اپرا، مرورگرتان را تبدیل به یک وب سرور می‌کند!

18

مدتی است که اپرایی‌ها، در پی آن هستند که ویژگی‌ جالبی را به مرورگر خود اضافه کنند، ویژگی‌ای به نام Unite. به کمک این ویژگی شما می‌توانید عکس، موسیقی و یادداشت به اشتراک بگذارید و حتی وب‌سایت و فوروم و تقویم بسازید. خوب! مسلم است که در زمانه وب 2.0 که همه چیز بر محور اشتراک می‌چرخد و سایت‌های متنوع اشتراک از پیش برای این کارها وجود دارد، پس اپرا با ویژگی Unite به دنبال چه چیزی است؟

تفاوت عمده در محل ذخیره‌سازی فایل‌هاست، محل ذخیره کلبیه فایل‌های به اشتراک‌گذاشته شده، هارد دیسک شماست! به عبارت دیگر Unite اپرا، کامپیوتر شما را به یک وب سرور تبدیل می‌کند.

بعد از دانلود نسخه جدید اپرا یعنی نسخه 10.10، می‌توانید ویژگی Unite را تست کنید.

در نخستین گام شما باید در صورت تمایل این ویژگی را فعال ‌کنید، سپس، نام کاربری و پسوردی برای خود برگزینید، اپرا به شما آدرسی اختصاص خواهد داد که کاربران اینترنت می‌توانند با مراجعه به آن فایل‌های به اشتراک گذاشته را ببینند.

در زمان فعال‌سازی Unite، شما می‌توانید سرعت دسترسی دیگران را به کامپیوتر خودتان محدود کنید. برای ما که اینترنت با پهنای باند کم داریم، این محدودیت ضروری به نظر می‌رسد. همچنین شما می‌توانید اپلیکیشن‌های Unite را خود از دید دیگران پنهان کنید و یا رضایت بدهید که هر کسی بتواند آنها را ببیند. در همین زمان شما باید فولدری برای اشتراک فایل‌های مورد نظرتان درست کنید.

بعد از این مرحله، شما بسته به تمایل خود، می‌توانید اپلیکیشن‌های متنوعی روی Unite خودتان نصب کنید. چند نمونه از اپلیکیشن‌های Unite:

– Media Player: وقتی این اپلیکیشن را نصب کنید، می‌توانید از هر جا و هر سیستمی، فایل‌های موسیقی موجود در فولدر اشتراکی خود را پخش کنید. بنابراین دیگر مجبور نیستید که تکه‌های موسیقی مورد علاقه‌تان را وارد موبایل یا آی‌پاد خود کنید. البته شما می‌توانید پسورد دسترسی به این قسمت را به دوستانتان بدهید تا آنها بتوانند مستقیما به موسیقی‌ها منتخب شما گوش کنند. همچنین شما می‌توانید کلا پسورد این قسمت را بردارید تا «همه» به موسیقی‌های شما دسترسی داشته باشند.

– File Sharing و Photo Sharing، اپلیکیشن‌هایی هستند که اجازه دسترسی شخصی، گروهی یا عمومی به عکس‌ها و فایل‌های منتخب می‌دهد.

– اما File Inbox، اجازه می دهد که دیگران فایل به کامپیوتر شما آپلود کنند. خوب! مواظب باشید دوستانتان ویروس به شما هدیه ندهند!

– Stream media به شما اجازه پخش زنده و به عبارتی Stream کردن ویدئو و صدا می‌دهد.

Unite ، اپلیکیشن‌های جالب دیگری مثل وایت‌برد مجازی، توییتر شخصی، ثبت فعالیت‌های ورزشی، مدیریت کارهای روزانه دارد. اپلیکیشن Fridge، هم به دوستان شما اجازه می‌دهد برای شما یادداشت بگذارند.

Unite به درد ما نمی خورد! پس می‌بینید که با Unite کارهای جالبی می‌شود انجام داد. اگر ما دسترسی به اینترنت پرسرعت داشتیم، مسلما با Unite تجربه‌های جالبی می‌توانستیم داشته باشیم. محدودیت سرعت اینترنت، باعث می‌شود نتوانیم به درستی از Unite استفاده کنیم. ما حتی برای دسترسی مطمئن و سریع به فایل‌هایمان از سیستم‌های دیگر با استفاده Unite مشکل خواهیم داشت، چون کار با آن مستلزم روشن بودن همیشگی کامپیوتر و یک سیستم همیشه متصل به اینترنت با سرعت خوب است.

اما تصور می‌کنم، عدم امکان بهره‌وری از یک فناوری نو، نباید باعث شود که درباره آن کنجکاوی نکنیم و بر دانشمان درباره آن نیفزاییم. به علاوه ما این امکان را داریم که از Unite کاربران خارج کشوراستفاده کنیم و از فایل‌هایشان استفاده کنیم!

Unite بی‌شک تحولی در اشتراک فایل‌ها پدید خواهد آورد. حتی ممکن است، Unite به خاطر مسئله اشتراک فایل‌های مشمول کپی‌رایت، با چالش‌های جدی مواجه شود. البته در آن صورت محکوم کردن اپرا بسیار دشوار خواهد بود، چون همه فایل‌ها روی هاردهای کاربران خواهند بود!

Unite ، باعث ارتباط ساده‌تر و مستقیم‌تری بین کاربران خواهد شد، چرا که آنها دیگر نیازی به سایت‌های اشتراک فایل نخواهند داشت. برای نخستین بار در تاریخ وب، آنها می‌توانند تنها به یاری مرورگر اپرا، چت کنند، روی وایت برد مجازی طرح بکشند، عکس و فایل و موسیقی تبادل کنند و تماشا کنند.

Unite شاید نقطه مقابل فناوری cloud‌، باشد. در فناوری cloud یا ابر صحبت از ذخیره فایل‌های کاربران بر روی سرورها است، در این فناوری کاربران تشویق می‌شوند که همه فایل‌های مورد نیاز خود را با استفاده از اینترنت پرسرعت روی سرورهای مرکزی آپلود کنند تا بتوانند از همه جا به آنها دسترسی داشته باشند. در فناوری ابر، حتی صحبت از پردازش ابری هم می‌شود. یعنی کاربرها به جای اینکه مجبور به نصب برنامه‌های کاربردی در کامپیوتر شخصی خود باشند، می‌توانند از برنامه‌های آنلاین استفاده کنند، مثلا برای پردازش عکس یا ویدئو یا ویرایش متون، از برنامه‌های آنلاین استفاده کنند. ایده ابر تا به آنجا پیش رفت که سر انجام گوگلی‌ها به این فکر افتادند که سیستم عامل اختصاصی خود را به نام کرومیوم به راه بیندازند، گوگل با این کار سیستم عامل را هم ابری کرد.

بنابراین Unite با ایده تبدیل مرورگرها و هارد کاربران به شبه‌سرور، می‌خواهد کار متفاوتی انجام بدهد. در دنیایی که در اطلاعات غوطه می‌خورد، مراد و هدف نهایی دسترسی به اطلاعات است، چه فرقی می‌کند که این کار با ابر باشد یا با Unite. Unite در سال‌های آینده در کنار دیگر شیوه‌های اشتراک، آلترناتیو جذابی خواهد شد.

اگر خودتان یا کاربر دیگری را می‌شناسید که Unite جالبی و پرمحتوایی دارد، لطفا معرفی کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
18 نظرات
  1. آرمین می گوید

    امکان فوق العاده جالبیه… مخصوصاً تبادل فایل ها بصورت مستقیم و امکانات جانبیش خیلی میتونه اشتراک گذاری رو راحت کنه مخصوصاً بین دوستانمون.

    تشکر بابت این مطلب مفید و کارآمد

  2. Alex می گوید

    خوبه، خیلی هم خوبه اما بنظر من نمی تونه با کروم مقابله کنه.

  3. هادی می گوید

    خیلی جالب بود. یه مشکلی که تکنولوژی ابر داره اینه که تمام اطلاعات کاربرها بر روی سرورهای مرکزی جمع میشه و این میتونه باعث هزار جور سوءاستفاده و همینطور باعث سلطه و دیکتاتوری در دنیای اطلاعات بشه. اما وقتی این اطلاعات پخش بشه هم ضریب امنیت هم بالا میره هم انحصار طلبی به وجود نمیاد.

  4. صادق می گوید

    باید جالب باشه. اما نمی‌دونم چرا کلاً با مرورگر اپرا نمی‌تونم راحت وبگردی کنم!

  5. میشل می گوید

    ممنون … خیلی مطلب خوبی بود … البته فکر می کنم فایرفاکس هم امکان مشابه داشته باشه

    1. Arin می گوید

      جالبه….
      معادل این تو فایرفاکس چیه( جناب میشل )؟

      1. میشل می گوید

        جناب آرین یه add-on هست توی فایرفاکس به نام POW اینم لینکش :

        https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3002

        همین Unite هست , منتها توی قایرفاکس …

  6. M.soliemani می گوید

    جالب بود منتها ما تو ایران هستیم، پس با این اخبار تنها می تونیم اطلاعات خودمونو بیشتر کنیم. نه اینکه خوشحال باشیم که از یک تکنولوژی جدید استفاده می کنیم… .

  7. خدادادی می گوید

    جالبه ولی استفادش واسه ما که اینترنت بدردبخوری نداریم تازه حجم دانلود و آپلودم محدوده(!!) سخته

  8. سينا می گوید

    ممنون از این همه اطلاعات جالب من سایت خودم رو با این روش راه انداختم
    اینم آدرسش
    http://sinax.farsico.operaunite

  9. احمد - وبلاگ رسانه می گوید

    اپرا از نظر امکانات و سرعت واقعا حرف های زیادی برای گفتن داره اما من هم با نظر مهدی در مورد اطلاعات خصوصی کاربران موافقم.

  10. Payam می گوید

    آدم رو کمی یاد ایده ساختار تورنت میندازه
    مشتاق شدم بدونم امکان شفارشی سازی سایت شخصی رو بر مبنای این سیستم داریم یا نه
    مثلا امکانش هست آی تیونز شخصی راه اندازی کرد و کسب درآمد کرد
    در اینصورت بقالیها جای سوپرمارکتها رو میگیرند 🙂
    سپاس از شما دکتر مجیدی
    موضوع کنجکاو کننده دنباله داری بود

  11. جیمی می گوید

    سلام دکی جون
    والا این اپرا سرش درد میکنه از وقتی که موزیلا و نت اسکیپ کشیدن کنار اپرا میخواد خودی نشون بده بگه ما هم هستیم،اما من اینی که شما گفتی رو تست نکردم .حتما امتحان میکنم
    من فقط از نسخه موبایل اپرا خوشم مییاد اخه پروکسی فعال داره خیلی باحاله ……..!!!

  12. حامد می گوید

    سلام مطلبی در مورد سورس(کلیک راست/source) و inspect element از اپرا میخاستم ….ممنون میشم برام میل کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5