شش ترفند کاربردی iOS که می‌توانید بدون جیلبریک انجام دهید

6

علی ارغوان: فکر می‌کنم همه کاربران آی‌دیوایس‌ها مانند آیفون آیپد و آیپادتاچ از مزایای جیلبریک کردن iOS آگاه هستند؛ جیلبریک کردن گجتتان امکان انجام بسیاری بهینه‌سازی‌ها، ترفندها و افزودن اپلیکیشن‌های بسیاری را می‌دهد که بسیاری از کمبودهای iOS را جبران کرده و امکانات جالب توجهی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. اما بعضی‌ها ترجیح می‌دهند دستگاه خود را جیلبریک نکنند و یا هنوز جیلبریک پایدار و آنتتردی برای دستگاهشان عرضه نشده است؛ امروز قصد داریم در یک پزشک چند ترفند کاربردی را آموزش دهیم که حتی در دستگاه‌های جیلبریک نشده نیز قابل اجراست.

iOS-Tweaks-You-Can-Do-Right-Now-Without-Jailbreaking

یک – نمایش قدرت سیگنال واقعی آنتن آیفون:
یکی از مشکلاتی در نسل‌های اخیر آیفون به چشم می‌خورد این اس که نشانگر آنتن در آن‌ها چندان دقیق نیست. با این ترفند می‌توانید در آیفون‌های با iOS 4.1 یا جدیدتر نشانگر قدرت سیگنال را به جای شکل به عددی بر حسب دسی‌بل نمایش دهید. برای این‌کار:

1- اپلیکیشن Phone را اجرا کنید.

2- عدد روبرو را شماره‌گیری کنید: *3001#12345#*

3- حالا دکمه Call را فشار داده تا آیفون شما به حالت Field Test برود. حالا متوجه می‌شوید که نشانگر قدرت سیگنال بر حسب دسی‌بل نمایش داده می‌شود و با لمس آن می‌توانید بین دو حالت ممکن سوییچ کنید. اگر می‌خواهید این تغییر همیشگی (و البته قابل بازگشت) شود مراحل را ادامه دهید.

4- دکمه Power را نگه دارید تا دکمه Slide to Power Off نمایان شود.

5- دکمه Power را رها کنید و این‌بار دکمه Home را آنقدر نگاه دارید تا از حالت Field Test خارج شده و به صفحه هوم باز گردید.

لازم به ذکر است که هر چه عدد نمایش داده شده کوچکتر باشد به معنای سیگنال قوی‌تر است. حالا برای بازگشت به حالت قبل می‌توانید باز با شماره‌گیری *3001#12345#* به حالت Field Test بروید و سپس با دوبار فشردن دکمه Home به حالت قبل بازگردید.

Check-Actual-Signal-Strength-iPhone

دو – مخفی‌کردن اپلیکیشن‌های پیش‌فرض iOS بدون جیلبریک

اگر از کاربرانی هستید که به صفحه هوم خلوت و مرتب اهمیت می‌دهید و از آیکن‌هایی که هیچ‌گاه استفاده نمی‌شوند دل خوشی ندارید، می‌توانید با این ترفند اپلیکیشن‌های پیش‌فرضی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را مخفی کنید. برای این کار دو راه اینترنتی دارید؛ البته این کار آیکن اپلیکیشن‌ها را موقتاً مخفی می‌کند و پس از ریستارت دیوایستان این آیکن‌ها دوباره باز خواهند گشت.

راه اول:

1- اپلیکیشن سافاری را باز کرده و به آدرس rag3hack.no-ip.org/hide.html بروید.

2- در این صفحه لیست اپلیکیشن‌های پشتیبانی شده را مشاهده می‌کنید.

3- با انتخاب هر کدام اپلیکیشن خاصی نصب خواهد شد که آیکن آن جایگزین اپلیکیشن انتخاب شده می‌شود.

4- با پیغام خطای دانلود مواجه می شوید اما نگران نباشید چون این پیغام بخشی از راه است. دکمه Done را بزنید.

5- آیکن اپلیکیشن مورد نظر را نگه دارید و حالا می‌توانید با فشردن X آیکن را حذف کنید.

How-to-Hide-Stock-iOS-Apps

راه دوم:

– اپلیکیشن سافاری را باز کرده و به آدرس cydiahacks.com/passhack بروید.

2- گزینه Add to Passbook را بزنید.

3- با فشردن Add برنامه را به Passbook اضافه کنید.

4- حالا اپلیکیشن Passbook را اجرا کنید Passhack را پیدا کرده و انتخاب کنید و سپس دکمه (i) info را بزنید.

5- در این صفحه با لینک‌های مختلفی برای مخفی کردن اپلیکیشن‌های مختلف iOS مواجه می‌شوید.

6- با انتخاب هرکدام از طریق سافاری پیامی مبنی بر نصب اپلیکیشنی دریافت خواهید کرد؛ Install را بزنید.

7- درست مانند روش قبل با پیغام خطا روبرو شده و باید Done را بزنید.

8- حالا آیکن جعلی جایگزین آیکن قبلی شده و می‌توانید با نگه داشتن انگشت و زدن X آیکن را حذف کنید.

سه – استفاده از سیری برای مسیریابی توسط نقشه‌های گوگل
پس از همه تراژدی‌های و ماجراهای نقشه‌های اپل در iOS 6 گوگل اپلیکیشن نقشه‌های خود را برای iOS عرضه کرد تا کمبودهای Apple Maps را جبران کند. کاربران جیلبریک می‌توانند به راحتی اپلیکیشن مسیریابی پیش‌فرض خود را به Google Maps تغییر دهند؛ اما کاربران دیگر نیز حداقل می‌توانند با انجام این ترفند مسیر خود را از سیری بپرسند و توسط نقشه‌های گوگل جواب بگیرند.

Use-Siri-to-Ask-Directions-Via-Google-Maps

برای این‌کار کافیست پس از پرسیدن مسیر مورد نظر عبارت “via transit” را اضافه کنید؛ به طور مثال : “Give me directions to Empire State Building via transit”. حالا از آن‌جایی که اپلیکیشن نقشه‌های اپل امکان مسیریابی توسط وسایل نقلیه عمومی را ندارد لیستی از اپلیکیشن‌های مسیریابی دیگر را نشان می‌دهد که می‌توانید از آنجا Google Maps را انتخاب کنید. سپس می‌توانید بسته به نیاز خود مسیر سواره یا پیاده را انتخاب کنید.

چهار – تترینگ بدون جیلبریک
تترینگ اصطلاحی است که برای به اشتراک گذاشتن اینترنت موبایلی با دیگر دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ، تبلت یا یک گوشی دیگر به کار می‌رود. با اینکه در کشورهای پیشرفته اینترنت پرسرعت موبایلی وجود دارد اما اپراتورها علاقه ندارند تمامی کاربران از حداکثر ترافیک مجاز خود با استفاده از چند دیوایس مختلف استفاده کنند و تترینگ معمولاً با پرداخت هزینه‌های جداگانه‌ای به اپراتورها انجام می‌شود. همچنین اپل اجازه انتشار اپلیکیشن‌هایی با قابلیت تترینگ را در App Store نمی‌دهد و تنها راه ممکن به نظر جیلبریک کردن دیوایس و استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می‌آید.

Tether-Your-iPhones-Data-Connection

اما یک راه دیگر هم وجود دارد؛ یک اپلیکیشن اینترنتی از سایت Tether.com امکان تترینگ را با نصب اپلیکیشن روی کامپیوترتان و مرور سایت tether.com/web فراهم می‌کند. البته این سرویس رایگان نبوده و نیازمند پرداخت 29.95 دلار در سال است؛ هرچند که این مبلغ نسبت به مبلغ 20 دلار در ماه حق اشتراک تترینگ که بعضی اپراتورها طلب می‌کنند بسیار به صرفه است.

پنج – ساخت الگوهای لرزش برای کانتکت‌های مختلف
وقتی آیفونتان را در جیب گذاشته‌اید چه خوب است که در یک جلسه یا خیابان بدون نگاه کردن به صفحه‌نمایش بتوانید تشخیص دهید چه کسی با شما تماس گرفته است؛ یک راه خوب این کار اختصاص دادن الگوهای لرزشی متفاوت برای هر کانتکت در دفترچه تلفن است. این امکان در iOS در قسمت Accessibility قرار دارد. برای دسترسی به آن به مسیر Settings > General > Accessibility رفته و سپس Custom Vibrations را فعال کنید. حالا می‌توانید در اپلیکیشن Phone کانتکت مورد نظرتان را انتخاب کنید و از Edit و Vibration گزینه Create New Vibration را انتخاب کنید.

Create-Custom-Vibrations-for-Your-Contacts

شش – مخفی کردن اپلیکیشن Newsstand
اپلیکیشن Newsstand همان‌قدر که برای بعضی‌ها کاربردی است برای ممکن است برای دیگران یک اپلیکیشن بی‌استفاده و اضافه باشد. متأسفانه بدون جیلبریک امکان حذف و یا حتی قرار دادن این اپلیکیشن در پوشه وجود ندارد. اما اگر یک کامپیوتر با سیستم‌عامل مک دارید می‌توانید طبق روش زیر این کار را انجام دهید:

1- اپلیکیشن StifleStand را دانلود و اجرا کنید.

2- آی‌دیوایس با iOS 5 یا بالاتر را به مک متصل کنید.

3- منتظر شناسایی دیوایستان بمانید.

4- به دنبال پوشه Newsstand بگردید و در StifleStand روی Hide Newsstand کلیک کنید.

حالا Newsstand به داخل پوشه‌ای به نام Magic منتقل می شود که می‌توانید مانند یک پوشه عادی با آن برخورد کنید.

مطمئناً برای انجام کارهای ذکر شده در دیوایس‌های جیلبریک شده راه‌های بهتری وجود دارد اما اگر هنوز قادر به جیلبریک کردن نیستید فعلاً همین راه‌ها نیز می‌تواند بسیار مفید واقع شود. شما هم اگر ترفندی سراغ دارید با ما و خوانندگان یک پزشک به اشتراک بگذارید.

Hide-Newsstand-Without-Jailbreaking

منبع: +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. Askar می گوید

    استفاده از نقشه گوگل با سیری خیلی مفید بود. ممنون
    راستی جیل بریک کردن غیر قانونی هستش مگه نه؟
    می دونم که اکثر خوانندگان شما تو ایرانن و اینکار موردی نداره در اونجا

    1. منصور می گوید

      خیر دوست عزیز جیلبریک غیرقانونی نیست.

      عرضم بخدمت نگارنده مطلب اینکه مورد دوم دیگه کارساز نیست چون این تیم تعطیلی رسمی رو اعلام کرد و وبسایتشون دیگه در دسترس نیست 🙂

  2. وحيد می گوید

    مرسی
    در مورد ترفند پنجم ساخت الگوهای لرزش برای کانتکت‌های مختلف
    آیفون من داخل مسیری که شما گفتید Custom Vibrations را ندارد.
    ورژن 6.0.1

  3. مهدي می گوید

    جهت اطلاع دوستان؛من با ایفون و مرورگر پیش فرضش این پست رو میخونم، در ترفند اول ،از راست به چپ کد را وارد نمایید !!!
    در ترفند پنجم من هم اون گزینه رو ندارم! Ios 6.0
    از یک پزشک انتظار نداشتم ! ؛) با اینحال ممنون، پست جالبی بود

  4. mehrdad می گوید

    دمت گرم

  5. ددی می گوید

    آیفون بدون جیلبیرک (اونم با ویندوز مایکروسافت)‌= کشت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5