اسرار آیکون‌های اپل

16

دقت اپل در طراحی محصولاتش، حتی در ریزترین و نامرئی‌ترین اجزای آن، گاه شکلی وسواس‌گونه به خود می‌گیرد. این میزان توجه حتی شامل حال آیکون‌های اپ‌های اصلی و پیش‌فرض هم می‌شود.

شاید تصور کنیم این آیکون‌ها به خودی خود، تفاوتی با آیکون‌های مشابه دیگر ندارند، اما اگر دقت کنیم، می‌بینیم که هر یک آنها به تاریخچه اپل و محصولات و ارتباطات این شرکت، اشاره دارند.

در اینجا 10 آیکون را که در محصولات اپل از آنها استفاده می‌شود، انتخاب می‌کنم تا با بررسی آنها متوجه شوید که هر یک از آنها چه رازی را در خود پنهان کرده‌اند.

1- آیکون اپلیکیشن یادداشت یا Notes در نگارش شیرکوهی سیستم عامل مک: ظاهرا این آیکون یک برگ یادداشت معمولی است. اما نه! این آیکون حاوی قسمتی از متن آگهی مشهور «متفاوت بیندیش» است.

Notes

در مورد این کارزار تبلیغاتی، پیش از این در یک پزشک به صورت مفصل نوشته‌ام. اگر نخوانده‌اید، توصیه می‌کنم، بخوانید.

2– آیکون TextEdit که از نگارش لئوپارد به بعد مک از آن استفاده می‌شود با وضوح بیشتری متن آگهی «متفاوت بیندیش» اپل را نشان می‌دهد.

TextEdit

3- آیکون All My Files در نگارش شیر کوهی مک هم در لبه‌های کاغذها، قسمت‌هایی از متن آگهی متفاوت بیندیش را نشان می‌دهد.

All My Files

4- آیکون Find My Friends، به شکل چرم دوخته‌ای است که بافت آن خیلی خوب، بافت چرم را تداعی می‌کند. چرا اپل این آیکون را با بافت چرم طراحی کرده است؟ این کار چه لزومی داشته است؟
بحث‌های زیادی در مورد این آیکون در میان علاقه‌مندان اپل صورت گرفت، اما به طور خلاصه می‌توان گفت که هدف اپل، ایجاد یک حس و حال خوب، توأم با آسایش و رفاه برای کاربران در هنگامی است که قصد دنبال کردن دوستان خود را دارند.

Find My Friends

5- اپلیکیشن موسیقی آی‌فون و آی‌پاد تاچ را که دیده‌اید؟ هیچ می‌دانستید که آیکون هنرمندان در این اپلیکیشن در واقع نیمرخ «بونو»، خواننده گروه U2‌ است؟

اپلیکیشن موسیقی, آی‌فون, آی‌پاد تاچ

اپلیکیشن موسیقی, آی‌فون, آی‌پاد تاچ

6- آیکون اپلیکیشن کی‌نوت Keynote: در این آیکون، سندی روی میز دیده می‌شود که آدم تصور می‌کند که مربوط به گزارش مالی سه ساله چهارم شرکتی باشد، اما این سند در واقع به ترانه‌ای اشاره دارد که هنرمندی به نام دونکان شیک اجرا کرده و نسخه موزیکال یک نمایشنامه آلمانی بود.

اپلیکیشن کی‌نوت ,Keynote

علت توجه اپل به این هنرمند خاص این است که او این نمایشنامه را در یکی از اپل استورها در سال 2007 اجرا کرده بود.

یکی از سیاست‌های تبلیغاتی اپل این است که نشان بدهد هنرمندان و دانشمندان چگونه از محصولات اپل استفاده می‌کنند، در این راستا در این صفحه نشان داده شده است که این هنرمند چگونه از محصولات اپل بهره می‌برد.

7- آیکون نقشه، نشاندهنده موقعیت ساختمان مرکزی اپل در کاپرتینو است.

نقشه, ios

8- در سیستم عامل مک، آیکون شبکه ویندوز، با شیطنت انتخاب شده است، چرا که صفحه آبی مرگ ویندوز را نشان می‌دهد!

آیکون شبکه ,ویندوز

9- این هم آیکون برنامه iCal است، اما چرا این آیکون هفدهم جولای را نشان می‌دهد؟ به خاطر اینکه این برنامه در تاریخ 17 جولای سال 2002 در جریان رونمایی از نسخه 10.2 مک موسوم به جگوار معرفی شد.

 آیکون ,برنامه iCal

10- در آیکون برنامه میل روی تمبر مهر شرکت اپل را می‌بینیم.

میل

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
16 نظرات
  1. مستضعف می گوید

    لطفا اشتباه تایپی سه ساله چهارم را به سه ماهه چهارم تصحیح فرمایید.
    ضمنا مرگ بر سیاست های مالی انحصار طلبانه اپل بالا گران فروشی«قیمت تمام شده به قیمت فروش» محصولاتش و فشار بر کارگران بدبخت چینی

  2. Samsung می گوید

    Brilliant

  3. طاها می گوید

    خیلی جالب بود.ممنون بخاطر همه مطالب جالب و پر محتوایی که میگذارید

  4. نیما می گوید

    واقعا جالب بود
    ذوق و علاقه به هدف در این اقدامات موج میزنه

  5. آرش... می گوید

    بسیار زیبا بود. ممنون

  6. سارا می گوید

    سلام دکتر
    من یه سوال خیلی مهم ازتون دارم که نمی دونم می تونین کمکم کنین یا نه !
    هفته دیگه دوستم از امریکا به ایران میاد و می خواستم ببینم اگه به اون سفارش بدم که واسم آیفون 4s بیاره این گوشی تو ایران جواب میده؟ یعنی رجیستر و سیم کارت و چیزای دیگه ای که من بلد نیستم ! می خوام ببینم اصلا این کار عقلانی هست یا نه؟
    چون قیمت اونجا با ایران خیلی فرق میکنه
    میشه منو راهنماییم کنید تا دیر نشده
    پیشاپیش خیلی تشکر می کنم
    ایمیل من sara.777@gmail.com هست

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      آنلاک فکتوری بخره، مشکلی نداره.

  7. سعید می گوید

    سلام خیلی جالب بود.
    البته فکر میکنم مورد هشتم بیشتر شبیه صفحه نصب ویندوز XP باشه تا صفحه آبی مرگ ویندوز

    1. vqh می گوید

      خیر! اگه دقیق نگاه کنی ابتدای خط اول نوشته:
      ….a fatal error

  8. جعفر یه چش می گوید

    مستضعف. مملکت آزاده هر کس جنس رو هر قیمتی میخواد میفروشه. آدمها هم حق انتخاب دارن. شما پول نداری و در حسرت محصولات اپلی بحث دیگه ای هست. جریان گربه که دستش به گوشت نمیرسید. در ضمن وضعیت کارگرهای چینی هم مستقیما به دولت چین (رفیق شفیق خودتون) و سیاست هایش بر میگرده نه اپل.

  9. aryan می گوید

    بی شک بهترین و جالب ترین مطلب سایت برای من بود

  10. Miran می گوید

    آدم اگه عاشق باشه توی خشت خام هم عکس رخ یار میبینه…

  11. عرفان می گوید

    من دقت و ظرافت طراحی های اپل رو قبول دارم.
    ولی این مواردی که ای مقاله ی theNextWeb بهش اشاره کرده به غیر از اون مورد آیکن چرمی نشاندهنده هیچ ظرافت خاصی نیست.
    استفاده از متن یکی از تبلیغات خوب اپل در چند آیکن اپل
    یا استفاده از تاریخ release یک محصول و یا آدرس پستی و مهر اپل و … چیز خاصی نیست واقعن. و احتمالن فقط در چشم یک اپل زامبی Apple Fanboy به اون شکل دیده میشه.

  12. هادی می گوید

    حال داد

  13. فرشید می گوید

    …مربوط به گزارش مالی سه ساله چهارم شرکتی باشد…
    سه “ماهه”

  14. سعید می گوید

    کاری با تعصب روی مارک اپل ندارم ولی مطمئنا کیفیت بالاتر و پیشرو بودن، این حق رو برای صاحب امتیازاون به وجود میاره که قیممت بالاتری برای محصولاتش پرداخت بشه، همین موضوع نه تنها در مورد اپل بلکه در تمام صنایع از جمله خودروسازی باعث میشه که قیمت و کیفیت خودرویی مثل رولز رویس قابل مقایسه با خودروهای دیگه نباشه…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5