با کمک مایکروسافت دنیا را پر از برچسب‌های رنگی اطلاعاتی کنید!

61

به دنیای پیرامون خود نگاه کنید، در روزنامه‌ها آدرس سایت روزنامه چاپ می‌شود و از خوانندگان خواسته می‌شود که وارد سایت شوند و از امکانات سایت استفاده کنند یا در آنجا نظر بگذارند. روی اعلانات و آگهی‌هایی در و دیوار معابر هم شماره موبایل و تلفن و آدرس سایت‌های مؤسسات و اشخاص نوشته شده است، روی کارت‌های ویزیت هم همین طور.

در همه این موارد، صاحب روزنامه یا آگهی‌دهنده یا ارائه‌کننده کارت ویزیت دوست دارد که مخاطبش هر چه زودتر به سایتش برود یا با او تماس بگیرد.

اما خودمانیم، حتی اگر کنجکاو شده باشید و یا دوست داشته باشید که وارد سایت مورد نظر بشوید، تنبلی و یا خستگی کار روزانه باعث می‌شود آدم حوصله وارد کردن آدرس سایت مورد نظر را در مرورگر موبایل نداشته باشد.

آیا راهی وجود دارد که بتوان این روند را تغییر داد؟

سیستم برچسب مایکروسافت، یک طرح انقلابی برای دگرگون کردن این وضعیت است که علاوه بر حل این مشکل، امکانات بسیار بیشتری هم در اختیار می‌نهد.

حتما بارکدهای روی اجناس را دیده‌اید و مشاهده کرده‌اید که با اسکن کردن آنها اطلاعات مربوط به قیمت و میزان فروش وارد سیستم فروشگاه‌ها می‌شود و بهای کلیه اجناس خریداری شده توسط هر مشتری به سرعت محاسبه می‌شود.

به شیوه مشابهی مایکروسافت با سیستم برچسب خود، در واقع خواسته است که بارکدهای اطلاعاتی را بر روی آگهی‌ها، روزنامه‌ها، کارت‌های ویزیت یا محصولات تجاری قرار بدهد.

فرض کنید که می‌خواهید کارت ویزیتی چاپ کنید و شماره تلفن و آدرس سایت خود را در آن قرار دهید. شما می‌توانید به جای روش مرسوم، با قراردادن یک برچسب اطلاعاتی همین کار را انجام بدهید.

حالا چطور گیرندگان کارت ویزیت، متوجه اطلاعات نهفته در آن می‌شوند؟!

خیلی ساده! با یک نصب یا اپلیکیشن که برای آیفون و اندروید و گوشی‌های ویندوزی و شاید گوشی‌های سیمبین در دسترس است، گوشی آنها برچسب‌خوان می‌شود. آنها می‌توانند با گرفتن دوربین گوشی، جلوی برچسب، به سرعت پی به اطلاعات مندرج در آن ببرند، به این ترتیب شماره شما وارد لیست تماس گوشی آنها می‌شود یا به صورت خودکار از طریق مروگر موبایل وارد سایت شما می‌شوند یا اطلاعات مورد نظر شما را مشاهده می‌کنند.


حالا بیایید، امکاناتی که برچسب مایکروسفات می‌تواند در اختیارمان بگذارد، با هم مرور کنیم و مثال‌هایی بزنیم:

1- شما یک روزنامه دارید. می‌خواهید خواننده‌ها یک آلبوم عکس را در سایت ببینند، یا مثلا به پادکست مصاحبه شما با یک شخصیت مشهور در سایت، گوش کنند. با گنجاندن یک برچسب، می‌توانند مطمئن باشند که شمار بیشتری از خواننده‌ها وارد بخش مورد نظر می‌شوند.

2- شما یک آگهی چاپ کرده‌اید، به جای نوشتن اعداد شماره موبایل خود، برچسب می‌زنید و هر کسی در کوچه و بازار باشد، در صورت تمایل با گرفتن گوشی جلوی آگهی، به صورت خودکار می‌تواند با شما تماس بگیرد.

3- شما صاحب یک سینما هستید و پرده تبلیغاتی یک فیلم را جلوی سینما آویزان کرده‌اید، می‌توانید اطلاعات مربوط به فیلم یا ساعات اکران آن را به صورت برچسب در پرده تبلیغاتی بگنجانید.

4- شما محصول تجاری خاصی تولید می‌کنید و می‌خواهید پیام تبلیغاتی خود را در آن بگنجانید یا کاری کنید که مشتری‌هاتان وارد سایت شما شوند و از سایر محصولات شما مطلع شوند، باز هم می‌توانید برچسب روی محصول بگذارید.

5- شما ناشر یک کتاب هستید و دوست دارید خوانندگان کتاب اطلاعات چندرسانه‌ای در مورد کتاب بگیرند یا اینکه وارد فروشگاه آنلاین شما بشوند و کتاب‌های دیگر شما را سفارش بدهند، برچسب واقعا می‌تواند جواب بدهد.


برای نصب اپلکیشن برچسب‌خوان کافی است که با مروگر گوشی موبایل خود به آدرس http://gettag.mobi بروید. بعد از نصب، تنها کاری که هنگام برخوردن با برچسب باید بکنید، اجرای اپ و گرفتن دوربین گوشی، در مقابل برچسب است! همین!

اما چگونه می‌توان این برچسب‌ها را ساخت؟ اگر علاقه‌مند هستید که برچسب خود را بسازید به اینجا بروید.

دقت کنید که شما انواع مختلف برچسب می توانید درست کنید، مثلا برچسبی که یک شماره تلفن در آن گنجانده شده باشد، یک آدرس اینترنتی یا یک پیام متنی خاص.

بعد از مشخص کردن نوع برچسب و ساختن آن، با کلیک بر روی render‌ می‌توانید، برچسب خود را بگیرید.

در اینجا انتخاب‌های متنوعی برای فرمت برچسب و الگوی آن دارید:

حالا، برچسب دانلود شده را باید در روی صفحه روزنامه، کارت ویزیت، آگهی یا محصول تجاری خود بگذارید و کار تمام است.

اما یک چیز خیلی جالب این است که مایکروسافت به شما آمار و ارقام مربوط به مخاطبان برچسب‌ها را می‌دهد. شما خیلی ساده می‌توانید بفهمید که چند نفر از طریق کدام نوع آگهی وارد سایت شما شده‌اند یا با شما تماس گرفته‌اند یا اطلاعات متنی را دریافت کرده‌اند. به این ترتیب شما می‌توانید برآوردی از میزان موفقیت برچسب‌های خود در جلب مخاطب هم داشته باشید.


سیستم برچسب مایکروسافت اولین بار در جریان CES 2009 رونمایی شد. شما اگر یک کاربر اندروید باشید، در سایت‌هایی که اپ‌های اندروید را معرفی می‌کنند ، حتما کدهای QR را دیده‌اید و شاید تصور کنید که برچسب مایکروسافت یک کلون همین سیستم QR است. اما واقعیت این سایت که مایکروسافت از فناوری جدیدی استفاده می‌کند که «بارکدهای رنگی پرظرفیت» خوانده می‌شوند. یکی از تفاوت‌های این سیستم، استفاده از پیکسل‌های مثلثی رنگی به حای پیکسل‌های مربعی است.

تفاوت اساسی دیگر این است که برچسب مایکروسافت همه اطلاعات را روی خود ندارد و برای دسترسی به اطلاعات شما به سرورهای مایکروسافت هدایت می‌شوید. مزیت این شیوه این است که می‌توان با یک برچسب به اطلاعات بسیار زیادی دسترسی پیدا کرد.

با دیدن این برچسب‌های ممکن است تصور کنید که به سبب رنگی بودن آنها، چاپ آنها روی نشریات سیاه و سفید یا آگهی‌ها ممکن است دشوار باشد. اما جالب است که اصلا لزومی ندارد که شما از برچسب رنگی استفاده کنید، تنها میزان روشنی پیکسل‌هاست که اهمیت دارد. بنابراین شما می‌توانید به راحتی از برچسب‌های مونوکروم هم بهره ببرید. یعنی اگر کیفیت چاپ طوری باشد که بتواند گرادیان عکس تک‌رنگ را رعایت کند، برچسب‌خوان‌ می‌توانند، به راحتی کارشان را انجام دهد.


به نظر من برای سیستم برچسب مایکروسافت، آینده بسیار خوبی می‌توان متصور بود. شواهد چنین چیزی را از الان می‌توان احساس کرد. مثلا همین امروز روزنامه USA Today استفاده از برچسب‌ها را شروع کرده است.

مرحله دشوار کار، آشنا کردن عامه مردم با این فناوری است. این کار هم زیاد سخت نیست. چون خود این برچسب‌های رنگی هر کسی را کنجکاو می‌کنند که از ماهیت آنها سردربیاورد.

بنابراین اگر شما در یک روزنامه یا مؤسسه تبلیغاتی کار می‌کنید یا تولیدکننده یک محصول تجاری هستید، توصیه می‌کنم برچسب‌ها را جدی بگیرید.


امتحان از خوانندگان: در پایان برای اینکه بدانم چند نفر از شماها واقعا این مطلب را کامل خوانده و پی به اهمیت آن برده است و در گوشی‌اش اپ مربوطه را نصب کرده،  امتحانی از شما می‌گیرم. بگویید این برچسب چه می‌گوید!!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
61 نظرات
  1. کامیار می گوید

    فوق‌العاده بود
    تگ هم ظاهرا Dialer بود، نسخه J2ME نمیتونه هنوز اینو باز کنه 🙂

  2. امیر می گوید

    دکتر جان ما رو امتحان می کنی!
    من هیچ کدوم از این کارایی که می گی نکردم
    ولی حدس می زنم سایت یک پزشک باشه!D:

  3. MMS می گوید

    این برچسب می گوید:
    (…)

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      بله درسته! برای اینکه بقیه خواننده‌ها هم آزمایش کنن، فعلا پاسخ‌ها درست را کامل منتشر نمی‌کنم! ممنون.

  4. بنیامین می گوید

    بذارید گوشی من دستم برسه تست میکنم :دی

  5. علی رازی می گوید

    خیلی بامزه بود..و جالبتر اینکه چه سرعت عمل خوبی داره.
    خیلی ممنون از این پست عالی
    (…)

  6. بابک می گوید

    (…)
    خیلی جالب بود فقط مشکلی که من داشتم این بود نمیدونستم در چه فاصله ای از برچسب باید گوشی رو بگیرم یکمی اذیت شدم تا فهمید

  7. نیما می گوید

    فوق العاده جالب بود
    چند وقتی میشه که در این مورد اطلاعات جزیی به دست آورده بودم که با مطلب جامع شما کامل شد . ممنون

  8. حامد می گوید

    جالب بود 😀
    شعر رو هم نمیگم تا دوستان خودشون امتحان کنن !

  9. sh می گوید

    دکتر سلام

    شعر پر معنایی بود 🙂

  10. حامد می گوید

    شعر زیبایی بود
    اما خوب این سیستم یه مشکلی هم داره که اونم اتصال به اینترنت هست که باز هم برچسب های دو بعدی و سه بعدی رو نسبت به اون برتری میده
    این برچسب در واقع بعد از اسکن شدن از دیتا بیس مربوطه اطلاعات رو فراخوانی میکنه و بعد نمایش میده و یا در مورد شماره تلفن ها به برنامه دستور تماس میده و یا اینکه مستقیم وبسایت رو باز میکنه
    هرچند در دنیای امروز ما اینترنت در دسترس همیشه هست اما خوب باید به فکر در دسترس نبودن اون هم باشیم
    من هنوز هم برچسب های بارکد دوبعدی رو ترجیح میدم چون در عین سادگی دنیایی از اطلاعات رو میتونه در بر داشته باشه
    نظر شما چیه؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      اصلا در دنیای امروز موبایل بدون اتصال به اینترنت متصور نیست. در مورد ما، شاید!

    2. سیامک می گوید

      اگر اتصال به اینترنت را قبول نکنید آدرس در هیستوری اپلیکیشن قابل دسترسی هست.

  11. حمید می گوید

    من مرده اون کشیدگی کمـــــــــــال ام!

  12. سیامک می گوید

    می فرمایند: …

    قبلا با بارکد پیشنهادی نوکیا خیلی کار کرده بودم که همون QR Code هست. نکته مثبت سیستم مایکروسافت سرعت فوق العاده بالا و ساپورت 1000 کارکتر در یک بارکد نه چندان پیچیده هست و نکته ای که شاید منفی باشد رنگی بودن آن و محدودیت های چاپ هست.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      شما کامنت خوبی گذاشتید که باعث شد من آزمایشی بکنم. برچسب را با یه برنامه ادیتور عکس، سیاه و سفید کردم و دیدم باز هم کار می‌کنه. خیلی جالب بود. پس از این لحاظ هم محدودیتی نیست!!

      1. سیامک می گوید

        خوب این دیگه عالیه …. متاسفانه در خونه به پرینتر لیزری دسترسی ندارم … اگر دوست داشتید تکمیل بشه روی پرینت لیزری و ابعاد کوچک هم تست کنید. (از لحاظ شیوه خاص پرینترهای لیزری برای ایجاد طیف خاکستری)

        1. سیامک می گوید

          خوب دکتر جان دوتا مسئله…
          اول اینکه نه تنها خاکستری بلکه مونو کالر هم کار می کند.
          http://www.istartedsomething.com/20090109/hacking-microsoft-tags-hccb-works-monochrome-too/
          و دوم اینکه اختلافات با سیستم QR در لینک زیر هست که می تونید به پست اضافه کنید.
          http://www.istartedsomething.com/20090108/microsoft-tag-microsofts-own-2d-barcode/

          ضمنا اجباری برای نمایش این کامنت نیست هر جور راحتید.

          1. علیرضا مجیدی می گوید

            خیلی ممنون. در یک پزشک من دقیقا دنبال همین نوع کامنتها هستم که ارزش افزوده به مقاله می‌دن و کمک می‌کنن نوشته بهتر بشه.

        2. علی رازی می گوید

          خود سایت امکان تهیه بارکد سیاه و سفید رو هم میده. نیازی به سیاه و سفید کردن با نرم افزار نیست.

          1. علیرضا مجیدی می گوید

            دقیقا در هنگام رندر کردن تصویر باید کدوم را انتخاب کنم؟

          2. سیامک می گوید

            Render my Tag in black and white در زیر تگ سایز

    2. حامد می گوید

      رنگی بودن فقط به جهت متفاوت بودنه
      خوب من با مدل سیاه و سفیدش بیشتر موافقم در مورد سرعت هم واقعن از بقیه سریع تر خوانده و پردازش میشه

      1. سیامک می گوید

        نمی تونه برای متفاوت بودن تنها بوده باشه .. با توجه به حجم دیتا (1000 کارکتر) و سادگی طرح ، از اختلاف رنگ و با آزمایش دکتر مشخص شد که کلا اختلاف طیف برای کد گزاری استفاده کرده…

  13. senaps می گوید

    خوب این سیستم زیاد هم جدید نیست!!
    اندو برای دریافت برنامه ها و بازی هاش،از سیستم بارکد مشابهی استفاده میکنه….ولی الان خیلی خوب تر شده که میشه اینجوری،اطلاعات بیشتر،یا به قول معروف لینک های جذاب تری داشته باشیم برای کالاهای مختلف…البته طبق معمول نیم میلیون سال دیگه توی خاور میانه،و یه میلیون سال دیگه توی ایران استفاده میشه!

  14. محمد شریفی می گوید

    تکنولوژی های ابداعی مایکروسافت بسیار عالی هستش ولی چون میخواد تقریبا کلا در انحصار خودش نگه دارتش خوب نیست مثلا تکنولوژی بارکد QR Code با توجه به محدودیتی که داره بیشتر مورد استفاده قرار میگیره.
    راستی جواب:
    دل گرچه درین باده بسیار شتافت ، یک موی ندانست ولی موی شتافت. اندر دل من هزار خورشید بتافت آخر به کمال ذره ای راه نیافت.

  15. حامد می گوید

    منظور من هم دقیقن در دنیای محدود و کشور خودمون هستش

  16. خیلی جالبه می گوید

    سلام دکتر
    آقا ما بلاخره نفهمیدیم برای اینکه برچسب رو تشخیص بده و بخونه حتما باید به اینترنت وصل باشی یا نه؟
    یعنی اگه نباشی نمیخونه؟
    اگه اینجوریه بدرد ما زیاد نمیخوره! حیف

  17. مهدی می گوید

    QR code در دنیای اندروید بسیار رایج‌تره:
    http://en.wikipedia.org/wiki/QR_Code

    برای مثال:
    http://slideme.org/en/application/facebook
    http://applanet.net

  18. حسین می گوید

    دل گرچه درین بادیه بسیار شتافت، یک موی ندانست ولی موی شکافت.
    اندر دل من هزار خورشید بتافت آخر به کمال ذره ای راه نیافت.

    بسیار جالب بود! اما چیزی که خیلی زیاد توجه من رو به خودش جلب کرد، سرعت اسکن فوق العاده اون بود. به طوری که بلافاصله که دوربین رو جلوی مانیتور قرار دادم، پیغام ظاهر شد!

    موفق باشید.

  19. مانی می گوید

    واقعا ایده ی جالبی هست منتها باید مد نظر داشت که این اپلیکیشن برای خیلی ها که نه موبایل درست و حسابی و نه اینترنت درست حسابی هست غیر قابل استفادست.
    ممنون

  20. امیر می گوید

    شعر زیبا و همینطور پست بسیار مفیدی بود
    سپاسگذار

  21. میم خ می گوید

    دل گرچه درین بادیه بسیار شتافت،
    یک موی ندانست ولی موی شکافت،
    اندر دل من هزار خورشید بتافت آخر،
    به کمال ذره ای راه نیافت.

  22. مسعود قیصری منوچهری می گوید

    سلام. من برنامه رو روی گوشی Nokia E5 که بر پایه‌ی Symbian S60 هست نصب کردم و بسیار عالی کار می‌کنه.
    اگر به قول شما با سیاه و سفید و یا منو کالر مشکلی نداشته باشه به نظرم جایگزین خوبی برای QR هست. ولی اگر فقط امکان استفاده از کدها به صورت رنگی باشه، احتمالاً نخواهد تونست جای QR رو که سیاه و سفید هست بگیره. البته خود رنگی بودنش، باعث زیبایی و جلب توجه افراد هم میشه.
    متن کد شما هم:
    دل گرچه درین بادیه بسیار شتافت ، یک موی ندانست ولی موی شکافت. اندر دل من هزار خورشید بتافت آخر به کمال ذره ای راه نیافت.

  23. jimiweber می گوید

    واقعاً چرا این نرم افزار رو برای دانلود با PC نذاشتن؟ سرعت اینترنت ایرانسل خیلی پائینه.

    1. امیرعباس می گوید

      بدون گوشی هم میشه دانلود کرد
      من برای نوکیا نسخه S60v5 رو از این لینک دانلود کردم

      http://www.gettag.mobi/downloads/sym60/TagReader_s60.sisx

  24. حمید می گوید

    من گوشیم ان82 هست ، خودش یه برنامه بارکد خوانی داره ، هر کاری کردم فایده نداشت

    نمی دونم من بلد نیستم یا چی؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      بار هر بارکدخوانی نمی‌شه این نوع برچسب را خواند. باید دقیقا همین را داشته باشید.

  25. سعید اکبرزاده می گوید

    من فهمیدم سه نقطست! :d
    شوخی کردم. چون بقیه احتمالاً کامل گفتن من فقط شروعش رو میگم : دل گرچه درین بادیه بسیار شتافت،

  26. سعید اکبرزاده می گوید

    اِ، راستی یه فکری به ذهنم رسید. روش خوبی برای تقلبه، نه؟ (بیا استفاده کاربردیش هم گفتم دیگه چی میخاین؟) :d

    1. لیلا می گوید

      عالی بود.ممنون

  27. tiger ice می گوید

    دل گر چه درین بادیه بسیار شتافت
    یک موی ندانست ولی موی شکافت
    اندردل من هزار خورشید بتافت اخر به کمال ذره ای راه نیافت
    ممنون اقای مجیدی

  28. مهدی می گوید

    درود به شما
    بسیار جالب بود
    البته مثل همیشه !
    ممنونم

  29. maryam می گوید

    سلام،

    من tagreader رو download کردم روی iphone .

    حالا terms of use میاد که وقتی‌ میزنم Done یه صفحه دیگه باز می‌شه و می‌خواد که با windows یه account درست کنم.

    آیا من مسیر رو درست میرم؟ بعد باید چی‌ کار کنم؟

    ممنون میشم شما یا یکی‌ از خواننده هائی که موفق شدن راهنمأییم کنین.

    1. maryam می گوید

      chera kesi be man javab nadad???

  30. jimiweber می گوید

    دست شما درد نکنه. ضمناً بگم که من همین لینکی که دوستمون فرستادن رو روی سیمبین S60v3 هم نصب کردم بودن هیچ مشکلی کار کرد.

  31. اشکان می گوید

    خیلی جالب بود
    مزیت دیگه ای هم که داره اینه که همزمان برنامش رو برای سیمبین هم بیرون دادن
    فکر نمیکردم اینقدر کارآمد و سریع باشه.
    جواب : دل گرچه درین باده بسیار شتافت ، یک موی ندانست ولی موی شتافت. اندر دل من هزار خورشید بتافت آخر به کمال ذره ای راه نیافت

  32. افشین می گوید

    تکمیلی:
    1) برچسب رنگی با سیاه و سفید مقداری فرق داره. برچسبی رو که رنگی ایجاد کردید، اگر دوباره سیاه و سفید ایجاد کنید میبینید که بزرگتر شده و مثلث های بیشتری داره.
    2) برچسب داخل خودش 1000 کاراکتر میتونه ذخیره کنه و اگر یک آدرس اینترنتی داخل این 1000 کاراکتر باشه و شما هنگام ساخت برچسب در سایت تایین کرده باشید که قراره یک آدرس اینترنتی رو وارد کنید مثلا انتخاب کنید که میخاین کارت ویزیت بسازین و فیلد مربوط به آدرس سایت رو هم پر کنید، و اگر استفاده کننده از برچسب بلافاصله لینک مربوط به ادرس رو انتخاب کنه (آدرس لینک رو مستقیم تایپ کنه نمیشه. باید خود لینک رو اجرا کنه) اونوقت در پروفایل برچسبی که شما در سایت ماکروسافت ساختید، تعداد کسانی که از طریق این برچسب روانه آدرس شما شدند ثبت میشه. پس ابدا نیازی نیست استفاده کننده از این برچسب دسترسی به اینترنت داشته باشه.
    ———–
    واقعا از همین جنبه های آی.تی بدم میاد. اینقدر پیچیده و پلیمری میشه که آدم گیج میشه. مثلا اون شبکه های اجتماعی مبتنی بر موقعیت یکی از گیج کننده ترین کاربردهایی از آی.تی هست که تاحالا دیدم. آدم چه قدر زندگی میکنه که بخواد با همه اینها آشنا شه، ببینه آیا به دردش میخورن یا نه، وارد زندگیش بکنه یا نه، چه قدر وقت بگذاره تا یاد بگیره باهاشون بخوبی کار کنه. نمیدونم آی‌پاد داشتین یا نه. یه نرم‌افزار ملعونی داره به نام آی‌تونز. یاد گرفتنش فیکس یک ماه طول میکشه… .

  33. شهریار می گوید

    دل گرچه درین بادیه بسیار شتافت…

  34. Omid می گوید

    تکنولوژی خیلی کاربردی هست . من روی گلکسی تب نصب کردم . و جواب هم :

    دل گرچه درین بادیه بسیار شتافت ، یک موی ندانست ولی موی شتافت. اندر دل من هزار خورشید بتافت آخر به کمال ذره ای راه نیافت.

  35. هما می گوید

    سایت جالب و پرمحتوایی دارید

  36. white می گوید

    ممنون . اینم اینجا به اشتراک گذاشتم
    http://www.khabarha.org/links/?ArticleId=2088

  37. amir می گوید

    سلام آقای دکتر. من قبلترها که به سایت شما می اومدم با IE9 مشکل نمایش ناقص کامنتینگ همراه بود. اما الان این مشکل رفع شده است. پیشنهاد می کنم نسخه ریلیز که جدیداً آمده یعنی آخرین نسخه را امتحان کنید.
    خوشحال می شوم یک پست درباره IE9 هم داشته باشید.
    با تشکر.

  38. بنیامین می گوید

    شعر قشنگی بود …

    ما خودمون کلی با اینترنت ایران مشکل داریم از اون طرف هم اونا تحریم میکنند بدتر میشه 🙁

    به خاطر اینترنته که من باید از مارکت های غیر مجاز استفاده کنم 🙁

  39. A می گوید

    خیلی عالی بود. مطمئناً با بالاتر رفتن کیفیت دوربین‌ها تعداد رنگهایی که در این برچسب‌ها به کار می‌رود بیشتر و ظرفیت هم بالاتر می‌رود. آنوقت خود این برچسب حکم یک رسانه‌ی ذخیره سازی کوچک را خواهد داشت که کاربردش (کاربردهای Offline) در آینده بیشتر خواهد شد.

  40. علی می گوید

    یه مطلب در مورد مایکروسافت تگ اینجا هم هست. خوبه بخونید. خیلی خلاصه به قابلیت هاش اشاره کرده.
    http://blog.ali1.ir/?p=322

  41. تیما می گوید

    سلام. ممنون. با اجازه با ذکر منبع منتشر کردم

  42. اتوبکلینک می گوید

    مطلب جالبی بود؟؟

  43. امیدرضا می گوید

    این برچسب میگوید:
    دل گرچه درین بادیه بسیار شتافت، یک موی ندانست ولی موی شکافت. اندر دل من هزار خوشید بتافت آخر به کمال ذره ای راه نیافت
    ممنون از پست به روز و مفیدتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5