دیزنی به دنبال ساخت رُبات با چهره‌ واقعی است

2

حامد همائی راد: سیر توسعه‌ رُبات‌های انسان‌نما هر روز نوآوری جدیدی را به خود می‌بیند. پیش از این در «یک پزشک» در رابطه با اختراع پوست مصنوعی با تارهای ریز مو برای‌تان نوشته بودم. اکنون می‌خواهم درباره‌ دستاورد جدیدی بنویسم که به واسطه‌ علم مواد و شبیه‌سازی‌های دقیق کامپیوتری، ایده‌ ساخت رُباتی با چهره‌ واقعی یک شخص را به واقعیت تبدیل کرده است.

محققین در پژوهشکده‌ دیزنی در زوریخ سوییس فرآیند جدیدی بنام «شبیه‌سازی فیزیکی صورت» پیشنهاد داده‌اند که در آن یک ماسک سیلیکونی از صورت حقیقی شما ساخته می‌شود و با نصب آن روی سر رُبات، نمونه‌ای مکانیکی از چهره‌ی سخن‌گوی خود را خواهید داشت.

اگر مشتاق باشید بدانید مراحل انجام این فرآیند چه بوده و چه مدت زمانی برای شبیه‌سازی فیزیکی چهره لازم است، در ادامه‌ مطلب با ما باشید.

چهره سازی,شبیه سازی

در ابتدای کار، دوربین‌های پیشرفته، چهره‌ شما را از زوایای مختلف تصویربرداری کرده و نمونه‌ای سه‌بُعدی از چهره توسط نرم‌افزار مخصوص ساخته می‌شود. سپس نرم‌افزار میزان کشش و ضخامت پوست صورت در حالت‌های گوناگون آن را با فرمول‌هایی محاسبه و ذخیره می‌نماید.

نتایج محاسبات انجام شده در مرحله‌ قبل، پایه و اساس شبیه‌سازی و پیش‌بینی میزان تغییر شکل پوست در مراحل بعدی خواهند بود. بدیهی است که این نتایج می‌توانند بهینه‌سازی شده و میزان خطای آن‌ها کاهش یابد. پس از انجام این مراحل، لازم است قالب ماسک بر اساس داده‌های نرم‌افزاری و شکل مدل‌سازی شده ساخته شود. ماده‌ سیلیکون سپس با استفاده از یک تفنگ فشاری به قالب تزریق شده و قالب باید 7 روز در هوای معمولی اتاق قرار بگیرد تا ماسک تزریقی آماده‌ جداسازی از آن و قابل استفاده باشد.

حالا زمان آن فرا رسیده که ماسک ساخته شده روی سر رُبات قرار گیرد. قسمت سر رُبات دارای محرک‌های مکانیکی کوچکی در قسمت‌های قابل حرکت صورت است که مستقیما از نرم‌افزار شبیه‌سازی فرمان می‌گیرند. این فرمان‌های تحریک بصورت بی‌درنگ (Real-time) توسط نرم‌افزار و با تحلیل داده‌ها ورودی صادر می‌شوند.

ربات,سر ربات

میزان تحریکِ هر محرک در هر لحظه، بستگی مستقیم به میزان تغییر شکل اجزای مختلف صورت در هنگام صحبت کردن و نشان دادن واکنش‌های چهره دارد که قبلا محاسبه و پردازش شده است. اگر بخواهیم تمامی مراحل را در دیاگرامی خلاصه کنیم فرآیندی به شکل زیر را خواهیم داشت.

چهره,واکنش اجزا

پیشنهاد می‌کنم حتما این ویدیو را در تکمیل مطالبی که خواندید ببینید که در اواخر آن صورت واقعی و صورت مکانیکی در کنار هم برای ادای جمله‌ای نشان داده شده‌اند. نتیجه‌ی کار، یک سرِ رُباتیکی با چهره‌ی واقعی شماست که نه تنها چین و چروک‌ها به ظرافت در آن رعایت شده، بلکه حالت‌های مختلف اجزای صورت در هنگام صحبت و دیگر وضعیت‎‌ها، به خودِ واقعی شما بسیار شباهت دارد.

در صورتی که علاقمند به آگاهی از جزئیات دقیق تک تک مراحل هستید، می‌توانید نسخه‌ی PDF مقاله‌ پیشنهاد شده را نیز دانلود نمایید.

منبع کمکی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از تصاویر هراس‌آور، عجیب با به اصطلاح نفرین‌شده!

برای قسمتی از شگفتی یا ترس خودمان از پیرامون یا عکس‌ها نمی‌شود توضیح صریح ارائه کرد. احتمالا منشا این ترس‌ها به تدریج در سیناپس‌های مغزی ما از هزاران سال پیش یه یادگار گذاشته شده.آدم فکر می‌کند اگر قرار باشد برنامه هوش مصنوعی ایجاد شود…

آیا چهره‌های مشهور، فرازمینی و بیگانه هستند؟! چرا چنین چیزهایی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌یابد +…

امروز صبح دوست گرانقدری ویدئویی از آنجلینا جولی را از یک صفحه اینستاگرام برای من فرستاد. در این ویدیو که ظاهرا از یک مصاحبه او انتخاب شده بود، روی چشم‌های او زوم می‌شد و این نکته القا می‌شد که چشمان او غیرطبیعی هستند و قرنیه و عنبیه او…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. farzad می گوید

    مدت زیادیست که وبلاگ شما را دنبال می کنم امش از این به بعد تصمیم دارم دیگر به اینجا سر نزنم، دلیلش هم بی تفاوتی به یک مسئله انسانی در آذرباییجان.

  2. armin می گوید

    خیلی جالب بود .
    فقط من موندم اگر به یک ربات نیاز دارم چرا باید کپی خودم باشه ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5