آمار و ارقام جالبی در مورد اینترنت

12

گاهی بد نیست که با زبان اعداد، مروری بر اینترنت داشته باشیم، پدیده‌ای که سخت وابسته‌اش هستیم:

1- اینترنت چقدر بزرگ است؟!
گوگل، تخمین می‌زند که در اینترنت 5 میلیون ترابایت، اطلاعات وجود داشته باشد که معالدل 5 میلیارد گیگابایت یا 5 تریلیون مگابایت است. از انجا که مغز انسان ظرفیتی حدود یک تا 10 ترابایت دارد، اگر متوسط ظرفیت مغز را 5 ترابایت در نظر بگیریم، اینترنت معادل ظرفیت مفز یک میلیون انسان است.

بیایید حجم اطلاعات اینترنت را طور دیگری معادل‌سازی کنیم تا تصورش برایمان آسان‌تر شود. یک ترابایت را می‌توان روی 212 DVD  یا 40 دیسک بلوری blue ray ضبط کرد. به این ترتیب برای ذخیره‌سازی کل اینترنت به یک میلیارد DVD‌ یا 200 میلیون دیسک بلوری نیاز داریم!

2-میزان دسترسی به اینترنت:
26.6 درصد از جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند. البته در قاره‌ها و مناطق مختلف میزان دسترسی به اینترنت متفاوت است. در آمریکای شمالی سه چهارم مردم، در استرالیا و اقیانوسیه 60 درصد، در اروپا، پنجاه درصد، در آمریکای لاتین و منطقه حوزه کارائیب، 32 درصد، در خاورمیانه 29 درصد، در آسیا 20 درصد و در آفریقا 8 درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند.

3- ایمیل: هر روز 247 میلیارد ایمیل فرستاده می‌شود که البته 81 درصد آنها یعنی 200 میلیارد عدد از انها، اسپم هستند. به عبارت دیگر سالیانه 90 تریلیون ایمیل فرستاده می‌شود.

4- نبرد اینترنت و تلویزیون: 59 درصد آمرکایی‌ها به طور همزمان در هنگام دیدن تلویزیون از اینترنت هم استفاده می‌کنند. برآوردها نشان می‌دهد که اینترنت بیش از تلویزیون، وقت آزاد مردم را به خود جلب می‌کند.

5- اینترنت در زندگی نوجوان‌ها: نوجوان‌ها در آمریکا، هر هفته 31 ساعت آنلاین هستند. که 3.5 ساعتش را صرف چت می‌کنند. 2 ساعتش را صرف دیدن ویدئوهای یوتیوب می‌کنند. 2 ساعتش را صرف تماشای ویدئوهای مستهجن آنلاین می‌کنند. 1.5 ساعت را در سایت‌هایی می‌گذرانند که توصیه‌های تنظیم خانواده و پیشگیری از بارداری می کند. بیشتر از یک ساعت را در سایت‌ها جراحی زیبایی و پلاستیک می‌گذارنند و 35 دقیقه هم نکات مربوط به کاهش وزن و رژیم غذایی را در وب‌سایت‌های مربوطه مطالعه می‌کنند.

در مقام مقایسه، آنها تنها 4 ساعت را صرف انجام تکالیف تحصیلی می‌کنند!

6- در اینترتت 234 میلیون سایت و 126 میلیون وبلاگ وجود دارد.

7- حدود 30 درصد آمریکایی‌ها،6 درصد بریتانیایی‌ها، 5 درصد ژاپنی‌ها، 4 درصد برزیلی‌ها و کانادیی‌ها وبلاگ‌نویسی می‌کنند. 51 دصد وبلاگ‌نویس‌ها زن و 49 درصد آنها مرد هستند. 53 درصد وبلاگ‌نویس‌ها بین 21 تا 35 سال سن دارند و 20 درصدشان کمتر از بیست سال سن دارند.

8- هر ثانیه بیش از 28 هزار نفر کاربر اینترنت، مشغول مشاهده مختوای نامناسب ویدئویی هستند.

9- اینترنت موبایلی: 70 درصد کاربران اینترنت موبایلی، تنها زمانی که بیرون از منزل هستند، از اینترنت موبایلی استفاده نمی‌کنند، آنها در داخل منزل هم به از اینترنت موبایلی بهره می‌برند. 87 درصد کاربران اینترنت موبایلی، بیش از یک بار در روز به اینترنت متصل می‌شوند و البته 50 درصد کاربران هم بیش از 5 بار در روز از اینترنت موبایلی استفاده می‌کنند. 81 درصد کاربران در هر نوبت اتصال به اینترنت موبایل، بیش از 15 دقیقه وب‌گردی می‌کنند. 60 درصد کاربران هم به منظور استفاده از شبکه‌های اجتماعی از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

10- چرا از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند؟!
16 درصد برای سرگرمی، 10 درصد برای رسیدن به انواع و اقسام اطلاعات، 13 درصد برای مقاصد اقتصادی و مدیریت امورات مالی و بانکی، 34 درصد برای استفاده از سرویس‌های پیش‌پرداخت و 5 درصد برای گیم و خرید.

11- توییتر: توییتر 105 میلیون کاربر دارد.
فیس‌بوک
بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد.
تخمین زده می‌شود که یوتیوب بین 120 تا 124 میلیون کاربر داشته باشد که معادل یک سوم کل جمعیت آمریکاست.

12- هر دقیقه، از شش میلیون صفحه فیس‌بوک بازدید می‌شود که معالدل 37.4 تریلیون مرور صفحه در سال می‌شود.

هر ماه 2.5 میلیارد عکس در فیس‌بوک آپلود می‌شود.

13- هر ماه، کاربران اینترنت 12.2 میلیارد ویدئو تماشا می‌کنند. فقط در آمریکا، به تنهایی، در هر ماه 924 میلیون ویدئو در سایت hulu مشاهده می‌شود.

14- هر روز 50 میلیون توییت انحام می‌شود. در سال 2007، تعداد توییت‌ها روزانه تنها 5هزار تا بود، در سال 2008، این عدد به 300 هزار و در سال 2009 به 2.4 میلیون رسید.

امروزه در هر ثانیه 600 توییت انجام می‌شود!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
12 نظرات
  1. misssdandelion می گوید

    چه آمار جالبی مرسییییییییییی

  2. رضا قربانی می گوید

    دوست داشتم این رو.
    دوست داشتم روی همون اینفوگرافی این متن رو پیاده می کردم که جذاب تر هم می شد

  3. رضا قربانی می گوید

    البته آمارها یک مقدار قدیمی هستند. مثلا فیس بوک همین چند وقت پیش 500 میلیون کاربر را رد کرد.

  4. Godfather می گوید

    تمام اینها آمار گوگله؟ مثلا نوجوانان آمریکایی کار دیگه ایی نمیکنند . یا اینقدر آمارش ناچیزه که ذکر نشده ؟

  5. Hesam می گوید

    امار جالبی بود ممنون

  6. فاطمه اشراقي می گوید

    لام
    مرسی بابت مطالب عالیتون
    پیروز باشید

  7. جاوید می گوید

    اینترنت جهان دوم انسان هاست .

  8. آرمان می گوید

    مخم سوت کشید

  9. saeed می گوید

    cool…..

  10. قربانی- دایکندی می گوید

    آمار وحشتناکی است اگر اینگونه پیش برود به گمانم انترنت همه ای مغز هارا قبضه خواهد کرد.
    درضمن این آخرین آمار از نفوذ انترنت نیست با شکل گرفتن تکنولوژیهای جدید وسهولت بیشتر دسترسی به انترنت گمانم شدت نفوذ این غول روز بروز سیر تصاعدی پیدا خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5