بنای زیرزمینی زیبای ایتالیا، تعداد عجایب جهان را به عدد 8 رساند

در دامنه کوه آلپ در شمال ایتالیا، در 30 مایلی شهر باستانی تورین، در دره‌ای به نام Valchiusella، روستایی وجود دارد که قدمت آن به قرون وسطی می‌رسد، این دهکده منظره‌ای چشم‌نواز دارد، اما بنای عجیبی که در عنوان این پست به آن اشاره شده، در زیر زمین و در دل یک صخره بزرگ قرار دارد.

30 متر زیر سطح زمین و پنهان از چشم مردم، بنایی عجیب قرار دارد که آن را می‌توان با شهر افسانه‌ای آتلانتیس مقایسه کرد و لقب هشتمین بنای عجیب
دنیا را به آن داد.

این بنای زیرزمینی شامل 9 معبد حیرت‌انگیز در 5 طبقه است که ابعاد و زیبایی آن، نفس را در سینه حبس می‌کند.

این ساختمان را می‌توان به یک کتاب سه‌بعدی تشبیه کرد که تاریخ بشریت را روایت می‌کند. معبدها به وسیله تونل‌های به شدت آراسته‌ای به هم متصل شده‌اند. حجم این تونل‌ها به 300 هزار فوت مکعب می‌رسد. اما، تنها عده کمی اجازه بازدید از این بنای شگفت‌انگیز را دارند.

جالب است بدانید که دولت ایتالیا تنها چند سال است که از وجود چنین بنایی مطلع شده است.

اگر تا اینجای پست را خوانده باشید، شاید تصور کنید که این معبد که معبد Damanhur نام دارند، به جا  مانده از یک تمدن قدیمی است. ولی اینطور نیست!

این بنا، حاصل کار یک دلال سابق بیمه است. در ابتدای دهه 60 میلادی وقتی «اوبرتو آیرودی» Oberto Airaudi ده ساله بود، دچار تجربه‌های دیداری عجیبی می‌شد ،او تصاویر عجیبی می‌دید که فکر می‌کرد مربوط به زندگی گذشتگان و معابد حیرت‌انگیز باشد.

اوبرتو توانایی‌های ماوراء طبیعی داشت، او می‌توانست مناظر دور را ببیند و جزئیات ساختمانی هر بنایی را تصور کند.

سرانجام او تصمیم گرفت که تصوراتش را به واقعیت تبدیل کند. اوبرتو که دوست دارد «فالکو» خطاب شود، شروع کرد به کندن یک حفره آزمایشی در زیر خانه والدینش تا از اصول حفاری سر دربیاورد. در سال 1977 اوبرتو، جای مناسب برای ساختن معبدش پیدا کرد و خانه ای در آنجا ساخت.

در آگوست 1979، اوبرتو به همراه چند نفر از دوستانش کار حفر کردن معابد را آغاز کردند. نام Damanhur از نام معبد زیرزمینی مصریان گرفته شده که معنی شهر نور را می‌دهد.

از آنجا که آنها اجازه رسمی برای ساخت چنین ساختمانی نگرفته بودند، تنها افراد محدودی با افکار نزدیک به خودشان را از ایجاد این بنا آگاه کردند. داوطلبانی از همه کشورهای جهان به مدت 16 سال، در 4 شیفت کاری روزانه مشغول حفاری و ساخت این معبد شدند. آنها بدون اینکه نقشه از قبل طراحی‌شده‌ای برای معبد داشته باشند، تنها به طرح‌ها و تصورات اوبرتو متکی بودند.

در سال 91 کار ساخت چندین معبد از معابد 9 گانه تقریبا به اتمام رسید. سطح دیوارها با نقاشی‌ها ، کاشی‌ها، تندیس‌ها و درهای مخفی و پنجره‌هایی با شیشه رنگی پوشیده شد.

اما در این زمان دیگر کار آنها از حالت سری خارج شده بود. نخستین بار پلیس به خاطر فرار از پرداخت مالیات مزاحم اوبرتو شد ولی یک سال بعد
تهدید پلیس جدی‌تر بود، آنها اوبرتو را تهدید کردند که یا به پلیس اجازه بازرسی بدهد و یا کل بنا را دینامیت نابود خواهند کرد.

دادستان منطقه همراه سه پلیس با تردید وارد بنا شدند و به مجرد وارد شدن به نخستین معبد به نام تالار زمین، دهانشان از تعجب بازماند.

مقامات سعی کردند که این بنا را به نفع دولت ضبط کنند. به گروه گفته شد که کار روی تزئینات داخلی را ادمه دهند ولی معبد دیگری حفر نکنند.

امروزه کسانی که در ساختن معبد Damanhur مشارکت داشتند، دانشگاه، مدرسه، سوپرمارکت و مزارع اختصاصی خودشان را دارند. البته آنها رهبر معنوی
خود را پرستش نمی‌کنند و از معابد تنها به منظور مراقیه گروهی استفاده می‌کنند.

فالکو می گوید: «این معابد به انسان‌ها یادآوری می‌کنند که هر کس توانایی‌هایی بیشتر از حد ادراکش را دارد و اگر بدانیم چگونه به گنجینه‌های نهان اندرونمان برسیم، می‌توانیم به آنها دسترسی پیدا کنیم.»

منبع: dailymail


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

Fotomat: یادآوری غرفه‌های پردازش عکس دهه 1980 آمریکا که با خودرو از کنار آنها می‌گذشتند و فیلم‌…

در دوران قبل از عکاسی دیجیتال و آپلود آسان عکس‌ها (در این دومی شک دارم که فعلا در ایران ساده باشد!)، یک راه حل جذاب و نوآورانه برای ظاهر کردن فیلم‌های آنالوگ وجود داشت:  Fotomat.در طول دهه 1980، این غرفه‌های پردازش عکس در سراسر آمریکا،…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
22 نظرات
  1. az Canada می گوید

    doost aziz

    beyar baraye tarjomeh in neveshteh ha zahmat mikeshid. mamnoon va khasteh nabaashid.

  2. مهتاب می گوید

    چرا همه نمی تونن ببینن ؟

  3. parvaneh می گوید

    be 8 resandan shomar ajayeb shookhi bood hatman, han?!dar zemn , aval

  4. مهتاب می گوید

    روز نوشتهات کجان پس ؟

  5. علیرضا می گوید

    مطلب بسیار جالبی بود . لینک دادم .

  6. علی یوسفی می گوید

    علی جان.
    چیزی ندارم بگم جز اینکه : فوق العاده بود .

    انصافا کف کردم!
    ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم

    والبته که (…)!!

  7. مَتَتی می گوید

    حیرت انگیزه و باورنکردنی!!!

  8. پویا می گوید

    سلام. بسیار جالب بود. ممنون
    راستی من به تازگی در جریان اون مطلب در بالاترین قرار گرفتم. هم کلی خندیدم و هم کلی افسوس خوردم. خنده از اینکه یک غیر متخصص در امر وبلاگ نویسی ، در حالی که اصلا” وبلاگ شما رو نمی شناسه ، صرفا” با نگاه سرسری به یک پست ، به خودش اجازه ی یک انتقاد بی پایه و اساس ، با ادبیاتی به دور از اخلاق می ده. و افسوس از اینکه چرا حسادت ، نا آگاهی و علاقه ی به خلق جنجال های توخالی ، حتی فضای وب ما رو هم آلوده کرده.
    بگذریم. به جرئت می تونم بگم با وجود نزدیک به 10 سال تجربه ی حضور در وب و فعالیت در سایت ها و وبلاگ های بسیار ، “یک پزشک” رو از موفق ترین وبلاگ ها می دونم. به طوری که هر روز می خونمش. مطالب متنوع و مستند، قلم روان و سطح بالای آگاهی نویسنده ، در کنار وقت و انرژی گذاشته شده ، که نشان از احترام به مخاطب داره ، ویژگی های غیر قابل انکار وبلاگ شماست.
    امیدوارم هم چنان در کار و زندگی تان پیروز باشید و البته کماکان بتونیم از نوشته های خواندنی تان استفاده ببریم.

  9. صادق می گوید

    خیلی باحال بود

  10. Amin می گوید

    سلام
    سایت خیلی خوبی دارید.
    لطفا واحد حجم رو اصلاح کنید.(فوت مکعب)

  11. هملت می گوید

    خیلی جالب و عجیب است

    آدرس دقیقش را دارید
    خدا قسمت کنه با هم بریم ان شاا…

  12. diggly می گوید

    چه بلایی سر روز نوشت های آمد؟

  13. رها می گوید

    علیرضا جان
    مثل همیشه مطلب خیلی جالبی بود.
    حالا می‌شه یه پست هم راجع به عجایب نه گانه بنویسی؟ نهمیش اینه که تو چه جوری پینگ می‌کنی؟ بابا به ما هم یاد بده! D:

  14. sh می گوید

    خبر فو ق العاده ای بود.طبق معمول دستتان درد نکند.

  15. محمد می گوید

    سلام
    خیلی جالب بود
    واقعا لذت بردم، باید جای عظیم و زیبایی باشه !
    امیدوارم بتونیم از نزدیک اونجا رو ببینیم

  16. کاوه می گوید

    بسیار مطلب جالبی بود. دست شما بابت ترجمه درد نکنه.

    دوست داشتم اطلاعات بیشتری در موردش پیدا میکردم. اما متاسفانه نتوستم مقاله اصلی رو پیدا کنم. امکانش هست لینکشو بهم بدید یا لینک مطالب تکمیلیتر رو؟

    ممنون بابت زحمتی که میکشید .

  17. علیرضاآقائی راد می گوید

    سلام
    بسیار چشم نوازو دلفریب بود. هرچند در وبلاگ تو همچنان از ادبیات خبری نیست.
    شادباشی!

  18. مجتبی م. می گوید

    همیشه نوشته های شما را می خوانم. بسیار عالیست.
    این آدرس را ببینید فکر کنم در همین مورد باشد

    http://www.thetemples.org

    اتفاقی یافتم

  19. محمد رضا می گوید

    با سلام،دکتر جان طبق معمول عالی بود.ممنونم،امیدوارم همیشه موفق باشید.

  20. محمد حسین فقهی می گوید

    کاشکی بیشتر از اونجا عکس بود

  21. نیکا می گوید

    خیلی عالی بود .حتماً باید برم از نزدیک ببینم

  22. shima می گوید

    فوق العاده زیباستتتتتتتتتتتتتتت
    دستتون درد نکنه دکتر
    موفق و سلامت باشید

نظرات بسته شده است.

••4 5