کتاب معجزه شکرگزاری – قسمت هفتم

14

کتاب معجزه شکرگزاری
نوشته «راندا برن»
مترجم: وامق عسکری
ویراستار: «غلامحسین سالمی»
نشر صدای معاصر

معجزه‌ی شکرگزاری,

روز یازدهم :
یک صبح فرحبخش

بامدادان که از خواب برمی‌خیزید، از این که زنده‌اید، می‌اندیشید، لذت می‌برید و عشق می‌ورزید احساس خوشبختی کنید.
مارکوس اورلیوس (121-180)
امپراتور روم

برای آنکه مطمئن شوید روزی که در پیش دارید روزی فرحبخش است، باید صبح‌تان را از قدرشناسی سرشار کنید. وقتی شکرگزاری را با برنامه‌های عادیِ صبحگاهی‌تان می‌آمیزید، نتیجه‌ی مثبت آن را در طول روز احساس خواهید کرد.

هر صبح فرصت‌های زیادی برای شکرگزاری وجود دارد واین با برنامه‌های عادی‌تان تداخلی نخواهد داشت و از شما وقت اضافی نخواهد گرفت، چراکه شما می‌توانید آن را در خلال برنامه‌های دیگرتان نیز انجام دهید. در شروع صبحِ با قدرشناسی، سود دیگری نیز نهفته است زیرا می‌تواند شما را از توجه به افکار منفی و مخرب بازدارد و از دردسر نجات دهد چون ممکن است این افکار تمام روزتان را خراب کند و خود متوجه نباشید.برای یافتن نکات مثبت در زندگی برای قدرشناسی، ذهن خود را متمرکز کنید، آنگاه فرصتی برای افکار منفی و زیان‌آور نخواهد بود. بعد از انجام این تمرین، در حالی که احساس خوشحالی و اعتماد به نفس بیشتری دارید، به فعالیت‌های روزانه می‌پردازید و این دقیقاً زمانی است که شما خواهید دید که دیگرگونی در برابر چشمان‌تان رخ می‌دهد.

امروز هنگامی که بیدار می‌شوید و روز جدیدتان را آغاز می‌کنید، پیش از دست زدن به هر کاری کلمه‌ی سپاسگزارم را بگویید. تشکر کنید چراکه شما یک روز دیگر زنده هستید و یک فرصت دیگر برای زندگی به شما داده شده است. زندگیِ هر روزتان یک هدیه است، و هنگامی که شما به راستی به آن می‌اندیشید، برای‌تان باورنکردنی خواهد بود که یک روز از خواب برخیزید و شکرگزار نباشید. اگر فکر می‌کنید که این مسئله در حقیقت آن قدرها هم مهم نیست، خوب، فقط سعی کنید یک روز را از دست بدهید! مهم نیست که چه قدر خواب‌آلود باشید یا اینکه ساعت زنگدارتان شما را برای کار بیدار کرده است، فقط برای یک روز دیگر از زندگی‌تان، کلمه‌ی سپاسگزارم را بگویید.

برای خوابی خوش در طول شب تشکر کنید. آیا خوش شانس بوده‌اید که توانستید در رختخواب و با لحاف وبالش به خوبی بخوابید؟! پس برای این نعمت قدرشناس باشید. همین که از تخت بیرون می‌آیید و پا‌تان را بر زمین می‌گذارید، قدرشناس باشید، آیا یک حمام دارید؟ قدرشناس باشید. آیا وقتی شیر آب را باز می‌کنید، آب تازه و تمیز از آن جاری می‌شود؟ قدرشناس باشید. به تمام افرادی فکر کنید که زمین‌ها را حفر می‌کنند و لوله‌ها را در تمام کشور یا شهرتان زیر زمین می‌گذارند تا شما با باز کردن شیر، آب زلال و تمیز را دریافت کنید. پس قدرشناس باشید! وقتی مسواک و خمیردندان‌تان را برمی‌دارید، قدرشناس باشید! بدون آنها شما صبحی زیبا و دلنشین را آغاز نخواهید کرد. برای حوله و صابون و آینه و هر چیزی که در حمام است و باعث می‌شود در طول روز سرحال و شاداب و آماده باشید، احساس قدرشناسی داشته باشید.

همانطور که لباس می‌پوشید، به این فکر کنید که چقدر خوش شانس هستید که لباس‌هایی دارید تا از بین آنها یکی را برگزینید و بپوشید. پس قدرشناس باشید! به این بیندیشید که چه کسانی کار کرده‌اند تا شما امروز لباسی شیک بپوشید. این فکر زمانی به نظرتان خواهد رسید که فکرکنید لباسی که می‌پوشید در کجا آماده شده و از چه کشورهایی عبورکرده است. پس هر روز قدرشناس باشید. آیا کفش دارید؟ خوش به حال‌تان! زندگی‌تان را بدون آنها تصورکنید. برای داشتن کفش‌هاتان سپاسگزار باشید.

من همواره از چشم‌انداز روزی نو، تلاشی تازه، آغازی دوباره لذت برده‌ام. به این امید که شاید در جایی پشت صبح، رخداد خوشایند کوچکی منتظرم بوده است.
ج – ب- پرسپتلی (1894-1984)
نویسنده و نمایشنامه نویس

امروز را با تمرین قدرشناسیِ متمرکز و افزودن انرژیِ‌ مثبت در زندگیِ صبحگاهی‌تان تا آنجا که می‌توانید روزتان را دلپذیر کنید. از لحظه‌ای که چشم‌تان را باز می‌کنید، تا لحظه‌ای که کفش‌تان را پوشیده‌اید و آماد‌ه‌اید تا سَرِ کار بروید، کلمه‌‌ی سپاسگزارم را بگویید، برای هر چیزی که لمس و استفاده می‌کنید. مهم نیست اگر صبح‌ها دوش نمی‌گیرید یا لباس نمی‌پوشید تا سَرِ کار بروید، شما هنوز می‌توانید تمرین صبح فرحبخش را انجام دهید و آن را به برنامه‌ی صبحگاهی‌تان بیفزایید. اگر از خواب برمی‌خیزید و نخست صبحانه می‌خورید، پس به خاطر هر چیزی که برای صبحانه‌تان برمی‌دارید و استفاده می‌کنید سپاسگزار باشید. به خاطر صبحانه، آبمیوه و چای و قهوه‌ی صبحگاهی‌تان قدرشناس باشید. آنها صبح شما را دلپذیر می‌کنند و برای سراسر روز به شما انرژی می‌دهند. به خاطر داشتن لوازم آشپزخانه‌ای که برای صرف صبحانه از آن‌ها استفاده می‌کنید، شکرگزار باشید. برای یخچال، بشقاب، توستر، کتری،‌ قهوه‌ساز و … .

من هر روز صبح هنگامی که از خواب برمی‌خیزیم بدون استثناء، همین که یک پایم را بر زمین می‌گذارم می‌گویم «سپاس» و وقتی که پای دیگرم بر زمین می‌رسد می‌گویم «گزارم». وقتی به سوی حمام می‌روم، با برداشتن هر گام، این کلمه‌ی پُرانرژی را می‌گویم. هر چیزی را که در حمام برمی‌دارم و استفاده می‌کنم این کلمه را در ذهن‌ام تکرار می‌کنم. وقتی لباس می‌پوشم و برای فعالیت‌های روزانه آماده می‌شوم، با شعف به هوا می‌پرم. و هنگامی که چنین احساس شادی و شعفی دارم، درمی‌یابم که قدرشناسیِ من انرژیِ مثبت را به کار انداخته و روزی دل‌انگیز خواهم داشت. همین‌طور که زمان اجازه می‌دهد متوجه می‌شوم که قدرت قدرشناسی با من همراه است چراکه رخدادهای خوب یکی پس از دیگری در پی‌ام می‌آیند و هر چیز خوبی که اتفاق می‌افتد، من شکرگزارتر می‌شوم که این باعث شتاب گرفتن عملکرد انرژیِ‌ مثبت در زندگی می‌شود و رخدادهای بهتری در زندگی‌ام روی می‌دهد. لابد می‌دانید آن روزهایی که همه چیز بر مدار مراد آدم می‌گردد چه روزهایی هستند؟ خوب این دقیقاً همان چیزی است که بعد از تمرین به سراغ‌تان می‌آید، ولی چند برابر!

تمرین شماره 11
یک صبح فرحبخش

1- هنگامی که برای یک روز نو و تازه از خواب برمی‌خیزید، پیش از انجام هرکاری کلمه‌ی سپاسگزارم را بگویید.
2- از لحظه‌ی بازکردن چشمان‌تان تا لحظه‌ای که برای بیرون رفتن از خانه آماده می‌شوید، برای هر چیزی که برمی‌دارید و مورد استفاده قرار می‌دهید سپاسگزاری کنید.
3- موهبت‌های داشته‌تان را بشمارید: لیستی از ده موهبت خود تهیه کنید و بنویسید که چرا برای داشتن آنها سپاسگزارید. لیست را از نو بخوانید و در پایان هر مورد، سه بار کلمه‌ی سپاسگزارم را بگویید و تا آنجا که می‌توانید برای موهبت‌هایی که دارید قدرشناس باشید.

4- پیش از آنکه بخوابید، افکارتان را متمرکز کنید و کلمه‌ی سپاسگزارم را برای بهترین اتفاقی که در روز برای شما رخ داده بر زبان‌ آورید.


روز دوازدهم :
انسان‌های توانمندی که تغییری ایجاد کرده‌اند

برخی مواقع فروغ ما به خاموشی می‌گراید و با بارقه‌ای از شخصی دیگر دوباره روشن می‌شود. هرکدام از ما باید با قدردانیِ عمیق به آنانی بیندیشیم که شعله‌ی درون ما را روشن و زنده نگه می‌دارند.
دکتر آلبرت شوایتزر (1875-1965)
برنده‌ی جایزه‌ی نوبل
سرپرست هیئت پزشکی برای محرومان – فیلسوف

همه‌ی ما در لحظات بخصوصی از زندگی که نیاز به کمک داشته‌ایم، از دیگران کمک و راهنمایی و حمایت دریافت کرده‌ایم. گاهی اوقات شخصی دیگر با تشویق یا راهنمایی و یا با حضوری به موقع زندگیِ ما را تغییر می‌دهد. بعد زندگی پیش می‌رود و ما لحظاتی را که کسی طیِ آنها زندگی‌مان را تغییر داده است فراموش می‌کنیم. گاهی اوقات حتی تأثیر دیگران را از یاد می‌بریم؛ مدت‌ها بعد که به زندگی‌مان نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که آن شخصِ به‌خصوص در زندگیِ ما چه نقش محوریِ شگرفی داشته و به صورت فوق‌العاده‌ای زندگی‌مان را دیگرگون کرده است.

ممکن است این فرد یک معلم، یک مربی، دایی، عمو، خاله یا عمه، برادر، خواهر، پدر یا مادر بزرگ یا هریک از دیگر اعضای خانواده باشد. ممکن است دکتر، پرستار یا بهترین دوست‌تان باشد. ممکن است همان کسی باشد که شما را به شریک فعلی‌تان معرفی کرده یا شما را با موضوعی آشنا ساخته که زمینه‌ی مورد علاقه برای فعالیت شما شده است. کسی باشد که حتی نمی‌شناختیدش و او خیلی کوتاه در زندگیِ شما ظاهر شده و تأثیری بسیار ژرف و اساسی در زندگی‌تان ایجاد کرده باشد.

مادربزرگ‌ام عشق به کتاب و آشپزی و رفتن به حومه‌ی شهر را در وجود من برانگیخت. وقتی او عشق وعلاقه‌اش را با من تقسیم کرد، این مسایل زندگیِ مرا تغییر داد. آشپزی برای مدت بیست سال به سرگرمیِ مورد علاقه‌ام تبدیل شد و عشق به کتاب باعث شد که من نویسنده شوم و عشق به حومه‌ی شهر بر محل زندگی‌ام در زندگی تأثیر گذاشت.
مادر بزرگم همچنین مرا عادت داد تا قدرشناس باشم و واژه‌ی سپاسگزارم را به طور مستمر بگویم. آن وقت‌ها فکر می‌کردم او می‌خواهد که من مؤدب باشم. بعدها دریافتم که وقتی مرا به گفتن واژه‌های مثبت عادت داد در حقیقت بهترین هدیه را به من بخشید. او اکنون دیگر زنده نیست ولی من همیشه به خاطر تأثیر شگرفی که در زندگی‌ام گذاشت از او سپاسگزارم. مادر بزرگ ازت سپاسگزارم !

امروز، شما به افرادی خواهید اندیشید که زندگی‌تان را تغییر داده‌اند. جایی خلوت را پیداکنید و بنشینید و به سه انسان خاصی بیندیشید که زندگیِ شما را تحت تأثیر قرار داده‌اند. وقتی سه نفر را برگزیدید، با فرض اینکه هم اکنون روبروی شما حاضرند با یک یک‌شان صحبت کنید و به آنها بگویید که چرا از آنها سپاسگزارید و چگونه زندگیِ شما را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

این تمرین را حتماً در یک جلسه و با درنظر گرفتن سه نفر اجرا کنید چراکه باعث می‌شود احساس شکرگزاریِ شما را به سطوح بالاتری ببرد. اگر این تمرین را در طول روز به صورت تکه تکه انجام دهید، نه آن احساس شکرگزاریِ عمیق را خواهید داشت و نه از نتایج شگفت‌انگیز آن برخوردار خواهید شد.

این یک نمونه از آن چیزی است که شما می‌توانید بگویید:
سارا، می‌خواهم از اینکه تشویق‌ام کردی که پیرو احساساتم باشم از تو سپاسگزاری کنم. من آن روز سر در گم و کلافه بودم و حرف‌های تو مرا از ناامیدی نجات داد. به خاطر آنچه که به من گفتی، جرأت آن را پیداکردم که به دنبال رؤیاهایم بروم و به فرانسه رفتم تا به عنوان یک شاگرد آشپز کار کنم. من الان زندگیِ رؤیاهایم را دارم و نمی‌توانم از این شادتر باشم. تمام این‌ها به خاطر چیزی است که تو آن روز به من گفتی. ازت سپاسگزارم سارا!

این بسیار مهم است که شما دلیل این را بگویید که چرا امروز احساس شکر و سپاس می‌کنید. هر چه بیشتر بگویید و احساس قدرشناسی داشته باشید، نتایج بهتر خواهد بود. شما خواهید دید که با انجام این تمرین انرژیِ‌ مثبت در زندگیِ شما به سرحد انفجار می‌رسد. اگر شما در موقعیت یا مکانی نیستید که بتوانید بلند صحبت کنید، می‌توانید آنها را درباره‌ی هریک از افراد بنویسید، درست انگار که دارید نامه می‌نویسید.

وقتی این تمرین را تمام کردید متوجه دیگرگونیِ ژرف و شدیدی در احساسات خود خواهید شد. اولین نشانه برای آنکه بدانید انرژی به کار افتاده، احساس شادی در وجود شماست. دومین نشانه برای پی بردن به عملکرد نیروی شکرگزاری آن است که شما چیزهای باورنکردنی را جذب خواهید کرد. اگر همه‌ی اینها کافی نبود، احساس شادیِ شما بعد از تمرین قدرشناسی چیزهای باورنکردنی بیشتری را جذب خواهد کرد که شما را باز هم خوشحال‌تر می‌کند. این شاهکار زندگی‌ست و این قدرت قدرشناسی است!

تمرین شماره 12
اشخاص توانمندی که تغییری ایجاد کردند

1- موهبت‌های خود را بشمارید: لیستی از ده موهبت تهیه کنید و بنویسید که چرا برای آنها سپاسگزارید. لیست خود را از نو بخوانید و در پایان هر مورد، کلمه‌ی سپاسگزارم را سه بار بگویید و تا آنجا که می‌توانید برای موهبت‌هایی که دارید قدرشناس باشید.
2- محل ساکت و آرامی را پیدا کنید و نام سه نفر را که تغییری شگرف در زندگیِ شما ایجاد کردند روی کاغذی بنویسید.
3- از تک تک کسان نامبرده در لیست با ذکر دلیل ودرست مانند اینکه در برابرتان حاضرند تشکر کنید و به هریک از آنها بگویید که چه تغییری در زندگیِ شما ایجاد کرده است.
4- پیش از آنکه بخوابید، افکارتان را متمرکز کنید و کلمه‌ی سپاسگزارم را برای بهترین اتفاقی که در روز برای شما رُخ داده بر زبان آورید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
14 نظرات
  1. م.رستمی می گوید

    سلام

    رویکرد یک پزشک در جهت اشاعه فرهنگ کتابخوانی ارزشمنده.

  2. فرهاد می گوید

    انقد بدم میاد از اینایی که دید مثبتی به زندگی دارن

    1. انسیه می گوید

      چرا؟
      منفی نگاه کنی که چیزی عوض نمی شه مثبت نگاه کنی حتی اگه هیچ چیز نداشته باشه حاله خودت بهتره

  3. salam می گوید

    سلام.من یه ترجمه از این کتاب رو دارم که همش به جای این هایی که شما نوشتید سپاسگزارم نوشته خداوندا سپاسگزارم.کدومش توی کتاب اصلی اومده؟برا من سوال شده!

  4. وامق عسکری-مترجم کتاب می گوید

    سلام دوست عزیز:
    در متن اصلی کتاب اشاره ای به نام خدا نشده و سپاسگزاری به صورت عام (خالق و مخلوقات ) مطرح است. دقیقا به دلیل همین دخالت های شخصی و عدم رعایت امانت در ترجمه بود که تصمیم گرفتم شخصا این کتاب را ترجمه کنم و در اختیار علاقمندان قراردهم. به هر حال اگر مایل باشید می توانم صفحات مربوطه را اسکن کنم و برایتان ارسال نمایم.
    با تشکر از دقت نظرتان

    1. salam می گوید

      بسیار جالب ، البته برای من زیاد فرقی نداره که از کی سپاسگزاری میکنم.قطعا وقتی بدنم سالمه و میگم سپاس گزارم معلومه دارم از خداوند تشکر میکنم.اما کاش مترجم های ما همونی رو مینوشتند که توی کتاب اصلی هست.

    2. Mahsa می گوید

      البته باید توجه داشت که در بخش اول کتاب اومده که شما می تونید به هر کس و چیزی که اعتقاد دارید مثل خدا ،کاینات و غیره رو در نظر بگیرید و از اون سپاسگزاری کنید چون اینطوری قدرت قدردانی تون بالا میره

  5. salam می گوید

    ببخشید در کتاب ترجمه ای که من دارم بیست و شش روز وجود داره.میشه اون دو روز اخر رو (اگر ترجمش نمیشه انگلیسیش رو )برام بفرستید /.

  6. شیدا می گوید

    سلامن تمام مطالبتون رو کپی کردم و دارم مرحله به مرحله اجراشون میکنم
    میخواستم ازتون سپاسگزاری کنم .
    من خوشحالم بخاطر آشنا شدن با شما ؛چون پنجره ی جدید و دید تازه ای رو به دنیای روزمرگی من باز کردید و باعث شدین تا ببیتم وحس کنم آنچه رو که نمی دیدم.
    سپاسگزارم سپاسگزارم سپاسگزارم

  7. زهره می گوید

    با سلام و سپاس فراوان از معرفی کتاب های ارزشمند
    از ادمین محترم و مترجم عزیز این کتاب سوالی داشتم.
    چطور میتونم نسخه انگلیسی این کتاب را به دست بیارم؟ (نسخه الکترونیکی یا چاپی فرقی نداره)

  8. سارا می گوید

    با سلام سپاسگذارم که زحمت کشیدید تا این کتاب ارزشمند به راحتی در اختیار ما باشه، بسیار سپاسگذارم….:)

  9. مریم می گوید

    بسیار سپاس گزارم ، این کار بزرگی بود که کردید سپاس فراوان

  10. حسین می گوید

    سلام
    سپاسگزارم از عزیزانی که این مطالب را براحتی در اختیار همه قرار دادند. همیشه فکر میکردم انرژی و نور الهیی از آسمان به سمت زمین میاد وما دریافت میکنیم.اما الان احساسم اینه که خیلی وقتها نور الهی از دل خیلی از بندگان خدا به سوی ما ارسال میشه. مثل عزیزانی که این مطالب رو گذاشتن.قدر دان وسپاسگزار همتون هستم.شاد و آرام و موفق باشید.

  11. homa می گوید

    .man harche archive ro gashtam natonestam ghesmat hay aval ta haftom ro peyda konam,mishe behem komak koninm.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5