با تأمل «باز»بازی کنید: مشکلات امنیتی سرویس تازه گوگل

49

خوانندگانی که از چند سال پیش وبلاگم را دنبال می‌کننند، می‌دانند که گوگل و سرویس‌های جذابش، سوژه‌‌هایی است که من هیچگاه و در هیچ شرایط از دست نداده‌ام. همواره در این وبلاگ نوشته‌هایی در مورد جی‌میل، گوگل ریدر، گوگل ارث و … را خوانده‌اید.

به تازگی گوگل سرویس جدید را در جی‌میل به راه انداخته است به نام Buzz، این سرویس ابزاری برای ارتباط شما و افرادی است که با آنها ایمیل رد و بدل می‌کنید. این سرویس سبکی کاملا شبیه فرندفید دارد، به عبارت دیگر شما می‌توانید:

– هر چیزی به نظرتان می‌رسد، بنویسید و عکس و لینک هم به آن اضافه کنید.
– این نوشته را، دوستان شما می‌بینند،، آنها می‌توانند با «لایک» زدن، به نوشته شما اظهار علاقه کنند یا کامنتی برای آن بگذارند.
– شما می‌توانید نوشته را عمومی کنید تا همه آن را ببینند، یا خصوصی
private کنید، تا فقط دوستان شما بتوانند آن را ببینند.
– شما می‌توانید، نوشته‌های توییتر و وبلاگ، ویدئوهای یوتیوب، عکس‌های پیکاسا و مطالب به اشتراک گذاشته شده گوگل ریدر را وارد «باز» خود کنید تا دیگران آنها را ببینند.

اما من از همان نخستین دقایقی که کار با «باز» را شروع کردم، احساس کردم، یک جای کار می‌لنگد:

1- گوگل باز، کپی بی‌شرمانه فرندفید بود! شما را نمی‌دانم، ولی من اصلا از سرویس‌هایی که کپی تمام‌عیار سرویس‌های مبتکرانه دیگر باشند، خوشم نمی‌آید! گوگل حتی اگر در صدد بود، یک سرویس با کارکرد مشابه بیافریند، باید خلاقیت‌های جدیدی می‌داشت که متأسفانه نداشت.

2- علاقه ندارم، سرویس ایمیلم بیش از حد شلوغ و پیچیده شود. بله! امکانات و ویژگی‌های بیشتر چیز بدی نیست، اما هر چیزی حدی دارد و گاه در سادگی سرویس‌های مثل توییتر می‌توان به آرامش بیشتری دست یافت.

خوب! با وجود این دو مورد باز هم با خودم فکر کردم که «باز» گرچه چیز فوق‌العاده‌ای نیست، اما شاید برای خیلی‌ها که محیط فرندفید را تجربه نکرده‌اند، چیز جالبی باشد، به علاوه بیشتر بودن آلترناتیوهای ارتباطی هم چیز نیکویی است.

کمی گذشت، من یکی دو نوشته کوتاه در «باز» نوشتم و بعد از آن ایمیلی حاوی دشنام دریافت کردم، راستش مدتها بود، فحشی دریافت نکرده بودم! از متن ایمیل هم متوجه نشدم که شأن نزولش چیست، اما حدس زدم که یکی از افرادی که در فهرست تماسم بوده و با روحیات و سبک فکری من آشنا نیست، دچار سوء تفاهم شده است.

اما همین مسئله باعث شد که به این فکر بیفتم که نگاه ژرف‌تری به «باز» بیندازم! خوب از این قسمت تازه اصل مطلبی که در این پست می‌خواهم به ان اشاره کنم، شروع می‌شود:

راستش وقتی کار با «باز» گوگلی را شروع می‌کنید، از همان اول کار، گوگل کسانی را که قادر به دیدن نوشته‌های شما خواهند بود و کسانی که شما می‌توانید نوشته‌هایشان را ببینید، برایتان انتخاب کرده است، یعنی همان دنبال‌کننده‌ها و دنبال‌شونده‌های شما را! گوگل این افراد را از میان کسانی که بیشتر با آنها ایمیل رد و بدل کرده‌اید و یا با آنها چت کرده‌اید، برمی‌گزیند.

خوب! مشکل چیست؟ شاید این مسئله خوب باشد، از اول کار شما کلی دوست و آشنای قدیمی را خواهید داشت و می‌توانید از دل تنگتان برایشان بنویسید!

اما، نه!! این طورها نیست، چرا که:

1- شما ممکن است از ایمیل خود هم برای تماس‌های کاری و اداری استفاده کنید و هم برای کاربری عادی اینترنت. تصور کنید که حواستان نباشد و استادتان در لیست دنبال‌کننده‌های شما قرار بگیرد و نوشته‌های خودمانی شما را ببیند. به علاوه ممکن است گوگل به شیوه مشابهی کسانی که مدتهاست با انها به هم زده‌اید را در لیست شما قرار داده باشد و آنها باز قادر به دیدن نوشته‌ها و اشتراکات شما باشند!

2- اگر کسی به پروفایل شما سر بزند، می‌تواند افرادی که شما دنبالشان می‌کنید و افرادی که شما را دنبال می‌کنند، ببیند. او متوجه می‌شود که شما با این افراد مراوده ایمیلی قبلی داشته‌اید!

آیا این قضیه شما را نگران نمی‌کند؟! فرض کنید، رئیستان به ناگاه متوجه شود که شما با یکی از افراد شرکت رقیب به مبادله ایمیل پرداخته‌اید، تصور کنید که محتمل است چه زوج‌هایی، متوجه چه حقایقی بشوند! باز هم اگر تخیلتان را به کار بیندازید، متوجه مشکلات امنیتی فراتر از این هم خواهید شد!

شوربختانه هنگامی که کاربر، کار با «باز» را شروع می‌کند، هیچگونه هشداری در مورد این قضیه به او داده نمی‌شود، اگر گوگل همان اول کار به روشنی به کاربران باز می‌گفت که دنبال‌شونده‌ها و دنبال‌کنندگان بر چه مبنایی انتخاب شده‌اند و ار خاطرنشان می‌کرد که این افراد برای دیگران قابل رصد هستند، هر کاربر می‌توانست تصمیم بگیرد که چه کار کند.

به گمان من گوگل بعد از اینکه سرویس «ویو»ش به توفیق جدیدی دست نیافت در ارائه سرویس تازه «باز» عجله کرده است.

اما نگران نباشید، شما می‌توانید، در پایین صفحه ایمیلتان با کلیک بر روی turn off buzz خیالتان را راحت کنید! ولی اگر نمی توانید از باز صرف‌نظر کنید باید فهرست دنبال‌شونده‌ها و دنبال‌کنندگانتان را به دقت بررسی کنید.

پی‌نوشت: خوشبختانه گوگل متوجه این مشکلات امنیتی شده است و در وبلاگ رسمی خود راه حل‌هایی اراده کرده است.

شما می‌توانید با ویرایش پروفایل خود و با برداشتن تیک کنار Display the list of people I’m following and people following me، اجازه دهید که لیست دنبال‌کننده‌ها و دنبال‌شونده‌های شما، برای عموم به نمایش درآیند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
49 نظرات
  1. رضا.ب می گوید

    البته شاید برای فرهنگ ما ایرانیان این مسائل حساس‌تر به‌نظر بیاد. اما در کل مشکل امنیتی به‌حساب می‌اید. و گوگل اینجا از صدوپنجاه‌میلیون عضو خودش به‌نوعی سوءاستفاده و استفاده ابزاری جهت کنار زدن رقباش کرده. که البته بعید نیست این مشکلات با ارائه ایده‌هایی که قابل پیش‌بینی هم هستند برطرف میشه.

  2. امید می گوید

    نکته هوشمندانه ای رو اشاره کردید.

  3. يك دانشجوي پزشكي می گوید

    خیلی خوب بود.ممنونم.

  4. کمانگیر می گوید

    مرحبا.

  5. رضا می گوید

    در هر پروفایل یه قسمت هست به نام: Display the list of people I’m following and people following me که کارش مشخصه چیه. منتهی به صورت پیش فرض تیک خورده که باید تیکش برداشته بشه. ولی خب این پیش فرض در خیلی جاها خطرناکه.
    یه مشکل اساسی که وجود داره اینه که تمام بازها میریزه تو پروفایل گوگل. و این خیلی بده.

  6. روشنک می گوید

    شما محتاط ترین و محافظه کارترین آدمی هستید که تا به حال نوشته هاش رو خوندم . با یه نگاه گذرا به نوشته های وبلاگتون میشه فهمید چقدر نگران زندگی خصوصیتون هستید . شما هر چقدر هم که بخواید اتاق خواب خصوصیتون رو توی اداره و شرکت و دانشگاه مخفی کنید باز هم نمی تونید همه درزها و پنجره ها رو نابود کنید . پس بهتره با خیال راحت همونطوری که دوست دارید زندگی کنید و همونطوری که زندگی میکنید خودتون رو نشون بدید . روش شما رو به هیچ کارمندی مخصوصن توی ایران پیشنهاد نمی کنم چون ایرونی ها به اندازه کافی پنهان کار و چند شخصیتی و دروغ پرداز هستند . من یه راه حل بهتر دارم به صورت دو توصیه به دو نوع از افراد :

    ۱ . برای محافظه کارها و ظاهراً بچه مثبتا :

    طوری زندگی کنید که اگر آشکار شد از خودتون و در برابر دیگران شرمنده نشید !

    برای آدمایی که منفی یا مثبت همیشه خودشونن :

    شما هیچ رازی برای پنهان کردن ندارید ! خوش به حالتون ! شما نیازی به توصیه ندارید .

    یک زندگی که همه رازهاش فاش شده باشه مثل یه زندگی بدون راز می مونه ! اونوقته که مردم یا دست از سرتون بر میدارن و میرن پی کارشون و گرنه هر وقت که بهتون نزدیک میشن یا از حسادت دق می کنن یا اعصابشون خورد میشه یا بهتون تبریک میگن ! ..

    1. باربارا می گوید

      روشنک خانم موافق شما نیستم
      خیلی چیزها زاییده فرهنگه
      همیشه هم پنهان کاری ناشی از زشت بودن عمل نیست بابت خیلی چیزهای دیگه در فرهنگ خفه وبسته ایه که خیلی از ابتدایی ترین اعمال هم ممنوعه حالا نری تو نخ (…) و اینا چون خیلی چیزهای دیگه هم هست که نباید باشه
      هیچ اشکالی هم نداره انسان همیشه رازی برای پنهان کردن داشته باشه.

  7. رامین می گوید

    ما که آفش کردیم این باز ه کپی شده از روی فرندفیدو…مطلبی بس مفید و هوشمندانه ای بود!مرسی

  8. مصطفی می گوید

    با سلام و تشکر از وبلاگ جالبتون.
    فکر می کنم برخی از دغدغه هایی که مطرح کردید رو گوگل همین تازگی ها بهش اشاره کرده و راه حلشون رو گفته. یک نگاهی به این لینک بندازید:

    http://gmailblog.blogspot.com/2010/02/millions-of-buzz-users-and-improvements.هتمل

  9. هادی می گوید

    استفاده بدیم اساسی…

    یه زحمتی بکشین در مورد فرندفا که یه سرویس ایرانیه هم یه بلاگ بنویسین …

    مخلصیم

    یاعلی

  10. بابک می گوید

    میشه بگین چطور وارد جی میل میشین من چند روزه که نتونستم وارد بشم همه زندگیم بهم ریخته….
    اگه بگین ممنون میشم.

  11. دکتر ریتالین می گوید

    سلام. مطلب بسیار به جایی بود. من به شخصه اصلا به این ریزه کاریها توجه نکرده بودم. البته کلا با ایده فرندفید هم زیاد حال نکرده بودم چون بسیار وقت گیر بود و در حقیقت دوز (Dose) دنیای مجازی آدم رو بسیار بیشتر از حد نرمال می کرد!

  12. جعفر می گوید

    سلام منم همین دیروز فعالش کردم البته بعد از ۵ روز که جیمیل باز نمیشد
    با این اوصافی که گفتین بهتره منم برم ببندمش .
    خیلی ممنون اقای دکتر مطلب خوبی بود .

  13. حسين ميري می گوید

    متاسفانه گوگل داره خودش رو قاطی همه چی میکنه؟ نمیدونم بد جنگی رو راه میندازه و به ضررش تموم میشه چون دست توی همه کارا میبره… خیلی براش بد میشه…. اینو بخونین.. ..
    http://www.itteach.ir/1388/11/23/buzz-about-what-google-know/

  14. يك دانشجوي پزشكي می گوید

    یک سوال این که فرمودین ایمیلها توسط دیگران دیده می شه با اینکاری گفتین هم دوباره دیده می شه یعنی دوباره ایمیلها رو می تونن ببینن؟!یک قسمت پرایوت هم داره تو ارسال پست.

  15. نیما می گوید

    خوب شد که در این مورد نوشتی

    دیروز امتحانش کردم زیاد خوشم نیامد .
    من از ایمیلم انتظار دارم که همون ایمیل باشه .نه بیشتر .
    تقریبا همون چیزی که خودت گفتی دوست ندارم زیاد شلوغ بازی در بیارم

  16. آی‌سهیل می گوید

    خوب اول سلام، چون ما ایرانی هستیم و با ادب;
    در مورد سرویس‌های جدید هرکی برای خودش نظر و قانونی برای نحوه استفاده داره.
    شما رو نمیدونم ولی من از شلوغی بدم میاد! ولی از سرویس باز استقبال می‌کنم.
    به هیچ عنوان دلم نمیخواد ایمیلم شلوغ باشه به همین دلیل خیلی از امکانات جانبی جیمیلمُ خاموش کردم ولی با توجه به این که فرنفید تو ایران در دسترس نیست (!) چاره‌ای برام جز استفاده از باز نمیمونه!!
    بنده هم متاسف و متاسر این سرویس جدید گوگل شدم ولی این Government چاره‌ای برام باقی نذاشته!

  17. پسری از برج حوت می گوید

    خیلی عالی بود / سپاسگزارم
    منم همون روز اول آفش کردم ! نمیدونم چرا از همون اول از باز خوشم نیومد !

  18. یس می گوید

    ببینم چرا توی باز من، گودر رو نوشته بود عمومی در حالی که گودر من خصوصیه؟ کسی می دونه آیا همه فالوئرها تونستند گودر من رو از توی باز بخونند یا نه؟

  19. زهره می گوید

    خب می توان به راحتی لیست دنبال کننده ها و دنبال شونده ها را ابتدا ادیت کنید.

  20. رضا می گوید

    سلام ، چرا فکر می کنید که گوگل باز باید کپی یا شبیه یکی از شبکه های اجتماعی باشه ؟!
    یعنی این نظره شما به فکر مهندسین نابغه گوگل نرسیده و همین طوری برای دل خوشی یک سرویسی رو بدون هیچ گونه پردازشی روانه کردند و تمام ؟! بعید به نظر می رسه این طور باشه
    گوگل به خاطر این گوگل شده که همیشه متفاوت بوده و هیچگاه نخواسته چیزی رو کپی کنه . البته برخی از نکاتی که گفتید قابل تامل هستش . ولی بسیاری از اونها به سادگی قابلیت رفع شدن رو دارند. که گوگل با فید بک هایی که دریافت می کنه مطمئنا اونها رو رفع می کنه.

  21. sina می گوید

    سلام، به نکه جالبی اشاره کردید…
    در مورد بستن جیمیل به روی کاربر های ایرانی(تحریم) یا مسدود کردن جیمیل به جهت استفاده از ایمیل ملی!(فیلتر) چیزهایی شنیدم؟ قضیه چیه؟

  22. امین می گوید

    دکترجان “کپی بی‌شرمانه” را درست گفتید، یادتان باشد نسخه اولیه ویندوز هم “کپی بی‌شرمانه” مکینتاش بود! اما من شخصا فکر میکنم گوگل آینده ای متفاوت برای “باز” میبیند. اگرچه رقیب اصلی فعلی فرندفید است.
    و اما در مورد شلوغ شدن سرویس ایمیل! نگران نباشید! به نظر من (به عنوان مهندس IT)در آینده ای نه چندان دور شاهد خارج شدن آن از ایمیل خواهیم بود و buzz.googe.com را خواهیم دید. اما چرا “باز” در جیمیل آمد؟ به نظر من دلیلش این است برای رقابت با سلطان بی چون و چرای شبکه ها یعنی فیسبوک باید از یک سکوی پرتاب مناسب استفاده کرد. جیمیل 400 میلیون حساب کاربری دارد که 170 میلیون آن فعال هستند. این کار بازاریابی را خیلی راحت میکند.

  23. GAME4 می گوید

    البته گوگل هیچ موقع ابدا کننده فناوری نبوده ، فقط فناوری های موجود را به بهترین شکل اجرا می کند !!!!

    🙂

    1. فرشاد حاتمی می گوید

      کاملا درسته

  24. مهدی می گوید

    نقد حالبی نبود و تمام آنچه از آن ها به عنوان یک ایراد یاد شده بود دلایل احمقانه بود !

  25. صادق می گوید

    بابت تذکرات بجای شما ممنونم 🙂

  26. فرناز می گوید

    به نظر منی که فرندفید رو تجربه نکرده این کار گوگل جالبه
    اما آدم احساس امنیت نمی کنه
    چون الان خیلی ها منو توی گوگل تاکم اد کردن که من اصلا اونا رو نمیشناسم
    و این چندان خوب نیست
    ،
    نکته جالبتر اینکه همه گوگل ریدر و بلاگر و توئیترو فرندفید و غیره رو اونجا فعال کردن ، خب وقتی میان گوگل باز رو غیر فعال می کنن همچنان مطالب از توئیتر و جاهای دیگه به گوگل باز منتقل میشه و بقیه اونا رو می بینن
    بهتره قبل از غیر فعال کردن این سرویس گوگل ، سایت هایی رو هم که کانکت شدن رو غیر فعال کنن

  27. پویا کوشنده فر می گوید

    کاملا با شما مخالفم آقای دکتر
    به هر حال هر کسی نظری داره ولی دلایل منطقی جالبی نیستش چرا که شخص بایستی اینقدر عاقل باشه که کنترل سرویس هایی که از آنها استفاه میکنه رو داشته باشه وگرنه کلا شاید خیلی از سایتها این چنین به قول شما مشکل امنیتی داشته باشند.
    به هر حال ممنون.
    موفق باشید

  28. باربارا می گوید

    اتفاقا امروز به محض باز کردن جی میل این بوز یا باز جلوم ظاهر شد و سین جیم کرد و باخودم فکر کردم باز یه دنگ و فنگ دیگه واسه به نمیش درامدن انچه نمی خواهی خیلی ها ازین دست بخوونن یا بدونن خیال کردن اینجا مثل کشورهای خودشونه
    نمی دوننن ازهمه طرف کلا بگیر و ببنده(از جمله: عشقی: از طرف همسر و قوم و خویش. سیاسی از طرف دولت. نفرتی از طرف دوستان قطع رابطه شده وووووو…….

  29. آرش اژدری می گوید

    ممنون

  30. منیره می گوید

    فقط مسکل لیست دنبال شوندگان نبود. مشکل خود سایت ها هم بود …. مثلا خودم به شخصه دوست نداشتم همه ادد لیستم (که شامل دوستای دانشگاه و مدرسه و استادم و خانواده م میشن) توییتامو بخونن. البته من دیر متوجه شدم که همه چیز خودبه خود ادد شده
    بعد این ترن آف باز هم دردی دوا نمیکنه. در حقیقت سر توی برف کردن کبکه. اونا تو رو میبینن این تویی که اونا رو نمیبینی.

    دیروز دیدم گوگلل تو قسمت پروفایل امکان به کل پاک کردن باز رو هم گذاشته :
    http://is.gd/8EO6l -> Delete profile and disable Google Buzz completely

  31. حسين ميري می گوید

    یه خورده از نظر امنیتی خطریه ؟ اما این مطلب از نظر آموزشی مفید بود… .

  32. شهاب می گوید

    در دنیا کپی برداری بسیار مرسومه . . حتی برترین سایت های دنیا هم میتونن از ایده های دیگران استفاده کنن .
    البته این مهمه که ایده تو برای اولین بار اجرا بشه اما این هم مهمه که کسی که ایده رو اجرا میکنه چقدر بتونه در اون موفق باشه . . .
    بهر جال تا بوده همین بوده

  33. اردی می گوید

    بسیار عالی و جالب

  34. امین جباری می گوید

    با سلام خدمت یک پزشک
    خیلی وقت بود سری به وبسایتتون نزدم یه دو سالی میشه همیشه یادمه پست های عالی میزدین
    خسته نباشید

  35. امین جباری می گوید

    چرا یک پزشک دو ساله مطلب نمیزاره؟

  36. رضا حسینی می گوید

    بسیار عالی و جالب

  37. حسین مرادی می گوید

    مطلب جالبی بود

  38. عسل رضایی می گوید

    مطلب جالبی گذاشتین

  39. خالد رمضانی می گوید

    مطلب خوبیه و میتونید کاملتر هم بکنید

  40. drtamin می گوید

    سپاس از مطلب مفیدی که به اشتراک گذاشتید

  41. میلاد دوستی می گوید

    من هم به طور کلی به شخص، شرکت و یا سیستمی که خودش بهبود دائم می ده و رشد می کنه علاقه دارم. مثل سئو که شغلم هست.

  42. تکنولوژی می گوید

    مطلب بسیار جالبی بود ممنون

  43. neginrasan می گوید

    فرض کنید، رئیستان به ناگاه متوجه شود که شما با یکی از افراد شرکت رقیب به مبادله ایمیل پرداخته‌اید ایا واقعا کار منطقی و اخلاقی است ؟

  44. Rman HDR می گوید

    بسیار عالی

  45. مغز رایانه می گوید

    خیلی هم عالی بود

  46. marketerha می گوید

    بسیار عالی با همه این مشکلاتی که بیان کردین من فکر می کنم قابلیت جالبی رو گوگل اضافه کرده.

  47. دکتر میثم شکری ساز می گوید

    خیلی خیلی ممنون از سایت قدیمی 1 پزشک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5