تلاش برای رمزگشایی از پیام ارسال شده توسط کبوتر پیام‌رسان جنگ جهانی دوم

4

عوامل اطلاعاتی بریتانیا در حال حاضر، مشغول رمزگشایی از پیامی هستند که نزدیک به 70 سال پیش، به یک پای یک کبوتر پیام‌رسان جنگ جهانی دوم بسته شده بود.

این کبوتر در دودکش یک خانه در «بلچینگلی» پیدا شده بود، خانه‌ای که قدمتش به قرن هفده میلادی برمی‌گشت، جسد کبوتر در سال 1982 پیدا شده بود، در این زمان صاحب جدید خانه «دیوید مارتین» تصمیم گرفته بود، دودکش خانه را احیا کند. او در آن زمان فکر می‌کرد، این کبوتر فقط یک کبوتر مسابقه‌ای معمولی است، چون کپسول قرمزرنگی را در جسد کبوتر پیدا کرده بود. این کپسول، حاوی یک پیام به اندازه کاغذ سیگار بود که به رمز نوشته شده بود.

اما تصور می‌شود که این پیام رمز که سه دهه توجه کسی را برنیانگیخته بود، حاوی اطلاعات حساسی بوده است، چرا که رمزنگاری آن پیچیده‌تر از پیام‌های مشابه دیگر صورت گرفته بود. در زمان جنگ جهانی دوم «بلچلی پارک» مرکزی برای رمزگشایی از پیام‌های فوق‌سری دولت‌های متحد بود.

با توجه به حلقه‌ آلومینیومی که روی پای کبوتر پیدا شده است، معلوم شده است که نام کبوتر 40TW194 بوده است، عدد 40 آغاز نام کبوتر، به سال تولد کبوتر اشاره دارند.

ما یقینا می‌دانیم که این کبوتر حامل پیام، در ششم ژوئن سال 1944 از فرانسه تحت اشغال متفقین، رها شده است، روزی که موسوم به روز D‌ است، در این روز حمله نهایی متفقین با حمله به ساحل نورماندی آغاز شد.

به دستور چرچیل در آن روز، سکوت رادیویی کامل رعایت می‌شد، بنابراین تعداد زیادی کبوتر در حین حمله در منطقه رها شدند تا به ژنرال‌های ارتشی در ساحل انگلیس نتیجه به دست‌آمده از طریق آنها اطلاع داده شود.

این کبوترها در پشت جبهه دشمن رها می‌شدند و مبارزان نیروهای مقاومت آنها را می‌گرفتند، پیام‌ها را به آنها الصاق می‌کردند و به سمت انگلیس می‌فرستادند.

جالب است بدانید که این پرنده‌های شجاع، نقش فعالی در جنگ جهانی دوم بازی کردند، تخمین زده می‌شود که مجموعا 250 هزار کبوتر بین سال 1943 تا 1949 آموزش داده شدند و 32 عدد از آنها به خاطر خدمات خود حتی مفتحر به دریافت جایزه Dickin شدند که معتبرترین مدالی است که به حیوانات داده می‌شود.

در میان این کبوترهای موفق، می‌شود به «مری اهل اکستر» اشاره کرد که در حین انجام وظیفه مجروح شد و 22 بخیه خورد. کبوتر دیگری به نام GI Joe، یک پرنده آمریکایی بود که توانسته بود جان هزار نفر را نجان بدهد، از طریق این کبوتر بود که اطلاع داده شد، دهکده‌ای که متفقین تصور می‌کردند تحت اشغال آلمان‌هاست، در واقع قبلا توسط نظامیان انگلیسی تسخیر شده است.


جی آی جو – تاریخ وفات سال 1961!

تصور می‌شود که کبوتر 40TW194  هم موفق به دریافت جایزه Dickin شود. متخصصان اینگونه تصور می‌کنند که این پرنده تحت شرایط آب و هوایی بد، حس جهت‌یابی‌اش مختل شده باشد یا اینکه شاید پس از صدها مایل پرواز خسته شده باشد و خواسته باشد روی دودکش استراحتی کرده باشد، ولی دود برخاسته از اجاق، باعث مرگش شده باشد.

بسیار محتمل است که مقصد این کبوتر «پلچلی پارک» باشد که فقط 80 میل دورتر از خانه مارتین است. پیام این کبوتر به احتمال بسیار زیاد بسیار حساس بوده است، چون پیش از این متخصصین 30 پیام را در کبورتهای قاصد چنگ جهانی دوم پیدا کرده‌اند، اما هیچ کدام به این صورت رمزنگاری قوی‌ای نداشتند.

این پیام به احتمال زیاد، حاوی اطلاعاتی در مورد منطقه‌ای است که فرستنده پیام -گروهبان دبلیو اسکات- در آن زمان تشخیص داده بود که لازم است بمباران شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. هادی می گوید

    عالی بود دکتر

  2. علی می گوید

    ممنون خیلی جالب بود
    یاد انیمیشن کبوتر بی باک افتادم.

  3. مانتیک می گوید

    عالی

  4. شهاب الدین می گوید

    جالب بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5