کلون‌های توییتر، بهتر از خود توییتر!

10

مقدمه:
1- بعد از موفقیت بی‌نظیر سایت لینک‌پراکنی دیگ، صدها سایت مشابه یا اصطاحا -کلون- برای آن ساخته شد، آن هم به زبان‌های مختلف و در موضوعات مختلف. من در پست «دیگستان جهانی» تعدادی از این کلون‌ها را معرفی کرده‌ام.

2- بعد از موفقیت سایت یوتیوب، کلون‌های زیادی برای آن ساخته شد که تعداد کمی از آنها را در این پست معرفی کرده‌ام.

3- اما دیگ و یوتیوب، هیچ کدام در مقابل کلون‌های خود کم نیاوردند. جدا اگر بخواهید ویدئویی آپلود کنید و امکان آپلود داشته باشید، یوتیوب را ترجیح می‌دهید یا یکی از کلون‌هایش را؟! تعداد دفعات داون شدن دیگ و یویتوب بسیار کم و قابل قبول بوده، به خصوص اگر پهنای باند بسیار زیادی را که این ابرسایت‌ها، باید داشته باشند، در نظر بگیرید.

4- اما می‌رسیم به سایت میکروبلاگینگ بسیار موفق  توییتر. این سایت گرچه بسیار موفق بوده است، اما همین موفقیت و جلب کاربران بسیار زیاد، باعث شده در مقابل سیل توییت‌ها، سر تعظیم فرود آورد و دیگر روز و ساعتی نیست که این سایت با مشکل فنی مواجه نشود.

مایکل ارینگتون نویسنده وبلاگ معتبر تک کرانچ در این پست، نگرانی‌ها و سؤالاتش را در مورد معماری ضعیف سایت توییتر مطرح کرده است. او در پی‌نوشت این پست نوشته است که مدیران سایت توییتر چندان پاسخگو نیستند و پاسخ سرراستی به سؤالات اون نداده‌اند.

با این مقدمه می‌رسیم، به اصل بحث: طبیعی است که در شرایطی که توییتر کاربرانش را هر روز بیشتر از روز قبل می‌رنجاند، در شرایطی که خود من یکی دو روز است، توییت مستقیم در فرندفید را به توییت کردن در توییتر ترجیح می‌دهم! و در شرایطی که کاربران خواهان اضافه شدن ده‌ها ویژگی نو به توییتری هستند که برخلاف دیگر سایت‌های وب دویی، پا به پای کاربران خود پیش نمی‌رود، طبیعی است که کلون‌های توییتر جاذبه زیادی پیدا کنند.

Plurk، یکی از همین سرویس‌های میکروبلاگینگ است که امروز وقتی تستش کردم، خیلی نظرم را جلب کرد. گفته می‌شود که Plurk مخفف Peace, Love, Unity, Respect, Karma است! (صلح، عشق، اتحاد، احترام و سرنوشت)

plurk.gif

– بعد از ثبت‌نام در Plurk، نخستین چیزی که جلب توجه می کند، ظاهر کاربرپسند آن است. توییت‌ها یا درست‌تر بنویسم، پلرک‌های شما، به نحو بسیار زیبایی روی یک خط زمان یا timeline به نمایش درمی‌آیند.

– از فناوری Ajax به وفور در این سایت استفاده می‌شود.

اشتراک ویدئوهای یوتیوب و عکس‌های آپلود شده در سایت‌هایی مثل tinypic، به آسانی صورت می‌گیرد.

– یک ویژگی برتر این سایت، داشتن اسمایلی است! البته مسلما این اسمایلی‌ها به خوبی اسمایلی‌ها فرضی بسیار متنوع توییتر نیستند و نخواهند بود!

– شما می توانید پلرک عمومی یا خصوصی کنید یا اصلا برای خودتان پلرک کنید!

– می‌توانید خیلی سرراست برای پلرک‌ها، کامنت بگذارید. می‌توایند همه کامنت‌های یک پلرک را به آسانی دنبال کنید و مثل توییتر محتاج قدرت کارآگاهی خود نباشید!

– می‌توانید گذاشتن کامنت را برای یک پلرک خاص خودتان، ممنوع کنید.

– هر چقدر فعال‌تر باشید، سایت نمره بیشتری به شما می‌دهد. اینطوری می‌توانید به نمره بیشتر خود بنازید! (Karma points)

می‌توانید،‌ دوستان خودتان را به گروه‌هایی تقسیم کنید. به این ترتیب هر وقت پلرک می‌کنید، می توانید انتخاب کنید که پلرک برای یک دسته به خصوص فرستاده شود. مثلا می توانید دوستان خود را به دو دسته آشنا و کمتر آشنا یا بلاگر و غیربلاگر تقسیم کنید.

کاش فرندفید، این سایت را به مجموعه سایت‌هایی که پوشش می‌داد، اضافه می‌کرد!

من در پلرک!

نسخه موبایل پلرک


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
10 نظرات
  1. حاجاقا می گوید

    سلام
    من اضافه کردم!!!
    به عنوان یک وبلاگ نشانی اکانتم رو توی پلارک گذاشتم، اضافه شد.
    بعدش هم رفتم توی گوگل خوان‌ام، آر اس اس ش رو اضافه کردم!!!

  2. بابک می گوید

    ممنون از معرفی دکتر جان. اتفاقآ من هم اون پست ارینگتون رو خوانده بودم.

    وبلاگستان در چند روز آینده:
    پلرک را عشق است….
    توییتر خیانت کار بود….
    توییتر مزخرف و وقت گیر است….
    شبکه اجتماعی پلرک راهی به سوی جهانی شدن….

  3. دل‌زده می گوید

    ممنون دکتر. مرسی که یه اعتیاد دیگه هم به اعتیادهامون اضافه کردید. ولی انصافا قبلیا تریاک بودن این خود اکسه!

  4. ali می گوید

    اینا خوبه ولی اگه میخواین با اس ام اس اونم تو ایران پیام بفرستی viwio.com خوبه

  5. ali می گوید

    “کاش فرندفید، این سایت را به مجموعه سایت‌هایی که پوشش می‌داد، اضافه می‌کرد!”

    کاری ناره فیدشو به فیدهای فرند فی مثل یه وبلاگ اضافه کن!

  6. واای دوباره یک اعتیادآور دیگه!

  7. صادق می گوید

    پلرک هم عضو شدم اما همون سادگی توئیتر رو بیشتر دوست دارم

  8. جاوید می گوید

    مشکلش اینه که خیلی برای اینگلیسی زبان ها طراحی شده…

  9. پاییز می گوید

    خوب و عالی همانند همه جهان دانش که شما زحمت گسترانیدن آن را میکشی. پیروز و سربلند باشید.

  10. امیر می گوید

    14خرداد 87! جالبه! بهتر نیست دکتر جان الان یه پست مخالف این پست بنویسید؟ تویتر الان خودش دیگه همه چیه!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5