Revolutionary Road و بازخوانی‌های یک ترانه

11

دیدن تریلر یک فیلم باعث شد که این پست نوشته شود.

انگار همین دیروز بود که یکی از دوستان زنگ زد و من را دعوت کرد که با هم بنشینیم و «تایتانیک» را که تازه دستش آمده روی یک نوار VHS ببینیم. سال، سال 97 بود و تب تاتانیک همه جا را گرفته بود. دیگر در کوچه و خیابان می‌توانستی خیلی‌ها را پیدا کنی که مثل دی‌کاپریو از وسط فرق باز کرده‌اند! ترانه اصلی فیلم را در همه جا می‌توانستی بشنوی، مجله‌های سینمایی و خانوادگی و زردنامه‌ها، همه پر شده بودند از عکس و توصیفات فیلم.

11 سال بعد از تایتانیک، هنرپیشه‌های اصلی این فیلم یعنی «لئوناردو دی‌کاپریو» و «کیت وینسلت» در یک فیلم دیگر به نام  Revolutionary Road با هم هم‌بازی می‌شوند. فیلمی که البته اصلا شکوه ظاهری تایتانیک را ندارد و قرار است در 26 دسامبر امسال، اکرانش شروع شود.

«سام مندس» -کارگردان فیلم «زیبایی آمریکایی»- کارگردانی این فیلم را برعهده دارد. این فیلم بر اساس یک رمان هم‌نام، نوشته «ریچارد ییتس» Richard Yates، ساخته شده است و کشمکش‌های یک زوج را در دهه 50 به تصویر می‌کشد.

تریلر را می‌توانید با جستجویی ساده در یوتیوب و دیگر سایت‌های اشتراک ویدئو، پیدا کنید و ببینید.

اما در ویدئوی تریلر این فیلم، ترانه‌ای نسبتا قابل توجه شنیدم که من را واداشت، با جستجویی نام ترانه و خواننده آن را پیدا کنم.

ترانه اصلی فیلم Revolutionary Road، توسط «دیمیتری تیموکین» و «ند واشنگتن»، نوشته شده است، نام این ترانه Wild Is the Wind است و آنقدر محبوب از آب درآمده که بارها توسط خوانندگان مشهور بازخوانی شده است.

نخستین بار «جانی متیس» در سال 1957 این ترانه را برای فیلمی به نام Wild Is the Wind خواند، فیلمی که در آنتونی کویین یکی از بازیگران آن بود.

اما نسخه‌ای از ترانه که از آن در فیلم Revolutionary Road استفاده شده است، توسط «نینا سیمونه» خوانده شده است. Wild Is the Wind توسط خوانندگان مشهور دیگری مانند «باربارا استریسند»، «جورج مایکل» و«دیوید بووی» بازخوانی شده است که شنیدن هر یک از این اجراها، لطف خاص خود را دارد.

متن ترانه را می توانید در اینجا بخوانید. با دنبال کردن لینک‌ها، می‌توانید، نسخه‌های مختلف ترانه را دانلود کنید و بشنوید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
11 نظرات
  1. brief-encounter می گوید

    ترانه با صدای باربارا استریسند رو بیشتر دوس داشتم.
    مرسی.

  2. ریتزیک می گوید

    من اجرای جورج مایکل رو بیشتر دوست دارم…
    شما خودت کدومو بیشتر دوست داری؟؟
    راستی با توجه به شناختی که از سلیقه ات پیدا کردم بهت تک آهنگ ریلیز شده ی دایدو بنام Look No Further از آلبوم safe trip homeرو پیشنهاد می کنم که داون لود کنی از وب سایتش..
    آلبوم 3 نوامبر ریلیز میشه 🙂

  3. Bahram می گوید

    Cat Power has a nice version too.

  4. sh می گوید

    چقدر عالی بود.سرشار از احساس خوشایند و…. من هم با صدای باربارا را فعلا شنیدم (چون دیر وقت است پس بقیه را فردا اظهار نظر میکنم)ممنون جناب دکتر.

  5. رضا می گوید

    تا جایی که یادم هست دی کاپریوی زمان تایتانیک اصلا برام جذابیتی نداشت ولی دی کاپریوی این روزها فوق العاده اثرگذار هستش.

  6. تنهاترین می گوید

    خیلی نوستالژی بود خیلی زیااااااااااااد

  7. آگالیلیان می گوید

    این اجرا از Cat Power هم واقعاً شنیدنی‌یِ:
    http://www.fileden.com/files/2008/8/5/2036331/Wild%20is%20the%20wind.mp3
    اگر خواستید با کیفیت بالاتر هم گوش کنید، این‌جا http://musicmp3.spb.ru/ جستجو کنید.

  8. هومن می گوید

    زیبا بود دکتر جان …

  9. حمیدرضا می گوید

    من چرا نمیتونم هیچکدوم از این لینک ها رو دانلود کنم و ارور میده! 🙁

  10. كيوان می گوید

    درود و خسته نباشید
    با احترام به نظر شما ، فکر میکنم این فیلم حرفای بیشتری برای گفتن داشت جدا از آهنگش

    سپاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5