون) دستبرد می‌زدند. سوفیا کاپولا که با کارنامه کوتاه ولی قابل تحسینش نشان داده که به داستان‌های غریب و نامتعارف علاقه خاصی دارد، این ماجرا را با بازی اما واتسن، تایسا فارمیگا، و لزلی مان به روی پرده خواهد برد.

تاریخ اکران: ژوئن

 Bridget Jones’s Baby: رنه زلوگر، کالین فرث و هیو گرانت که پیش از این در دو قسمت قبلی ماجراهای بریجت جونز مثلث عاشقانه موفقی را به نمایش گذاشتند، باز هم در فیلم جدیدی از این سری، این بار با کارگردانی پیتر کاتانئو، ایفای نقش خواهند کرد.

تاریخ اکران: نامشخص

Bridget Jones's Baby

The Butler: لی دانیلز کارگردان که شاید فیلم‌بازان او را با فیلم جمع‌وجور ولی تحسین‌شده پرشس بشناسند، این بار پروژه‌ای بزرگ و پرستاره را درباره خدمتکاری که به 8 رئیس‌جمهور آمریکا خدمت کرد برگزیده است. فارست ویتکر نقش این خدمتکار را بازی خواهد کرد، ولی البته در کنار او نام‌های بزرگ دیگری مانند رابین ویلیامز، آلن ریکمن، جین فوندا، جان کیوزاک، کوبا گودینگ جونیور، و حتی اپرا وینفری نیز می‌درخشد.

تاریخ اکران: نامشخص

01-09-2013 08-54-50 AM

Calvary: در سال 2012 کمدی سیاه The Guard جان مایکل مک‌دوناه نویسنده و کارگردان، توانست نظرات مثبت بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند. حالا او دوباره از هنرپیشه فیلم قبلی‌اش برندان گلیسون بهره برده تا فیلم دیگری را با همان فرمول موفق قبلی به روی پرده ببرد، هر چند بنا به گفته وی این فیلم جدی‌تر و دراماتیک‌تر از فیلم پیشین اوست.

تاریخ اکران: 19 سپتامبر

Calvary

Captain Philips: تام هنکس در جدیدترین فیلمش که بر اساس داستانی واقعی است، نقش کاپیتان ریچارد فیلیپس را ایفا می‌کند، مردی که در پی حمله دزدان دریایی به کشتی باری‌اش در بهار 2009، قهرمانانه خود را به عنوان گروگان در اختیار دزدان نهاد تا اینکه سرانجام با دخالت نیروی دریایی ارتش آمریکا نجات پیدا کرد.

تاریخ اکران: 11 اکتبر

Captain Philips

Carrie: این فیلم، که بازسازی فیلم ترسناک برایان دی‌پالما محصول 1976 بر اساس رمانی از استیفن کینگ است، احتمالا نسبت به نسخه قبلی پرخرج‌تر و بی‌پرواتر، ولی کمتر خونبار خواهد بود. در این نسخه جولین مور نقش مادر کری، دختری با توانایی ذهنی حرکت دادن اشیاء از راه دور، را ایفا می‌کند.

تاریخ اکران: 15 مارس

Carrie

The Hunger Games: Catching Fire: این هم از دنباله فیلم محبوب عطش مبارزه، که بر اساس قسمت دوم کتاب ساخته ‌می‌شود. در این قسمت کتنس قهرمان جوان داستان، در آمریکای پساآخرالزمانی رهبری گروه مقاومت را عهده‌دار می‌شود و …

تاریخ اکران: 22 نوامبر

Catching Fire

The Counselor: تریلری به کارگردانی ریدلی اسکات و نویسندگی کورمک مک‌کارتی، به همراه لشکری از ستارگان: برد پیت، پنه‌لوپه کروز، خاویر باردم، کمرون دیاز و مایکل فسبندر. فیلم، داستان وکیل موفقی را روایت می‌کند که در جریان قاچاق مواد مخدر گرفتار می‌شود.

تاریخ اکران: 15 نوامبر

The Counselor

The Coup: خانواده‌ای آمریکایی که در خانه جدیدشان در یکی از کشورهای جنوب آسیا، در میانه انقــلابی خشونت‌آمیز که در آن خارجی‌ها را اعدام می‌کنند، گرفتار شده‌اند و تنها به دنبال راه فرار هستند.
از جزئیات این فیلم هنوز اطلاعات چندانی منتشر نشده، ولی حضور اوون ویلسون و پیرس برازنان قطعی است.

تاریخ اکران: نامشخص

Owen Wilson Wallpaper @ go4celebrity.com

Dallas Buyers Club: اقتباس آزادی از داستان واقعی زندگی ران وودروف، مرد معتاد زنباره‌ای که در سال 1986 مبتلا به ایدز تشخیص داده شد و به او گفته شد که تنها 30 روز تا زمان مرگ فرصت دارد. وی پس از آنکه در پی مصرف تنها داروی مجاز ایدز در آمریکا تا پای مرگ پیش رفت، تصمیم گرفت به روش‌های درمانی مکمل که در آن زمان در آمریکا مجاز نبود روی آورد؛ راهی که سرانجام او را به تاسیس موسسه‌ای برای روش‌های درمانی جایگزین هدایت کرد.
متیو مک‌کانوهی برای بازی در این فیلم مقدار زیادی وزن کم کرد تا به طرز متقاعدکننده‌ای بیمار به نظر برسد. هنرپیشه دیگر فیلم، جنیفر گارنر است.

تاریخ اکران: نامشخص

Dallas Buyers Club

Devil’s Knot: این فیلم دراماتیک که بر اساس داستان واقعی محکومیت اشتباهی 3 نوجوان به 20 سال حبس به جرم قتل سه پسربچه استوار است، نام هنرپیشگان معروفی چون ریز ویترسپون و کالین فرث را یدک می‌کشد. کارگردان فیلم اتم اگویان تلاش کرده با پی گرفتن مسیری متفاوت در روایت این داستان، فیلم را از سری مستند بهشت گمشده که بر محکومیت متهمان پرونده بدون وجود شواهد کافی تمرکز داشت، متمایز کند.

تاریخ اکران: 24 اکتبر

Devil's Knot

Diana: در این روزها که بازار فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای داغ است، داغ‌ترین خبر، خبر ساخت فیلمی بر اساس دو سال آخر زندگی دایانا ملکه فقید انگلیس است. این فیلم با کارگردانی اولیور هرشبیگل، کارگردان آلمانی فیلم‌های تحسین‌شده‌ای همچون سقوط و آزمایش، و بازی نائومی واتس در نقش پرنسس دایانا، بر رابطه دوستی بین او و حسنت خان جراح پاکستانی‌الاصل تمرکز دارد.

تاریخ اکران: 29 اوت

01-09-2013 09-02-31 AM

Diablo Cody Project: فیلم هنوز بی‌نام دیابلو کودی نویسنده فیلم جونو، قرار است اولین فیلم او در مقام کارگردان باشد. این درام کمدی با نام موقتی بره خداوند (Lamb of God) داستان مسیحی متعصبی را روایت می‌کند که پس از جان به در بردن از سقوط هواپیما در نزدیکی لاس وگاس می‌آموزد که چگونه باید زندگی کند. هنرپیشگان فیلم، جولین هاف، هالی هانتر، و راسل برند هستند.

تاریخ اکران: نامشخص

Diablo-Cody-001

منبع: گاردین


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
21 نظرات
  1. میلاد می گوید

    سلام.متاسفانه لینک فید شما هنگام قرار داده شدن در فید خوان ارور میده. درصورت امکان رسیدگی کنین. من از افزونه ی مامبو استفاده می کنم و شاید مشکل از این افزونه باشه . به هر حال با تشکر از سایت خوبتون.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      فعلا از آدرس
      http://1pezeshk.com/feed
      استفاده کنید.

  2. علیرضا می گوید

    بدجوری منتظر The Hunger Games هستم
    کتابش هم عالیه

  3. سعید می گوید

    100 فیلم مهم؟
    به نظر شخصیم که در سال ۱۰۰ فیلم قابل اعتنا در هالیوود ساخته نمیشه. فقط شاید بشه گفت ۱۰۰ فیلم! یعنی ۱۰۰ مورد از اکران‌ها که میشه نامشون رو فیلم گزاشت.
    مثلا ۲۰۱۲ ۱۰۰ فیلم مهم داشتیم؟

    پیشنهاد:
    شما و خواهرتون لیست فیلم‌هایی که در سال ۲۰۱۲ پسندید رو بزارید رو وبلاگ.

    1. فرانک مجیدی می گوید

      سلام آقای رمضانی.
      بعد از 24 دی که امتحاناتم تموم بشه، به امید خدا درباره‌ی فیلم‌های تازه‌اکران‌شده مطلب می‌نویسم.

    2. مریم می گوید

      این لیست توسط گاردین که نشریه‌ای معتبر و انگلیسیه انتخاب شده و صرفا شامل فیلم‌های هالیوودی هم نیست. عنوان اصلی مطلب “100 فیلم کلیدی 2013” هست و اگر به همین 20 فیلم اول که به ترتیب الفبا هستند دقت کرده باشبد همه فیلمها کارگردان یا بازیگران مشهوری دارن یا دنباله یا بازسازی فیلم‌های پرطرفداری هستن و موارد دیگه ای از این دست؛ و هر کدوم از این فیلمها با این عوامل و خصوصیات منتشر شده تا حالا، پتانسیل این رو دارند که به فیلم خوب و قوی، یا پرفروش و پرطرفداری تبدیل بشن، که البته قبل از دیدن نمیشه گفت کدوم یک فیلمهای خوبی از آب در خواهند اومد.
      ضمن اینکه مهم و کلیدی بودن لزوما هیچ ارتباطی به کیفیت فیلم نداره و مربوط به اینه که چه فیلمهایی از حالا مورد بحث علاقه‌مندان پر و پا قرص سینما هستند و منتقدان انتظارشون رو می‌کشند.

  4. حسنک وزیر می گوید

    این هم شده داستان موبایل از حالا داره درباره فیلمی که قراره 2 سال دیگه پخش بشه توضیح میدهد
    واقعا این ملت را باید برای یک همچین چیزهایی گذاشت سر کار
    چیزی که الان قابل استفاده است نه حتی فیلم های روی پرده بلکه معرفی فیلم هایی است که به تازگی dvd یا بلوری آنها ریلیز شده اند و از طرف کاربر ایرانی قابل دسترسی هستند

    1. مریم می گوید

      خیلی از فیلم‌هایی که معرفی شدن تا چند ماه دیگه اکران میشن و به زودی هم برای دانلود با کیفیت عالی در دسترس قرار می‌گیرن.
      من درک می‌کنم که حتما افرادی مثل شما هستن که ترجیح میدن در مورد فیلم‌هایی که تازه با فرمت DVD و بلو-ری در ایران ریلیز شدن یا فیلم‌های برتر سال گذشته مطلب بخونن، و اون هم قطعا سوژه خوبیه و توی وبسایت‌های مختلف هم مطلب در موردش زیاد نوشته شده. ولی مخاطب پست‌هایی مثل این پست معمولا کسانی هستند که فیلمها رو بلافاصله بعد از اکران دانلود می‌کنن و فیلم‌های 2012 رو هم تا جایی که در دسترس قرار گرفته دیدن و در جریان اخبارش هستن و میخوان بدونن که در ماه‌های آینده باید منتظر چه فیلم‌هایی باشن.

      1. حسنک وزیر می گوید

        دوست عزیز شما حتما بهتر در جریان هستید که تا وقتی اکران عمومی فیلمی تمام نشده نسخه DVD یا بلوری آن ارائه نمیشود یعنی مثلا فیلمی که قراره 4 ماه دیگر اکران بشه حداقل تا 9-8 ماه دیگر نسخه Rip کیفیت مناسبی از آن وجود نخواهد داشت

  5. saeid می گوید

    اون رودخانه مرموزه نه رودخانه وحشی!
    اصلا رودخانه وحشی چه معنی میده؟!!

    1. مریم می گوید

      حق با شماست، اشتباه لپی بود اونم از نوع عجیب!

  6. s2me می گوید

    ممنون جالب بود ولی یه مقدار تعداد فیلماشو کمتر کنید بهتره مثلا 10 فیلم مهم سال 2013 حداقل اینجوری میشه فهمید چه فیلمایی رو دانلود باید کرد

  7. چنار - می گوید

    با سلام . درکاری انگزه موجب پیشرفت استد ها نقش اساسی ایفا میکند به شروط اینکه پشتیبانی همکاری لازم را عهدار شود علم واگاهی حرف اول می زند سایت خوب راز دار است متشکرم از همه

  8. behnam می گوید

    بسیار بسیار عالی بود خوشمان امد مرسی دوستان خسته نباشید میگم .

  9. آرمان قادری می گوید

    با درود و سپاس از پستتان.
    خبر فبلم ریچارد لینکلیتر با بازی دوباره اتان هاوک و جولی دلپی غافلگیر و شادمانم کرد.
    بی صبرانه منتظرش خواهم بود.
    اگر در پستی به تحلیل و معرفی مفصل دو قسمت قبلی بپردازید جالب خواهد بود

  10. اصلان می گوید

    وبلاگ بسیار خوبی دارید. منتظر ادامه این مطلب هستم.
    این هم لیست من در سایت imdb
    مهمترین فیلم های سال 2013 :
    http://www.imdb.com/list/qrfUJsOXMZk/

  11. alirezakzm می گوید

    با سلام قسمت دوم پس کوووووووو!!!!؟؟؟ خیلی وقته منتظر هستیم!

    1. حامد می گوید

      قسمت دوم کو؟ :-اس

  12. armin می گوید

    bacheha man chera nemitonam download konam

  13. علیرضاپ می گوید

    فیلم About Time یکی از بهترین فیلمهایی بوده که تا الان دیدم.
    این دیالوگ فیلم عالیِ:
    درس بزرگ شماره یک، هر چقدر هم که توی زمان سفر کنید بازم نمیتونید یه کاری کنید یه نفر عاشقتون بشه!

  14. الي می گوید

    سلام ببخشید هیچکس یه سایت نمیشناسه که فیلم را توضیح بدیم که پیداش کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5