کشتار بی‌رحمانه 3 میلیارد خوک توسط پرندگان عصبانی!

19

خوک‌ها تصورش را هم نمی‌کردند که اگر دست تعدی به تخم‌های پرندگان دراز کنند، با چنین واکنش شدیدی روبرو می‌شوند، طوری که تا به حال 3 میلیارد رأس از آنها کشته شده‌اند!

راستش خیلی وقت است که می‌خواستم چیزی در مورد بازی محبوب «پرندگان عصبانی» بنویسم. این بازی، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های گوشی‌های موبایل هوشمند است و توانسته به یک پدیده محبوب تبدیل شود.چه کسی فکرش را می‌کرد که این بازی ساعت‌های زیادی از وقت کاربران بیشماری را اشغال کند و آنها مشغول پرت کردن پرنده‌ها با تیر و کمان به سمت خوک‌ها شوند؟!

تا به حال، 12 میلیون کپی 99 سنتی از این بازی دانلود شده است و 30 میلیون نفر هم نسخه رایگان این بازی را دانلود کرده‌اند. رایگان بودن این نسخه‌ها به واسطه درج آگهی در آنها ممکن شده، که البته مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی‌کنند.

شرکت فنلاندی رویو Rovio، این بازی را ساخته است. پیتر وسترباکا، رئیس تیم توسعه واحد آمریکای شمالی شرکت رویو، برآورد می‌کند که این بازی هر روز 65 میلیون دقیقه از وقت مشتاقانش را به خود اختصاص می‌دهد! فقط برنامه‌های سطح بالا و محبوب تلویزیون‌های غربی، می‌توانند تا این میزان، وقت مردم را صرف خود کنند.

حتی کسانی که تبلت یا گوشی‌های موبایل لمسی ندارند، هم بی‌نصیب نمانده‌اند، روزی نیست که آنها از فراز شانه‌های بقل‌دستی خود در مترو، به این بازی نگاه نکرده باشند یا در مراسمی مثل هالوین به عروسک‌ها و ماسک‌هایی که به شکل این پرندگان عجیب غضب‌ناک ساخته شده‌اند، ننگریسته باشند!

فیلم‌ها، آلبوم‌های موسیقی یا شوهای تلویزیونی اندکی هستند که بتوانند در چنین مقیاس گسترده‌ای، محبوب و مطرح شوند، اما یک بازی موبایل ساده توانسته از پس چنین کاری برآید.

چند روز دیگر مصادف با سالگرد، به بازار آمدن این بازی است و جالب است بدانید که صدها نفر در سراسر جهان قصد دارند، این روز را گرامی بدارند و این روز را ملقب به روز پرندگان عصبانی کرده‌اند!

توماس وی -استادیار علوم کامپیوتر دانشگاه ویلونوا- عقیده دارد که در دوره و زمانه‌ای که مردم تحت فشار اقتصادی هستند، این بازی با با ارضای حسی مرکز لذت در مغز، می‌تواند برای دقایقی مردم را از فشار، رها کند. او عقیده دارد که بازی پرندگان عصبانی، در همان جایگاه بازی قدیم و جریان‌ساز «پونگ» است، یعنی به همان ترتیب که پونگ، تحولی در بازی‌های کامپیوتری ایجاد کرد، این بازی هم باعث روان شدن چرخ‌های فناوری موبایل خواهد شد. بایستی اعتراف کرد که خیلی از پیشرفت‌های فناوری کامپیوتر را مدیون، صنعت گیم هستیم، آیا گیم‌های موبایل تأثیرگذاری مثل پرندگان عصبانی هم می‌توانند جریان‌ساز شوند و مبدل به نقطه عطف شوند؟

شرکت رویو که در بالا صحبتش شد، در سال 2003، توسط 3 دانشجوی فناوری فنلاندی به نام‌های نیکلاس هد، جارنو واکواینن و کیم دیکرت، بنیان گذاشته شد، آنها به گیم‌های مبتنی بر گوشی‌های موبایل علاقه داشتند. از آن زمان به بعد، شرکت آنها 30 بازی روانه بازار کرده است، اما هیچ یک از آنها به اندازه پرندگان عصبانی موفق نبوده‌اند.


مایکل هد

مایکل هد – رئیس شرکت رویو- از همان ابتدا حدس می‌زد که این بازی محبوب شود، چرا که روزی زن‌عمویش را دید که فریفته بازی شده است و قرار مهمانی شامش را به هم زده تا یک ساعت را صرف این بازی کند!

اما با وجود این همه بازی موبایل، چرا این بازی خاص محبوب شد؟ عوامل موفقیت این بازی چه چیزهای بودند؟
رنگ و لعاب بازی، آرامش‌بخشی و ساده بودن یادگیری آن، از جمله عوامل موفقیتش بودند. دلیل دیگر موفقیت این بازی، مبتنی بودن بر آن فیزیک است، برای هر کسی جالب است که بتواند با تعیین درست زاویه پرتاب یک جسم، برد پرتاب را مشخص کند و درست به هدف بزند. عامل موفقیت دیگر این بازی این است که هر کس می‌تواند در فواصل کوتاه، یک مرحله از بازی را انجام بدهد، بنابراین وقتی کسی چند دقیقه در تاکسی است یا در حال صرف چای عصرانه است، می‌تواند یک مرحله از بازی را انجام بدهد. البته در این میان صداهای بازی هم بسیار جذاب هستند، چه کسی است که از صدای این پرندگان حین بازی یا صدای جالب خوک‌ها، بدش بیاید؟!

این بازی آنقدر محبوب شده که در «لیت لیت شو» هم صحبت از آن به میان آمد و حتی اشخاص مشهوری هم اعتراف کردند که این بازی را انجام می‌دهند.

به تازگی نسخه کریسمس این بازی هم وارد بازار شده است، تا کاربرانی که نسخه قبلی را به اتمام رسانده‌اند، بیکار نمانند و خبر جالب‌تر این است که نسخه دوم پرندگان عصبانی به کنسول‌های بازی وی، پلی استیشن 3 و ایکس باکس راه پیدا خواهد کرد. حتی رویو تصمیم دارد که بازی را برای ویندوز، فیس‌بوک و مرورگر کروم هم آماده کند! صحبت ساخته شدن فیلمی بر اساس پرندگام عصبانی هم به میان آمده است.

در حقیقت، پرندگان عصبانی آنقدر رویو را مشغول کرده‌اند که این شرکت مجبور به افزایش کارمندان خود شده است، این شرکت در حال حاضر 40 کارمند دارد و در آینده باز هم بر این تعداد افزوده خواهد شد!

بازی برای پلتفرم‌های مختلف موبایل مثل، سیمبین 3، میگو، آیفون و اندروید، عرضه شده است، بنابراین اگر تا به حال این بازی را تجربه نکرده‌اید، دست به کار شوید و با جستجویی در اینترنت، بازی را پیدا کنید و از آن لذت ببرید.

اما بد نیست در انتهای این پست ویدئوی بسیار جالبی در یوتیوب را ببیند که تا به حال بیش از دو میلیون بار تماشا شده است. در این ویدئو مذاکره صلح بین پرندگان و خوک‌ها به شکست منجر می‌شود. بگذریم از این مطلب که بعضی تعبیر سیاسی از این ویدئو و بازی هم پیدا کرده‌اند، پرندگان را جای مبارزین فلسطینی و خوک‌ها را جای اسرائیلی‌ها گذاشته‌اند و اراضی اشغالی را به مانند تخم‌های به یغما رفته می‌دانند!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر و لطایفی در مورد زندگی در اروپای شرقی

اروپای شرقی هنوز سنت‌های خاص خود را دارد و هنوز به اندازه بخش غربی مدرن نشده است و فرهنگ خاص خود را داراست.به همین خاطر ممکن است ما برخی از روندهای آنجا احساس نزدیکی کنیم.به تصاویر زیر بنگرید:آکوامن بعد از 2 هفته در بلغارستان…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
19 نظرات
  1. صادق علی آبادی می گوید

    ممنون جالب بود

  2. عمو هوشنگ می گوید

    دکتر جان کاش میشد یکی دوتا از اینا رو بخرم …
    کلی دلمون خواسته از اینا :
    http://shop.angrybirds.com/collections/birds

  3. حمیدرضا می گوید

    خوک‌ها نماد (زورگویی و قدرت طلبی) در قلعه‌ی حیوانات جرج اورول هستند. …خوکها پس ازپیروزی آرام آرام همان راهی را می‌روند که قبلن انسان‌ها رفته‌اند… در واپسین صحنه رمان معروف جرج اورول: قلعه حیوانات روایتی از نابودی تضادها در بلوک قدرت وجود دارد که اکنون در توصیف تضاد میان سوسیالیست‌ها و لیبرال‌ها بسیار بکار می‌رود. آنجا که حیوانات مزرعه جونز از پشت شیشه اتاق پذیرایی خوک‌ها را ایستاده بر دوپا می‌دیدند که جام‌های خویش را به سلامتی آدم‌ها و آدم‌ها به سلامتی خوک‌ها بلند می‌کردند و به هم می‌زنند. حیوانات مزرعه آموخته بودند که دوپا بد و چهار پا خوب است اما اینک‌خوک‌ها نیز بر روی دوپا ایستاده بودند. به گونه‌ای که تشخیص انسان از حیوان و حیوان از انسان ممکن نبود. داستان اورول به صراحت در مورد کمونیست‌هاست. کمونیست‌هایی که انقلابی علیه سرمایه‌داری برپا کردند و پس از مدتی همزیستی با سرمایه‌داران را برگزیدند و سپس خود سرمایه دار شدند. در داستان او می‌توان ردپای مارکس، لنین، استالین و تروتسکی را دید که هر یک در قامت خوکی توصیف شده‌اند. شوروی فرو پاشید اما پیش‌بینی ارول اینک نه فقط درباره کمونیست‌ها که پیرامون لیبرالیست‌ها و دشمنان آن‌ها نیز صادق است.

  4. علی می گوید

    جالب بود. سایت توانمندی دارید.

  5. اشکان می گوید

    وقتی اسم پست رو تو گودر دیدم اصلا فکر نمی کردم مربوط به یه بازی باشه !

  6. تورج می گوید

    سلام،
    از توی ایران چجوری دانلودش کنیم؟

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      گوگل کنید، مثلا من بازی را برای اندروید از فوروم هندهلد گرفتم.

  7. فناییان می گوید

    خدا وکیلی رفیقمون توی کامنت چی چی نوشته

  8. پادشاهی از بهشت می گوید

    من این بازی تو آیپادم دارم
    اگر از من میشنوین اصلا طرف این بازی نرین
    عجیب آدم معتادش میشه

  9. rouzbeh می گوید

    یکی از دلایلی که آیپدم رو نفروختم همین بازی عالی بوده

  10. مهدي می گوید

    سلام دکتر جان

    من می خوام این بازی رو رو PC اجرا کنم ولی نسخه مناسب رو هر چی گوگل کردم پیدا نکردم

    میشه بگید اصلا نسخه PC این بازی وجود داره که ما هم بیخودی وقت تلف نکنیم

    ممنون

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      نه، نسخه پی‌سی نداره.

      1. Saeed می گوید

        با سلام نسخه PC برای سال 2011 را میتونید از لینک زیر دانلود کنید
        http://s2.farashare.com/users/202/software/game/puzzle/Angry.Birds_p30download.com.zip

        پسورد : http://www.p30download.com

  11. محسن می گوید

    دکتر جان نام بامسماتر و معروف تر این بازی پرندگان خشمگین هست لطفا بیشتر گوگل کنید دی:

  12. شاهرخی می گوید

    ممنون از پستت

  13. حمیدرضا می گوید
  14. علی می گوید

    با گشایش مک اپ استور Mac App Store در 6 ژانویه، این بازی به قیمت 4.99 دلار (که گفته تخفیف 50 درصدی به مدت محدود است) برای مک هم عرضه شد و حالا مک تنها کامپیوتری است که با آن می‌شود این بازی را انجام داد. در مک اپ استور هم این بازی در صدر فهرست برنامه‌های پولی قرار دارد.

  15. بازارياب اينترنتي می گوید

    این بازی جزء معدود بازی هایی هست که وقتم رو میگیره ! واقعا اعتیاد آوره ! چندین بار پیش اومده که چند ساعت درگیر این بازی بودم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5