مرد بی‌چهره: بیماری به خاطر اعتقاداتش اجازه عمل همانژیوم صورتش را نداد!

حدود 35 سال است که خوزه مستره Jose Mestre مبتلا به یک بیماری به نام همانژیوما Hemangioma  شده است، در این بیماری وریدها و مویرگ‌های بدن دچار تغیرات ساختاری می‌شوند. از هنگام تولد خوزه یک ضایعه پوستی به رنگ توت‌فرنگی روی لب بالایش داشت. اما هنگام بلوغ این ضایعه تغییرات کرد و شروع به بزرگ شدن کرد، طوری که بعد از چند سال وضعیت چهره خوزه را به کلی برهم زد.

ولی این بیمار با وجود تهاجم این بدخیمی به صورتش و بدشکلی فوق‌العاده‌ای که پیدا کرده است، به علت اعتقادات مذهبی از انجام جراحی خودداری می کند. او اجازه نمی‌دهد هیچگونه تزریق خونی در طی جراحی انجام شود، چیزی که جراحی را در مورد توموری با این ماهیت و یا این گستردگی زیاد، غیرممکن می‌کند.

سرطان، نخست در لب او تظاهر پیدا کرد و رفته‌رفته آنقدر وسعت یافت که اکنون اندازه آن به 40 سانتیمتر و وزن آن به 5.5 کیلوگرم می‌رسد. تومور، یک چشم او را نابینا کرده است و غذا خوردن را برای خوزه تبدیل به یک چالش دشوار روزانه کرده است. کم کم سرطان گستردگی بیشتری پیدا کرده است و اکنون پزشکان از مسدود شدن مجاری هوایی خوزه، واهمه دارند.

اما اکنون یک جراح برجسته صورت انگلیسی قصد دارد که خوزه 51 ساله را با استفاده از امواج ماورای صوت که خون را قبل از شروع جراحی در عروق خونی
صورت او منعقد می‌کند، مورد جراحی قرار بدهد، این کار باعث می‌شود که خونریزی طی جراحی کاهش پیدا کند و نیازی به تزریق خون پیدا نشود.

دکتر Loshan Kangesu جراح پلاستیک مشاور بیمارستان برومفلد و دکتر هاچیسون از بیمارستان سنت St Bartholomew او را مورد معاینه قرار داده‌اند.
دکتر هاچیسون امیدوار است که طی یک عمل جراحی 80 درصد تومور را بردارد و سپس اقدامات تکمیلی در مورد قسمت‌های دیگر درگیر مثل بینی و لب و زبان انجام دهد. او قصد دارد نخست به صورت آزمایشی یک ضابعه کوچک‌تر خوزه را با این شیوه عمل کند.

بیماری خوزه، او را تبدیل به یک چهره مشهور انگشت‌نما در لیسیون کرده است. او که به خاطر قیافه‌اش نه کاری دارد و نه همسری، هر روز از خانه‌اش در حومه لیسبون بیرون می‌آید و به یکی از میدان‌های اصلی شعر یعنی Rossio می‌رود ، جایی که باید نگاه‌های خیره و متعجب مردم را تاب بیاورد.

از زمان مرگ مادرش، خوزه به وسیله خواهر دوقلویش به شدت حمایت می‌شود، فردی که خوزه اعتقادات مدهبی خود را او اخذ کرده است.

تهیه کننده کانال مستند کانال دیسکاوری که خوزه را برای درمان به انگلیس آورده است می‌گوید که پیدا کردن علت عدم درمان خوزه در گذشته دشوار است، مجموعه‌ای از عوامل مثل تنگناهای مالی، محدودیت‌های سیستم بهداشت و درمان پرتقال،تشخیص نادرست و نگرش خاص خوزه به بیماری‌اش در این مورد نقش داشته‌اند.

خوزه در سنین جوانی چندین بار به اسپانیا و آلمان برای درمان سفر کرد ولی او از این سفرها نتیجه ای نگرفت و نسبت به پزشکان بی‌اعتماد شد. او گرچه پیرو فرقه‌ای از مسیحیت به عنوان Jehovah’s Witness است ولی هیچگاه در مراسم کلیسا شرکت نکرده است.

پی‌نوشت: لینک این مطلب را در بالاترین دیدم، یکی از دوستان هم این لینک را برایم میل کرده بود.

سؤال: فرض کنید در طی جراحی، کارها طبق برنامه‌ریزی پیش نرود. پزشک چه کاری باید بکند؟

آیا همیشه باید به اعتقادات افراد احترام گذاشت؟ آیا مرز سنت و اعتقادات و باورهای شخصی با جهالت و نادانی شفاف و مشخص است؟ چه کسی می‌تواند این مرز را رسم کند و از لحاظ اخلاقی حق مداخله دارد یا نه؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

نمونه‌های جالبی از اختراعاتی که فراموش شدند، یا تکامل یافتند یا به کلی به صورت دیگری تغییر پیدا…

در طی دهه‌ها و قرن‌های انسان‌های اختراعات گوناگونی کرده‌اند. از برخی از آنها در ابتدای امر تصور می‌شد که استقبال خوبی شود، اما در نهایت فراموش شدند، برخی با تغییرات نه چندان بنیادین همچنان به همان صورت تولید می‌شوند، برخی با تغییرات جدی و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
12 نظرات
  1. shima می گوید

    سلام آقای دکتر
    چقدر دلم براش سوخت
    قربون خدا برم که گاهی آدم تعجب میکنه از حکمت کارهاش اما بعدش یاد داستانی میافتم که سالها پیش از قصه شب رادیو شنیدم
    به هرحال امیدوارم که این اقای خوزه وهمه ی بیماران جسمی ظاهری و داخلی وروحی بلطف خداوند شفا پیدا کنند و از صدقه سر همه برادر من هم همینطور
    بنظر من اعتقادات آدما قابل احترامه اما نه تا این حد
    این خانمه خواهر ایشونه؟خوب اگه ایشون هم اینطوری بودند بنظرتون بازم برادرشون رو ترغیب به رعایت چنین اعتقاداتی میکردند؟

    شادوسلامت باشید
    التماس دعا

  2. محدثه می گوید

    سلام
    من میتونم به سوالت جواب بدم؟
    1.همیشه باید به اعتقادات افراد احترام گذاشت. چرا که احترام به یک اعتقاد.احترام به ان ادم است و ربطی به درست و غلط بودنش ندارد .و هرگز هم نباید برای جلب اعتماد باشد(مخصوصا در پزشکی)
    2.نه
    3.هیچکس .بستگی به شرایط داره.یک اصل کلی نداره.
    اما چی کار میکردی اگه مادرت(که برات عزیزه)در مورد یک مساله مهم که براشون حیاتی .اشتباه فکر میکردن؟
    اگه همین مریض به تو میرسید .چی کار میکردی؟
    راستی
    چطور خواهر دو قلوی خوزه همانژیوم نگرفت؟

  3. فرهاد جعفری می گوید

    آقای مجیدی مطلب بسیار جالبی بود و واقعا ارزنده.

    اما فقط برای یک پیشنهاد، به نظر عکس مرتبط بیشتر از هشدار شما ممکن است برای کاربران نا خوشایند باشد. لطفا بازدیدکنندگان گرامی ابتدا مطلب را بخوانند و سپس به لینک عکس و فیلم های مربوطه مراجعه کنند. به این ترتیب اصل ماجرا قابل هضم خواهد بود.

  4. احسان می گوید

    می‌گم حالمون‌و با این عکسا گرفتی!
    توی فیدت بدون کلیک کردن تصاویر میاد بالا.

  5. پيام طراوتي می گوید

    سلام. مرسی دکتر از اطلاعات مفیدتان. خدایا شکرت که سالمیم.

  6. Youness می گوید

    نسخه‌ی فید وبلاگت با خود وبلاگت فرق داره. مرد حسابی عکس‌ها که تو فیدت اومده بود.

  7. م.ش می گوید

    سلام
    کاش عکسهاراطوری قرار میدادید که هرکس مایل بود بتواند آنهاراببیند.
    درمورد سوالاتتان :
    اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرفت پزشک بایدبه سوگندی که خورده احترام بگذارد و جان بیماررا به هر نحوی نجات دهد اما تا آنجا که میتواند وارد حریم اعتقادات فرد نشود.
    بله همیشه باید به اعتقادات افراد احترام گذاشت مگر آنکه این اعتقادات دردین مرتد اعلام شده باشد-البته برای مامسلمانان-
    مرزاعتقادوجهالت ازلحاظ مذهبی واعتقادی مشخص شده در غیر این صورت نه مرز مشخصی ندارد
    کسی نمی تواند این مرز را مشخص کند در حالت عادی معیار بخصوصی وجود ندارد
    بجز همان مساله خارج شدن از دین -برای مسلمانان-هیچ کس حق دخالت ندارد مگر آنکه باهم وارد بحث شوند.

  8. nasrin می گوید

    salam,az didane vaziate in bimar motaser shodam. be nazare man etegadate bedune mantege yek fard gabele ehteram nistand.

  9. امير حسين می گوید

    این چشمهاش کو؟!

  10. morti می گوید

    من جای پزشکش بودم به اعتقاداتش احترام نمیزاشتم

  11. elaheh می گوید

    این جاست که آدم به یاد سلامتی می افته و می گه خدایا شکر

  12. دینا کاویانی می گوید

    درمورد اعتقاد دینی این آقا و اینکه هیچگاه در مراسم کلیسا شرکت نکرده است باید بگویم افرادی که به این نگرش از مسیحیت اعتقاد دارند( شاهدان یهوا) به هیچ عنوان به کلیسا نمی روند و هیچ از تظاهرات دین مسیح مانند صلیب را قبول ندارند.

نظرات بسته شده است.

••4 5