در فرندفید و شبکه‌های اجتماعی محافظه‌کار باشید!

17

آیا در فرندفید و شبکه‌های اجتماعی دیگر بی‌محابا لینک ارسال می‌کنید، لایک می‌زنید و مطلب منتشر می‌کنید؟ هر جای دنیا که باشید که این کار می‌تواند، عواقبی برای شما در پی داشته باشد!

طبق بررسی‌های که اخیرا انجام شده است، دست‌کم یک پنجم مدیران استخدام شرکت‌ها از اطلاعاتی که به وسیله جستجو در شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورند، برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.

اخیرا سایت CareerBuilder.com پژوهش جالبی انجام داده است، در این پژوهش 3169 نفر از مسئولان استخدام شرکت‌ها پرسش‌نامه‌ای را پر کردند، با بررسی این پرسش‌نامه‌ها معلوم شد که 22 درصد آنها برای بررسی ویژگی‌های متقاضیان استخدام، پروفایل آنها را در مای‌اسپیس و فیس‌بوک، بررسی می‌کنند. در تحقیق مشابهی که دو سال پیش انجام شده بود، این عدد، تنها 11 درصد بود.

بر اساس نتایج این تحقیق، 34 درصد مسئولان استخدام، متقاضیان کار را صرفا به خاطر چیزهایی که در پروفایل آنها می‌بینند، رد می‌کنند! 9 درصد آنها هم قصد دارند در آینده چنین کاری کنند.

حتما از خودتان می‌پرسید که مگر در پروفایل‌های کاربران چه چیزهایی پیدا می‌شود؟!

پاسخ:
– در پروفایل 41 درصد متقاضیان کار، اشاره شده است که سیگاری هستند یا الکل می‌نوشند.
– 40 درصدشان عکس‌ها و اطلاعات حساسیت‌برانگیز منتشر می‌کنند.
– 29 درصد آنها حتی در محیط مجازی هم مهارت‌های ارتباطی پایین دارند.
– 28 درصدشان در مورد رؤسای سابق بدگویی می‌کنند.
– از اطلاعات به دست آمده از پروفایل‌ها، مشخص می‌شود که 27 درصد متقاضیان کار در مورد مهارت‌های شغلی‌شان دروغ می‌گویند.
– 22 درصد آنها ابراز نظرهای نژادپرستانه یا حاوی توهین‌های جنسیتی و مذهبی منتشر می‌کنند.
– 22 درصد آنها از نام‌های کاربری نامناسب استفاده می‌کنند.
– 21 درصد آنها به نحوی مرتبط به اعمال غیرقانونی هستند.
– 19 درصد آنها اطلاعات محرمانه شرکت قبلی را منتشر می‌کنند.

بنابراین پیداست که مسئولان استخدام به طرز افزاینده‌ای، نگران نوشته‌ها، عکس‌ها و ویدئوهایی هستند که جویندگان جوان کار در مورد آنها منتشر خواهند کرد، آنها همچنین از اعتیاد آنها واهمه دارند.

اما همیشه فعالیت‌های آنلاین اشخاص در شبکه‌های اجتماعی باعث دردسرش نمی‌شوند، چرا که با بررسی این شبکه‌های و با دیدن نیمه پر لیوان، می‌توان پی به ویژگی‌های مثبت متقاضیان کار هم برد. با بررسی پروفایل‌های کاربران می‌توان افراد دارای ویژگی‌های مثبتی مانند مهارت‌های ارتباطی، ذهنیت خلاق، علایق مثبت و آنهایی را که بیشترین تطابق با کار مورد نظر را دارند، پیدا کرد.

عاقلانه است که در شبکه‌های اجتماعی مطالبی را که نمی‌خواهید همگان از مطلع شوند، فقط به صورت خصوصی برای دوستان خودتان قابل مشاهده کنید.

منبع: Dailly Tech


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
17 نظرات
  1. وفا می گوید

    این که حُسن محسوب میشه
    لاقل بزار ملت صداقت رو تو این جور جاها تمرین کنن، شاید به جاهیای دیگه ی زندگی شونم بکشه و جهان از قسمت عمده مشکلاتش رهانیده بشه.
    نه؟

  2. مسعود می گوید

    چند وقت پیشهم فکر کنم خود شما یک اخطار داده بودید در همین رابطه .

  3. مسعود می گوید

    آره خوب آدم همین جاهاست که خودشو لو می ده !
    راستی دکتر امروز داشتم پیج رنک وبلاگ هارو چک می کردم یهو دیدم مال شما 4 شده ! راستش خیلی شکه شدم و این درحالی هست که این روزها شما فعال تر هم شدی نسبت به قبل !!
    در هر صورت …
    http://www.people.blogfa.com

  4. صندوقک می گوید

    بسیار جالب بود اما بحق معمولا در فضای مجازی آدم بیشتر خودش است تا در دمیای حقیق اما با اینکار احتمالا افراد بسمت کشاندن نقاب واقعی به مجازی تعجیل می کنند.

  5. صادق می گوید

    خدا رو شکر که هنوز مسئولین استخدامی ما به اینجاها نرسیدند!

  6. خیلی مطلب جالبی بود!
    خدا را شکر که:
    1- 99 و نیم درصد مدیران ایرانی هنوز اسم فرندفید را هم نشنیده‌اند.
    2- مدیرانی که از فرندفید و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، عمراً به خاطر این مسایل از این تکنولوژی‌ها استفاده کنند!
    3- بند پ آن‌قدر قوی هست که دیگر احتیاجی به این جور بررسی ها نیست!

  7. شهاب حنفی(یاسین) می گوید

    ما که فارسی می نویسیم، وقتی هم که بریم اونور باز فارسی می نویسیم.
    حالا یکی بیاد به این مدیر ایرانی توضیح بده اینترنت چیه! فیس بوک و فرند فید پیش کش.

  8. مانی می گوید

    چقدر خوب که اورکات و فیس بوک فیلتر شدن. مدیرای ما حتی اگه از اینترنت یه کم سر در بیارن، عمراً بتونن از پس فیلتر بر بیان.

  9. فارکس می گوید

    خوشبختانه جای نگرانی نیست. زیرا اکثر مدیران ما هنوز حتی آدرس ایمیل ندارند یا هنگام اعلام ایمیل به دیگران، در ابتدای آن www اضافه می کنند!

  10. sh می گوید

    بنده اگر بخواهم نظرم را اعلام کنم نظر تمام دوستان را در این پست تایید و تکرار می کنم.ممنون جناب دکتر.

  11. شقایق می گوید

    خوبه! حداقل توی نوشته های خبری غیر ایرانی “بشنویم” ملاک استخدام یک انسان خصایص خوب انسانی اونه نه روابط فامیلی و مدراک جعلی و ازدحام ریش و تعدد انگشترهای عقیق و دکمه هایی که یقه رو به دهن آدم وصل میکنن و بوی گلاب که از صد کیلومتری باعث سرگیجه میشه و …
    آره، شنیدنش هم لذت بخشه…

  12. محمد می گوید

    دکتر جون این تیتری که زدی پاک کردن صورت مسئله ست! بهتر نیست تو پروفایل هامون تو مای اسپیس و فرفر و بلاگر راستش رو بنویسیم تا اینکه برای حفظ آبرو (ی احتمالی!) خودمون رو جور دیگه ای جلوه بدیم؟!
    البته در مورد ایران که اصلا قضیه قابل بحث نیست…! حرفی که یاسین زده بهترین مدعاست!

  13. خاطره می گوید

    یاحق

    سلام،وبلاگ جذاب و پرباری دارین.به من هم سر بزنید.

    یاعلی…

  14. جوزی می گوید

    عالیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5