رپورتاژ: سیبچه، بازار ایرانی اپلیکیشن‌های iOS

13

کاربران موبایل، طیف گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند، دسته‌ای از آنها بیشتر ترفندها و نکات را در مورد موبایلشان می‌دانند، آنها هر روز به سایت‌های فناوری سر می‌زنند و با تازه‌ترین اپلیکیشن‌های روز آشنا هستند، گذر از تحریم‌ها برای آنها آسان است و به راحتی می‌توانند از گوگل پلی یا فروشگاه اپلیکیشن اپل، برنامه دریافت کنند.

اما همه این طور نیستند، در ایران، ما دسته‌ای از کاربران را داریم که به سبب مشغله زیاد یا ناآشنایی کلی‌شان با فناوری، نمی‌توانند به راحتی از گوشی‌های هوشمند استفاده کنند. شاید عجیب باشد، اما مثلا ما پزشکانی را داریم که گرچه بعد از خرید یک آی‌دیوایس و کار با چند اپلیکیشن پزشکی که فروشگاه برای آنها نصب کرده، نصب اپلیکیشن‌های بعدی یا به‌روز کردن آنها برایشان مسئله می‌شود.

آموختن شیوه‌های روتین کار با موبایل، آشنایی با اصطلاحات رایج، ایجاد یک اکانت در آی‌تونز، دور زدن تحریم‌ها، آشنایی با گیفت کارت و نحوه خرید اپ‌های پولی، … گاهی از حوصله این دسته از کاربران خارج است و بسیار پیش می‌آید که نهایتا آنها می‌مانند و یک وسیله با چند اپلکیشن پیش‌فرض.

آیا می‌شود به نحوی به این کاربران کمک کرد؟ آیا می‌شود کاری کرد که علاقه‌مندی افراد دیگری که در صدد خرید گوشی هوشمند یا تبلت هستند افزایش پیدا کند و ترس آنها را کم کرد؟

در محیط اندروید من شاهد بوده‌ام که بسیاری از کاربران تازه گوشی‌های اندرویدی که امکانات بالا یا دانش زیادی نداشته‌اند، با استفاده از بازارهای ایرانی توانسته‌اند، به مفهوم گوشی‌های هوشمند و کاربرد آنها در زندگی، تحصیل و کارشان پی ببرند. از این دید بازار، ایران اپس و مای‌کت، در این یکی دو ساله خدمت زیادی در زمینه ارتقای سطح کاربری ایرانی‌ها کرده‌اند، بیشتر از چیزی که در نگاه اول به نظرمان می‌آید.

به تازگی با سیبچه آشنا شده‌ام، سیبچه یک بازار برای اپلیکیشن‌ها iOS است، اگر وسیله شما جیل‌بریک شده باشد، می‌توانید به راحتی اپلیکیشن سیبچه را نصب کنید و بعد از آن خیلی راحت، بدون اینکه نیازی باشد تحریمی را دور بزنید یا حتی وارد اکانت آی‌تونز خودتان شوید، برنامه‌ها را نصب کنید.

سیبچه

یکی از چیزهای جالب در اپلیکیشن سیبچه، تقسیم‌بندی مناسب اپلیکیشن‌هاست، سیبچه برنامه‌ها را در دسته‌هایی مانند برنامه‌های آموزشی، بازی، سلامت و تندرستی، موسیقی، اخبار، عکاسی، ورزش، شبکه‌های اجتماعی، آب و هوا تقسیم می‌کند، به این ترتیب کاربر خیلی آسان‌تر می‌تواند به برنامه‌های مورد نظرش برسد. این تقسیم‌بندی اپلیکیشن‌ها بسیار کاربردی است.

سیبچه

سیبچه مجموعه بسیاری جالبی از اپلیکیشن‌های فارسی دارد و امکان خرید برنامه‌های فارسی پولی را هم به کاربران داده است، به این ترتیب به کمک سیبچه توسعه‌دهندگان بیشتری تشویق به نوشتن برنامه‌های فارسی خواهند شد. «کیف پول الکترونیکی»، «فال حافظ» و «کتابخانه شعرهای پارسی» از جمله برنامه‌هایی هستند که فروش خوبی در سیبچه دارند.

سیبچه

تصور می‌کنم می‌توان با افزودن دسته برنامه‌های تخصصی پزشکی به سیبچه، طیف کاربران این برنامه و همچنین آی‌دیوایس‌ها را بیشتر کرد.

سیبچه برای دسته‌های گوناگونی از کاربران، مفید است:

– آنهایی که حوصله ندارند، دم به ساعت برای نصب یک اپ، تحریم‌ها را دور بزنند.
– آنهایی که دوست دارند اپلیکیشن‌ها را به صورت دسته‌بندی شده ببینند.
– توسعه‌دهندگانی که دوست دارند، کاربران ایرانی با برنامه‌شان خیلی زود آشنا شوند.
– کاربرانی که از نظر فنی در ابتدای کار هستند و به درستی نحوه نصب اپلیکیشن از آی‌تونز را نمی‌دانند.

سایت سیبچه

آموزش نصب سیبچه


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
13 نظرات
  1. www.king-it.ir می گوید

    خیلی خوبه که ایران هم داره خودی نشون میده ممنون

  2. farhad.d.73 می گوید

    هرجا صحبت از نرم افزار یا پشتبانی مناسب یا خلاقیت است پای مایکروسافت در میان است .مایکروسافت قدرت بی چون و چرای نرم افزار است اصلا دوست ندارد کوچک ترین لکه ای به جایگاهش وارد شود.

    شرکت عظم مایکروسافت با تهدیداتی همچون گوگل داکز-آیفون –آیپد- دراپ باکس – جمیل – شبکه های اجتماعی و……. و غیره مواجه شد با اینکه این تهدیدات برای مایکروسافت کوچک به شمار می آید ولی در طولانی مدت به شدت باعث از بین بردن محبوبیت مایکروسافت خواهند شد در صورتی که مایکروسافت از خود واکنشی نشان ندهد.
    ولی این شرکت تحمل دوم بودن را ندارد پس با تمام هشیاری وارد میدان نبرد می شود .
    ابتدا سراغ قلب تپنده مایکروسافت می رویم یعنی ویندوز . درست ات که پیشرفته ترین سیستم عامل دنیا توسط مایکروسافت ساخته شده و دها سال از همه نظر از سایر سیستم عامل ها جلو است ولی ویندور هفت توانایی رقابت روی تبلت ها یا موبایل ها را ندارد به همین دلیل پروژه ویندوز 8 آغاز شد .یک ویندوز همه فن حریف و گردن کلفت که با نصب نسخه ی آزمایشی آن در همان ابتدا می فهمیم که سایر سیستم عامل ها همان سهم 1 درصدی خود را بر روی کامپیوتر های شخصی از دست خواهند داد و البته بر روی تبلت ها هم همچین وضعی خواهیم داشت تبلت هایی که تا امروز توسط اندروید و آی او اس کنترل می شد به گوشه ای خزیده و جا را برای یک ابر قدرتمند باز خواهند کرد قدرتمندی که قوی ترین و بهترین نرم افزار ها را دارد و بیشترین امکانات و بازده را دارد .پیشبینی من این است که بعد از عرضه این سیستم عامل سهم اندروید و آی او اس از بازار تبلت باهم 25درصد شود و روز به روز کم تر شود تا به سرنوشت دسکتاب ها دچار شوند یعنی یک درصد.

    حالا سراغ ویندوزفون 8 می رویم.ویندوز فون های قبلی خدایش با اینکه از نظر امکانات قوی بودند ولی رابط کاربری افتضاحی داشتند به همین دلیل فروش خوبی نداشتند نا این که ویندوزفون 8و7 متولد شد و تقریا قدرت کامپیوتر های شخصی را به موبایل آورد یک حرکت جیمزباندی کرد.واین پایان خط برای اندروید بادا و آی او اس است .احتمالا طرفدارای مایکروسافت تو هوا سیر می کنند بیایید ایین که باقیش مانده است.

    حالابریم سراغ اسکای درایو و پردازش ابری مایکروسافت که زمینه مناسب را برای حرکت مایکروسافت را درآینده ایجاد کرده است و نسبت به سایر سرویس های ابری کمی برتر است.

    ایکس باکس و تبلت جدید مایکروسافت هم که همه جا را ترکونده اند.در ضمن ویژوال بیسیک هم نباید فراموش کرد و صدها چیز دیگر و این یعنی همه به حاکم بزرگ تعظیم کنید.

    1. jozi می گوید

      نمی خواهم جواب بدم ولی که توی نوشتش از قدرت مایکروسافت می خاد بنویسه و اسم ویزوال بیسیک رو میاره خودش معلومه که داره تو زمان ناصر الدین شاه سیر میکنه . (کاسه داغتر از آش می شن بعضیا)

    2. مهدی می گوید

      نوشتی :
      «درست ات که پیشرفته ترین سیستم عامل دنیا توسط مایکروسافت ساخته شده و دها سال از همه نظر از سایر سیستم عامل ها جلو است.»
      مرد حسابی خود مایکروسافت هم این ادعای تو رو نداره
      من از وقتی که با مک کار کردم ویندوز برام تبدیل به یک سیستم عامل خشک و بی روح مثل داس شده
      بعد تو میگی ویندوز دهها سال جلوتره …

      چی بگم والله
      فقط می تونم بگم :
      نه خوردی نون گندم
      نه حتی دیدی دست مردم

  3. هادی می گوید

    دکتر یه سوال دارم، شما خودت آی پد و آی فونت رو جیل بریک کردی؟!

  4. ناشناس می گوید

    شما نوشته اید:
    “شاید عجیب باشد، اما مثلا ما پزشکانی را داریم که …”
    چیش عجییه؟!

  5. بي نام می گوید

    من راجت از اپ استور اپ دانلود میکنم چه فری و چه پولی مگه اپ استور برا ایران بستست؟

  6. مرجان . در جستجوی خویشتن . می گوید

    سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون اما خواهش میکنم در انتشار مطالب مربوط به تلفن های هوشمند تجدید نظر کنید چون به تازگی نسبت این نوع مطالب به طرز سرسام آوری در این سایت افزایش یافته، در حالیکه گمان نمیکنم چنین رشد شگرفی در تعداد کاربران حرفه ای این گوشی ها رخ داده باشه…
    خیلی ممنون میشم اگر کمی از این جو سرگرمی فاصله بگیرید و بیشتر به مقالات علمی و فرهنگی بپردازید

    با تشکر

  7. farhad.d.73 می گوید

    با ویندوز فون ۸ آشنا شوید ابر سیسم عامل موبایل مایکروسافت عظم

    حالا ویندوز فون ۸ هم از هسته اصلی ویندوز ۸ استفاده می کند یعنی اکثر برنامه ها را پشتیبانی می کند یعنی میلیون ها برنامه که سایر استور های حریفان سرشان را به نشانه تعظیم پایین می اندازند بینید که مایکروسافت عظم با سیستم عامل جدید اش چه کرده است.

    ویندوز فون جدید از پردازشگرهای چند هسته ای تا ۶۴ هسته پشتیبانی می کند(که بقیه سیستم عامل هاباید بیان بوق بزنند) و از رزولوشن های متفاوت تا ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل پشتیبانی خواهد کرد. و همچنین حالا از کارت های حافظه اس دی پشتیبانی می کند
    از این پس برنامه نویس ها می توانند با زبان برنامه نویسی C و C++ برای این سیستم عامل اپلیکیشن تولید کنند و مایکروسافت می گوید امکان استفاده از دایرکت ایکس روی این سیستم عامل وجود دارد(یعنی کیفیت بازی ها مثل ایکس باکس خواهد شد بازی خورها بشتابید) ضمن اینکه این شرکت می گوید به راحتی و با تغییرات کوچک می توان اپلیکیشن های ویندوز ۸ را روی ویندوز فون ۸ آورد.

    به زبان دیگر مایکروسافت می خواهد یک پلتفرم واحد داشته باشد که روی کامیپوترهای رومیزی، تبلت و تلفن های همراه کار کند و اگر در این کار موفق بشود یک تغییر بزرگ در راه داریم. مایکروسافت می گوید این مدرن ترین سیستم عامل برای تلفن های هوشمند است که تا به حال ساخته شده و شما روی آن بازی ها را با گرافیکی می بینید که هیچ وقت مشاهده نکرده اید.

    امکانات دیگری هم مانند پشتیبانی از NFC و یک صفحه خانگی جدید با امکان تغییر سایز کاشی های مترو نیز اضافه شده که سیستم عامل را بسیار بهینه تر و زیبا تر خواهد کرد. پشتیبانی حرفه ای برای شرکت ها و سازمان ها و رمزنگاری اطلاعات هم سبب می شود که مدیران آی تی علاقه زیادی به استفاده از این سیستم عامل داشته باشند.

    اپلیکیشن ها هم در این سیستم عامل به صورت خودکار آپدیت خواهند شد. مولتی تسک قدرتمند هم به این سیستم عامل اضافه شده که برای مثال سیستم ناوبری پیچ به پیچ هنگامی که از اپلیکیشن نقشه خارج می شوید همچنان کار می کند. یک امکان مهم دیگر کیف پول الکترونیک آن است که ترکیب فوق العاده ای از این امکان در اندروید و آی او اس است که می تواند تمام کارت های اعتباری، بلیط ها و کوپن های تخفیف را یکجا جمع کند.

    پرداخت درون اپلیکیشنی و ارتباط بین اپلیکیشن ها هم به این سیستم عامل اضافه شده. امکان تشخیص فرامین صوتی را نیز در ویندوز فون جدید می بینیم، ضمن اینکه برنامه نویس ها می توانند از این امکان برای ساخت فرامین صوتی در اپلیکیشن ها استفاده کنند.

    بخش مهم دیگر VOIP داخلی است که به درون سیستم عامل منتقل شده. یعنی تماس های اسکایپ و دیگر اپلیکیشن های VOIP مانند تلفن های معمولی به نظر میرسد و این یعنی یک دنیای جدید برای ارتباط های صوتی. و در پایان اینترنت اکسپلورر ۱۰ نیز به صورت پیشفرض درون ویندوز فون ۸ است با همان امکانات و امنیت نسخه دسکتاپ.

    مایکروسافت اعلام کرد هر نسخه از ویندوز فون ۸ با ۱۸ ماه پشتیبانی ارایه خواهد شد و از پاییز وارد بازار خواهد شد و از ۵۰ زبان مختلف پیشتیبانی می کند از جمله فارس و عربی. شرکت های سامسونگ، هووایی، نوکیا و اچ تی سی تلفن هایی با این سیستم عامل وارد بازار خواهند کرد. ویندوز فون هم اکنون ۱۰۰ هزار اپلیکیشن دارد اما باید منتظر سیل بزرگی از اپلیکیشن های ویندوز نسخه دسکتاپ روی آن باشیم.

    شما فکر می کنید حالا وضعیت مایکروسافت در مقایسه با اندروید و آی او اس چگونه است؟ معلومه همه به نام حاکم بزرگ تعظیم.

    من یه کم بستنی یخی با نون حصیری اضافه می خوام.

  8. Goyban می گوید

    البته دکتر خیلی وقته دیگه تغییر ip برای اپل استور لازم نیست
    حتما جیلبریک کنید و با این نرم افزار کار کنید
    خیلی باحاله البته یکی از دوستانمون یه برنامه شبیه instaloous هستش و طرز کارش واقعا جالبه
    دکتر بهتره اونم معرفی کنید:
    Appspider
    از سورس repo.insanelyi.com
    میتونید نصبش کنید

  9. عابدی می گوید

    البته به نظر من دریافت اپ ها از اپ استور خیلی هم کار سختی نیست. شاید مثلا اول کار اندکی سخت باشه ولی فقط همون اول کاره بعد از اون به راحتی میشه به هزاران اپ به راحتی دسترسی داشت و دور زدن تحریم هم فقط واسه همون مرحله اوله. ضمن اینکه برای استفاده از اپ استورهای متفرقه باید جیلبریک انجام داد که به نظرم برای این دست افرادی که شما گفتید به مراتب سخت تر از اون دور زدن تحریم ها باید باشه.

    البته اپ استورهایی مثل سیبچه هم انصافا به دردبخور هستند و من به شخصه برای اشنایی با اپ های ایرانی استفاده کردم ازش. ممنون از بابت معرفیش

  10. رضا می گوید

    بد نیست در رابطه به مشکلات مایکروسافت اینج هم یه نگاهی بندازیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5